quote:
Goh je hebt er tegelijkertijd met mij gezeten
Villa's Rubin zat ik.
De Villa's zelf zijn matig, klein oud, beetje vies (wel koelkast!). Maargoed daar betaal je dan ook voor en de kamers in Hotel Monte Muli waren kleiner en minder volledig. Het zit ver van de stad en uitgaanscentrum Monvi zeker een 40 minuten lopen als je niet als een houthakker doorstampt.
Rovinj, erg leuke stad, toeristisch maar niet tè. Mooie haven, mooie bebouwing&sfeer (pitoresk) enzo). Je kunt er een slootlading aan nepkleding/andere dingen kopen. De Zanzibar is een leuk cocktailcafé, maar ze hebben hun prijzen ineens verhoogd je betaalt nu voor een cocktail 55 kuna = 7.8 euro tov. het begin van de week toen je nog 40 kuna = 5.8 euro voor een cocktail betaalde.
Cocktailbar Hawaii die langs de kade zit iets verderop in Rovinj zou goedkoper moeten zijn.
Maar de sfeer bij Zanzibar is heel leuk en de cocktails prima.
De Kroaten zelf, als je ze veel fooi betaalt zijn ze vriendelijk, anders zijn ze niet bepaald je beste vrienden (spreek uit ervaring), daarnaast willen ze wel eens geen wisselgeld teruggeven, omdat het er "niet meer is".
Beachmasters, ze hebben leuke activiteiten, èchter ik raad niet aan je overal voor in te schrijven/ betalen. De kroegentocht kan nog wel, maar de Monvi Night/Dutch Night (alles dat in Monvi wordt gehouden) kun je beter naartoe gaan zonder te betalen aangezien je voor de inschrijfkosten van 10 euro hoogstens 2 kleine welkomstdrankjes krijgt (Monvi vraagt nooit entreegeld).
Aanraders zijn wel de Porec avond, kroegentocht is wel leuk, Party Boat (hoewel we deze hebben gemist doordat de boot een uur te laat was) voor de rest weet ik het niet.
De zee, voor mij het hoogtepunt van kroatië, je kunt er erg leuk snorkelen/duiken. Het water is mooi helder op een zonnige dag, en op niet veel meter uit de kust kun je al een grote variëteit aan vissen en anderere zeedieren tegenkomen.
Het eten & drinken, in restaurants erg goed. Veel eten voor niet tè veel geld vooral de grote schotels voor 2 personen zijn aanraders. Drinken is niet duur, een halve liter pivot voor 15 kuna = 2.2 euro. glaasje lokale (heel lekkere) rum in het Monvicentrum 10 kuna. Qua geld hoef je je geen zorgen te maken, hoewel het wel kan zijn dat op zondag de geldautomaten leeg zijn (waardoor ik de laatste dagen zonder geld zat).