abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1731145
Teletekst meldt:
quote:
VS betaalt openstaande rekening VN

WASHINGTON Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft ingestemd met de betaling van 582 miljoen dollar aan achterstallige contributie aan de VN. Het besluit past in het streven van de VS een brede internationale coalitie te smeden in de strijd tegen terrorisme. De Republikeinen in het Huis hielden de transactie tot nu toe tegen.Zij eisten dat betaling van deze schuld de VS zou vrijwaren van medewerking aan het nog op te zetten internationale strafhof. Washington heeft hierna nog 244 miljoen dollar bij de VN openstaan.Die wil het Huis vrijgeven als de VS zijn zetel in de mensenrechtencommissie terugkrijgt.

De grootste wanbetaler bij de V.N. begint eindelijk zijn contributie te betalen.
<cynisch>Waar een bomaanslag al niet goed voor is.</cynisch>

[edit]bronvermelding[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 25-09-2001 11:47]

pi_1731171
Waar geld al wel niet goed voor is...
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_1731195
quote:
Die wil het Huis vrijgeven als de VS zijn zetel in de mensenrechtencommissie terugkrijgt.
En die gaan ze waarschijnlijk hard nodig hebben.
  dinsdag 25 september 2001 @ 11:53:15 #4
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1731223
ach politics
btw zijn er geen andere landen met achterstallige contributie. Zo'n groot land mag best de arrogantie hebben van een quid pro quo houding
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  dinsdag 25 september 2001 @ 11:57:28 #5
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1731250
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 11:49 schreef FuTilE het volgende:

[..]

En die gaan ze waarschijnlijk hard nodig hebben.

Het Midden-Oosten zeker niet?
Osama Bin Laden is een varken
pi_1731252
Duur clubje
pi_1731422
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 11:57 schreef HeindeKort het volgende:

[..]

Het Midden-Oosten zeker niet?

Zeker wel... Daar worden de mensenrechten in sommige landen met handen en voeten getreden, maar men trekt zich niks aan van internationale resoluties.

Ik hoop alleen niet dat de VS nu alsnog haar zetel gaan gebruiken om die mensenrechten onder bescherming van de VN-paraplu ook met handen en voeten te treden.

En ik denk dan aan het inzetten van onconventionele wapens in -al jaren van terreur vergeven- landen waar armoedige stakkers gras moeten eten.

dinsdag 25 september 2001 @ 12:42:54 #8
16076 Lantald
Ik hou mijn adem in!!!!
pi_1731685
Hoe kan de Vs nou in zetel krijgen in de mensenrechten commisie als zij die zelf met handen en voeten treden?
pi_1731888
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 12:42 schreef Lantald het volgende:
Hoe kan de Vs nou in zetel krijgen in de mensenrechten commisie als zij die zelf met handen en voeten treden?
Zij hebben o.a. de aanzet gegeven tot de opvolger van de volkerenbond (VN) na de tweede wereldoorlog.

Maar als je kijkt naar het buitenlandse beleid van de VS zijn de besluiten genomen in die commissie opeens niet van toepassing in andere landen of op Amerikaanse beslissingen die indirect tot een schending van de mensenrechten kunnen leiden in een ander deel van de wereld. Kijk alleen al naar Cambodja. 2 miljoen doden. De strijd van de VS tegen het kwaadaardige communisme heeft daar ook het e.e.a. aan bijgedragen. Maar daar hoor je helemaal niks van... De hypocrisie marcheert voort.

http://past.thenation.com/issue/980511/0511pilg.htm

dinsdag 25 september 2001 @ 13:04:44 #10
16076 Lantald
Ik hou mijn adem in!!!!
pi_1731934
Maar ja, je dient toch wel je aan afspraken te kunnen houden als je deze wil opleggen aan anderen! (ookal zijn t dan geen afspraken meer, maar regels)
pi_1732061
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 13:04 schreef Lantald het volgende:
Maar ja, je dient toch wel je aan afspraken te kunnen houden als je deze wil opleggen aan anderen! (ookal zijn t dan geen afspraken meer, maar regels)
Dat bedoel ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')