abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1729179
Luchtvaartmaatschappijen verhogen met ingang van maandag de prijs van alle vliegtickets met een speciale 'antiterreurtoeslag'. Per vlucht moeten KLM-reizigers 5 dollar meer betalen wegens extra veiligheidsmaatregelen op en rond vliegtuigen. Dat heeft een KLM-woordvoerder bevestigd. Vanaf 16 oktober worden de tickets naar de VS, het Midden-Oosten en Israël nog eens 5 procent duurder.

Aanleiding voor de tariefsverhogingen zijn de terroristische aanslagen in de Verenigde Staten. De stijging van 5 dollar per vlucht die maandag is ingegaan geldt ook voor tickets die voor 24 september bij KLM zijn besteld, maar nog moeten worden afgehaald. Dat is niet het geval bij vliegtickets die reeds zijn opgestuurd. Over de extra veiligheidsmaatregelen wil KLM niets kwijt.

De prijsstijging van 5 procent die vanaf 16 oktober naar de VS, het Midden-Oosten en Israël wordt doorgevoerd, is volgens KLM noodzakelijk wegens de dalende bezettingsgraad op deze vluchten.

Martinair zal de verhoging van 5 dollar per vlucht volgen. Over de prijsstijging van 5 procent beraadt de luchtvaartmaatschappij zich nog. "Wij vliegen niet op het Midden-Oosten, wel naar de Verenigde Staten", zegt een woordvoerder van Martinair. "Of wij voor de VS ook op 5 procent uitkomen, weet ik nog niet."

Bovenop de prijsstijging van 5 dollar per vlucht die maandag ingaat, komt Transavia met een verhoging van 15 euro voor alle retourtickets. Het gaat om lijndiensten binnen Europa. De verwachting is dat deze tariefstijging op korte termijn wordt doorgevoerd.

pi_1729446
en nu vraag ik me eerlijk gezegd af of dit nou veiliger vliegt dan een niet 5% extra vlucht.
Gewoon weer interne afspraken met verzekeringen in plaats van echte practische aanpassingen. (Bijv een cabine van een piloot waar je NIET zo in komt.)
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_1730327
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 02:00 schreef paladin het volgende:
en nu vraag ik me eerlijk gezegd af of dit nou veiliger vliegt dan een niet 5% extra vlucht.
Gewoon weer interne afspraken met verzekeringen in plaats van echte practische aanpassingen. (Bijv een cabine van een piloot waar je NIET zo in komt.)
Alsof dat de beste oplossing is... Gewoon strip search voor het betreden van het vliegtuig, dat is de oplossing!!!
pi_1742493
Och... Als ik voor fl. 12,- terroristenvrij kan vliegen... Koopje
Vu ja dé, the odd feeling nothing has ever happened before...
pi_1742521
quote:
Op woensdag 26 september 2001 11:28 schreef mad26 het volgende:
Och... Als ik voor fl. 12,- terroristenvrij kan vliegen... Koopje
Krijg je die twaalf gulden dan wel terug als je vliegtuig wel gekaapt wordt?
pi_1768326
Het is al jaren zo dat iedere passagier die vanaf een Nederlandse luchthaven vertrekt een veiligheidstoeslag van fl. 8,50 betaald. Dit zit inbegrepen bij de luchthavenbelasting. Hiermee wordt de SECURITY gefinancierd. Vandaar dat de beveiliging op de Nederlandse luchthavens vele malen beter is dan die op de Amerikaanse. Daar moeten de luchthavens of lokale overheid zélf de kosten ophoesten.
  vrijdag 28 september 2001 @ 22:38:56 #7
14712 JBravo
Gooi je haar los!
pi_1768374
hey MWA, sta jij ook wel eens bij het BMC te controleren?
Maak me gek!
  vrijdag 28 september 2001 @ 22:47:51 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_1768428
Vanaf vandaag is ook in alle nieuwe verzekeringscontracten alle schade door terrorisme uitgesloten.

Uw bedrijf brandt af door een terroristische aanslag? Da's dan erg jammer..

(technisch: zowel warme als koude schade alsmede gevolgschade is a.g.v. terroristische daden uitgesloten op elke polis)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 september 2001 @ 22:52:10 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1768464
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 22:47 schreef E.T. het volgende:
Vanaf vandaag is ook in alle nieuwe verzekeringscontracten alle schade door terrorisme uitgesloten.

Uw bedrijf brandt af door een terroristische aanslag? Da's dan erg jammer..

(technisch: zowel warme als koude schade alsmede gevolgschade is a.g.v. terroristische daden uitgesloten op elke polis)

nu maar hopen dat Bin Laden het niet op onze Focus gemunt heeft
  vrijdag 28 september 2001 @ 22:53:31 #10
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_1768475
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 22:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

nu maar hopen dat Bin Laden het niet op onze Focus gemunt heeft

De particuliere markt kijkt 't nog even aan..
de 'grote' bedrijven markt (de assurantie-beurs) heeft alles opgezegd, om er een nieuwe clausule in te fietsen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')