abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24536544
quote:
De nieuwe Eclipse, een fraaie coupé, waarvan je zou willen dat hij ook naar Europa komt. Maar Mitsubishi heeft wat dat betreft geen plannen. Jammer dus, want de 4,56 m lange Eclipse heeft fraaie lijnen en ook lekker wat motorvermogen, als je tenminste de GT-versie neemt. Die is voorzien van een 3,8-liter V6 met 260 pk en een maximum koppel van 353 Nm. Aan trekkracht geen gebrek! Een handgeschakelde zesbak en een vijftraps automatische transmissie horen bij die uitvoering tot de mogelijkheden. Ook de Eclipse wordt gebouwd in Amerika, maar dan in de fabriek van Mitsubishi in Illinois. De snelle Mitsubishi is vanaf de zomer leverbaar.

Bron: Autoweek

Best jammer dat ie niet komt. Lijkt me wel een aardig karretje in GT uitvoering.
V10
pi_24536618
Impoerteren dan maar weer.
pi_24536664
beetje weinig pk voor een jap, maar misschien was veel koppel wel belangrijker
pi_24536741
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:24 schreef sdk het volgende:
beetje weinig pk voor een jap, maar misschien was veel koppel wel belangrijker
280 pk lijkt me wel genoeg om hier een rappe wagen van te maken. of ik vergis me in de foto, zo groot ziet hij er niet uit vind ik. en wat niet groot is kan ook niet zwaar zijn.
V10
pi_24536933
Ik vind hem er best strak uit zien
  woensdag 12 januari 2005 @ 20:40:03 #6
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24536934
Mwah 4 1/2 meter lang, lijkt me geen kleintje in elk geval. Denk dat je een kilo of 1400 zeker wel haalt.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_24537059
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:40 schreef Five_Aces het volgende:
Mwah 4 1/2 meter lang, lijkt me geen kleintje in elk geval. Denk dat je een kilo of 1400 zeker wel haalt.
Met 1400 kg en 260 pk zijn best leuke dingen te doen.. is zo'n beetje zelfde verhouding als een Renault Clio V6 (1400 kg en 255 pk). Die gaat 0-100km/h in ca. 6 sec....
V10
pi_24537134
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:28 schreef M5 het volgende:

[..]

280 pk lijkt me wel genoeg om hier een rappe wagen van te maken. of ik vergis me in de foto, zo groot ziet hij er niet uit vind ik. en wat niet groot is kan ook niet zwaar zijn.
ja maar ik bedoelde eigenlijk 260 uit een 3,8 liter blok komt neer op 68 pk per liter dat zijn een beetje amerikaanse hoeveelheden
  woensdag 12 januari 2005 @ 20:54:20 #9
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_24537215
mooi wagentje ey, ziet er wel veel kleiner uit dan die 4m
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_24537263
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:51 schreef sdk het volgende:

[..]

ja maar ik bedoelde eigenlijk 260 uit een 3,8 liter blok komt neer op 68 pk per liter dat zijn een beetje amerikaanse hoeveelheden
Die Eclipse is ook voor de Amerikaanse markt ontworpen. Echt veel is 68 pk/l niet. Maar een gemiddelde Europese wagen heeft ook niet veel meer.
V10
  woensdag 12 januari 2005 @ 21:12:22 #11
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_24537562
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:56 schreef M5 het volgende:

[..]

Die Eclipse is ook voor de Amerikaanse markt ontworpen. Echt veel is 68 pk/l niet. Maar een gemiddelde Europese wagen heeft ook niet veel meer.
Klein gokje, volgens mij komen er best GT achtige uitvoeringen van dit wagentje als hij aanslaat. Wat ook kan is dat ze op de aftermarket gokken qua opvoeren e.d. en hiermee het wagentje een potentieele cultstatus mee willen geven.
Derde optie zou het hanteren van europese emisie eisen zijn (ten koste van vermogen en koppel) om eventueel het model ook hier op de kaart te kunnen zetten.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_24537587
wat meer pics gevonden...





achterkant valt me wel tegen.. verder wel geinig wagentje.
V10
  woensdag 12 januari 2005 @ 21:17:40 #13
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_24537652
Na de tweede generatie is de Eclipse wel hard achteruit gegaan, maar gelukkig is dit al beter dan de vorige Eclipse.
pi_24537684
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 21:12 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Klein gokje, volgens mij komen er best GT achtige uitvoeringen van dit wagentje als hij aanslaat. Wat ook kan is dat ze op de aftermarket gokken qua opvoeren e.d. en hiermee het wagentje een potentieele cultstatus mee willen geven.
Derde optie zou het hanteren van europese emisie eisen zijn (ten koste van vermogen en koppel) om eventueel het model ook hier op de kaart te kunnen zetten.
De 260 Pk 3.8l V6 is voorlopig dé GT uitvoering. veel zwaarder zal het niet worden denk ik. Maar je weet maar nooit bij die Jappen.

Hij is iig stukken mooier dan de huidige Eclipse / Eclipse Spyder.
V10
  woensdag 12 januari 2005 @ 23:30:26 #15
11518 Kleibintje
Centrumradicaal
pi_24537909
Eigenlijk is het wel een heel erg aangenaam kontje. Beetje TT achtig, en dat is zeker niet slecht
pi_24539032
Gewoon de Evo motor erin lepelen, bij voorkeur die van de FQ400

405 pk en 481 nm
pi_24540354
Ik vind het niet echt een Mitsubishi
Bijna een TT van de achterkant

[ Bericht 27% gewijzigd door Kluupkluup op 13-01-2005 15:38:27 ]
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:39:40 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_24541796
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 21:19 schreef M5 het volgende:

[..]

De 260 Pk 3.8l V6 is voorlopig dé GT uitvoering. veel zwaarder zal het niet worden denk ik. Maar je weet maar nooit bij die Jappen.

Hij is iig stukken mooier dan de huidige Eclipse / Eclipse Spyder.
Bolt-on Turbo

Verder vind ik de auto mooier dan het vorige type, maar niet zo mooi als het 2e type.
Het interieur, en dan met name de stoelen vind ik om te huilen, zeker bij zo'n mooie strakke wagen.
  donderdag 13 januari 2005 @ 08:51:42 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_24541905
nissan 350z

dat zeg ik als ik die achterkant zie
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:23:37 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24542194
Yepz, vind ik ook... En een snufje TT...
Maargoed, meer van dit soort auto's is natuurlijka altijd goed...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_24544768
hmmz mijn toekomste Mazda 626 GT blok heeft nog wel meer Pk's per liter en dit blok is al 14 jaar oud.

Mazda FE3 blok. Komt in me Wagon te liggen. Zal de eerste nederlander zijn met een Mazda 626 GT wagon
Driving:
Mazda 626 Coupe GT 2.0i 16v
Mazda MX-6 GT 4WS 2.2i 12v turbo intercooled
Mazda MX-5 1.6i 16v
pi_24547333




V10
pi_24547366
Erg mooi alleen nog die FQ400 blok met 405 pk en 481 nm erin lepelen
pi_24547543
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 14:43 schreef yup het volgende:
Erg mooi alleen nog die FQ400 blok met 405 pk en 481 nm erin lepelen
Dat turbogat van het FQ-400 blok wil je niet in zo'n auto. Doe mij maar maar het FQ-340 blok dan. (350 pk en 435 Nm)
V10
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:09:30 #25
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_24547842
Ik vind het maar niets
Geef mij die oude maar
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')