abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24632819
Ik wil graag een gesloten geiser in mijn appartement installeren. Daarom dient er voor de aan/afvoer een gat door de buitenmuur te worden geboord van 10 cm. Zie tekening.

Het is een koopappartement, en er is een Vereniging van Eigenaren.

Mag ik zomaar een gat boren door mijn eigen buitenmuur, of dien ik toestemming van een of andere instantie te krijgen (VvE, Bouw en Woningtoezicht)? Wie heeft hiermee ervaring?
pi_24633333
Ik heb het vermoeden dat het niet jouw muur is.
Meestal is het met appartementen zo dat je (afgezien dat je een deelneming hebt gekocht in het gehele gebouw en niet dat ene stukje pand in bezit hebt) binnenin jouw toegewezen deel zeggenschap hebt, maar dat de buitengevel en eventueel vloeren/plafonts bij de algemene delen horen.
Naar mijn idee moet je toestemming hebben van in elk geval de VVE als eigenaar van die muur, en eventueel bouw en woning toezicht (of die pijp wel op de juiste manier komt te zitten, kapje recht op de muur is niet in elke gemeente toegestaan, soms is een hogere afvoer noodzakelijk, bij mijn ouders moest het tot aan de dakgoot)
pi_24635099
Gat in de buitenmuur van een appartement mag je waarschijnlijk niet zonder toestemming van de VVE doen; dat kun je het beste ff bij het bestuur navragen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')