abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24580339
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
He SCH, ik probeer het nog maar es: wat zou de reden zijn dat er procentueel 6x zoveel moslima's in een BVMLH terechtkomen?
De enige reden die jij gegeven hebt tot nu toe, is dat die moslima's niet in hun eigen kring terecht kunnen en niet-islamitische vrouwen wel. Waar baseer jij dit eigenlijk op?
Dat is toch echt al eerder vermeld. Hecht jij waarde aan wat ze bij de Federatie Opvang zeggen en wat de hulpverleensters van de BVML's zeggen die dagelijjks met de vrouwen te maken hebben?
pi_24580410
Nou, SCH, als het al eerder gezegd is... Geef hier dan maar eens antwoord op:
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
He SCH, ik probeer het nog maar es: wat zou de reden zijn dat er procentueel 6x zoveel moslima's in een BVMLH terechtkomen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_24580490
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Nou, SCH, als het al eerder gezegd is... Geef hier dan maar eens antwoord op:
[..]
Omdat ze moeilijker in eigen kring terecht kunnen, lees je nou echt helemaal het topic niet?
pi_24581392
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat ze moeilijker in eigen kring terecht kunnen, lees je nou echt helemaal het topic niet?
en waarom is dat, SCH?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24581663
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:19 schreef milagro het volgende:

[..]

en waarom is dat, SCH?
Omdat hun netwerk minder groot is en ze minder gemakkelijk bij eigen familie terecht kunnen.

Kom jij dan even met cijfers dat moslima's meer met geweld te maken hebben dan andere vrouwen en toon jij dan eens aan dat het geweld rechtstreeks in verband staat met de islam.

Dat laatste is dus niet het punt waarop de preventie gericht moet worden, wel de emancipatie en zelfstandigheid van vrouwen. Hisri Ali heeft deze groep nu van zich vervreemdt door voortdurend de nadruk op de islam te leggen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:37:45 #181
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_24581665
SCH - zaterdag 15 januari 2005 @ 14:07
Grote bek
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat krijg je ervan als je teveel troetelallochtonen in je partij laat.
Zie de VVD en Hirsi Ali.
Marokkaanse PvdA-politicus dumpt vrouw in Marokko 2
Dit topic lijkt deel uit te maken van actie beschadiging Ayaan Hirsi Ali

Koranfascisme bedankt Islam
  zaterdag 15 januari 2005 @ 15:39:07 #182
262 Re
Kiss & Swallow
pi_24581691
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:19 schreef milagro het volgende:

[..]

en waarom is dat, SCH?
ik wil hem niet antwoorden maar als autochtone vrouwen vaker in gesloten kringen kunnen worden opgevangen wat zegt dat dan over de percentages in de BvmL huizen?

Mijn enige punt is dat er teveel wordt geconcludeerd op basis van deze huizen terwijl dat feit niet voledig dit probleem kan verklaren

en nou ga is shoppen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_24582144
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat hun netwerk minder groot is en ze minder gemakkelijk bij eigen familie terecht kunnen.

Kom jij dan even met cijfers dat moslima's meer met geweld te maken hebben dan andere vrouwen en toon jij dan eens aan dat het geweld rechtstreeks in verband staat met de islam.

Dat laatste is dus niet het punt waarop de preventie gericht moet worden, wel de emancipatie en zelfstandigheid van vrouwen. Hisri Ali heeft deze groep nu van zich vervreemdt door voortdurend de nadruk op de islam te leggen.
Hun netwerk is hun eigen gemeenschap, de sociale controle is nergens zo groot als in de eigen gemeenschap, iedereen houdt iedereen in de gaten, je kan je kont niet keren of de overbuurvrouw weet het en dus ook je ouders. Je praat als meisje in de stad even met een knul en vóór je thuis bent weet je vader of moeder of broer het al met alle gevolgen van dien.
Meisjes worden in de gaten gehouden, door andere dames (leve de solidariteit ) , maar vooral door broers, neven etc.
Ergo het netwerk is juist héél groot, alleen de rollen liggen zo, dat voor de vrouw (meisjes) andere strengere, strakkere regels gelden dan voor mannen, niet praten, lopen of uitgaan met jongens of indien getrouwd niet met anderen dan hun eigen man in principe, of het moet een vertrouwd persoon (bij de echtgenoot vertrouwd) zijn.
Roddels roddels roddels en nog eens roddels zijn orde vd dag. Sociale controle dus, zoals ik al zei, van hier tot Casablanca via Ankara en terug.
De angst voor ontdekking is groot genoeg, dat de dames zich over het algemeen ook zonder die permanente controle aan de strakke regels houden.

Hun achterban is zo bezorgd voor hun veiligheif dat ze de dames in de gaten houden, buitenshuis veelal door broers of neven. Al die strakke regels zijn enkel om de vrouw te beschermen.
Zo wordt steeds beweerd door moslims
En tóch kunnen ze nergens terecht als ze mishandeld worden, misbruikt worden, uitgehuwelijkt dreigen te worden, semi- opgesloten worden omdat ze te "vrij" zijn, te westers, problemen thuis krijgen omdat ze kennis hebben aan een niet moslim jongen. Waar is de bescherming dan van die achterban? Waarom kunnen ze niet bij die bezorgde tante en oom, moeder of broer terecht?

Oh wacht het is geen bezorgheid, het is onder de duim houden, de vrouw, het meisje dient te gehoorzamen aan de man, aan de regels die vooral in het voordeel zijn van de man natuurlijk.
Een vrouw die geslagen wordt door de man, krijgt van haar moeder te horen, dat ze die last maar moet dragen, en bovendien , de man slaat haar toch niet voor niets? Ze zal de slaag wel verdiend hebben.
Meisjes die 'ongehoorzaam' zijn geweest, en bang zijn voor de straf van Pa, kunnen niet bij Ma terecht , maar ook niet bij vriendinnen, die kijken wel uit.
Dadelijk krijgen zij ook problemen namelijk met hun mannen of vaders. Ga maar liever terug en leg je neer bij de situatie.
Een vrouw die slaag krijgt heeft het verdiend. DAT is de reden waarom ze nergens terecht kunnen.
En dat argument wordt gehaald en ondersteund door verzen uit de Koran, door preken van een Imam.

Het probleem is dus niet dat ze nergens terecht kunnen omdat hun netwerk niet groot genoeg is, ze kunnen nergens terecht omdat de schuld ofwel BIJ HEN ZELF gelegd wordt door hun eigen netwerk of familie, ofwel de vrouwelijke helft van dat netwerk of de familie uit angst problemen over zich zelf af te roepen, hen de rug toekeert.

Familie eer, ongehoorzaamheid en verdiende slaag. Een vrouw die zich "gedraagt" wordt niet geslagen, komt niet in de problemen.
Zelfs veel vrouwen onderstrepen die regels, het staat immers in de Koran.
Solidariteit hoef je van je zusters dus nauwelijks te verwachten.
Is het niet opvallend ook dat de opvang voor deze vrouwen vrijwel geheel en al in handen is van autochtone vrouwen? Waar zijn de zusters in deze?
Die zijn afwezig, eieren voor hun geld ws, "liever zij dan ik" ... en dat kan ik nog ergens best begrijpen. Niet iedereen kan een held zijn immers en eigen veiligheid in de waagschaal leggen voor die van een ander.

Het protest van juist de vrouwen tegen bepaalde kritische geluiden is vanuit dat laatste dus ook te verklaren.
pi_24582179
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:37 schreef machteld het volgende:
SCH - zaterdag 15 januari 2005 @ 14:07
Grote bek
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 16:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Dat krijg je ervan als je teveel troetelallochtonen in je partij laat.
Zie de VVD en Hirsi Ali.
Marokkaanse PvdA-politicus dumpt vrouw in Marokko 2
Dit topic lijkt deel uit te maken van actie beschadiging Ayaan Hirsi Ali

Ik zag het, Machteld
Hoezo voorspelbaar tekenend
pi_24582228
Hoe weet je dat allemaal zo zeker milagro?
pi_24582247
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 16:08 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik zag het, Machteld
Hoezo voorspelbaar tekenend
Een groot deel van de fractie heeft het met haar gehad dus het is een logische opmerking.

Maar je gaat zoals gewoonlijk weer helemaal nergens op in .
pi_24583189
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 15:37 schreef SCH het volgende:

[..]

In rechtstreeks verband met de islam hoef ik niet aan te tonen, ik oef alleen aan te tonen dat het moslima's meer overkomt. Hou je vast, hier gaan we:

Een derde Turkse vrouwen slachtoffer huiselijk geweld

Justitie en een boel veel info

Over huiselijk geweld onder allochtonen iha
quote:
Ik ben het absoluut met je eens dat ze haar boodschap op een verkeerde manier heeft gebracht. Ook in haar boek de Zoontjesfabriek betrap ik haar er regelmatig op dat ze zonder aanleiding een direct verband met de islam legt in veel passages.
Maar de boodschap is zeker steekhoudend.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24583389
Oh ja SCH: ook nog dit:
quote:
Huiselijk geweld onder allochtonen
Eén op de vier allochtonen in Nederland is slachtoffer van huiselijk geweld. Dat blijkt uit onderzoek dat Intomart in opdracht van het ministerie van Justitie heeft gedaan naar huiselijk geweld onder Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen en Arubanen. Opvallend is dat huiselijk geweld onder allochtonen minder vaak gerapporteerd wordt dan in het onderzoek onder autochtonen uit 1997. Volgens de onderzoekers is er sprake van onderrapportage door de gevoeligheid en de geringe bespreekbaarheid van het onderwerp.

In totaal zijn er 394 mannen en 455 vrouwen in de leeftijd tussen 18 en 70 jaar ondervraagd over hun ervaringen met huiselijk geweld. 24 Procent van de respondenten gaf aan slachtoffer te zijn (of te zijn geweest). Uit het onderzoek onder autochtonen uit ’97 bleek dat ruim 40 procent van de Nederlanders ooit slachtoffer is geweest. Gezien de aanwijzingen voor geringe bespreekbaarheid van het onderwerp, trekken de onderzoekers de conclusie dat de cijfers in het allochtonenonderzoek een ondergrens zijn. De exacte omvang van het huiselijk geweld is hierdoor niet vast te stellen. Wel is duidelijk geworden dat huiselijk geweld ook onder allochtonen een veelvoorkomend probleem is.

Het ministerie van Justitie heeft besloten om de resultaten als uitgangspunt te nemen voor nadere gesprekken met allochtone organisaties. Met deze organisaties wordt bezien of de vermoedens van onderrapportage worden onderschreven en of specifieke acties gewenst zijn in allochtone kring. Dit moet leiden tot een aanpak die in lijn is met de kabinetsnota ‘Privé Geweld - Publieke Zaak'.

Bron: Ministerie van Justitie
Harde cijfers. Huiselijk geweld kómt vaker voor tegen moslima's dan gemiddeld.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24583428
En OOK nog dit. Jij hing je oordeel blindelings op aan ervaringsdeskundigen. Wat dacht je van deze ervaringsdeskundige?
quote:
Seksueel misbruik, gedwongen huwelijken of eetstoornissen. In Het Spiegelbeeld, een inloophuis voor jonge Marokkaanse vrouwen in Amsterdam, is geen onderwerp onbespreekbaar. Vorige maand ontving oprichtster Saïda el Hantali de Joke Smitprijs voor haar werk. "Ik praat over taboes die veel Marokkaanse vrouwen het liefst willen ontkennen."

Zeventien procent van de Marokkanen slachtoffer van huiselijk geweld*? El Hantali gelooft er niets van. "Het zijn er veel meer." Volgens haar is huiselijk geweld in een groot aantal Marokkaanse gezinnen aan de orde van de dag. "Er gaat geen dag voorbij dat er thuis niet geslagen of gescholden wordt. Het is een onderdeel van onze opvoeding." In Het Spiegelbeeld krijgt zij hierover regelmatig verhalen te horen. "Dat gaat over het krijgen van klappen, tot ouders die zeggen: jij bent helemaal niets waard; zelfs als hun kinderen nog heel jong zijn."

Drie jaar geleden richtte de toen 26-jarige El Hantali in Amsterdam-Oost het Spiegelbeeld op. Het inloophuis biedt jonge Marokkaanse vrouwen een plek waar zij elkaar kunnen ontmoeten en hun verhaal kwijt kunnen. Zo’n plek bestond er nog nergens in Nederland. Vaak koken de vrouwen met elkaar of bekijken een video. Maar er wordt vooral veel gepraat. De naam van het inloophuis: ‘Het Spiegelbeeld’, heeft een speciale betekenis. Volgens El Hantali telt de Marokkaanse gemeenschap veel vrouwen zonder ‘spiegelbeeld’. Voor hen is het hebben van een eigen gezicht bedreigend. "Zij cijferen zichzelf weg voor hun gezin. Bij Het Spiegelbeeld kunnen zij vrijuit met elkaar praten. Als zij onder elkaar zijn, erkennen ze dat ze meer waard zijn dan dat ze in hun dagelijkse leven kunnen tonen." De vrouwen herkennen zich ook in elkaar. Volgens El Hantali leren zij daardoor hun eigen situatie beter te begrijpen. En met hun ervaringen kunnen ze op hun beurt weer een ander helpen."Maar we willen niet alleen erkenning van elkaar, maar van de gehele Marokkaanse gemeenschap. Dat is precies het doel van Het Spiegelbeeld. We willen serieus genomen worden."

Imams

De Amsterdamse neemt het de imams kwalijk dat vrouwen zo’n slechte positie in de Marokkaanse gemeenschap hebben. "De imams hebben de leiding. Iedereen gaat naar de moskee. Maar zij krijgen daar verkeerde informatie, soms geven de imams bijvoorbeeld een verkeerde uitleg gegeven over de islam." Toch krijgt zij niet van mannen, maar juist van vrouwen veel kritiek. Ze haalt haar schouders op. "Er wordt veel geroddeld, maar oplossingen aandragen, ho maar. Ik praat over taboes die veel vrouwen het liefst willen ontkennen. Neem bijvoorbeeld seksueel misbruik. Niemand praat daarover. Want als je zegt dat je misbruikt bent, ben je toch een afgelikte boterham?" Als kind werd Saïda zelf seksueel misbruikt, zowel door familie als op school. "Ik had het weggestopt. Maar drie jaar geleden kwam alles weer boven." Volgens haar is seksueel misbruik een groot probleem binnen de Marokkaanse gemeenschap. "Het gebeurt overal: thuis, op school, of op straat. Meisjes zijn eigenlijk nergens veilig. Want het is heel makkelijk om een Marokkaans meisje te chanteren. De dader zegt bijvoorbeeld: als je je mond niet houdt, dan zeg ik tegen je ouders dat je een vriendje hebt. Daarvoor bestaat veel angst. Seksueel misbruik maakt je heel onzeker, je hebt geen controle meer over jezelf. Een gedeelte van je leven is daardoor vermoord. Iedereen is de baas over jou. Jij hebt niets te zeggen. Dat kan leiden tot anorexia of boulimia, maar ook tot zeer agressief en asociaal gedrag."

El Hantali kwam zelf door een radioprogramma weer uit het dal. "Ik was destijds heel depressief en wilde zelfs een eind aan mijn leven maken. Toen hoorde ik op de radio een Marokkaanse politieagent over de problematiek van seksueel misbruik vertellen. Dat heeft mij diep geraakt." Naar aanleiding van haar eigen ervaringen besloot zij het Spiegelbeeld op te richten. "Ik had daar geen opleiding voor nodig", aldus El Hantali, die door de gebeurtenissen in haar verleden nooit haar school heeft afgemaakt. "Het gaat erom dat wij elkaar aandacht geven en onze ervaringen uitwisselen doorgeven. Niet alleen ik, maar veel meer vrouwen in mijn omgeving hadden behoefte aan zo’n plek. Via via kwamen we aan een ruimte waar we op de woensdagmiddag terechtkonden." Vanaf het allereerste begin doet ze het werk geheel vrijwillig. "Ik krijg er geen cent voor. Maar meer dan ideeën en het feit dat ik mijn nek durf uitsteken, heb ik ook niet nodig gehad."

Pubers

El Hantali heeft veel kritiek op de Marokkaanse gemeenschap. Maar ze houdt van haar cultuur, draagt ook een hoofddoek. "In Het Spiegelbeeld discussiëren we vaak met elkaar over wat wel en niet mag. Veel meisjes zeggen al snel dat iets ‘haram’ – oftewel verboden - is. Zo is het hebben van een vriendje, roken en drinken allemaal haram. Maar tegelijkertijd wordt het stiekem wel gedaan. Vrouwen die voor hun huwelijk met een jongen naar bed gaan, zijn volgens de meeste meisjes allemaal hoeren. Totdat ze zelf een vriendje krijgen, dan kijken ze er weer anders tegenaan. Maar omdat ze er nooit eerder over na hebben gedacht, is de kans groot dat ze bijvoorbeeld ongewenst zwanger raken. Veel meisjes roepen wel steeds: ik ben moslim, maar dan zeg ik: nee, jullie zijn pubers. Wees eerst jezelf en laat je geloof in zijn waarde. Want moslim zijn, betekent dat je beschaafd bent, niet dat je alles stiekem doet."

El Hantali heeft vanaf het begin steeds de leiding gehad in het inloophuis. "Ik ben altijd heel aardig, maar mensen die misbruik proberen te maken van Het Spiegelbeeld, maken een heel andere Saïda mee. Het komt bijvoorbeeld wel eens voor dat meiden thuis zeggen dat ze naar het Spiegelbeeld gaan, terwijl ze eigenlijk naar hun vriendje of de stad gaan. Dat accepteer ik niet. Veel Marokkaanse meisje zijn gewoon op zoek naar vrijheid. Niet alles wat ze vertellen is altijd waar. Ze kunnen ook dingen verzinnen om aandacht te vragen. Soms vertellen ze bijvoorbeeld dat ze thuis vreselijke dingen mee maken, om in aanmerking te komen voor een eigen woning. Dat is iets waar de Nederlandse hulpverlening ook wel tegenaan loopt. Hulpverleners weten niet hoe zij daarmee om moeten gaan. Ik werk momenteel met een onderzoeker samen om daar een oplossing voor te vinden."

Krachtige meiden

De belangstelling voor Het Spiegelbeeld is de afgelopen jaren heel snel toegenomen. Ook in de publiciteit werd er veel aandacht aan besteed. Dat leidde ertoe dat er op een gegeven moment ook vrouwen van ver buiten Amsterdam naar Het Spiegelbeeld toe kwamen. Een deel van het doel is dan ook bereikt. "Eindelijk zijn we zichtbaar geworden: krachtige meiden, die elkaar helpen en steunen. Wij hebben laten zien dat we taboes kunnen doorbreken. Onderwerpen als mishandeling, loverboys, abortus en verkrachting hebben we bespreekbaar gemaakt. Maar om mijn doel helemaal te bereiken hebben we de steun van de overheid en moskees nodig. De overheid moet moskees onder druk zetten om open over deze onderwerpen te praten."

Tegelijkertijd adviseert ze slachtoffers van huiselijk geweld om zelf naar buiten te treden. "Deze vrouwen zouden iedereen op de hoogte moeten stellen, de dokter, de politie, maar ook de mensen in hun eigen omgeving. Kom uit je isolement en laat zien dat je contacten hebt. Laat merken dat je een sterke vrouw bent en gebruik je eigen kracht. De Marokkaanse man is erg afhankelijk van zijn vrouw. Dat is juist de reden waarom er vaak klappen vallen. Het is een verkeerde manier om te laten zien dat hij niet zonder haar kan."

Bron: Opnieuw het Ministerie van Justitie!
pi_24583645
Nieuwsberichten over Moslim's worden door beide 'partijen' op hun eigen manier geinterpeteerd en zo gedraaid dat ze enkel hun gelijk benadrukken. Oftewel: Nieuwe feiten veranderen geen meningen, die staan namelijk al lang vast. Ze vormen alleen stokken om mee te slaan.

Wie zei er ooit dat waarnemen zonder oordelen de hoogste vorm van menselijke intelligentie is? Degene had zeker een puntje.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 17:47:34 #191
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24583785
30 % van de vrouwen in de blijfvanmijnlijf huizen is moslim, en hoeveel % van de vrouwen in NL is moslim?
Ik denk ietwat lager als 30% niet? Ik schat persoonlijk ergens tussen de 5 en 10%?
Dat betekend dat ze de 3 tot 6 keer zoveel als Nederlandse vrouwen daar zitten...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24584792
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
30 % van de vrouwen in de blijfvanmijnlijf huizen is moslim, en hoeveel % van de vrouwen in NL is moslim?
Ik denk ietwat lager als 30% niet? Ik schat persoonlijk ergens tussen de 5 en 10%?
Dat betekend dat ze de 3 tot 6 keer zoveel als Nederlandse vrouwen daar zitten...
8% is moslim dat zal ongeveer 50% man en %0% vrouw zijn. gemiddeld meer kinderen dan een nederlands gezin dus zal +/- 2 a 3% moslima zijn. en dat vertegenwoordigd 30% in die huizen.

em dan heeft onderzoek nog aangetoond dat moslima`s minder snel aangifte doen dan autochtonen.

we kunnen dus stellen dat het een VERSCHRIKKELIJK groot probleem is!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24584918
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 18:50 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

we kunnen dus stellen dat het een VERSCHRIKKELIJK groot probleem is!
Dat kunnen we pas stellen als er absolute aantallen bekend zijn. Hoeveel vrouwen verblijven er in die huizen ?
pi_24585756
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 18:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat kunnen we pas stellen als er absolute aantallen bekend zijn. Hoeveel vrouwen verblijven er in die huizen ?
hoeveel het er zijn weet ik niet, maar het zullen er flink wat zijn in totaal. en die cijfers kunnen het niet erger maken, er zitten in verhouding gewoon VEEL meer moslima`s dan autochtonen. dat maakt het al een maatschapelijk probleem! en of het er nu 100, 1000 of 10.000 zijn maakt geen fuck uit.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24585859
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 19:52 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

hoeveel het er zijn weet ik niet, maar het zullen er flink wat zijn in totaal.
Je weet het niet, dus is het onzinnig om te stellen "dat het er nogal wat zullen zijn".
quote:
en die cijfers kunnen het niet erger maken, er zitten in verhouding gewoon VEEL meer moslima`s dan autochtonen. dat maakt het al een maatschapelijk probleem! en of het er nu 100, 1000 of 10.000 zijn maakt geen fuck uit.
Natuurlijk maakt dat wel een fuck uit, iets is pas een groot probleem als het veel mensen aangaat. Al is elke mishandelde vrouw er 1 teveel natuurlijk.
pi_24585944
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 19:59 schreef gelly het volgende:
Je weet het niet, dus is het onzinnig om te stellen "dat het er nogal wat zullen zijn".
mwoah zat rotte appels op 16,5 miljoen mensen denk je niet? maar ik geef toe dat ik het niet weet zoals ook uit mijn post is op te maken...
quote:
Natuurlijk maakt dat wel een fuck uit, iets is pas een groot probleem als het veel mensen aangaat. Al is elke mishandelde vrouw er 1 teveel natuurlijk.
nee op het moment dat een doelgroep als b.v. moslims VEEL VAKER in dat soort opvang terrecht komt praten we al over een maatschapelijk probleem. maar ook ik ben wel benieuwd naar die cijfers.
pi_24586014
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nee op het moment dat een doelgroep als b.v. moslims VEEL VAKER in dat soort opvang terrecht komt praten we al over een maatschapelijk probleem. maar ook ik ben wel benieuwd naar die cijfers.
Dat het vaker gebeurt is wel duidelijk ja, maar 20 op 10 is ook 200%, percentages zeggen dus niet zo heel veel. Je kunt pas wat zinnigs zeggen over de ernst als je weet hoeveel % van de moslima's in totaal mishandeld worden. Bovendien zijn er tal van andere oorzaken aan te wijzen naast het geloofspunt. Dit soort problemen los je iig niet op met vingertje wijzen en het 'benoemen' van problemen.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:11:56 #198
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24586037
Alkmaar 072-5620356
Amersfoort 033-4621328
Amsterdam 020-611 7957 fax 020-613 3341 e: info@vrouwenopvang-ams.nl informatie in piga
Apeldoorn 055-5220191
Beverwijk 02510-242627
Den Haag 070-3469546
Den Helder 02230-638150
Dordrecht 078-6141451
Eindhoven 040-2123939
Emmen 05910-648342
Groningen 050-3140842
Haarlem 023-5327825
Leeuwarden 058-2130384
Nijmegen 080-3220084
Rotterdam 010-4189929
Twente 074-2429617
Utrecht 030-2599814 pigu
Venlo 077-3549945
Zaanstad 075-6159089
Zeeland 01184-414645
Zwolle 038-4223615

het zal wel niet om incidenten gaan. denk dat het een aanzienlijk aantal is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24586111
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/659499/4/50#24586037]zaterdag 15 januari 2005 20:11
het zal wel niet om incidenten gaan. denk dat het een aanzienlijk aantal is.
Wat jij denkt doet niet echt ter zake denk ik.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:21:53 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24586198
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat jij denkt doet niet echt ter zake denk ik.
http://www.dse.nl/~mishandeldevrouw/greymatter/00000239.html

en wat dacht je hiervan wijsneus?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')