(leesvoer voor gevorderden
![]()
) Verhaaltje voor op M-F
Ok verslagje
5:30. Broertje maakt me wakker en ik ga eerste de courant bezorgen uiteraard.
![]()
Daarna terug even eten, douche in en make-up opdoen
![]()
en vervolgens richting de rijschool met alle benodigdheden. Daar meteen al me spullen gedropped zodat de instructeur het geheel kon controleren en de motorkleding snel aangetrokken. Zoals gewoonlijk was ik niet aan het profiteren van de tijdwinst die je maakt als je ruim op tijd aankomt
![]()
Toen even de mooie, glimmende en gladde helm van de school gepakt en stiekem twee oortjes erop geplopt die ik gisteren toevallig tegen kwam in de brommerwinkel
![]()
Dat was eigenlijk het leukste gedeelte aan motorrijden voor mij. Lekker van die wapperende flapoowtjes op je helm, vinnik nu eenmaal leuk
![]()
Nadat dat goedgekeurd was door de instructeur, die zijn oortjes kwijt was geraakt nadat ie de kerstmuts had genuttigd, gingen we op pad.
Even nog een paar kleine vraagjes van de instructeur om me in te werken, iets over de remmen en wat er is als het potje leeg is etc. en we gingen op pad. De motor was nieuw voor me dus even wennen. Maar niet veel, normaal rijd ik gewoon een ER5 onbegrenst en nu eentje van 25kW. Deze had erg veel kilomters op de teller, maar reed werkelijk geweldig
![]()
Beter dan die stomme andere bikes
![]()
Mjah, toen gingen we gewoon even lekker toeren, en mjah.. Wat kan ik zeggen, had geen enkel centje zenuwen voor het examen gehad, en ook nu ging het rijden heerlijk. Alsof ik al jaren motorreed, dus ik heb niets te klagen. De fouten die ik maakte merkte ik zelf allemaal gelukkig wel gewoon op, dus hij hoefde niets te verbeteren. Af en toe reed ik gewoon wat te snel richting afslagen en kruispunten waardoor het geheel: Gas los, remmen, schakelen, kijken, knipperen wat chaotisch werd, maar zoals het nu ging mocht het ook wel tijdens het examen gaan.
![]()
Ok, op naar het CBR. Ik reed heerlijk, vergeleken met mijn Rijbewijs B was dit een waar dagje uit
![]()
Motor geparkeerd en naar binnen. En we gingen even zitten wachten op de examninatoren. Ondertussen beetje gek gedaan met de mensen die daar werken want die kennen elkaar kennelijk erg goed. Vervolgens werden we opgeroepen en hupsakee naar binnen.
Daar kwam ik dus mijn BV examinator tegen, hij heeft me een beetje uitgelegd hoe en wat. Gerustgesteld en me succes gewenst. (doet ie zeer overvloedig, wel aardig
![]()
) Vervolgens gingen we naar buiten en vroeg ie nog wat over de banden, profiel diepte, waar je speciaal op moet letten, waarom profiel, remvloeistof potje en vrije slag van de handrem. Daarna nog even het geheel gecontroleerd en vervolgens gingen zij richting de auto en deed ik mijn oortje in, muts op, helm incl. oortjes
![]()
op en handschoentjes aan.
En mjah, wat kan ik zeggen,
![]()
was gewoon een lekkere rit, ging me beter af dan elke andere rit die ik ooit tevoren had gereden. Damn, ik wil een motor
![]()
Af en toe hoorde ik dus nog eenm auto hoog in toeren opkomen achter me, maar dat was dus de volgauto
![]()
Had gewoon goed gereden, af en toe simpele foutjes gemaakt die ik zelf wel wist te plaatsen maar waar ik vervolgens niets aan kon doen.
Edoch, bleef ik rustig door rijden
![]()
Simpele foutjes als op een rotonde die rechtdoor lijkt te gaan voor mij niet de richting naar rechts geven, dat het beter is mijn motor uit te zetten als we voor een langsrijdende trein wachten, afslagje missen, vergeten te kijken etc. etc. Allemaal kleine dingetjes die die later niet opmerkte maar waarvan ik zelf dacht hmm, dat had beter gekund
Wel af en toe lekker hard een klein-groot bochtje genomen
![]()
Vervolgens terug naar CBR, motor geparkeerd en aldaar reikte die mijn hand. Whippieee
![]()
Vertelde me nog dat ik fijn had gereden en zei dat ik dat vooral zo moest houden in mijn toekomst. Instructeur blij, ik blij, examinator blij.
Werd terug gereden met een lessende van dezelfde rijschool en de instructeur ging verder met een andere leerling. Vervolgens direct mijn papiertje opgehaald (was direct aan de beurt!! wonder voor het stadhuis
![]()
!! ) Even met plezier 50 euro gepind en hoppa naar huis.
![]()
Nu nog een motor bezoeken. Iets wat ik eerder wilde doen zodat ik vandaag meteen kon rijden, mjah, had uiteindelijk toch liever dat ik gewoon kon proefrijden MET rijbewijs op verkoopmotoren.
Mjah, ben ik wat vergeten
Statistieken heb ik niet, leskaart heeft de rijschool gehouden. Dus daar moet mijn broertje ongeveer mee komen nog.
![]()
Hiep hoi
Edit, damn, veel pijpsmileys gebruikt