Bron: Reformatorisch Dagbladquote:CULEMBORG - Marokkaanse jongeren hebben donderdag de ruiten van een lijkwagen in Culemborg kapotgeslagen. Daardoor heeft de lijkkist met daarin het lichaam van een bejaarde vrouw een uur lang in een portiek gestaan.
Medewerkers van het Universitair Medisch Centrum (UMC) wilden het lichaam van de overleden vrouw ophalen, toen de Marokkanen toesloegen. Zij vernielden de ruiten van de lijkwagen en stalen de mobiele telefoon van de medewerkers. Daardoor konden die niet zo snel een andere wagen bestellen en bleef de kist een uur lang buiten staan.
Marokkaanse jongeren in Culemborg kwamen vorig jaar ook al in het nieuws toen het gemeentebestuur keiharde maatregelen aankondigde nadat de buurt stelselmatig werd geterroriseerd. De gemeente beweert dat de overlast is afgenomen, maar de bewoners van de probleemwijk spreken dit tegen. In Culemborg is 20 procent van de bevolking van Marokkaanse afkomst.
Die gasten zijn gewoon schandalig ziek in hun hoofd. Probleem Marokkanen is schijnbaar een kleine groep!! Yeah right...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:30 schreef Tikorev het volgende:
Die kruisjes op de auto vonden ze vast een provocatie.
eensch....ze hebben het hier ook zo moeilijk in nederland hè?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:30 schreef Tikorev het volgende:
Die kruisjes op de auto vonden ze vast een provocatie.
Een incident noemt ie dat, mallootquote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:35 schreef TrenTs het volgende:
Rustig rustig, het is maar een incident.
Ik ben blij dat ik niet in Culemborg woon!!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
In Culemborg is 20 procent van de bevolking van Marokkaanse afkomst.
Met enig sarcasme vermoed ik (aan de smilie te zien)quote:
En waar zie jij een smiley dan?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:41 schreef NorthernStar het volgende:
Met enig sarcasme vermoed ik (aan de smilie te zien)
Sommige mensen zijn te dom om dat te bevatten.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En ik denk dat de gemeente hier heel wat steekjes heeft laten vallen.quote:Maar goed, kun je wel kankeren op de marokkaanse jongeren daar, het is de gemeente die het niet op heeft gepakt (of niet op kan pakken?)
Volgens mij zijn die jongeren daar niet te handhaven en te weinig politie mensen etc. Maar is toch weer frapant dat het wéér marokkanen betreft. De gemeente moet ook harder ingrijpen maar zijn daar de middelen voor? En de oorzaak ligt niet bij de gemeente maar bij die opvoeding van dat tuig.....quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:41 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar goed, kun je wel kankeren op de marokkaanse jongeren daar, het is de gemeente die het niet op heeft gepakt (of niet op kan pakken?)
De gemeente, de gemeente de gemeente.............quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:47 schreef TrenTs het volgende:
Ook best mogelijk dat de gemeente het 'pappen en nathouden-beleid' weer eens van stal heeft gehaald zodat ze zich de vingers er niet direct aan hebben hoeven branden.
Tot zover de keiharde aanpak. Keiharde maatregelen die dus ook niet het gewenste effect hebben.quote:Marokkaanse jongeren in Culemborg kwamen vorig jaar ook al in het nieuws toen het gemeentebestuur keiharde maatregelen aankondigde nadat de buurt stelselmatig werd geterroriseerd. De gemeente beweert dat de overlast is afgenomen, maar de bewoners van de probleemwijk spreken dit tegen.
Marokkanen worden op een heel andere manier opgevoed dan Nederlanders. Dat is niet om het goed te praten, maar direct verketteren hoeft niet. Ik zeg ook niet dat het slopen van lijkwagens bij hun cultuur hoort, respect voor de doden zal daar ook hoog in het vaandel staan.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 20:48 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
De gemeente, de gemeente de gemeente.............
Oorzaak begint toch echt bij die marokkanen zelf en bij de opvoeding daarvan.........
Als jij in de gemeenteraad zou zitten hoe zou jij hier tegen optreden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |