abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:34:04 #1
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24680814
Als je op de berichten in de media afgaat, kun je niet anders dan concluderen dat alle Marokkanen 'foute' mensen zijn. Achterlijk, lui en vooral crimineel. Ik weiger echter te geloven dat dat waar is. Dus heb ik eens wat onderzoek gedaan en ben vandaag in mijn buurtje in Rotterdam op zoek gegaan naar een 'goede' Marokkaan. Maar ik heb er helaas geenéén kunnen vinden: Marokkanen zat waar ik woon, maar geen enkele 'goede' .

Vandaar mijn vraag aan jullie: Wie kent er een 'goede' Marokkaan, waar ken je hem dan van en waarom is hij zo 'goed'?

En ik bedoel dan niet een Marokkaan die een beetje 'goed' is (we kennen immers allemaal wel een Youssef waar je 'leuke' gesprekken mee kunt hebben, maar die intussen een gestolen scooter aan je probeert te verkopen), maar één die ècht goed is. Dus aangepast en sociaal gedrag vertonend, fatsoenlijk Nederlands sprekend (liefst zonder accent) en volstrekt niet crimineel. Iemand met wie je je dochter met een gerust hart een avondje zou laten uitgaan. Zoals de meeste andere Nederlanders, zegmaar.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_24680823
Ik ken er genoeg, zowel in Enschede als in Leiden. Met het overgrote deel waar ik mee omga/ die ik ken is niets mis.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:35:15 #3
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_24680828
Ben benieuwd I
ik ken ze niet
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:35:54 #4
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24680844
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:35 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Ik ken er genoeg, zowel in Enschede als in Leiden. Met het overgrote deel waar ik mee omga/ die ik ken is niets mis.
Waarom zijn ze zo goed dan? Omdat ze je niet meteen beroven?
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2005 @ 00:36:26 #5
47213 ArmaniMania
pi_24680853
ik ken er ook geen eigenlijk
pi_24680879
Ali B mên !!!!!!!!!!!
Jupiler is goed
pi_24680883
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Waarom zijn ze zo goed dan? Omdat ze je niet meteen beroven?
Omdat het aardige kerels zijn, omdat ze niet in rare handeltjes zitten oid en omdat ze de Nederlandse cultuur respecteren en zich zoveel mogelijk laten integreren.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:38:15 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24680888
Wat een klote topic weer.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_24680909
Ik ken wel een hoop goede Turken. Ze zijn wel allemaal stuk voor stuk heetgebakerd, maar het zijn overwegend goede jongens.

Marokkanen ken ik niet en dat vind ik eigenlijk wel jammer.
pi_24680916
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:37 schreef DJ.KRIZZ het volgende:

[..]

Omdat het aardige kerels zijn, omdat ze niet in rare handeltjes zitten oid en omdat ze de Nederlandse cultuur respecteren en zich zoveel mogelijk laten integreren.
Niet dat ik ze onder m'n (beste) vrienden reken of er ooit thuis ben geweest maar gewoon in de omgang op werk en/of school.

Er is een grens.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:40:12 #11
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_24680927
Ik ken er één
Mijn collega, die is echt goed. Hij deugt, zeg maar. Gewoon een aardige, slimme en sociale gast. Met hem kan ik goed praten over de toestanden die zich nu afspelen in Nederland betreffende Marokkanen. Ik weet zeker dat ik via hem niet aan gestolen waren kan komen.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_24680928
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:34 schreef Lemmeb het volgende:
Als je op de berichten in de media afgaat, kun je niet anders dan concluderen dat alle Marokkanen 'foute' mensen zijn. Achterlijk, lui en vooral crimineel. Ik weiger echter te geloven dat dat waar is. Dus heb ik eens wat onderzoek gedaan en ben vandaag in mijn buurtje in Rotterdam op zoek gegaan naar een 'goede' Marokkaan. Maar ik heb er helaas geenéén kunnen vinden: Marokkanen zat waar ik woon, maar geen enkele 'goede' .

Vandaar mijn vraag aan jullie: Wie kent er een 'goede' Marokkaan, waar ken je hem dan van en waarom is hij zo 'goed'?

En ik bedoel dan niet een Marokkaan die een beetje 'goed' is (we kennen immers allemaal wel een Youssef waar je 'leuke' gesprekken mee kunt hebben, maar die intussen een gestolen scooter aan je probeert te verkopen), maar één die ècht goed is. Dus aangepast en sociaal gedrag vertonend, fatsoenlijk Nederlands sprekend (liefst zonder accent) en volstrekt niet crimineel. Iemand met wie je je dochter met een gerust hart een avondje zou laten uitgaan. Zoals de meeste andere Nederlanders, zegmaar.
Sorry, de marokkanen die ik (vaag) ken(de) zitten allemaal in de hashbusiness of louche handeltjes.
Maar wellicht zijn er ook veel goede Marokkanen!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:40:42 #13
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24680937
Ik kende er eentje, die was wel ok.
O nee, die heeft 2 jaar in de ZW gezeten en was onvindbaar omdat ie in Marokko ging trouwen.

Ik ken geen goeie.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:40:53 #14
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24680942
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:37 schreef DJ.KRIZZ het volgende:

[..]

Weet je dat wel zeker? Dat dacht ik namelijk ook van m'n Marokkaanse rijïnstructeur, maar die bleek, toen ik z'n dashboardkastje een keer openrukte, stiekem ook in gestolen mobieltjes en Marok te handelen.

En praten ze ook zonder dat achterlijke accent (rezzzpekt)? Dat vind ik namelijk al helemaal moeilijk te geloven .
pi_24680943
Ik heb er meerdere gekend. Wat is dit voor suggestief topic? Racist in de dop?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  † In Memoriam † zaterdag 22 januari 2005 @ 00:42:03 #16
47213 ArmaniMania
pi_24680958
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:37 schreef Aurelium het volgende:
Ali B mên !!!!!!!!!!!
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:42:18 #17
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24680967
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik ken wel een hoop goede Turken. Ze zijn wel allemaal stuk voor stuk heetgebakerd, maar het zijn overwegend goede jongens.
Goede Turken ken ik inderdaad ook . Mijn buren bijvoorbeeld. Overwegend zijn het fijne mensen, die Turken.

En nu weer ontopic
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:43:47 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24680994
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:40 schreef nozem het volgende:
Ik heb er meerdere gekend. Wat is dit voor suggestief topic? Racist in de dop?
Hoezo? Dit lijkt me na alle commotie van de afgelopen weken toch een heel relevante vraag. Ik moet continu aanhoren dat niet alle Marokkanen 'zo' zijn, dat er ook goede zijn, maar ik ken ze in elk geval niet. Dus misschien jullie wel .
pi_24680999
ik wel 1 of 2... die een normale opleiding volgen en baan enzo..
maar de rest is niet volledig pluiz
ook enschede, btw...
ik vind dit topic trouwens niet kunnen... het gaat gewoon nergens over, ieder individu is anders .
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:44:54 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24681011
Als we nou eerst eens die Nederlandse inteelt-brigade 't land uitzetten.

Zijn we al een stuk verder.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:45:59 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24681028
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:44 schreef popolon het volgende:

Open er een topic over zou ik zeggen . Dit gaat over de vraag of je ook 'goede' Marokkanen kent. Ken je ze?
pi_24681043
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:44 schreef popolon het volgende:

Als we nou eerst eens die criminele Marokkanen op grond van hun dubbele paspoort op de Marrakesh-expres zetten hebben we een hoop kopzorgen minder. Die 3 christenfundementalisten op de veluwe kunnen we zelf wel "handelen".
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:47:25 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_24681050
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:45 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen . Dit gaat over de vraag of je ook 'goede' Marokkanen kent. Ken je ze?
Méér dan genoeg
  zaterdag 22 januari 2005 @ 00:48:48 #24
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_24681063
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 00:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Méér dan genoeg
Vertel er eens wat meer dan over dan . Waarom zijn ze zo goed? Dat je normaal met ze kunt praten is niet genoeg, ze moeten ook wat bijdragen aan de samenleving ofzo.
pi_24681080
Ik ken er in elk geval twee, hele goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')