abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24604099
Onze poes heeft sinds een aantal dagen een opgezollen neus aan een kant. Tis niet heel erg maar ik zag meteen dat ie er wat anders uitzag. Dacht er verder niet zo veel van, maar vandaag zat ie ook te kwijlen wat ie anders nooit doet. Ook stond hij niet om 5 uur te mekkeren om eten zoals gewoonlijk maar kwam pas om 8 uur aanzetten en at niet eens alles op (vlees).
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Griepje ofzo... maar wat is die opgezwollen neus dan
We gaan morgen waarschijnlijk even naar de dierenarts om zekerheid te krijgen.
Jupiler is goed
pi_24604191
Zwellig of breuk zou kunnen leiden tot de verdikking en het niet meer zo prettig kunnen eten. Waarschijnlijk heeft iets of iemand er een trap tegenaan gegeven ofzo denk ik.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_24604200
Zeker even mee heen gaan, niet afwachten.
Geen idee wat het is, maar klinkt niet gezond.
Krijgt de poes wel inentingen?
Komt ze buiten?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_24604231
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:09 schreef Realzm het volgende:
Zwellig of breuk zou kunnen leiden tot de verdikking en het niet meer zo prettig kunnen eten. Waarschijnlijk heeft iets of iemand er een trap tegenaan gegeven ofzo denk ik.
Zou ook nog kunnen.
Anyway.. telefonisch uitleggen wat er aan de hand is morgen en er gelijk mee heen gaan naar de dierenarts.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_24604276
Ze is volgens mij nauwelijks buiten geweest de laatste dagen.
Het doet ook pijn denk ik want als ik eraan voel trekt ze heel snel dr kop weer weg.
Jupiler is goed
pi_24604303
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:11 schreef Brennie het volgende:

[..]

Zou ook nog kunnen.
Anyway.. telefonisch uitleggen wat er aan de hand is morgen en er gelijk mee heen gaan naar de dierenarts.
Ja, we gaan sowieso even langs het spreekuur morgen.
Jupiler is goed
pi_24604339
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:13 schreef Aurelium het volgende:
Ze is volgens mij nauwelijks buiten geweest de laatste dagen.
Het doet ook pijn denk ik want als ik eraan voel trekt ze heel snel dr kop weer weg.
Vermagert de poes ook wat?
Ontlasting goed?
Drinkt ze nog wel?

Mijn gok: ontsteking of kneusing/breuk,meestal trekken katten zich terug en eten en drinken ze niet meer als ze ziek zijn.
pi_24604365
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:15 schreef Aurelium het volgende:

[..]

Ja, we gaan sowieso even langs het spreekuur morgen.
Ok, goed plan.
Lees nog wel hoe het afgelopen is.
pi_24604450
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:17 schreef Brennie het volgende:

[..]

Vermagert de poes ook wat?
Ontlasting goed?
Drinkt ze nog wel?

Mijn gok: ontsteking of kneusing/breuk,meestal trekken katten zich terug en eten en drinken ze niet meer als ze ziek zijn.
Nee, hoor ze nog steeds lekker dik zoals altijd in de winter
Drinken en ontlasting nog niet opgelet

overigens vond ik via google net dit stukje
quote:
Swollen Nose in Cat - possible abscess

Q: I have a nine-year-old neutered male Tabby cat. He is in generally good health, but has started
sleeping A LOT -- almost all day every day for the past two days. I also noticed last night that the
bridge of his nose is swollen until it looks like a Roman nose. It's also very warm there. I don't want
to take him to the vet (and therefore save money -- we're on a tight budget) if it's something that
will go away on its own. I don't want to sound callous, but money is tight in my family right now.
Does this sound like something minor? I've never heard of it myself.

A: It sounds like your cat may have an abscess on his face over his nose. This would produce swelling
and heat in the area. It is also possible that there may be a fungal infection (ringworm occasionally
develops in raised lumps and this would be a common spot for that to occur), nasal infection can lead
to swelling in the area just behind the nose, skin cancer is possible in his age range and trauma can do
this as well.

It would be best to take your cat to your vet. It can be a lot less expensive to treat a problem early before
it causes major problems. Since the possible conditions require different treatments, knowing which one to
recommend really depends on being able to see and examine the cat. Your vet can do that for you. I really
do think that recommending a trip to your vet is the best advice I can give.

If money is a temporary problem your vet may be willing to allow you to pay later or to hold a check for
you until the situation gets better. It doesn't hurt to ask.

Mike Richards, DVM
De omschrijving van die kat komt wel overeen. Ook dat vele slapen.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:18 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ok, goed plan.
Lees nog wel hoe het afgelopen is.
Ja, zal het morgen nog wel eff posten
Jupiler is goed
pi_24614436
Ok, zijn net eff geweest.
Bleek dat ze meer dan 40 graden koorts had. Waarschijnlijk is ze tijdens een gevecht met een andere kat op haar neus geraakt, die vervolgens een paar bacterien van zn nagels achterlaat in het sneetje. De huid groeit heel snel weer dicht en dat gaat dan etteren etc en krijg je zo'n zwelling. Maar goed. Ze heeft een anti koorts injectie gehad en krijgt wat peniciline geloof ik en dan moet het weer helemaal goed komen
Jupiler is goed
pi_24615073
quote:
Op maandag 17 januari 2005 20:28 schreef Aurelium het volgende:
Ok, zijn net eff geweest.
Bleek dat ze meer dan 40 graden koorts had. Waarschijnlijk is ze tijdens een gevecht met een andere kat op haar neus geraakt, die vervolgens een paar bacterien van zn nagels achterlaat in het sneetje. De huid groeit heel snel weer dicht en dat gaat dan etteren etc en krijg je zo'n zwelling. Maar goed. Ze heeft een anti koorts injectie gehad en krijgt wat peniciline geloof ik en dan moet het weer helemaal goed komen
Zohee, dus toch een ontsteking.
Apart dat ze zich dan niet zoals de meeste katten gedraagd. ( zichzelf terugtrekken en niet meer eten en drinken.)
De poes is nu onder behandeling, hoop dat ze snel weer opknapt.
pi_24616454
quote:
Op maandag 17 januari 2005 21:56 schreef Brennie het volgende:

[..]

Zohee, dus toch een ontsteking.
Apart dat ze zich dan niet zoals de meeste katten gedraagd. ( zichzelf terugtrekken en niet meer eten en drinken.)
De poes is nu onder behandeling, hoop dat ze snel weer opknapt.
Nou, ze was wel heel non actief de laatste 2 dagen en at ook niet veel.
Ze heeft net nog moeten overgeven, ging toen snel onder bed zitten om nog meer over te geven Niet zo handig want het is nogal lastig om onder dat bed te komen.... maargoed komt allemaal goed en ook poezen zijn natuurlijk wel eens ziek
Jupiler is goed
pi_24645298
Nou ik hoop dat alles weer goed komt, beter schap met de poes
pi_24648072
Hoe is het nu met het poesje? Al beetje beter. Zielig hoor voor d'r.

Beterschap ermee
pi_24652608
ja hoor, het gaat al weer een stuk beter met de pillen. Zwelling is ook een stuk minder geworden
Jupiler is goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')