abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:29:33 #1
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24647777
Binnenkort wil ik ivm studie na een lange tijd autorijden weer gaan brommeren. M'n oog is gevallen op een Peugeot Fox, zo'n kruising tussen brommer en scooter. Vroeger heb ik aardig wat gesleuteld maar nooit aan scooters. Nu is de vraag: zijn er bij dat soort dingen nog speciale zaken waar je op moet letten?

Punten waar ik zelf aan dacht:
1) de enkele achterwielophanging. Gaat zoiets snel kapot?
2) vario. Kun je ervanuitgaan dat die dingen in orde zijn als ze goed lijken te functioneren?

Iemand antwoorden hierop of nog verdere punten?
Vampire Romance O+
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:39:52 #2
41107 deriopramos
If you can't beat them,
pi_24647953
koop GEEN peugeot. Houden van olie, uitlaat slibt snel dicht. Stinken. In een woord rotzooi.

Piaggio of Puch voor zorgeloos scooterplezier.

(ervaring? heb een Runner SP gehad, gestolen helaas, heb nu nog een NRG extreme, zit in buitenland, staat dus heel het jaar stil en vervolgens rij ik er 6 weken mee. Start altijd de eerste keer en is al 8 of 9 jaar oud, +- 25k km's gereden. Én heb een peugeot Zenith beneden, nix anders dan rotzooi, heel weersgevoelig, moeite met starten, originele uitlaat liep vol met olie. Heb gewerkt aan een Fox van een maat, dus jah, kijk maar wat je doet, maar ik zou het wel weten)

Noord , Zuid ,............. Oost, West, ASBEST !!!
pi_24648184
nooit kopen levensgevaarlijk die dingen en altijd problemen
The best way to life is to life your live
pi_24648350
koop dat ding maar beter niet.

ze zijn niet zo duur maar dat merk je ook wel aan de kwaliteit. op m'n werk hebben ze die dingen maar ze rijden echt kut, trekken voor geen meter en zijn om de haverklap kapot.
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:42:42 #5
110972 Devius
Nimué Isabel is lief!
pi_24648446
ik rij elke dag 60 kilometer op een Kymco DJ y50
gaat al 2 jaar goed...2x service beurtje gehad bij de brommerzaak..
  donderdag 20 januari 2005 @ 11:43:08 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24648453
Wat een negatieve reacties.. wist niet dat het ding zo bagger was. Ik had em eigenlijk juist uitgekozen omdat ze minder diefstalgevoelig zijn dan scooters (hij moet helaas buiten staan) en ik jarenlang met plezier op een peugeot 103 heb gereden. Dat was de directe voorganger, en die waren trouwens niet kapot te krijgen. Maar omdat ik nu een kilometers lange berg op moet naar m'n werk heb ik iets met vario nodig.

Iemand nog andere suggesties?
Vampire Romance O+
pi_24649182
en het is een Pizzabrommer
pi_24661115
Hahah wat een apen zijn er hier.

Mouseover ik heb een Foxje gehad.

En dat ding compleet afgeragt DIE KRENGEN GAAN MAAR NIET DOOD VERDOMME!

Die achterophanging, dat kan niet kapot ik heb dat ding zo hard over drempels stoepranden gerost.

Die krengen zijn ook nog eens snel, want brommermotor maar dan alleen het apparaat weegt maar 55 kilo ofzo...

Absoluut aanrader.

Ze zijn niet voor niets pizzabrommers btw (zeer betrouwbaar en goedkoop)...

Rally van monte carlo (rijden door bagger enzo bedoel ik dan) sneeuwdriften dat foxje had zeer veel meegemaakt zonder een kick te geven. Ding was gewoon niet kapot te krijgen...
  vrijdag 21 januari 2005 @ 01:14:08 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_24661260
Yup, heeft hij jou overleefd ?!?

jezus dat moet goede kwaliteit zijn geweest

Vampire Romance O+
pi_24661276
me zusje heeft er ook 1 (nieuw in de winkel gekocht ) en hij is idd niet kapot te krijgen, ding goed ingereden op de teller net over de 60 (zal wel een km of 50 zijn met auto de naast) en trekt goed op, voor de rest makkelijk in onderhoud
namaste
pi_24661355
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:14 schreef MouseOver het volgende:
Yup, heeft hij jou overleefd ?!?

jezus dat moet goede kwaliteit zijn geweest

Denk na man die dingen worden niet voor niets als pizzabrommers gebruikt. Heb je hun rijstijl ooit gezien ?
pi_24661407
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 01:20 schreef yup het volgende:

[..]

Denk na man die dingen worden niet voor niets als pizzabrommers gebruikt. Heb je hun rijstijl ooit gezien ?
ik bezorg pizza's dus. en ik ken m'n rijstijl. die zal wellicht erger zijn dan jij denkt want hij's om de haverklap kapot
m'n eigen scooter daarentegen is nog nooit wat mee geweest (behalve een kromme voorvorkdinges omdat ik tegen een fietser reed )
pi_24661442
Wat is er om de haverklap kapot vraag ik me dan af.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 02:27:05 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24662078
het zak haver, want die is niet oneindig houdbaar
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24674860
Ze zullen het best blijven doen, maar je moet er maar op gezien willen worden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')