Leraren hebben soms nogal een vooroordeel ten aanzien van 'populaire' onderwerpen. Zo hoorde ik van twee meisjes dat zij in VWO 4 een werkstuk wilden maken over de geschiedenis van mode. Maar dat mocht niet van hun geschiedenisleraar. Tja. En dat terwijl je er heel leuke dingen mee zou kunnen doen....je moet leerlingen wellicht een beetje op weg helpen, een duwtje in de goede richting geven, met ze meedenken, om te zorgen dat het ook echt een goed werkstuk wordt. Daarvoor moet je als leraar zelf dus een brede interesse hebben. .quote:Op maandag 17 januari 2005 20:51 schreef PAA-053 het volgende:
Nu maar op zoek naar een ander onderwerp, overigens zeiden ze dat veel onderwerpen met sport erg lastig zijn, omdat ze te beperkt zouden zijn en je ze dan breder zou moeten bekijken. Maar dit wil ik liever niet, ik wil het graag bij sport houden. Anders had ik wel wat anders gekozen
Nou, aangezien je werkstuk over sociale, culturele, economische en politieke dingen moet gaan zou je bijvoorbeeld als hoofdvraag 'Wat voor invloed heeft het communisme in Cuba op het dagelijks leven?'. Dan ga je eerst uitvoerig uitwijden over de revolutie en dan ga je de sociale (goede gezondheidszorg en goed onderwijs, grote armoede), culturele (Buena Vista Social Club?), economische (sigaren, toerisme en suiker) en politieke (spreekt voor zich) dingen bespreken.quote:Op zondag 23 januari 2005 16:35 schreef PAA-053 het volgende:
Idd, is wel een leuk onderwep, is ook genoeg over te vinden denk ik. Maar wat zou dan de onderzoeksvraag kunnen/moeten zijn?
Ik zal het iig aankaarten bij mijn leraar morgen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |