FOK!forum / Digital Corner / Wanadoo ADSL Direct + Livebox
KiwiTjuHhwoensdag 12 januari 2005 @ 19:59
Wanadoo ADSL Direct + Livebox..

Je ziet nu steeds die reclame op tv, en ineens hoorde ik 'inclusief onbeperkt bellen'! En dat klonk me wel goed in de oren.. want dat doe ik nogal veel namelijk

Heeft iemand hier al ervaring mee? Is het wat? En wat zijn nu daadwerkelijk de kosten waar je op terechtkomt dan? Want ik neem aan dat je je abo bij Kpn nog wel gewoon moet betalen? En dan dus de kosten van dit samen (die geloof ik 22,50 samen zijn?)

En is dit ook mogelijk met een draadloze verbinding?

Ik kon zo snel niet al een topic vinden hierover, als deze er wel is dan hoor ik dat graag!
Hollandiowoensdag 12 januari 2005 @ 20:20
Het gaat hier om ADSL, dus je zal je vaste analoge of isdn lijn van de kpn moeten behouden, dit komt dus nog eens boven op de 22,50.

Daarnaast is er ook een livebox incl. draadloze opties, bij het bestellen sta je namelijk voor de keuze een "gewone" livebox te bestellen of voor een draadloze.

Heb er zelf eigenlijk nog geen ervaring mee, maar de reacties zijn positief. (werk namelijk parttime bij een bedrijf dat adsl en kabel verkoopt) Maar als ik jou was zou ik het in ieder geval nog even vergelijken met Versatel (voorheen Zon), zij hebben op het moment namelijk ook mooie "openings"aanbiedingen incl telefonie.
KiwiTjuHhwoensdag 12 januari 2005 @ 20:28
Ik zal eens kijken op de site van Versatel
KiwiTjuHhwoensdag 12 januari 2005 @ 20:35
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 20:28 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik zal eens kijken op de site van Versatel
Eigenlijk komt dat op hetzelfde neer.
Hollandiowoensdag 12 januari 2005 @ 20:41
ja klopt, dus succes er mee
doedelzak13woensdag 12 januari 2005 @ 20:43
Let op: bij Wanadoo kun je KPN belbudget als telefoonabbonnement nemen (9 euro zoveel per maand); bij Versatel (voorheen zonnet) kan dit niet; daar moet je het normale abbonnement, BelBasis, van 18 euro zoveel nemen. Heeft iets te maken met het feit dat je belt via carrier preselect (andere voorbeelden hiervan zijn Tele2 en 1601), dat niet met belbudget wordt ondersteund .

Voor info zie hier.

Oftewel: een normaal KPN-abonnement kost 18,16 euro per maand. Gesprekskosten komen daar dan nog bij. Bij Wanadoo betaal je 22,50, maar heb je daar breedband internet bij én onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers, en met korting naar mobiel. Sowieso dus veel goedkoper.
KiwiTjuHhwoensdag 12 januari 2005 @ 21:05
Thanks voor de info doedelzak, ik heb er nog eens naar gekeken en je hebt inderdaad gelijk!
KiwiTjuHhdonderdag 13 januari 2005 @ 08:02
Misschien nog meer mensen met ervaring?
KiwiTjuHhzaterdag 15 januari 2005 @ 15:02
Schopje
Eazzzzaterdag 15 januari 2005 @ 15:08
Ik heb zelf geen livebox, maar ik kan je wel helpen als je vragen hebt over het ding en telefonie, dus mocht je vragen hebben dan kan ik je hier wel mee helpen

Je vraag betreffende draadloos, dit is inderdaad mogelijk, dit kost je alleen 1.95 euro extra per maand.
Angerenzaterdag 15 januari 2005 @ 18:01
Bij kassa (nederland 3) was er een uitzending over "gratis bellen". Bij deze de link:
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=982196
KiwiTjuHhzaterdag 15 januari 2005 @ 19:02
Thanks voor die link van Kassa
Erg handig, en wanadoo komt dus als goedkoopste uit de test!

Het lijkt me wel wat moet ik zeggen
sioux_zaterdag 22 januari 2005 @ 14:10
denk er wel om dat je eerst je huidige ADSL abo moet opzeggen en je waarschijnlijk vast zit aan een jaarcontract. zelfs als je al een ander Wanadoo abo hebt zal je eerst de contractduur van dat abo uit moeten zitten, een downgrade naar ADSL Direct is niet mogelijk.
KiwiTjuHhzaterdag 22 januari 2005 @ 14:16
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 14:10 schreef sioux_ het volgende:
denk er wel om dat je eerst je huidige ADSL abo moet opzeggen en je waarschijnlijk vast zit aan een jaarcontract. zelfs als je al een ander Wanadoo abo hebt zal je eerst de contractduur van dat abo uit moeten zitten, een downgrade naar ADSL Direct is niet mogelijk.
Ons contract loopt 1 mei af
Nu hebben we deze bij planet al omgezet naar een goedkopere versie, maar ik dacht als dit wat is dan zeg ik het gewoon helemaal af.
sioux_zaterdag 22 januari 2005 @ 14:31
heb je bij Planet geinformeerd of omzetting naar een goedkopere versie (downgrade) niet betekent dat je jaarcontract vernieuwd wordt? dat kan namelijk nog weleens het geval zijn
KiwiTjuHhzaterdag 22 januari 2005 @ 16:24
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 14:31 schreef sioux_ het volgende:
heb je bij Planet geinformeerd of omzetting naar een goedkopere versie (downgrade) niet betekent dat je jaarcontract vernieuwd wordt? dat kan namelijk nog weleens het geval zijn
Hmm, zal ik eens bellen dan
Maar weet nog helemaal niet zeker of ik wel Wanadoo + livebox neem hoor.. wou gewoon eens informeren!
sioux_zaterdag 22 januari 2005 @ 17:28
okee, is goed

ik wilde alleen teleurstellingen voorkomen.
#ANONIEMwoensdag 13 april 2005 @ 21:59
Sorry voor de schop, maar ik wilde graag weten of er ook andere mensen hier de Livebox hebben en wat hun ervaringen zijn met dit ding. Ik heb namelijk wat problemen met de verbinding behouden, en ook met de telefoon-via-livebox. Misschien iemand wat nuttigs te melden?
#ANONIEMvrijdag 15 april 2005 @ 16:20
Beste lezers, ik kreeg net de volgende brief (heb hem maar ingetypt), over de problemen met de Livebox. Heeft iemand anders dit ook gehad? Ik zou graag willen weten of er andere mensen ook nog iets te melden hebben, zodat dit "probleem" opgelost kan worden.


Amsterdam, 13 april 2005

Betreft: Livebox

Geachte Wanadoo abonnee,

Allereerst willen we u bedanken dat u, net al seen snel groeiende groep andere mensen, hebt gekozen voor de Wanadoo Livebox en Wanadoo Telefonie, waarmee u voordelig belt via ADSL. De nieuwe dienst voor ‘eindeloos bellen’ is revolutionair in de markt. Soms leidt de inzet van nieuwe technologie helaas tot kleine opstartproblemen.

Zo is het mogelijk dat uw Livebox in het verleden is uitgevallen en dat u uw Livebox zelf opnieuw hebt moeten opstarten. Dit heeft te maken met de software in uw Livebox. Deze software werkte in het begin niet altijd goed, maar is vervolgens aangepast. U zult waarschijnlijk gemerkt hebben dat bellen aanmerkelijk is verbeterd.

Onze helpdesk is de spil in de dienstverlening van Wanadoo. Door de combinatie van bovenstaand probleem en het ongekende succes van Wanadoo Telefonie is onze helpdesk soms lastig bereikbaar. Uiteraard doen we er alles aan om dit te verhelpen. Momenteel trainen we een groot aantal nieuwe helpdeskmedewerkers. We verwachten eind april op volle sterkte te zijn om al uw vragen snel en adequaat te beantwoorden. We zullen vanaf dat moment weer de dienstverlening kunnen leveren die u van ons mag verwachten.

Hebt u een vraag over Wanadoo Telefonie ingediend via e-mail? Door de eerder genoemde drukte is het mogelijk dat uw vraag nog niet is behandeld. Wellicht is uw vraag door de verbeterde software inmiddels niet meer van toepassing of hebt u antwoord op uw vraag gevonden via de online helpdesk of de handleiding. Zo niet, dan verzoeken wij u uw vraag opnieuw te stellen. Intussen kunt u de meest gestelde vragen vinden op www.wanadoo.nl onder ‘helpdesk’. Daarnaast kunt u op onze website onder ‘Telefonie’ de gebruikershandleiding en tips voor Wanadoo Telefonie vinden.

Gelukkig gaat het gebruik van Telefonie in de meeste gevallen in een keer goed, maar wanneer u tot op heden problemen hebt ondervonden bieden wij u onze welgemeende excuses aan. Wij danken u voor uw geduld en het vertrouwen dat u in Wanadoo hebt gesteld. Omdat we onze excuses niet als een loos gebaar willen aanbieden, drukken we deze ook uit in de vorm van een financiёle tegemoetkoming. Op uw volgende factuur zult u een korting terugvinden van ¤10,-.

Achter de schermen blijven we druk bezig met de perfectionering van de Livebox. Dat betekent dat u niet alleen zonder zorgen onbeperkt kunt internetten, maar ook eindeloos kunt blijven bellen tegen minimale kosten. In de toekomst zult u bovendien van nog veel meer diensten gebruik kunnen maken.

Met vriendelijke groet,
Wanadoo Nederland BV
doedelzak13zaterdag 16 april 2005 @ 01:51
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:20 schreef iamredleader het volgende:
Hebt u een vraag over Wanadoo Telefonie ingediend via e-mail? Door de eerder genoemde drukte is het mogelijk dat uw vraag nog niet is behandeld. Wellicht is uw vraag door de verbeterde software inmiddels niet meer van toepassing of hebt u antwoord op uw vraag gevonden via de online helpdesk of de handleiding. Zo niet, dan verzoeken wij u uw vraag opnieuw te stellen.
Oeh, dan heeft een helpdesk het écht druk. Heb je een echt grote achterstand qua vragen per e-mail en heb je bij lange na niet de capaciteit die te beantwoorden? Simpel, alles in de prullenbak! wie nog wat wil vragen moet maar opnieuw een mailtje sturen.
ja, bedankt voor de service!
#ANONIEMzaterdag 16 april 2005 @ 15:40
En het mooiste is dat er officieel een SLA, ofte wel een Service Level Agreement moet zijn, waar een maximale tijd is opgegeven voordat de telefoon moet worden beantwoord en zo. Meestal iets van 5 tot 10 minuten. Nou, ik kan je vertellen dat ik meestal tot 45 minuten moest wachten, aldus getuige mijn telefoonrekening van KPN! Stomme 0900 nummer!