abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1740031
Nederland blinkt weer uit. Zondag as. wordt een demonstratie gehouden tegen de nieuwe oorlog tegen terrorisme. M'n klomp breekt opnieuw (eerste keer toen Marijnissen doodleuk verkondigde, en in het SP-partijprogram liet zetten, dat Nederland uit de Navo moet). Wat is het toch met ons. Okee, we zijn idd een democratie waarin iedereen z'n eigen ideeën mag uitstallen en we geven ook iedereen de ruimte om die ideeën te ventileren, maar toch... Is dit het juiste moment om weer eens te laten zien dat we het beter weten? Je lacht je toch dood om die Hollanders. Naïef? Jazeker, natuurlijk, net als voor WO 2. En wat een lol dat ze hadden tijdens de mobilisatie! Nu is het, nog niet, de tijd om kanttekeningen te plaatsen bij die zg. nieuwe oorlog. Er is nog niets gebeurd. En ook al is Osama Bin Laden een monster dat zelf door de VS is geschapen (en in feite nog een creatie is van de Koude Oorlog, toen voormalig Sovjetunie Afghanistan binnenviel (en dus toen gold:it's a sob but it's our sob)), dit neemt niet weg dat we nu moeten optreden. VS reageren volwassen en strijd tegen Taliban zal wellicht vooral een commandoaangelegenheid worden. Bovendien wie is er rouwig om omverwerping van de Taliban. IK NIET. Zag bij BRT net hoe een Afghaanse vrouw geëxecuteerd werd. WE HADDEN ALLANG EEN PROTESTDEMONSTRATIE MOETEN HOUDEN TEGEN DE TALIBAN, maar dan hoor je die linkse rakkers niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 25-09-2001 23:43]

I´m back.
pi_1740130
Achja ik walg ook van dat 'onschuldige linkse geneuzel' bah.
misschien komt 't omdat ik gewoon zelf vrij rechts ben maarja. negeren is 't beste. (en hopen dat niet te veel sufferds ze volgen)
pi_1740141
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 23:47 schreef -ScuL- het volgende:
Achja ik walg ook van dat 'onschuldige linkse geneuzel' bah.
misschien komt 't omdat ik gewoon zelf vrij rechts ben maarja. negeren is 't beste. (en hopen dat niet te veel sufferds ze volgen)
Ik ben niet eens rechts, kun je nagaan...
I´m back.
  dinsdag 25 september 2001 @ 23:53:01 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1740172
Het is een internationaal gericht protest... en gelukkig hebben we nog een basis recht om te demonstreren,alhoewel sommige hier ook dat gaarne zien verdwijnen. Het is geen anti-amerika demonstratie maar een oproep om bezinning en kalmte

Persoonlijk vind ik de demonstratie vooralsnog voorbarig maar dat neemt nooit weg om tegen oorlog te demonstreren

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1740249
Oh ja, loopt Nederland weer eens voorop?

bron Trouw:

quote:
Verzet tegen oorlog groeit in VS
van onze correspondent
2001-09-25

Sinds eind vorige week groeit de anti-oorlogsbeweging in de VS. Komend weekeind krijgt Washington zijn eerste grote manifestatie tegen Amerikaans militair optreden tegen het terrorisme.

WASHINGTON - Zeker tienduizend demonstranten verwachten de organisatoren van het International Action Center komend weekeind in de Amerikaanse hoofdstad om te protesteren tegen een gewelddadig antwoord van de VS op de aanslagen van 11 september.

De organisatie van de vredesbetoging in Washington is dezelfde die eerder van plan was het komend weekeinde tegen de globalisering te betogen bij de (afgelaste) najaarsvergaderingen van de Wereldbank en het Internationale Monetaire Fonds. Richard Becker van het Center: ,,We hebben een ander thema gekozen: het gevaar van racisme en de ernstige bedreiging die uitgaat van een nieuwe oorlog. Het is heel belangrijk dat mensen die zich verzetten tegen een nieuwe militarisering van de samenleving in actie komen''.

De betogers zullen vanaf het Lafayettepark, dat voor het Witte Huis is gelegen, naar het Capitool lopen. De autoriteiten van de hoofdstad hebben nog niet besloten of er toestemming wordt gegeven voor de mars. Een politiewoordvoerder: ,,De Secret Service -die verantwoordelijk is voor de beveiliging van president George Bush en andere regeringsfunctionarissen- zal uiteindelijk bepalen of er sprake is van een veiligheidsrisico''.

edit-typo-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 26-09-2001 00:19]

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1740404
Juist.. Niet slecht.

Ik denk ook niet dat we gebaat zijn bij 'n gemilitariseerde samenleving. Noch in de VS, noch hier..

Benieuwd of het gehouden gaat worden..

pi_1740425
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_1740462
quote:
Op woensdag 26 september 2001 00:03 schreef golfer het volgende:
Oh ja, loopt Nederland weer een voorop?

bron Trouw:
[..]

Ik zeg niet dat Nederland voorop loopt. Ik zeg dat Nederland weer eens uitblinkt. Steun voor Bush in VS is omstreeks 90% trouwens. Slechts 6% wijst zijn beleid af. Ik zie zelfs dat liberals in VS, getuige BBC 2's Newsnight, niet meer rouwig zijn om zg. "profiling" van bepaalde categorieën van mensen. Ik ben ook links (liberal m.a.w.), maar het doodknuffelen van bepaalde groeperingen op dit moment lijkt mij niet de juiste handelswijze. Steun voor VS lijkt mij imperatief, ook onze normen & waarden staan op het spel. Tevens zouden die linkse rakkers eens kunnen demonstreren tegen de ab-so-luut mensonterende omstandigheden waarin vrouwen in Afghanistan moeten leven. Helaas, uiteraard, demonstreert links daar niet tegen, ben je gek, vanwege de helaas toch bekrompen cultureel-relativistische dogma's. Bah.
I´m back.
  woensdag 26 september 2001 @ 00:41:44 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1740578
quote:
Op woensdag 26 september 2001 00:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Nederland voorop loopt. Ik zeg dat Nederland weer eens uitblinkt. Steun voor Bush in VS is omstreeks 90% trouwens. Slechts 6% wijst zijn beleid af. Ik zie zelfs dat liberals in VS, getuige BBC 2's Newsnight, niet meer rouwig zijn om zg. "profiling" van bepaalde categorieën van mensen. Ik ben ook links (liberal m.a.w.), maar het doodknuffelen van bepaalde groeperingen op dit moment lijkt mij niet de juiste handelswijze. Steun voor VS lijkt mij imperatief, ook onze normen & waarden staan op het spel. Tevens zouden die linkse rakkers eens kunnen demonstreren tegen de ab-so-luut mensonterende omstandigheden waarin vrouwen in Afghanistan moeten leven. Helaas, uiteraard, demonstreert links daar niet tegen, ben je gek, vanwege de helaas toch bekrompen cultureel-relativistische dogma's. Bah.

Dus die 6% in Amerika alleen al moet zijn/haar bek houden en de mond gesnoerd worden... net zoals wat ze bij de taliban doen...

ik ben hier nog niemand tegengekomen die voor de Taliban is, heb jij ook meegedaan aan de actie tegen de beeldenstorm?, de actie tegen het dragen van een embleem voor niet moslims, zoals ingesteld door de taliban? Heb jij ook protest ingediend tegen de taliban als het gaat om de rechten van de vrouw?.... Waarschijnlijk vrij weinig

Waar het hier omgaat is tegen het excessief gebruik van militair geweld met mogelijk miljoenen doden.. daar mag je toch voor/tegen protesteren?

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1740600
'n paar (gelinkte) artikelen gelezen op anti-war... sommige zijn wel goed.

Maar ik hoop niet dat dit het prototype pacifist is...

http://www.sierratimes.com/archive/files/sep/21/edst092101.htm

pi_1741175
Hallo...

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen, maar ik wil behalve mijn zorg uitspreken over de huidige situatie in de wereld, ook even testen of het lukt.
Het is mijn allereerste reactie... vandaar!

pi_1741193
Hij doet het, hij doet het !!!

Onzettend off-topic natuurlijk, maar we moeten de nieuwe fokkers toch een beetje aanmoedigen.

pi_1741466
quote:
Op woensdag 26 september 2001 00:44 schreef FuTilE het volgende:
'n paar (gelinkte) artikelen gelezen op anti-war... sommige zijn wel goed.

Maar ik hoop niet dat dit het prototype pacifist is...

http://www.sierratimes.com/archive/files/sep/21/edst092101.htm

Neuh, lijkt me niet...

http://www.antiwar.com/viewpoints.html

http://www.antiwar.com/archives/viewpoints42.html

http://www.antiwar.com/latest.html

Etcetera, etcetera, etceteraaaaaaaaaaaaa..!

Bovendien, het is een dochtersite van deze: http://www.libertarianstudies.org/

Niet zozeer pacifistisch, maar gewoon libertijns.

woensdag 26 september 2001 @ 07:29:07 #14
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1741470
Ja word ik ook gek van, van dat linkse gemier met het vingertje in NL.

Net zoals in het topic over die ouders die blij waren dat de moordenaar van hun kind dood is: Krijg je reacties als 'waarom een leven met een leven vergelden?' of 'je mag nooit blij zijn als iemand dood gaat' of 'iemand doodwensen is hetzelfde als iemand doodmaken' en nu hier ook: Mensen die de acties van de VS afkeuren en die van de Taliban daarmee dus feitelijk goedkeuren onder het motto van 'de VS draait de Democratie wel even terug' en 'ik weet niet of we gebaat zijn bij een gemilitairiseerde samenlevening bla bla'. Dat de Taliban al 10 jaar systematisch iedereen vermoord, onderdrukt, executeert etc. vergeten ze dan maar eventjes.

Wie kaatst, kan de bal verwachten.

Go US, maak ze af!

Tis idd net zo naief als tijdens WOII: Nee, wij zijn neutraal en houden ons erbuiten.
JA DAT GAAT LEKKER ALS JE TUSSEN DE 3 STRIJDENDE PARTIJEN LIGT!
Een kind kon op de landkaart nog zien dat als Duitsland Nederland niet zou bezetten, de Britten dit zouden doen.

Nu ook nog: Nederland gebeurt niks hoor, we moeten ons er buiten houden
Laf en naief. Dat is het.

Osama Bin Laden is een varken
pi_1741489
quote:
Op woensdag 26 september 2001 07:29 schreef HeindeKort het volgende:
Dat de Taliban al 10 jaar systematisch iedereen vermoord, onderdrukt, executeert etc. vergeten ze dan maar eventjes.
Zeg, weet jij toevallig hoeveel kinderen er in Irak nog zijn overleden NA het beëindigen van de golfoorlog maar WEL als gevolg van het internationale handelsembargo?

Dat zijn er meer dan 500.000

En, was je dat al vergeten, offe, heb je het misschien wel helemaal nooit geweten...

pi_1741562
Was het elf jaar geleden niet zo dat alle vredesactivisten geen oorlog wilden maar JUIST sancties tegen Irak ?
  woensdag 26 september 2001 @ 09:52:58 #17
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1741806
Het grote nadeel van grootschalige oorlog is dat er dan miljoenen afghanen op de vlucht slaan.

Een gezochte terrorist met baard en traditionele kleding zal daartussen niet opvallen.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 26 september 2001 @ 10:06:52 #18
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_1741909
mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
  woensdag 26 september 2001 @ 10:32:11 #19
4490 Tinkepink@work
Kloon van Tinkepink.
pi_1742124
quote:
Op woensdag 26 september 2001 08:28 schreef CeeJee het volgende:
Was het elf jaar geleden niet zo dat alle vredesactivisten geen oorlog wilden maar JUIST sancties tegen Irak ?
Misschien sommigen, maar dat gold zeker niet voor mij.
Nee, ik ben niet aardig!
pi_1742135
Voorlopig heeft de V.S. nog geen actie ondernomen. Hoe kan je daar nu dan al tegen gaan protesteren?
  woensdag 26 september 2001 @ 10:36:20 #21
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_1742147
quote:
Op woensdag 26 september 2001 09:52 schreef links234 het volgende:
Het grote nadeel van grootschalige oorlog is dat er dan miljoenen afghanen op de vlucht slaan.

Een gezochte terrorist met baard en traditionele kleding zal daartussen niet opvallen.

grootschalige oorlog ?? er is nog niks gebeurd !! het enige wat Amerika en bondgenoten tot nu toe gedaan hebben is het intimideren van de Taliban, er is nog geen schot gelost voor zover bekend.....

Ik ben er "heilig" van overtuigd dat de VS zich niet tot een niveau verlagen dat er onnodig onschuldige slachtoffers vallen (Taliban-strijders zijn NIET onschuldig in mijn ogen).

En wat betreft de vluchtelingenstroom, die mensen maken dat ze wegkomen omdat ze volledig geindoctrineerd worden door het Afghaanse bewind, dat angst voor de VS propageert

end of line
pi_1742218
Leuke Icon Ryan3!! Was Bill nog maar MR. President!!!
pi_1742224
Die linkse geitenwollensokken moeten zeker iets te doen hebben nu ze het bulderbos mogen onteigenen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 26 september 2001 @ 10:55:50 #24
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1742268
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:36 schreef Fer-D het volgende:

En wat betreft de vluchtelingenstroom, die mensen maken dat ze wegkomen omdat ze volledig geindoctrineerd worden door het Afghaanse bewind, dat angst voor de VS propageert

Nou, sinds 1978 is het chaos geweest in dat land, in 1979/80 viel de USSR binnen, in 1991 viel de marionetten regering en in 1996 kwam de taliban aan de macht en werd het relatief rustig. Dat mensen na ruim 20 jaar oorlog op de vlucht slaan als er oorlog dreigt lijkt me niet echt verwonderlijk. Dat heeft weinig met indoctrinatie te maken, maar meer met gezond verstand.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 26 september 2001 @ 11:01:38 #25
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_1742309
quote:
Op woensdag 26 september 2001 10:55 schreef links234 het volgende:

[..]

Nou, sinds 1978 is het chaos geweest in dat land, in 1979/80 viel de USSR binnen, in 1991 viel de marionetten regering en in 1996 kwam de taliban aan de macht en werd het relatief rustig. Dat mensen na ruim 20 jaar oorlog op de vlucht slaan als er oorlog dreigt lijkt me niet echt verwonderlijk. Dat heeft weinig met indoctrinatie te maken, maar meer met gezond verstand.

wat betreft het verleden van dit land heb je absoluut gelijk, maar het feit dat er nu een enorme vluchtelingenstroom op gang komt is een gevolg van de propaganda die de taliban maakt tegen de VS...

van gezond verstand is op dit moment echt geen sprake ben ik bang

end of line
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')