Giro 666 tnv ali baba.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:27 schreef blackbully het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(waar kun je storten voor de financiering van het beeld? )
Ja jij zit geloof ik een beetje naast de discussie, fractie maar hoor. Dit is in ieder geval geen vergelijking.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:28 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Je gunt niemand een herdenking, behalve een moordenaar, maar wat denk je van vrouwen die zijn verkracht, of kinderen die worden mishandeld en zo kan ik wel ff doorgaan.
Nou dat is een zeer duidelijke reactie op mijn uitdagende gedrag. Ik vind het in elk geval raar, wat jij dus denkt.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:28 schreef _The_General_ het volgende:
Ja Taurus, ik zal eens op je uitdagende gedrag ingaan en zeggen wat ik denk.
In dit geval vind ik de diefstal van het tasje erger dan de dood van de jongen.
Voor ze hem (per ongeluk) aanreed, had ze die tas sowieso niet. Of ze nu die tas terug heeft is niet bekend. Daar kun je alleen over speculeren.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:22 schreef Taurus het volgende:
Jaaa dat is wel erg pijnlijk voor de bestuurster van wie niet eens duidelijk is of ze 'm met opzet (!!) heeft doodgereden, die waarschijnlijk haar tas met inhoud al weer terug heeft en zo niet: een tas met inhoud mist!!
Maar, ja. Een vrouw staat haar mannetje wel. Helemaal als ze 's nachts naar huis moet, of ligt te slapen.quote:Oh My God!!
Het is inderdaad schandalig om niet rekening te houden met haar gevoelensZijn nabestaanden moeten zich maar even 'n weekje groot houden tot de bestuurster van haar (on)bedoelde daad en het gemis van haar tasje of de schok van het gebeuren bekomen is..
(note: dit is sarcastisch)
Ok, ik geef het op.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ja jij zit geloof ik een beetje naast de discussie, fractie maar hoor. Dit is in ieder geval geen vergelijking.
Ikzelf vind het niet raar. Ik zie het zeer simpel als actie, reactie. Hij was de oorzaak, dit het gevolg. Hij had niet hoeven te sterven, maar als je de wet overtreed kan het slecht met je aflopen....quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nou dat is een zeer duidelijke reactie op mijn uitdagende gedrag. Ik vind het in elk geval raar, wat jij dus denkt.
Nee, dat weet ik niet, maar er zijn bij dit soort dingen altijd zat knullen en meiden die alleen al boos zijn ómdat het 1 van hen is, niet omdat ze die knul nou zo goed kenden of hem vreselijk zullen gaan missen. Het is een Marokkaan en de "dader" was dat níet dús was het moord en dús was de moord racistisch en dús kies je zijn kant.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat deze herdenking niet door zijn directe nabestaanden werd geinitieerd dan wel bijgewoond?
Psiesquote:Op woensdag 19 januari 2005 00:34 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ikzelf vind het niet raar. Ik zie het zeer simpel als actie, reactie. Hij was de oorzaak, dit het gevolg. Hij had niet hoeven te sterven, maar als je de wet overtreed kan het slecht met je aflopen....
Ik vond vooral deze uitspraak opvallend:quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:19 schreef milagro het volgende:
Dat jongelui het doen puur en alleen omdat het een broeder was, vind ik níet logisch.
Was die jongen werkelijk een soldaat of bedoelen ze dat hij een soldaat van Allah was die zijn taak volbracht door de handtasjes van de vuile Westerse hoeren te jatten?quote:Je bent een soldaat
quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:34 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ikzelf vind het niet raar. Ik zie het zeer simpel als actie, reactie. Hij was de oorzaak, dit het gevolg. Hij had niet hoeven te sterven, maar als je de wet overtreed kan het slecht met je aflopen....
Maar dát is niet racistisch natuurlijk.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:34 schreef milagro het volgende:
Zo gaat het gewoon echt altijd, heb mot met 1 en je hebt mot met allemaal.
Je eerste alinea is puur persoonlijk. Wat jij denkt over het motief van de bestuurster maakt natuurlijk geen verschil, wat ik denk ook niet, daarom zet ik in elk stukje "(on)bedoeld", "nog niet duidelijk" etc.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:28 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, ik betwijfel of het doodrijden opzettelijk was, aangezien het in z'n achteruit ging. Dus van moord kan in dat geval geen sprake zijn. Hooguit doodslag. En daar krijg je hooguit 200 uur dienstverlening voor in NL. ALS dood door schuld bewezen wordt. Iets wat ik ook ten zeerste betwijfel.
Daarnaast hebben diverse vriendinnen van mij een beroving uit de auto en uit huis meegemaakt, en die durven nog niet alleen in de auto / thuis te zijn 's avonds. Ik neem mijn woorden terug, en neem aan dat dit van persoon tot persoon verschilt.
De reden dat ik deze actie goedkeur, is dat de politie en overheid veel te weinig doen om dit soort criminaliteit te bestrijden. Het loont blijkbaar de moeite om een handtasje uit iemand z'n auto te halen (met onbekende inhoud), omdat de pakkans zeer gering is.
In de VS komen dit soort kleine criminaliteiten veel minder voor. Waarom? Twee redenen;
1) Beschermrecht van eigendom. Iedereen die onrechtmatig bezit neemt van jouw spullen, mag je tegenhouden, desnoods met geweld.
2) Wapenwet. Ik ben hier geen voorstander van, maar geloof me, als de dame een Beretta 9mm op Ali had gericht, had hij die handtas heel snel teruggelegd.
Ik vind het jammer dattie dood is, maar zoals ik zoveel moslims hoorde zeggen na 2 november "actie geeft reactie." Dat is in dit geval ook weer waar. Of vind je algemene, niet specifiek op de persoon gerichte, beledigingen WÉL aanleiding tot moord?
Dát is nog eens een idee. Gewoon dat lijk nog eens 10 jaar opsluiten! Geniaal!quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:23 schreef Taurus het volgende:
...maar dan weet je nu dat ik de daad van die tasjesdief dus niet goed keur, en dat ie een gewone gevangenisstraf zou moeten hebben.
Definieer dan eens exact wat 'deze reactie' allemaal omvat.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:39 schreef Taurus het volgende:
deze reactie was ook onterecht.
Nee natuurlijk niet!quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:37 schreef Lithion het volgende:
[..]
Maar dát is niet racistisch natuurlijk..
Dierlijk groeps instinctquote:Op woensdag 19 januari 2005 00:34 schreef milagro het volgende:
Zo gaat het gewoon echt altijd, heb mot met 1 en je hebt mot met allemaal.
Misschien he, ik gooi maar een balletje op, had ze dat tasje ge-orven van haar zojuist overleden moeder, weet jij veel.quote:en een tasje kwijt zijn (en die later ook weer terug krijgen, als tenminste de dader op de scooter die nu dood is de tas in zijn bezit had), dat punt vind ik niet traumatisch.
Over dat speculeren: Ik schrijf ook, zo niet, dan mist ze alsnog alleen maar haar tas. Ja sorry, ik zal wel compleet gek zijn ofzo, maar ik mis 100 keer liever m'n tas dan bijvoorbeeld mijn zoon/broer die tasjesdief is! Gebaseerd op deze mening vind ik dat de tasjesdief achteraf slachtoffer is geworden, meer slachtoffer is te noemen dan de bestuurster. Zijn lot is toch wel wat tragischer of ligt dat nou aan mij?quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:33 schreef thorbecke het volgende:
[..]
Voor ze hem (per ongeluk) aanreed, had ze die tas sowieso niet. Of ze nu die tas terug heeft is niet bekend. Daar kun je alleen over speculeren.
Je kunt het ook zien als:
Misschien zaten haar privegegevens in die tas. Met iemands adres zou je best leuke dingen kunnen doen. Vraag maar aan een bepaalde politica.
En dan wordt het ook bijzonder lollig, zoals je hier onderaan aangeeft. Toch.
[..]
Maar, ja. Een vrouw staat haar mannetje wel. Helemaal als ze 's nachts naar huis moet, of ligt te slapen.
Toch?
En een paspoort en een rijbewijs zullen in die tas toch niet zitten.
En als je die kwijt bent, koop je die zo weer terug. En ook je anonimiteit en privacy.
Iedereen loopt nou wel te zeiken op het feit dat het schandalig is dat er een herdenking georganiseerd wordt voor hem, maar:quote:Op de boom hangen A4'tjes met herinneringen aan de jongen. "Ali je was een van de weinigen met een hart van goud. Dacht altijd groot over je toekomst. Een hardwerkende jongen met twee banen. Je einde van je leven was onrechtvaardig, maar nu ben je bij Allah. Je bent een soldaat en je zal niet vergeten worden want diep in ons hart blijf je altijd leven."
...dit slaat dus echt helemaal nergens opquote:Dat Ali een dief is, gelooft men in zijn vriendenkring niet.
quote:
Ja of je wíl het gewoon niet begrijpen he?quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:40 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dát is nog eens een idee. Gewoon dat lijk nog eens 10 jaar opsluiten! Geniaal!
Nee ik ben voorstander van het niet klagen als je op de blaren moet zitten.quote:Op woensdag 19 januari 2005 00:07 schreef Philosocles het volgende:
Een hoop mensen zijn kennelijk voorstander van de doodstraf voor tasjesroof. Dat valt althans af te leiden uit de reacties dat zo iemand niet herdacht dient te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |