mn budget is +-3000 euro.. het liefste heb ik iets meer inhoud dan 250cc aangezien die over het algemeen wat meer onderhoud en wat minder koppel met zich meebrengen (correct me if i'm wrong!) en zoals je ziet rij ik ook een CR500 en wil toch wel 'iets daar' hebben... de honda XR400 is mij ook al opgevallen als een leuke fiets die 5kw op kenteken heeftquote:Op dinsdag 18 januari 2005 19:14 schreef slashme het volgende:
Ik weet niet wat je budget is maar kijk eens naar een yamaha wr250, dat is echt een topper met genoeg vermogen. Standaard staan ze geknepen tot 18kw met een gewicht van 105,5 kg.
Een dikke KTM o.i.d. zou ik al helemaal niet aan beginnen. Als je daar ongeknepen mee gaat rijden krijg je geheid problemen met de verzekering en geknepen wil je daar echt niet mee rijden,
even?quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:08 schreef hollander172 het volgende:
Youpie wacht gewoon even tot je volvermogen mag en koop dan die 620.
Met ragfiets bedoel je specifiek een off the road?![]()
als jij beteaaldquote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:15 schreef yup het volgende:
Waarom geen motor + rag crosser kopen ?
Dus de motor voor normaal verkeer en de rag crosser voor het echte vliegwerk
Valt best mee joh, 1 jaar en 8 maanden hoef je nog maar.quote:
Er zijn niet zo gek veel motoren die ook nog eens 25kw zijn of het zijn de hele suffe 125cc'tjes e.d.quote:en ja een off the road / enduro of SMmaar t punt is dat ik een fiets wil om rond te rijden als ik mn motorrijbewijs heb... en om zo een fiets te sponsoren moet ik mn CR van de hand doen.. dus daar wil ik wel wat voor terug
correctie, wr250 heeft net zo veel onderhoud nodig als een wr450 ot KTM exc450, etc. En dat onderhoud is net als bij elke lichte enduro: veel. Maar je hebt dan ook een echte wedstrijdmachine. Voor 3000 euro vind je ze niet, eerder het dubbele.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:00 schreef Youp het volgende:
[..]
mn budget is +-3000 euro.. het liefste heb ik iets meer inhoud dan 250cc aangezien die over het algemeen wat meer onderhoud en wat minder koppel met zich meebrengen (correct me if i'm wrong!) en zoals je ziet rij ik ook een CR500 en wil toch wel 'iets daar' hebben... de honda XR400 is mij ook al opgevallen als een leuke fiets die 5kw op kenteken heeft, licht is en toch wat meer inhoud heeft... alleen weet ik over al deze motoren niet al te veel qua onderhoud en dat soort ongein
en tsjah de LC4 620 is gewoon dikke porno![]()
-edit-
de LC4 400 is ook niet misselijk en een aantal husky's zijn ook wel leuk
ik bedoel onderhoud als in slijtage, dus niet olie/filters verwisselen, dat is geen puntquote:Op dinsdag 18 januari 2005 20:33 schreef slashme het volgende:
[..]
correctie, wr250 heeft net zo veel onderhoud nodig als een wr450 ot KTM exc450, etc. En dat onderhoud is net als bij elke lichte enduro: veel. Maar je hebt dan ook een echte wedstrijdmachine. Voor 3000 euro vind je ze niet, eerder het dubbele.
Waar wil je de motor precies voor gebruiken? Een LC4 620 is veel te log en lomp, dan moet je van goede huize komen wil je daar snel mee zijn off-road.
Maar als ik jou was zou ik maar legaal gaan rijden en niet met die geknepen zware machines want dat kan vreselijk fout gaan (zeker als je ook op straat gaat rijden en zeker met jou leeftijd). Maar waarschijnlijk sla je mijn advies in de wind en koop je een dikke fiets (anders is het niet stoer).
Mijn advies, haal je motorrijbewijs, ga of licht rijden of ga crossen op de baan ( is nog goedkoper ook).
om een aantal redenen:quote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:22 schreef slashme het volgende:
Koop een lichte (niet te veel cc's) anders kan het fout gaan (al vaker gezegd).
Waarom wil je een enduro om over de weg te rijden?
25kw mag nog nieteens voor de 0,16kw/kg verhouding... +-20 mag nog net dacht ik bij 140kilo oid... maargoed zolang het papierwerk maar klopt en er staat dat ie geschikt is voor t lichte rijbewijs zonder begrenzer.. en dat is in heel veel gevallen zo omdat ze voor de emissie teruggeschoefd zijn... meestal dmv een stel andere sproeiers en een kap over t luchtfilter oid... in sommige gevallen zelfs met een begrenzing op de gasschuif..quote:Op dinsdag 18 januari 2005 21:42 schreef slashme het volgende:
Een SM met 25 kw is niet leuk.
Maar dat loopt voor geen ene meter, daar heb je helemaal niks aan.quote:25kw mag nog nieteens voor de 0,16kw/kg verhouding... +-20 mag nog net dacht ik bij 140kilo oid... maargoed zolang het papierwerk maar klopt en er staat dat ie geschikt is voor t lichte rijbewijs zonder begrenzer.. en dat is in heel veel gevallen zo omdat ze voor de emissie teruggeschoefd zijn... meestal dmv een stel andere sproeiers en een kap over t luchtfilter oid... in sommige gevallen zelfs met een begrenzing op de gasschuif..
ja ik weet dat t slecht is en illegaal maar in mijn handen blijft zo'n ding niet slecht afgesteld voor de emissie... verder zou ik er echter geen opvoer rommel op duwen (op een mooi dempertje na dan) voordat ik groot rijbewijs mag rijden want dat wekt weer extra argwaan...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:08 schreef slashme het volgende:
20 KW in de bossen en in het zand is big fun, op het asfalt kom je echt te kort om het leuk te laten blijven, zeker op straat.
[..]
Maar dat loopt voor geen ene meter, daar heb je helemaal niks aan.
misschien nog wat meer info van de husky? ik heb gehoord dat ze nogal onderhoud nodig hebben in vergelijking met andere vergelijkbare motoren... ze zijn wel erg geilquote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:27 schreef _VoiD_ het volgende:
mijn broer heeft een husqvarna 610te omgebouwd tot SM met 20kW op kenteken. En dat valt ook nog precies samen met 0,16kw/kg.
Dus hij heeft gewoon met 50pk en 120 kg rondgereden op z'n lichte motorrijbewijs.
Als je ze kan vinden zijn de 20kW op kenteken fietsjes heel handig. Had trouwens ook helemaal geen problemen met verzekeren van dat ding...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |