abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24610267
Wat ik me al een tijdje afvraag is waarom een retour ticket nu zoveel goedkoper is dan één enkele reis. Bijvoorbeeld: eind september ga ik naar Canada en omdat ik waarschijnlijk vanuit een ander land naar huis vlieg heb ik behoefte aan een enkele reis. Een retourtje Montreal kost ongeveer 350 euro, die prijs valt me erg mee. Maar ik hoef dus maar een enkeltje, dus even zoeken en ow, goedkoopste is 1600 euro!! Hoe kan dat nou?
pi_24610420
Koop je toch gewoon een retourtje
Iemand Fien soms gezien?
pi_24610461
Vraag het de NS, doen het zelfde.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_24610500
Anders zit de KLM met halfvolle vliegtuigen als ze weer terug vliegen
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_24610540
Dan zou ik gewoon een retourtje kopen. Betaal je wel een "boete" volgens mij voor 'no show' of heb ik het mis?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24610552
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:36 schreef mhr-zip het volgende:
Koop je toch gewoon een retourtje
Ja natuurlijk, maar ik wil graag de reden weten waarom ze dat doen. Niet vanwege de lege vliegtuigen op de terugweg neem ik aan. Want ik begin met de terugweg als ik met American Airlines boek
pi_24610581
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Dan zou ik gewoon een retourtje kopen. Betaal je wel een "boete" volgens mij voor 'no show' of heb ik het mis?
Ow, dat zou minder zijn. Iemand die weet hoe dat zit? Hoe gaan ze dat op me verhalen dan?
pi_24610634
Waarom zou hun dat wat boeien of je mee teruggaat of niet, je hebt het retour kaartje dan toch al betaald. Als jij niet mee terug gaat bespaart het hun alleen maar geld.
pi_24610649
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:49 schreef ExcaliburDexter het volgende:
Waarom zou hun dat wat boeien of je mee teruggaat of niet, je hebt het retour kaartje dan toch al betaald. Als jij niet mee terug gaat bespaart het hun alleen maar geld.
Haha, gaan ze dan niet mijn naam over het vliegveld schreeuwen en dat ik nog maar 2 minuten heb om te boarden?
pi_24610712
Hoe willen ze gaan omroepen als je niet eens ingechecked hebt....
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_24610727
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:45 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Ow, dat zou minder zijn. Iemand die weet hoe dat zit? Hoe gaan ze dat op me verhalen dan?
Ik weet het niet zeker, maar als ik een ticket boek dan staat er op de kwitantie weleens 'no show' 137....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:57:47 #12
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_24610765
Een retourticket is goedkoper omdat ze dan meer zekerheid over het aantal passagiers. Ze weten namelijk dat de meeste mensen dan binnen zoveel maanden terugvliegen. Bovendien is het aantal administratieve handelingen minder dan bij twee enkeltjes.
pi_24610783
Ze roepen alleen de namen op van mensen die hebben ingechecked. Iemand die nog niet heeft ingechecked kan sowieso niet in 2 minuten in het vliegtuig zitten vanaf de incheckbalie en iemand die niet heeft ingechecked is niet eens op het vliegveld, dus het omroepen van die namen heeft weinig zin.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24610906
350 tegen over 1600, naw, dat verschil is niet reeel.
pi_24611448
die 350 euro is echt een nette prijs (aanbieding?), maar 1600 euro is gewoon afzetterij.
Kijk dat een enkeltje duurder is dan een retourtje, is tot op zekere hoogte nog wel te verklaren, maar meer dan een factor 4 gaat me met de beste wil van de wereld niet lukken.

Over die no-show-boete...
Het is mogelijk om een ticket te reserveren en eigenlijk is het pas sinds een paar jaar dat maatschappijen geld in rekening brengen als je die reservering niet afneemt.
Veel zakenlieden reserveerden namelijk een paar terugvluchten, zodat ze vrijheid hadden om zelf te bepalen wanneer ze terug gingen. Dat kost natuurlijk geld en dus gaan de maatschappijen dan overboeken. Hierdoor kunnen er soms geen plaatsen genoeg zijn en krijgt een achterblijver een leuk bedrag en hotel-kosten-vergoeding. Het is voor sommigen een sport om op dit soort risicovolle vluchten te boeken en dus op die manier geld te verdienen.

Maar goed ik ga offtopic...
Ik denk dat je, wanneer je hele ticket van te voren betaald is, je geen no-show boete hoeft te betalen.
pi_24621695
Je kunt toch gewoon een "open jaw-ticket" nemen? Dan vlieg je bijvoorbeeld naar Montreal en terug vanaf een andere stad. Voorwaarde is dus wel dat de maatschappij waar je mee vliegt beide steden aandoet. De meerprijs is volgens mij een paar tientjes. Zo ben ik bijvoorbeeld vorig jaar met British Airways naar Toronto gevlogen, toen over land via de noordoostkust van de VS naar Washington DC en vanaf daar teruggevlogen naar Nederland (overstappen in Londen). De prijs van het ticket was ongeveer even duur als een retourtje Toronto.
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_24627301
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 10:18 schreef Harmen1984 het volgende:
Je kunt toch gewoon een "open jaw-ticket" nemen? Dan vlieg je bijvoorbeeld naar Montreal en terug vanaf een andere stad. Voorwaarde is dus wel dat de maatschappij waar je mee vliegt beide steden aandoet. De meerprijs is volgens mij een paar tientjes. Zo ben ik bijvoorbeeld vorig jaar met British Airways naar Toronto gevlogen, toen over land via de noordoostkust van de VS naar Washington DC en vanaf daar teruggevlogen naar Nederland (overstappen in Londen). De prijs van het ticket was ongeveer even duur als een retourtje Toronto.
Dan moet je weten vanaf welke stad je terug wil vliegen EN je moet binnen een jaar naar huis gaan. Aan beide voorwaarden voldoe ik niet, ik heb heeeeel veel vakantiedagen
pi_24669493
quote:
Op maandag 17 januari 2005 11:25 schreef BushRanger het volgende:
Wat ik me al een tijdje afvraag is waarom een retour ticket nu zoveel goedkoper is dan één enkele reis. Bijvoorbeeld: eind september ga ik naar Canada en omdat ik waarschijnlijk vanuit een ander land naar huis vlieg heb ik behoefte aan een enkele reis. Een retourtje Montreal kost ongeveer 350 euro, die prijs valt me erg mee. Maar ik hoef dus maar een enkeltje, dus even zoeken en ow, goedkoopste is 1600 euro!! Hoe kan dat nou?
Een retourtje zelf is meestal niet goedkoper dan een enkele reis. Retourtjes kennen echter nogal wat aanbiedingen. Meestal worden deze aanbiedingen als de standaarprijs beschouwd omdat ze toch altijd gelden. Deze zijn echter wel aan strenge voorwaarden gekoppeld en dat gaat dan eigenlijk altijd over hoe de heenvlucht zich verhoudt met de terugvlucht. In Europa kent men bijvoorbeeld het zogenaamde APEX dat door alle grote luchtvaartmaatschappijen gebruikt wordt. Dit houdt in dat je tenminste een zaterdag en zondag in je verblijf moet hebben plus nog 2 extra nachten. In sommige gevallen wordt minimaal 5 nachten ook goedgekeurd. De korting loopt op tot zo'n 80-90 procent van de oorspronkelijke prijs van het retourtje. Nu is het zo dat luchtvaartmaatschappijen bij een advertentie maximaal de prijs van het APEX ticket geven en nooit vertellen wat de niet APEX prijs is. Die zie je pas indien je die werkelijk boekt. Zo kost een retourtje naar Madrid bij KLM bjina 900 euro (economy class), maar op hun website geven ze als prijs 109 euro aan. Dat is alleen als APEX ticket dus.

Het idee hierachter is simpel: mensen die niet aan deze voorwaarden willen voldoen zijn iha bereid om veel te betalen. Zo heb je veel mensen die op maandagochtend willen vliegen en vrijdag middag terug willen. Aangezien dit meestal zakenlui zijn is dit voor hen geen probleem om 5x zo veel te betalen dan APEX. Hetzelfde geldt voor mensen die dezelfde dag terugvliegen.

Kortom, om een vorm van prijsdiscriminatie te voeren bestaat er dus deze vreemde situatie. Nu zou het natuurlijk wel heel makkelijk zijn om hieronder uit te komen door een enkeltje te boeken en dus bestaat er voor een enkeltje maar 1 tarief en die is zo'n 90 procent van het standaard retour tarief.

Buiten Europa zijn deze verschillen volgens mij overigens wel kleiner maar zoals TS in zijn openingspost schrijft komt het toch nog wel voor.

Een oplossing zou trouwens zijn om twee retourtjes te kopen en voor de 1 de heenreis en de ander de terugreis te gebruiken. Een no-show boete bestaat overigens toch niet voor APEX tickets. Deze boete is namelijk gewoon je ticketprijs (want no-show betekent ticket kwijt). Een no-show boete voor business class betekent dat je niet je volledige ticket kwijt bent maar wel je reserveringskosten moet betalen. Het enige nadeel van dit idee is echter dat veel maatschapijen je niet de mogelijkheid geven om met APEX vanuit een locatie te boeken waar je niet woont en meestal je terugreis annuleren als je de heenreis niet bent op komen dagen. Tot voor kort gingen de luchtvaartmaatschappijen hierbij nog vrijuit ook. Echter, officieel mag dit niet want koppelverkoop mag niet binnen de EU. Je bent als consument dus niet verplicht om alle diensten af te nemen waar je voor betaalt. Ik weet echter niet of er al mensen zijn geweest die de proef op de som genomen hebben. Het gevaar bestaat overigens nog steeds dat de luchtvaartmaatschappij je weigert daar er op de voorwaarden van een APEX ticket duidelijk vermeld staat dat ze je indien de capaciteit van het vliegtuig het niet toelaat mogen weigeren. Ze dienen je dan wel een vergoeding te betalen maar die is natuurlijk nooit voldoende om een nieuw ticket te regelen.
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:54:08 #19
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_28802198
Als ik een ticket wil van AMS naar EZE (BsAs again), dan betaal ik zo rond de 800 euri. Maarrr... als ik een enkele reis wil, betaal ik het dubbele! Wat klopt hier niet

Dus, ik vroeg me af, stel ik wil een jaar naar BsAs (zie [HTL]), dan kan ik toch beter een retour (kortverblijf) kopen en dan gewoon niet komen opdagen voor de terugvlucht? En dan hetzelfde een jaartje later vanuit BsAs, met bijv. AerolineasArgentinas naar Madrid?

Of krijg je vreselijke (lijf)straffen als je op die manier een goedkopere manier voor een reisje wil?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_28802236
ik denk dat je dan eerst een AF moet bekijken en VV een NT (RtD maybe) moet aanvragen
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:56:06 #21
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_28802259
?!?!?

Ok, AMS = Schiphol
EZE = Ezeiza Internationa Airport in Argentinië
BsAs = Buenos Aires
[HTL] = HTL #43 - Over flextaarten en appelplekken

Sorry voor het niet rekening houden met mensen die misschien niet zo vaak in Travel topics komen

[ Bericht 56% gewijzigd door flipsen op 14-07-2005 14:58:15 ([HTL] toegevoegd...) ]
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_28802617
Je kan ook een retourticket kopen met een open terugreis. Maar dat wist je waarschjinlijk al, want je komt vaak in de Travel topics !
pi_28802658
Dat is inderdaad heel raar.

Ik wilde vorig jaar naar Zwitserland vliegen en terug met de auto en toen liep ik ook tegen dit probleem op. Het reisburo heeft toen een retour vlucht voor met geboekt en ik heb alleen de heen reis gebruikt. Volgens mij boekte ze de terug vlucht toen op een bijzondere manier iets van onbevestigd ofzo

In ieder geval was ik goedkoper uit om een retour vlucht te boeken i.p.v. een enkele reis.

Ik weet aleen niet hoe jij zit met een eventueel visum en of ze daar een terug vlucht voor eisen. Anders lijkt het me een prima constructie.

Is een open ticket trouwens geen opite?
  donderdag 14 juli 2005 @ 15:12:46 #24
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_28802773
Een open ticket is een optie, maar da's volgens mij vaak ook duurder. Eens kijken of dat scheelt (dus goedkoper dan 2x een 'gewoon' retourticket)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_28803236
Niet raar.. is altijd zo. Waarom weet ik ook niet, maar je kan inderdaad gewoon dat retourticket niet gebruiken ja. Of natuurlijk die terugvlucht gebruiken om nog eens naar huis te gaan tussendoor.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')