het zegt iets maar niet alles (ik heb een vermoeden dat er hier mensen zijn die gebaseerd op deze cijfers enken dat 30% van de moslimas wordt mishandeld)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk veel zeggend.
ik wil niet verzanden in een boek wat sommige macho's blijken te moeten aanhangen. ik weet niet of het de godsdienst is of het onvermogen om je wat minder barbaars te moeten opstellen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Ik vind het behoorlijk veel zeggend.
Dank je.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik wil niet verzanden in een boek wat sommige macho's blijken te moeten aanhangen. .
nou ik zie dat niemand hier beweren, Re of ook maar lijken te beweren tussen de regels door.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:51 schreef Re het volgende:
[..]
het zegt iets maar niet alles (ik heb een vermoeden dat er hier mensen zijn die gebaseerd op deze cijfers enken dat 30% van de moslimas wordt mishandeld)
Ik zou ook geen andere verklaring weten voor het vreemde gedrag van SCH in deze.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef milagro het volgende:
[..]
dit topic is er enkel om Hirsi Ali aan te pakken.
vroeger had SCH een kale nicht die hem dag en nacht bezig hield en die hij er oveal te pas en te onpasr bij sleepte, nu is het Ayaan.
de hele moslima BvmL problematiek zal hem aan zijn reet roesten, het gaat om Ayaan, die moet onderuit gehaald worden, al dan niet door haar woorden in de mond te leggen.
dat ben ik wel met je eens hoor maar dat fenomeen speelt zich ook af onder niet moslimas en ik kan nergens een sterke onderbouwing vinden dat het bij moslimas anders zou zijn dan in andere groepen (niet te verwarren met bagitaliseren)quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:54 schreef milagro het volgende:
[..]
nou ik zie dat niemand hier beweren, Re of ook maar lijken te beweren tussen de regels door.
feit is dat deze groep dames oververtegenwoordigd is.
en ik vermoed dat er nog wel meer zijn die de weg naar hulpverlening níet weten te vinden, of dúrven te vinden.
Nou er zijn behoorlijk wat vrouwen die met een moslim getrouwd zijn (geweest). Heel veel van deze vrouwen zijn op de vlucht omdat ze bedreigd worden met kinderen afnemen en afvoeren naar Marokko....daarom zijn er ook veel autochtone vrouwen die moeten onderduiken...vaak heeft het niet eens met lichamelijk geweld te maken ook onder de allochtone vrouw maar meer met ontvoering van de kinderen....Bij Antilliaanse gevallen is het vaak drugs en hoe de vrouw er in betrokken wordt(prostitutie of kinderen die mee moeten werken in smokkelen).quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:49 schreef rentmeester het volgende:
[..]
Dat zou het cijfer alleen maar nog meer opschroeven vermoed ik.
ik wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:56 schreef Re het volgende:
[..]
dat ben ik wel met je eens hoor maar dat fenomeen speelt zich ook af onder niet moslimas en ik kan nergens een sterke onderbouwing vinden dat het bij moslimas anders zou zijn dan in andere groepen (niet te verwarren met bagitaliseren)
Welke mensen zijn dat dan? In elk geval mensen die niet het hele topic hebben doorgelezen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:51 schreef Re het volgende:
[..]
het zegt iets maar niet alles (ik heb een vermoeden dat er hier mensen zijn die gebaseerd op deze cijfers enken dat 30% van de moslimas wordt mishandeld)
Dat is ook mijn ervaring.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:58 schreef zookie het volgende:
[..]
Nou er zijn behoorlijk wat vrouwen die met een moslim getrouwd zijn (geweest). Heel veel van deze vrouwen zijn op de vlucht omdat ze bedreigd worden met kinderen afnemen en afvoeren naar Marokko....daarom zijn er ook veel autochtone vrouwen die moeten onderduiken...vaak heeft het niet eens met lichamelijk geweld te maken ook onder de allochtone vrouw maar meer met ontvoering van de kinderen....Bij Antilliaanse gevallen is het vaak drugs en hoe de vrouw er in betrokken wordt(prostitutie of kinderen die mee moeten werken in smokkelen).
Bij de autochtone vrouw in relate met autochtone man is het vaak lichamelijk of psychisch geweld.
maar vertaalt dit "gedrag" dan ook naar significant meer mishandelingen? Autochtone mannen beroepen zich op andere "rechten" om hun vrouw tot moes te slaan (kijk eens in Spanje bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:59 schreef milagro het volgende:
[..]
ik wel.
moslimmannen die slaan beroepen zich veelal op de Koran, de bekende verzen die ongehoorzaamheid vd vrouw behandelen.
sterker nog, Imams verwijzen ernaar en wijzen mannen op hun verantwoordelijkheid in deze en hun vrouw te corrigeren waar nodig
ja in verhouding dus wel re.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar vertaalt dit "gedrag" dan ook naar significant meer mishandelingen? Autochtone mannen beroepen zich op andere "rechten" om hun vrouw tot moes te slaan (kijk eens in Spanje bijvoorbeeld).
een andere discussie is de corrigerende tik maar daar hebben we het nog wel over
ach zeurpiet, het staat toch tussen haakjes, zij die dit denken weten het zelf ook wel hoorquote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Welke mensen zijn dat dan? In elk geval mensen die niet het hele topic hebben doorgelezen.
dat zijn aannamens, het ene feit hoeft het andere feit niet te verklaren (en ten overvloede, nee ik bagitaliseer niet)quote:
ik heb net zo'n mooie berekening gemaaktquote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:05 schreef Re het volgende:
[..]
maar vertaalt dit "gedrag" dan ook naar significant meer mishandelingen? Autochtone mannen beroepen zich op andere "rechten" om hun vrouw tot moes te slaan (kijk eens in Spanje bijvoorbeeld).
een andere discussie is de corrigerende tik maar daar hebben we het nog wel over
dat was een mooie berekening maar zegt mij niet of deze slachtoffers komen van manlief met de koran in de handquote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:10 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
ik heb net zo'n mooie berekening gemaakt
Misschien is dat ook heimelijk de bedoeling van de topicstarter.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:53 schreef Falco het volgende:
Zo irritant dat discussies zo verlopen! Het leuke is nog dat de OP alleen maar de ideëen van Ayaan Hirsi Ali sterkt.
Helemaal niemand in dat topic denkt dat. Jij probeert de discussie weer te verkrachten. Over zeurpieten gesproken.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 03:06 schreef Re het volgende:
[..]
ach zeurpiet, het staat toch tussen haakjes, zij die dit denken weten het zelf ook wel hoor
Ach, dat is je angst, dat je grote vriendin wordt bekritiseerd. Dat is je zwakte, je kan geen kwaad woord over haar horen.quote:Op zaterdag 15 januari 2005 02:48 schreef milagro het volgende:
[..]
dit topic is er enkel om Hirsi Ali aan te pakken.
Mijn vriend is niet kaal en ten tijde van Fortuyn was ik helemaal nog niet op Fok dus je lult.quote:vroeger had SCH een kale nicht die hem dag en nacht bezig hield
Het is echt onzin wat je zegt. Ik herhaal keer op keer dat Ayaan een goed punt aanstipt, al was ze daar niet de eerste mee en dat er een probleem is als het gaat om huiselijk geweld wat veel meer aandacht en wetgeving verdient. Maar ik bekritiseer haar methode: ze schetst moedwillig een overdreven beeld, ze maakt een film die tegenovergesteld uitpakt en ze gaat niet met haar doelgroep in gesprek en ze sleept te pas en te onpas de islam er bij. Dat is mijn fundamentele kritiek op haar en daar zou je eens op in moeten gaan. Jij negeert consequent de opmerkingen van anderen (de meesten uit die kring) dat Ali's betoog op punten niet juist is.quote:en die hij er oveal te pas en te onpasr bij sleepte, nu is het Ayaan.
de hele moslima BvmL problematiek zal hem aan zijn reet roesten, het gaat om Ayaan, die moet onderuit gehaald worden, al dan niet door haar woorden in de mond te leggen.
SCH is de grote alwetende, dat wist je toch al?quote:Op zaterdag 15 januari 2005 11:15 schreef Mwanatabu het volgende:
He SCH, ik probeer het nog maar es: wat zou de reden zijn dat er procentueel 6x zoveel moslima's in een BVMLH terechtkomen?
De enige reden die jij gegeven hebt tot nu toe, is dat die moslima's niet in hun eigen kring terecht kunnen en niet-islamitische vrouwen wel. Waar baseer jij dit eigenlijk op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |