abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2005 @ 02:27:23 #1
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24556636

Een duel tussen 2 regisseurs die uitgedaagt worden om een film te maken die moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
  • Twee personages
  • Eén locatie
  • Eén nacht
  • Er moet een duel zijn tot de dood.
  • De film moet binnen een week geschoten zijn.

Regisseur Yukihko Tsutumi maakte de film 2LDK.
    Deze gaat over 2 jonge actrices die samen een appartement delen.
    Nadat ze beide auditie hebben gedaan voor dezelfde rol en blijkt dat één van hun de rol zal krijgen, komt de rivaliteit boven drijven. En wat begint als een ordinaire "cat-fight" eindigt in een bloederige doodstrijd.

Regisseur Ryuhei Kitamura maakte de film Aragami.
    Deze gaat over een samoerai die zwaargewond bij een tempel aankomt. Als hij wakker wordt zijn zijn wonden geheeld en vraagt zijn gastheer hem te blijven. Bij een feestmaal verklaart de mysterieuze
    gastheer dat geen mens zonder 'aragami' ,de god van de oorlog, bestaat.
    Hij nodigt de gast uit tot een ongewoon duel. De samoerai moet de gastheer in de strijd doden om hem van zijn eeuwige lijdensweg te verlossen.

Mijn mening:
    Ik vind 2LDK de betere film, omdat die film tussen de (lompe) actiescene's door toch nog je aandacht weet vast te houden.
    De vechtscene's in Aragami zijn prachtig gefilmd, maar daartussen valt de film telkens compleet stil omdat er alleen maar wordt gepraat. Probeer dan maar je ogen open te houden in een donkere filmzaal...
  • The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
    IMDb Vote History
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 17:33:20 #2
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_29364396
    quote:
    Op vrijdag 14 januari 2005 02:27 schreef victorinox het volgende:
    Ik vind 2LDK de betere film, omdat die film tussen de (lompe) actiescene's door toch nog je aandacht weet vast te houden.
    De vechtscene's in Aragami zijn prachtig gefilmd, maar daartussen valt de film telkens compleet stil omdat er alleen maar wordt gepraat. Probeer dan maar je ogen open te houden in een donkere filmzaal...
    Ik heb ongeveer dezelfde mening. Het duurt bij Aragami ook erg lang voor het allemaal echt begint. En 2LDK is gewoon veel gewelddadiger (op de juiste manier).
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:08:21 #3
    100259 Motoko
    Do you like Japanese movies?
    pi_29365178
    vond het sowieso wel een interessant initiatief, maar 2LDK is idd een stuk coherenter en boeiender dan Aragami.

wel interessant om te zien dat dit soort samenwerkingsprojecten de laatste tijd erg in zijn. Ook in Europa met het Paris, je t'aime project, met een erg boeiende lijst aan regisseurs.

dit zijn ze btw:
    Olivier Assayas (segment "3rd arrondissement")
    Frédéric Auburtin (segment "5th arrondissement")
    Christoffer Boe (segment "15th arrondissement")
    Sylvain Chomet (segment "7th arrondissement")
    Ethan Coen (segment "1st arrondissement")
    Joel Coen (segment "1st arrondissement")
    Isabel Coixet (segment "12th arrondissement")
    Alfonso Cuarón (segment "17th arrondissement")
    Gérard Depardieu (segment "5th arrondissement")
    Jean-Luc Godard (segment "11th arrondissement")
    Richard LaGravenese (segment "9th arrondissement")
    Julio Medem (segment "13th arrondissement")
    Anne-Marie Miéville (segment "11th arrondissement")
    Vincenzo Natali (segment "8th arrondissement")
    Alexander Payne (segment "14th arrondissement")
    Walter Salles (segment "20th arrondissement")
    Oliver Schmitz (segment "19th arrondissement")
    Ettore Scola (segment "16th arrondissement")
    Nobuhiro Suwa (segment "2nd arrondissement")
    Daniela Thomas (segment "20th arrondissement")
    Tom Tykwer (segment "10th arrondissement")
    Gus Van Sant (segment "4th arrondissement")
    DEJIMA Japanese Film Festival
    May 2006
    Bioscoop Het Ketelhuis, Amsterdam
    [dvdcollection]
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 18:12:28 #4
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_29365266
    quote:
    Op dinsdag 2 augustus 2005 18:08 schreef Motoko het volgende:
    wel interessant om te zien dat dit soort samenwerkingsprojecten de laatste tijd erg in zijn. Ook in Europa met het Paris, je t'aime project, met een erg boeiende lijst aan regisseurs.
    Het is niet bepaald iets van de laatste tijd. Door de hele filmgeschiedenis heen zie je dit soort projecten. Ook in de afgelopen tien jaar is er bijna elk jaar zo'n project te vinden.

Ik heb ergens een gerucht gehoord dat Tarantino en Rodriguez ook zo'n soort duel gaan maken en dan twee horrorfilms. In hoeverre dat waar is is afwachten, want er gaan zoveel geruchten rondom projecten van Tarantino.

Ik vond overigens 2LDK ook duidelijk het leukst van de twee
      dinsdag 2 augustus 2005 @ 21:45:00 #5
    27648 Weakling
    available in strong mint
    pi_29372078
    Heb 2LDK afgelopen weekend op impuls gekocht ... ben zeer benieuwd
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')