Waarom zijn ze zo goed dan? Omdat ze je niet meteen beroven?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:35 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Ik ken er genoeg, zowel in Enschede als in Leiden. Met het overgrote deel waar ik mee omga/ die ik ken is niets mis.
Omdat het aardige kerels zijn, omdat ze niet in rare handeltjes zitten oid en omdat ze de Nederlandse cultuur respecteren en zich zoveel mogelijk laten integreren.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom zijn ze zo goed dan? Omdat ze je niet meteen beroven?
Niet dat ik ze onder m'n (beste) vrienden reken of er ooit thuis ben geweest maar gewoon in de omgang op werk en/of school.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:37 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
[..]
Omdat het aardige kerels zijn, omdat ze niet in rare handeltjes zitten oid en omdat ze de Nederlandse cultuur respecteren en zich zoveel mogelijk laten integreren.
Sorry, de marokkanen die ik (vaag) ken(de) zitten allemaal in de hashbusiness of louche handeltjes.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:34 schreef Lemmeb het volgende:
Als je op de berichten in de media afgaat, kun je niet anders dan concluderen dat alle Marokkanen 'foute' mensen zijn. Achterlijk, lui en vooral crimineel. Ik weiger echter te geloven dat dat waar is. Dus heb ik eens wat onderzoek gedaan en ben vandaag in mijn buurtje in Rotterdam op zoek gegaan naar een 'goede' Marokkaan. Maar ik heb er helaas geenéén kunnen vinden: Marokkanen zat waar ik woon, maar geen enkele 'goede'.
Vandaar mijn vraag aan jullie: Wie kent er een 'goede' Marokkaan, waar ken je hem dan van en waarom is hij zo 'goed'?
En ik bedoel dan niet een Marokkaan die een beetje 'goed' is (we kennen immers allemaal wel een Youssef waar je 'leuke' gesprekken mee kunt hebben, maar die intussen een gestolen scooter aan je probeert te verkopen), maar één die ècht goed is. Dus aangepast en sociaal gedrag vertonend, fatsoenlijk Nederlands sprekend (liefst zonder accent) en volstrekt niet crimineel. Iemand met wie je je dochter met een gerust hart een avondje zou laten uitgaan. Zoals de meeste andere Nederlanders, zegmaar.
Weet je dat wel zeker? Dat dacht ik namelijk ook van m'n Marokkaanse rijïnstructeur, maar die bleek, toen ik z'n dashboardkastje een keer openrukte, stiekem ook in gestolen mobieltjes en Marok te handelen.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:37 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
[..]
Omdat het aardige kerels zijn, omdat ze niet in rare handeltjes zitten oid en omdat ze de Nederlandse cultuur respecteren en zich zoveel mogelijk laten integreren.
Goede Turken ken ik inderdaad ookquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik ken wel een hoop goede Turken. Ze zijn wel allemaal stuk voor stuk heetgebakerd, maar het zijn overwegend goede jongens.
Hoezo? Dit lijkt me na alle commotie van de afgelopen weken toch een heel relevante vraag. Ik moet continu aanhoren dat niet alle Marokkanen 'zo' zijn, dat er ook goede zijn, maar ik ken ze in elk geval niet. Dus misschien jullie welquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:40 schreef nozem het volgende:
Ik heb er meerdere gekend. Wat is dit voor suggestief topic? Racist in de dop?
Open er een topic over zou ik zeggenquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:44 schreef popolon het volgende:
Als we nou eerst eens die Nederlandse inteelt-brigade 't land uitzetten.
Zijn we al een stuk verder.
Als we nou eerst eens die criminele Marokkanen op grond van hun dubbele paspoort op de Marrakesh-expres zetten hebben we een hoop kopzorgen minder. Die 3 christenfundementalisten op de veluwe kunnen we zelf wel "handelen".quote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:44 schreef popolon het volgende:
Als we nou eerst eens die Nederlandse inteelt-brigade 't land uitzetten.
Zijn we al een stuk verder.
Méér dan genoegquote:Op zaterdag 22 januari 2005 00:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Open er een topic over zou ik zeggen. Dit gaat over de vraag of je ook 'goede' Marokkanen kent. Ken je ze?
Vertel er eens wat meer dan over danquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |