Ik maak zelf ook muziek, oh ja? JA Wat begon als simpel aanpielen met fasttracker is inmiddels uitgelopen tot wat serieuzer gepiel met VST en wat synths. Gelukkig bezit ik de goede contacten en dus komt het voor mij qua muziek helemaal goed. Ook zonder die contacten had ik goedgezeten omdat ik zowiezo al aanbiedingen kreeg van een groot label. Creativiteit in melodien, eigen ideeen qua opbouw EN inzicht in geluiden plaatsen is erg belangrijk. Gelukkig is het de laatste jaren makkelijker geworden voor de huis, tuin en keukenproducer om muziek te maken met de komst van de VST instruments. Je kan nu overal gave sounds + effecten vandaan halen als je maar een snelle pc hebt. Geen gezeik van ik heb geen externe apparatuur, met je instruments kom je al een HEEL end.
Zelf moet ik nu een remix maken, klinkt ie goed komt ie op plaat uit, is wel leuk dus. Komt er weer even wat geld binnen om wat leuke spulletjes te kopen om zodoende nog meer vrijheid te hebben!
Oh ja, als laatste ff reageren op die gast die zijn 3 nr's online had gezet. Tsja, als jij denkt dat je in de buurt komt bij Tiesto dan ben je wel erg optimistisch. Er zit in die nieuwste track best een leuke melodie, alleen zoals je zelf al zegt wordt ie vrij saai. En tsja..met die beats en dergelijke erbij klinkt het nog erg leeg, maar dat komt ook omdat je geen compressie en dergelijke gebruikt. Ook maak je een beetje een vage soort muziek, ik kan het niet echt plaatsen zeg maar. Probeer eens wat meer geluiden te gebruiken, niet alleen zoveel mogelijk hihats en dergelijke. Bouw een geluid voor de melodien op uit meerdere geluiden op zodat het wat breder wordt. Speel eventueel met de panning van de geluiden zodat je een lekker vaag effect krijgt....
Zo genoeg
quote:Nee, ik heb geen enkel moment zo gedacht. Ik weet ook wel dat dat spul van mij kwalitatief gezien niks voorstelt. Mede omdat ik pas dit jaar veel apperatuur heb gekocht en daarmee loop te experimenteren.
Op zaterdag 29 september 2001 18:11 schreef Silence het volgende:Oh ja, als laatste ff reageren op die gast die zijn 3 nr's online had gezet. Tsja, als jij denkt dat je in de buurt komt bij Tiesto dan ben je wel erg optimistisch.
En zoals ik al in een eerder bericht heb geschreven was het ook helemaal niet de bedoeling om mijn spul te vergelijken met die van Tiesto.
quote:Klopt, TB_RoR zit nog in de arrangeer fase! Die is nog lang niet af, het zijn gewoon een paar ideeen, melodien die ik heb opgenomen, een standaard beat eronder gezet en verder helemaal niks! Dus geen effecten, ook niks aan stereo-"panorama verbreding" (
Er zit in die nieuwste track best een leuke melodie, alleen zoals je zelf al zegt wordt ie vrij saai. En tsja..met die beats en dergelijke erbij klinkt het nog erg leeg, maar dat komt ook omdat je geen compressie en dergelijke gebruikt.
quote:(ik ga er nog steeds van uit dat je het over TB_RoR hebt)
Ook maak je een beetje een vage soort muziek, ik kan het niet echt plaatsen zeg maar. Probeer eens wat meer geluiden te gebruiken, niet alleen zoveel mogelijk hihats en dergelijke.
Zoals ik net al zei is dat nummertje nog in Arrangeer fase, er moet nog met de 'parts' worden gespeeld in Cubase, er moet nog een degelijke opbouw komen (die is er nu niet).
TB_RoR bevat bouwstenen om het nummertje verder uit te breiden tot een 'volwaardig' nummertje met opbouw, climax, break, alles.
quote:Bedankt voor de tips, maar het komt wel goed. Eg waor.
Bouw een geluid voor de melodien op uit meerdere geluiden op zodat het wat breder wordt. Speel eventueel met de panning van de geluiden zodat je een lekker vaag effect krijgt....
Ik ben bijv begonnen met de Remix van TB_TTT, en dat gaat nu heel anders dan 5 jaar geleden. Alles 24-bits/96 kHz, echte effectprocessoren, echt synths, etc. Van mn nieuwste spul (dat er dus niet opstaat) is de geluidskwaliteit stukken beter, klinkt alles stukken helderer, is alles ook wat 'breder' uitgezet. Kortom, niet te onderscheiden van de 'pro'.
Als ik dat niet kon, dan zou die maat van me die een contract heeft gekregen bij de label van Erick E (zie eerdere post in deze thread), alles opnieuw moeten maken/afmixen. Maar dat hoeft niet omdat het gewoon goed klinkt (dus ik kan het wel )
(Zet eens een XM online, ben benieuwd naar de kwaliteit
)
[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 29-09-2001 19:28]
Have fun...
M.
quote:klinkt mij te 'vrolijk' en te 'populair'... deze mix zou ik dus wel zo kunnen plaatsen in het rijtje van top40 nummers
Op zaterdag 29 september 2001 19:25 schreef MarkzMan_X het volgende:
Flight 643 is zoals al een paar keer gezegd niet echt fijn om te horen. Teveel hetzelfde en geen opzienbarende hoogstandjes. Maar toch raad ik iedereen die dit nummer niet cool vind de "Orkidea Remix" van flight 643 te downloaden. 8 Minuten lang plezier voor jong en oudHave fun...
M.
quote:volgens mij ging het over het feit dat die flight 643 gewoon zaad klinkt en niet zozeer over het feit of ie 'commercieel is' of niet, dat vind ik sowieso een loze term.
Op zaterdag 29 september 2001 18:11 schreef Silence het volgende:
Mhhh ik kan het niet voor me houden, maar ik moet altijd lachen als ik dit soort topics zie
Elke Tiesto hater kan zeggen wat ie wil, maar het gezeik van bla bla hij is te commercieel is puur GELUL.
quote:wat een onzin. erg goedkoop argument om mensen die dat pulpnummer niet goed vinden als 'jaloers' te bestempelen, vind ik wel een hele simpele gedachtegang. bovendien, jaloers waarop? omdat ie op tv komt? omdat z'n bek 3 minutenlang centraal staat in een clip waar het narcisme vanaf druipt? sommige mensen vinden dat totaal niet belangrijk. mensen die serieus met muziek bezig zijn, die voor de muziek gaan, en niet voor de 'sterrenstatus' die elke plaatjesdraaier tegenwoordig heeft. en voor dat soort mensen kan zo'n nummer als flight 643 wel degelijk op de zenuwen werken. voor mensen met een goeie smaak ook trouwens.
Van al het werk dat ie uitgebracht heeft is ongeveer 5% commercieel gegaan, de rest is allemaal onder andere namen uitgebracht. Daarnaast, als de heer Tiesto de trance niet tot een hoogtepunt had gebracht in zowel Nederland als verschillende andere landen (Noorwegen en Israel bijvoorbeeld) dan waren er nu een boel dj's werkloos geweest.
Dan nog iets, Tiesto maakt niet al zijn tracks alleen, vooral de nieuwe sound van hem komt mede door zijn nieuwe maatje. En natuurlijk zijn er veel mensen die Flight 643 niet leuk vinden omdat de naam Tiesto erbij staat. Als dit nr door iemand anders was gemaakt, was het op zeker ook een bizarre klapper geworden. En niet zoals zoveel gasten zeggen dat het bagger is, maarja je hebt wel eens jaloerse mensen he... Nou genoeg over heer Tijs...
quote:gefeliciteerd knul
Ik maak zelf ook muziek, oh ja? JAWat begon als simpel aanpielen met fasttracker is inmiddels uitgelopen tot wat serieuzer gepiel met VST en wat synths. Gelukkig bezit ik de goede contacten en dus komt het voor mij qua muziek helemaal goed. Ook zonder die contacten had ik goedgezeten omdat ik zowiezo al aanbiedingen kreeg van een groot label.
quote:da's mooi. overigens maak ik zelf ook muziek. met hardware. ( en ja, zelfs contacten. 'ole'
Creativiteit in melodien, eigen ideeen qua opbouw EN inzicht in geluiden plaatsen is erg belangrijk. Gelukkig is het de laatste jaren makkelijker geworden voor de huis, tuin en keukenproducer om muziek te maken met de komst van de VST instruments. Je kan nu overal gave sounds + effecten vandaan halen als je maar een snelle pc hebt. Geen gezeik van ik heb geen externe apparatuur, met je instruments kom je al een HEEL end.
Zelf moet ik nu een remix maken, klinkt ie goed komt ie op plaat uit, is wel leuk dus. Komt er weer even wat geld binnen om wat leuke spulletjes te kopen om zodoende nog meer vrijheid te hebben!
quote:inderdaad
Zo genoeg
psilo
Nu tevreden?
quote:2 van de 3 alinea's in je eerste post gingen niet over die tracks...
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:25 schreef Silence het volgende:
Even nog een reactie op de vorige postNee ik vind het niet boeiend om te zeggen dat ik ook muziek maak en bla bla contacten heb, ik reageerde gewoon op de post van die andere gast die wat nummers van zichzelf online had gezet.
Nu tevreden?
quote:Ja de eerste 2 alinea's gingen over de cd van Tiesto, daarna heb ik nog even op jouw nummers gereageerd. Vind het altijd leuk om dingen van anderen te horen en geef er dan ook gewoon commentaar op. Het is niet bedoeld om je af te kraken, ik wil je gewoon wat tips geven. Take it or leave it
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:00 schreef terabyte het volgende:[..]
2 van de 3 alinea's in je eerste post gingen niet over die tracks...
......
quote:Zo'n opmerking had ik niet van jou verwacht, "TrAnCeTrUtJe"
Op zondag 07 oktober 2001 11:44 schreef Acathla het volgende:
Dj Maikel ruleert
quote:is dat een stiekeme verwijzing naar het nummer "Trancetrutje"
Op zondag 07 oktober 2001 12:12 schreef terabyte het volgende:Zo'n opmerking had ik niet van jou verwacht, "TrAnCeTrUtJe"
quote:Iedere leek kan dat nummer in elkaar zetten. :0
Op dinsdag 25 september 2001 21:22 schreef terabyte het volgende:
Flight 643... tja, een muzikale hoogstandje kan je het niet noemen... (Tis maar dat er DJ Triesto bij staat, anders was het niks geworden).
quote:Is die aanpassich beter? Want dan koop ik hem als ik terug ben; betere cd en veeeeel goedkoper!!!!
Op dinsdag 25 september 2001 22:13 schreef StrayDog het volgende:
Schijnt trouwens dat de Europese/Nederlandse release van In my memory nog gedeeltelijk wordt aangepast, die op internet is de Japanse.
Maar die vind ik ook al goed.
He maar ik zat de oor even te lezen en daar stond een recensie in van in my memory (Vonden het een goed album) maar wat me voornamelijk opviel was dat dj tiesto op dit album samengewerkt heeft met sarah bettens van k's choice.
ja echt waar ze heeft de tekst geschreven voor een liedje,die gezongen is door ian jonshton ofzo.In de oor stond dat het dallas 4pm was,maar ik weet niet welke versie hun hebben van het nummer maar bij mij hoor je echt geen vocals in dit nummer.Wie weet welk nummer wel door sarah bettens is geschreven? Close to you,battleship Grey,in my memory?
Alvast bedankt
quote:Je moet het wel even doen!!
Op donderdag 11 oktober 2001 09:40 schreef starghost het volgende:[..]
Iedere leek kan dat nummer in elkaar zetten. :0
Ten eerste. ik vind tiesto echt slecht. Hij kan maar 1 stijl draaien. En di staat mij TOTAAL niet aan.
Maar Flight 643 en Hide U van Kosheen Vind ik lekker. Dat geef ik eerlijk toe.
Tiesto is zeker wel een goeie dj. Alleen zoals ik eerder zij. Niet mijn smaak. De rede dat ik hem goed vin is omdat hij technies erg goed kan draaien. En dat maakt een dj erg goed. Dj jean. Is ook erg goed. Want hij kan elke stijl draaien. Maar dan ook echt alle stijlen! En hij kan onwijs technies draaien. Veel dj,s zeggen ook dat Weinig dj,s zo technies kunnen draaien. Er zij op zeker wel meerdere dj,s doe dat kunnen. En die zijn ook goed. Alleen draaien ze niet de smaak van een persoon. Dat wil niet zeggen dat ze SLECHT ZIJN!!!!
En laten we eerlijk zijn. Tiesto is niet bekend geworden door het nummer Flight 643. Alleen wel onder het grote plubiek. De echte fans. Kennen hem al langer. Hij heeft wel eens eerder kei harde cd,s uitgebracht. En die waren goed. Alleen heeft hij nu een eige stijl! Een totaal andere stijl. En ik vind het zeker knap dat hij dit allemaal berijkt heeft. Maar om nou te zeggen hij is de beste van de wereld zoals velen dat zeggen? Nou sorry dat klopt niet. Hij staat op nummer 6 dacht ik. Ook niet slecht.
Groeten
OOK_GEK
ja, tiesto is niet bekend vanwege flight 643. Ik ken hem al sinds 99 (toen was hij nog niet bekend). Sinds hij op Innercity heeft gestaan is hij errug populair geworden. Hij mag niet de beste mixende DJ zijn maar wel de DJ met de beste platenkeuze en "crowd interaction"
en Im my memory is dope, niet zo goed als PvDs "Out there and back" Maar zeker erg goed
http://members.ams.chello.nl/w.derooy/burned.mp3
Wat Tiesto betreft ben ik het eens met de meesten TRIESTO tot de twaalfde macht!!!
Als ik die spullen had die hij/zij daar hebben/heeft staan dan zou ik toch echt lekkere stevige hardhouse of zelfs techno ala Mario Picotto maken,ik vind zijn laatste album erg goed(The others).
Vooral Back to Cali en Hong kong zijn helemaal goud!!!
Hong kong is trouwens wel techno te noemen,is denk ik wel een mooi voorbeeld ervan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |