abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24664403
Hieronder mijn relaas over het Zoomvliet college te West-Brabant...

Als wij niet de schraalste school van nederland zijn dan weten wij het hier ook niet meer. Na nu 3 jaar hier te zitten op een ICT opleiding heeft denk ik niemand in deze klas meer zin om nog verder te gaan in de ICT. Hoe dit komt? Heel simpel. Even een beschrijving van een doordeweekse dag. Zijnde de Woensdag:

Als we aankomen om 10 voor 9 word de deur hopenlijk optijd geopend. De eerste persoon die toezicht komt houden heeft een laptop bij met MSN en internet. Een goede morgen komt er nauwelijks uit als je netjes goede morgen zegt. Iedereen start zijn pc op (iedereen heeft een eigen systeem hier) en gaat zich afvragen wat we gaan doen vandaag. Juist ja, Niets... De dag begint met opstarten van de systemen, beetje praten, sommigen werken hun ontbijt naar binnen en we gaan eens kijken wat voor nieuws de fora op het internet brengen. Na dit zo'n half uur gedaan te hebben sluikt de verveling er al aardig in... En wat doet onze " docente"? Die zit lekkr met er laptoppie beetje te msnnen en te internetten. 1 Keer in het uur komt ze ff bij me langs ff zegge dat ik een andere windows achtergrond moet kiezen (de enige van de 4 die zeurt over mijn achtergrond. Die kan gewoon niets hebben) maar goed wij houden strak vol en ze zoekt het maar uit...

Dit gaat zo door tot de kleine pauze. Een blokuur dus... Nadat we een kwartier hebben kunnen uitwaaien komt de volgende persoon al toezicht houder spelen... Ook bij deze doen we eigenlijk weinig. Het is in om nu old skool DOS spelletjes te spelen (remember Wacky Wheels?) en dit word dan ook toegestaan... Ook deze persoon heeft een laptop waar hij zichzelf aardig op vermaakt...
Daarna komt er een nieuwe toezichthouder die afentoe WEL neigingen heeft om wat te doen. Datacommunicatie. Hij is ook de enige di het pijl een beetje omhoog trekt al is zijn vak zelf weer minder

Hierna hebben we eindelijk weer een uur pauze. Het is dan al kwart over 1 en iedereen is helemaal gaar en lam... De meesten houden het al wel weer voor gezien en gaan gewoon naar huis toe. De Diehards blijven voor de laatste 2 nutteloze uren met de zelfde persoon die we ook de 1e 2 uren hadden... Ze zet haar laptop weer aan, wij gaan weer neits doen. Zij ook niet. 4 uur bel gaat weg zijn wij...

Het lesgehalte hier is behoorlijk laag. Docenten lopen hier amper rond, toezichthouder is een beter woord...

Nog zoiets: we hebben hier een kerel rondlopen (beetje opperhoofd avn de ICT opleiding hier) en die zal ons wel even wat les geven. Hij lult zo het lesuur slaapverwekkend vol. 2 uur is met hem heel lastig uit te houden (o dear heb vanmiddag weer 2 uur met em). Leukste komt nog, hij zal ons wel even klaarstomen voor het ITIL foundations en het MCP MCSE examen van microsoft... Enige minpuntje is dat hij zelf die diplomas niet heeft en dus eigenlijk niet eens ons hierin mag opleiden
Dus meneer lult paar uur uit ze nek. Over WAN (world area networks), OU's (operational units), Configuratie paneel en nog een hoop onzin die we af entoe op pikken als we nog wakker zijn... (er zijn al leerlingen in slaap gevallen (letterlijk !) bij hem)

Kortom zoomvliet sux !
pi_24664466
Een andere leerling hier uit de klas...

heeft er iemand nog iets leuk waarmee je je kunt vermaken?
alles is welkom
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:09:36 #3
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24664550
* buzzer zoekt de doos met medelijden.....
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24665139
Als je nu eens op google op zoek gaat naar 'accreditatie' en 'onderwijsinspectie' misschien kunnen jullie dan eens iemand uitnodigen om jullie lesstof te bekijken
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_24665160
denk niet dat dat hier helpt... altijd als er iemand bij komt doen ze opeens wel wat... dat is het probleem hier...
pi_24665169
Tja had je maar voor een echte opleiding moeten kiezen, neem mijn advies en ga iets anders studeren of dezelfde richting op een echte school.

Zo'n goeie naam heeft het zoomvliet ook niet hier, kan niet begrijpen dat er uberhaupt iemand daar gaat 'studeren'.

Maar wat ik uit jouw stuk lees licht het ook aan jullie eigen inzet.
ASV Augustijn ! Koppig Volhouden
pi_24665220
was de regel niet dat de leraar zich dusdanig moet inspannen om het lesproces goed te laten verlopen en dat de leerling hierop geen belemmering moet geven?

iedereen is hier gewoon ongemotiveerd van geworden
pi_24665253
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:47 schreef erwindebi het volgende:
denk niet dat dat hier helpt... altijd als er iemand bij komt doen ze opeens wel wat... dat is het probleem hier...
probeer het maar eens
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_24665257
Lijkt veel op het Florijn College. En ja, misschien kunnen jullie zelf naar docenten stappen of je mentor? Ik bedoel, je zit er nu toch, dus je kan dan net zo goed iets bijleren imo. Anders heb je een paar jaar weggegooid en dat is ook zonde.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:57:36 #10
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_24665314
Dit is ook niet studeren, maar gewoon een MBO opleiding toch?
En gewoon bij het hoofd//de leiding gaan klagen als je geen onderwijs krijgt! Daarvoor zit je toch op school.
TOON wat initiatief.
pi_24665471
Die is gewoon een standaard MBO opleiding. Ze maken zeker ook alles mooier als er een ouder avond is ofzo?
Die paupers van een leraren zijn vaak zo ongemotiveerd als de pest. Maar wat geeft het jou als je je diploma maar krijgt? Er bestaat ook zoiets als zelfstudie (ook op de vervolg opleidingen niet vreemd). Het is niet geheel onverstandig dat je toch je leer cappaciteiten bijhoud, anders heb je daar in je volgende studie nadeel van (spreek uit ervaring)

Mocht je na een gesprek met je klassendocent nog steeds vinden dat je niets te doen hebt, dan kun je alsnog de onderwijs inspectie inschakelen. Vaak helpt het inspelen op de interesses van de docent ook wel. Zo hebben wij op het MBO colleges gehad over vormen van hacken en MySQL
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:43:19 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24666195
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:01 schreef erwindebi het volgende:
Over WAN (world area networks),
WIDE Area Networks

En ik doe niet eens ICT
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_24666451
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:43 schreef JDude het volgende:

[..]

WIDE Area Networks

En ik doe niet eens ICT
ja dat weten wij ook wel (al die dingen die ik noemde zijn fout) maar dat weet HIJ dus niet... En dat geeft ONS dus les...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:58:23 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24666478
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:57 schreef erwindebi het volgende:

[..]

ja dat weten wij ook wel (al die dingen die ik noemde zijn fout) maar dat weet HIJ dus niet... En dat geeft ONS dus les...
Dat is wel gaar ja...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_24666549
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 11:43 schreef JDude het volgende:

[..]

WIDE Area Networks

En ik doe niet eens ICT
het ergste is dat je nog gelijk hebt ook..

chapter 1 van cisco ofzo? ccna that is
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:10:51 #16
63111 Zaren
ondertitel
pi_24666726
nog een slachtoffer van het ROC West Brabant hier is het net zo kut als bij jullie mayb nog kutter dus troost je
all your base are belong to us!
pi_24795709
indd een bagger school
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:16:11 #18
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_24795852
God wat slecht. Die opleiding kun je in één jaar doen.
Nou doe je het weer!
pi_24798257
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:54 schreef Kuukske het volgende:
Lijkt veel op het Florijn College.
Lijkt veel op het Baronie College..
Nou enige verschil: Wij doen project werk en dat moet binnen 8 weken af zijn. Hier is ook gewoon controle op. Dus hoever je met het project bent na een week bijv.

Maar wij zijn ook heel erg vrij in alles. Wij beginnen ook met beetje rondjes rijden met de stoelen en praatjes maken maken mede-studenten. Daarna gaan sommige beetje surfen op internet. Eventueel nog een beetje werken..

Leuke is dat de leraren bij ons ook niet al te snugger zijn.. Soms moeten wij problemen oplossen die de leraren gemaakt hebben.. Of we krijgen een project. en dan weten zij bepaalde dingen niet hoe ze dat moeten doen.. Moeten wij dan maar ff uitzoeken.. en dan tot de conclusie komen dat dat niet gaat lukken...

[ Bericht 18% gewijzigd door Cafun op 28-01-2005 14:35:40 ]
pi_24798340
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 12:01 schreef freak1 het volgende:

[..]

het ergste is dat je nog gelijk hebt ook..

chapter 1 van cisco ofzo? ccna that is
CCNA 4 gaat allemaal over WAN's.. Ik ben gelukkig bijna van Cisco af Nog twee chapters, final exam en praktijk toets.. En dan heb ik heel mijn CCNA
pi_24800564
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:33 schreef Cafun het volgende:
CCNA 4 gaat allemaal over WAN's.. Ik ben gelukkig bijna van Cisco af Nog twee chapters, final exam en praktijk toets.. En dan heb ik heel mijn CCNA
Je geldige CCNA? Waarbij de toetsen op een andere locatie zijn afgenomen dan je les hebt gehad? En ook maar 3 jaar geldig is?
pi_24800643
Ik heb schrale billetjes.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 16:57:43 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24800753
Dude. Je beschrijft ELKE MBO ICT opleiding.

Het is overal kut, niet alleen op het Zoomvliet. En ga er ook maar gewoon van uit dat je diploma straks geen flikker waard is, aangezien de 'markt' straks ook wel door heeft dat het alleen maar prutserij is op die scholen. 8).
Ik ga naar huis.
pi_24801269
Klinkt als de Hogeschool Rotterdam, me dunkt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 28 januari 2005 @ 17:55:21 #25
63111 Zaren
ondertitel
pi_24801766
Kuch hij beschrijft iedere ROC iedere ROC is schraal
all your base are belong to us!
pi_24808141
Een ander leuk spel is Atomic Bomberman.
Kun je meteen een stresstest uitvoeren op je netwerk
pi_24830704
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 16:47 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Je geldige CCNA? Waarbij de toetsen op een andere locatie zijn afgenomen dan je les hebt gehad? En ook maar 3 jaar geldig is?
Nee nee, gewoon op MBO norm op school.
pi_24841742
Zoomvliet college Roosendaal?
hehehehe
Nothing to see here, carry on
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')