quote:De nieuwe Eclipse, een fraaie coupé, waarvan je zou willen dat hij ook naar Europa komt. Maar Mitsubishi heeft wat dat betreft geen plannen. Jammer dus, want de 4,56 m lange Eclipse heeft fraaie lijnen en ook lekker wat motorvermogen, als je tenminste de GT-versie neemt. Die is voorzien van een 3,8-liter V6 met 260 pk en een maximum koppel van 353 Nm. Aan trekkracht geen gebrek! Een handgeschakelde zesbak en een vijftraps automatische transmissie horen bij die uitvoering tot de mogelijkheden. Ook de Eclipse wordt gebouwd in Amerika, maar dan in de fabriek van Mitsubishi in Illinois. De snelle Mitsubishi is vanaf de zomer leverbaar.
280 pk lijkt me wel genoeg om hier een rappe wagen van te maken. of ik vergis me in de foto, zo groot ziet hij er niet uit vind ik. en wat niet groot is kan ook niet zwaar zijn.quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:24 schreef sdk het volgende:
beetje weinig pk voor een jap, maar misschien was veel koppel wel belangrijker
Met 1400 kg en 260 pk zijn best leuke dingen te doen.. is zo'n beetje zelfde verhouding als een Renault Clio V6 (1400 kg en 255 pk). Die gaat 0-100km/h in ca. 6 sec....quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:40 schreef Five_Aces het volgende:
Mwah 4 1/2 meter lang, lijkt me geen kleintje in elk geval. Denk dat je een kilo of 1400 zeker wel haalt.
ja maar ik bedoelde eigenlijk 260 uit een 3,8 liter blok komt neer op 68 pk per liter dat zijn een beetje amerikaanse hoeveelhedenquote:Op woensdag 12 januari 2005 20:28 schreef M5 het volgende:
[..]
280 pk lijkt me wel genoeg om hier een rappe wagen van te maken. of ik vergis me in de foto, zo groot ziet hij er niet uit vind ik. en wat niet groot is kan ook niet zwaar zijn.
Die Eclipse is ook voor de Amerikaanse markt ontworpen. Echt veel is 68 pk/l niet. Maar een gemiddelde Europese wagen heeft ook niet veel meer.quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:51 schreef sdk het volgende:
[..]
ja maar ik bedoelde eigenlijk 260 uit een 3,8 liter blok komt neer op 68 pk per liter dat zijn een beetje amerikaanse hoeveelheden
Klein gokje, volgens mij komen er best GT achtige uitvoeringen van dit wagentje als hij aanslaat.quote:Op woensdag 12 januari 2005 20:56 schreef M5 het volgende:
[..]
Die Eclipse is ook voor de Amerikaanse markt ontworpen. Echt veel is 68 pk/l niet. Maar een gemiddelde Europese wagen heeft ook niet veel meer.
De 260 Pk 3.8l V6 is voorlopig dé GT uitvoering. veel zwaarder zal het niet worden denk ik. Maar je weet maar nooit bij die Jappen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 21:12 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Klein gokje, volgens mij komen er best GT achtige uitvoeringen van dit wagentje als hij aanslaat.Wat ook kan is dat ze op de aftermarket gokken qua opvoeren e.d. en hiermee het wagentje een potentieele cultstatus mee willen geven.
Derde optie zou het hanteren van europese emisie eisen zijn (ten koste van vermogen en koppel) om eventueel het model ook hier op de kaart te kunnen zetten.
Bolt-on Turboquote:Op woensdag 12 januari 2005 21:19 schreef M5 het volgende:
[..]
De 260 Pk 3.8l V6 is voorlopig dé GT uitvoering. veel zwaarder zal het niet worden denk ik. Maar je weet maar nooit bij die Jappen.
Hij is iig stukken mooier dan de huidige Eclipse / Eclipse Spyder.
Dat turbogat van het FQ-400 blok wil je niet in zo'n auto. Doe mij maar maar het FQ-340 blok dan. (350 pk en 435 Nm)quote:Op donderdag 13 januari 2005 14:43 schreef yup het volgende:
Erg mooi alleen nog die FQ400 blok met 405 pk en 481nm erin lepelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |