abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 12:06:56 #201
43556 miss_dynastie
pi_24610883
Ik ben nog steeds benieuwd waarom je shakes gebruikt in plaats van normaal te eten, om vervolgens te gaan snoepen?

En misschien kun je slimpie door je water gooien. Geeft een lekker smaakje, en is ook nog es veel goedkoper dan crystal clear (mits je natuurlijk niet tien keer zoveel gebruikt als nodig is).
pi_24610918
TS, overigens, als je geen water lust ga dan over op thee of aanmaaklimonade. Thee bevat wel theeïne (familie van caffeïne), maar niet zo heel veel waardoor je er niet van uitdroogt. Het bevat echter geen caloriën. Aanmaaklimonade bevat wel een kleine hoeveelheid suiker, maar je hoeft dat nou ook weer niet volledig van je menu te schrappen, het gaat vooral om verhoudingen. Als dit het makkelijker maakt om veel te drinken win je daarmee namelijk ook een hoop, het is beter voor je nieren en afvalstoffen worden sneller afgevoerd.

Een laatste optie is water met een paar druppels citroensap. Voor mij werkt dat ook vaak goed...
  maandag 17 januari 2005 @ 12:21:50 #203
89230 Bubsel
3-5-2006!!
pi_24611093
Je hebt ook thee zonder theeïne en looizuur en die is ook best goed te drinken vind ik.
pi_24611528
TS lust je geen water?
  maandag 17 januari 2005 @ 13:35:44 #205
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24612052
Of neem kruidenthee, en dan niet die smaakjesthee van pickwick want da's gewoon zwarte thee. Dus bv. rooibos, fruit & kruid, oplosthee van zonnatura e.d. Dat mag je nl. wel bij die 2 liter optellen. Herbalife heeft trouwens ook prima theepoeder, is alleen knetterduur.
Ik drink zelf overdag minstens 2 liter kruidenthee. Water drink ik alleen als ik sport (bij intensief sporten doe ik er Isostar poeder bij).

Enne, je MOET geen 2 shakes per dag, het wordt aanbevolen. Je kunt de shake nemen als ontbijt, als lunch of als avondeten. Wil je een keertje gewoon lunchen, dan vervang je je avondmaaltijd. Wil je een keertje maar 1 shake op een dag, dan kan dat. Als je aan de Herbalife zit, dan zou je ook een begeleider (degene die je het spul verkoopt) moeten hebben. Die kan je er alles over vertellen en je nog motiveren ook. Heb zelf ook aan het spul gezeten, ben er prima van afgevallen maar je moet inderdaad geen wonderen verwachten als je ermee stopt.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24614466
Water is een kwestie van wennen...
Als je steeds van dat zoete spul drinkt dan is water maar saai, maar daar wen je echt aan. En anders wat iemand anders al zei wat citroensap erbij doen ofzo. Maak je eigen crystal clear voor veel minder geld. Van de zomer was ik ergens en daar stonden kannen water met schijfjes sinaasappel of citroen en dat was erg lekker.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_24615299
10-15 kg afvallen in 3 weken tijd lijkt met niet erg reel. Na mijn inzicht moet je ook niet je eetpatroon in een aantal dagen helemaal gaan veranderen. Gewoon rustig beginnen. Probeer eerst tussendoortjes te laten staan, dit scheelt echt veel. Water is in het begint ook niet erg lekker zeker als je gewend bent om cola en andere frisdranken te drinken. Met water moet je rustig beginnen en na een tijdje vind je het steeds lekkerder worden en drink je liters per dag. Als je je eet/drink patroon langzaam verandert dan heb je ook de meeste kans dat je na die "3 weken afvallen" niet weer aankomt. Tussendoor wat meer sporten is ook niet verkeerd
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24617627
Zet anders een fles water naast je bed, doe ik 's zomers altijd. Ik ben zelf altijd geneigd gewoon weinig te drinken (ik plas normaal gesproken ook maar 2 keer per dag ofzo) maar gewoon een fles naar m'n bed doet wonderen Ik ben nu in winterslaap ofzo, ik drink echt weinig...
Tap tap tap
pi_24620420
Ik heb een vraagje. Sinds een paar dagen probeer ik mij weer aan een normaal eetpatroon te houden, weg snoeperijen, veel water, meer fruit, ik ben echt geen groenteliefhebber, en ik probeer daarnaast meer te bewegen maar dat moet ik nog opbouwen, 15 minuten op de stepper en ik hang al zowat met mijn tong op mijn schoenen.
Ik wil ongeveer 5 kilo verliezen, met mijn 1.63 en ongeveer 65 kilo moet dat kunnen.
Tot op een paar dagen at ik overdag op mijn werk niet veel, rond elf uur 3 plakken ontbijtkoek, tussen de mddag yoghurt, rond vier uur fruit, soms een bakkie cup-a-soup en soms boterham van de boterham express erbij.
Dat is niet veel maar nu ik dus weer geregelder wil eten, inclusief ontbijt merk ik dat het hongergevoel zich aandient, wat ik hiervoor dus echt niet kende. Ik ben dus geneigd om weer meer naar binnen te werken. Is dit normaal of moet ik er anders mee omgaan.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_24622045
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:20 schreef Ehric het volgende:
Ik wist altijd al dat ik te zwaar was, maar afvallen wil maar niet lukken.
Ik heb net op internet mijn BMI score even berekend; ik ben 1,82m en ik weeg nu 93 kilo, mijn BMI is 28,07 (een overgewicht dus)
ik wil eigenlijk binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo, maar hoe pak ik dat aan?

Ik heb geen tijd om te gaan fitnessen o.i.d. want als ik thuis kom van m'n werk moet ik nog heel veel dingen uitwerken, ik vind fitness ook saai en zeker niet ontspannend.
Op m'n werk zelf (ik werk op 7 locaties) ben ik wel de hele dag bezig (ben op m'n werk dus wel steeds in beweging)

Mijn dag ziet er als volgt uit:
- 7:30 's ochtends eet ik niets, eenmaal aangekomen op m'n werk neem ik een kopje koffie met koffiemelk en 2 suikelklontjes.
- 10:30 tijdens de koffiepauze neem ik nog 2 (heel soms 3) kopjes koffie met koffiemelk en elk 2 suikerklontjes, en een stuk ontbijtkoek.
- 12:30 tijdens de lunchpauze eet ik 3 bruine broodjes met pindakaas en 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes, soms (1 of 2 keer per week) nog 2 glazen multi-vit yoghurtdrink (0%vet)
- 14:30 tijdens de theepauze 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes.
- 17:00 's middags als ik thuis kom pak ik een fles cola light (deze anderhalve-literfles is aan het eind van de avond op) soms een bruin broodje met pindakaas en ga ik altijd even een uurtje tv kijken (even ontspannen, ik heb het overdag vrij druk altijd)
- 18:00 's avonds eet ik altijd max. 2 aardappelen (gemiddelde grootte) en dezelfde hoeveelheid groente, een beetje jus en meestal geen vlees (ben niet zo'n vleesmens) als we sla eten neem ik er altijd half-volle slasaus bij
- 18:15 's avonds na het eten werk ik nog een paar uur achter mijn laptop.
- 22:00 als ik dit alles heb gedaan neem ik meestal m'n fles cola light mee naar achteren en ga ik tv kijken, soms (max 1keer per week) neem ik nog 2 bruine broodjes met pindakaas, aarbei jam of val blanc (roomkaas)
- 0:30-1:00 ga ik op bed om de volgende dag weer hetzelfde programma te volgen.

Zoals ik eerder al zei, eigenlijk wil ik binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo (13 kilo afvallen)
maar hoe doe ik dit zonder mezelf helemaal uit te hongeren? (ik moet m'n werk nog wel een beetje behoorlijk kunnen doen)
Als ik dit zo lees heb ik om te beginnen 4 tips:

- Eet s'morgens WEL (is het belangrijkste eetmoment van de dag).
- Eet s'avonds na 20 uur zo weinig mogelijk.
- Drink de hele dag door water, probeer de 2 liter te halen per dag.
- Ga hardlopen/fietsen, 3x per week. Gewoon beginnen en langzaam opbouwen.

Anders krijg je die 13kg nooit op een GEZONDE manier eraf.
...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:47:49 #211
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24622141
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:30 schreef Quembel het volgende:
Ik heb een vraagje. Sinds een paar dagen probeer ik mij weer aan een normaal eetpatroon te houden, weg snoeperijen, veel water, meer fruit, ik ben echt geen groenteliefhebber, en ik probeer daarnaast meer te bewegen maar dat moet ik nog opbouwen, 15 minuten op de stepper en ik hang al zowat met mijn tong op mijn schoenen.
Ik wil ongeveer 5 kilo verliezen, met mijn 1.63 en ongeveer 65 kilo moet dat kunnen.
Tot op een paar dagen at ik overdag op mijn werk niet veel, rond elf uur 3 plakken ontbijtkoek, tussen de mddag yoghurt, rond vier uur fruit, soms een bakkie cup-a-soup en soms boterham van de boterham express erbij.
Dat is niet veel maar nu ik dus weer geregelder wil eten, inclusief ontbijt merk ik dat het hongergevoel zich aandient, wat ik hiervoor dus echt niet kende. Ik ben dus geneigd om weer meer naar binnen te werken. Is dit normaal of moet ik er anders mee omgaan.
Als je gewoon gezonde dingen eet is het juist verstandig om wat meer te eten. Zo hou je je verbranding hoog en zal je sneller resultaat zien.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24622603
Quembel, probeer meer maaltijden te eten. Dus:
- ontbijt
- om een uur of 10 iets bij de thee/koffie
- lunch
- om een uur of half 4 iets bij de thee/koffie
- avondeten
- om een uur of 8 iets bij de thee/koffie

Op die manier spreid je het aantal maaltijden over de dag en heb je minder hongergevoelens. Met "iets"bedoel ik natuurlijk geen m&m's, gevulde koeken en gebakjes Stukje fruit, boterham met ham, paar worteltjes etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24625462
Dat klinkt niet echt als een straf, ik kijk er een beetje raar van op dat je zoveel mag hebben terwijl je gewicht wenst te verliezen. Maar de adviezen van jullie ervaringsdeskundigen neem ik graag ter hand.
Please don't sit on my imaginary friend
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:41:50 #214
107420 suikermeisje
niet zo zoet...
pi_24630236
Hi, ik post normaal nooit op fok, maar heb nu een vraagje over afvallen...

Ik heb laatst blikjes Slimfast gekocht, maar snap toch niet echt de functie hiervan?
Ik ontbijt normaal altijd wel goed, 1 of 2 volkoren boterhammen met kaas, en nu ik op dieet ben heb ik magere kaas in huis. Volgens mij kan ik dan net zo goed brood ontbijten. Klopt dit?
Wat is dan het voordeel van die blikjes, is het handig voor mensen die normaal niet ontbijten?
Zitten er zoveel meer calorieën in een boterham met magere kaas?

O, nog even voor de statistieken, ik ben 1.63, nu 63kg en wil graag 58/59 wegen. Hoeft niet in twee weken hoor, want ik heb geen zin om echt honger te lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door suikermeisje op 19-01-2005 00:38:15 ]
pi_24631335
@Quembel: het is wel zo dat als je minder gaat eten, je steeds minder honger krijgt. Houd er rekening mee dat je naar verloop van tijd vol zit van dingen die je vroeger in je holle kies kwijt kon. Ik heb zonet anderhalf bord pasta op en de rest weggegooid, terwijl ik vroeger drie of vier borden opat zonder enige moeite.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24634020
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:32 schreef Phuturistixxx het volgende:

[Oké, lijkt me dat het beste wat je kan doen is flink te gaan cardio-en. Dus de sportschool in en flink fietsen, en hardlopen als dat geen probleem is. Op het roeimachientje, lekker zweten en je zelf echt afmatten.
Als ik soms de sportschool inloop zie ik vrij zware mensen maar een beetje aanmodderen alsof ze verplicht moeten, ipv het zelf heel graag willen. Je moet je (flink) wel inzetten
Juist als je af wilt vallen moet je geen cardio gaan doen. Als je cardio-vasculair gaat trainen zit je boven een bepaalde hartslagfrequentie. Je traint dan vooral je hart (cardio) en je bloedvaten (vasculair). Daar heb je dus niks aan.
Je moet gaan bewegen zonder aan die bepaalde hartslagfrequentie te komen (125 - 135 ongeveer). Dan ben je juist stoffen aan het verbranden => afvallen. Jezelf dus helemaal af gaan matten werkt niet. Daarom moeten mensen die af willen vallen ook nooit gaan squashen of boksen of iets dergelijks, veelste intensief.

On-topic:

Binnen 3 weken gaat je dat never nooit lukken, in elk geval niet op een gezonde verantwoorde manier. Schuif het dus op de lange termijn zou ik zeggen.
Drie keer per dag goed eten en verder niks. Twee keer in de week (minimaal) sporten bij een sportschool of sportvereniging.
Als je dat een maandje of 4 a 5 volhoudt gaat het lukken.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24635945
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:41 schreef suikermeisje het volgende:

Ik heb laatst blikjes Slimfast gekocht, maar snap toch niet echt de functie hiervan?
Ik ontbijt normaal altijd wel goed, 1 of 2 volkoren boterhammen met kaas, en nu ik op dieet ben heb ik magere kaas in huis. Volgens mij kan ik dan net zo goed brood ontbijten. Klopt dit?
Wat is dan het voordeel van die blikjes, is het handig voor mensen die normaal niet ontbijten?

O, nog even voor de statistieken, ik ben 1.63, nu 63kg en wil graag 58/59 wegen. Hoeft niet in twee weken hoor, want ik heb geen zin om echt honger te lijden.
1 volkoren boterham met 20+ kaas (redelijk mager dus) bevat 140 kcal (bron: www.voedingscentrum.nl). Ik heb geen idee hoeveel slimfast bevat, maar ik heb sterk het gevoel dat 140 kcal op zichzelf staand al erg weinig is om een paar uur mee door te komen. Ter vergelijking, een jonge vrouw heeft ongeveer 2100 kcal op een dag nodig, en in een normaal diner zitten er zo'n 650 a 700. Blijven er nog 1400 over... 10 boterhammen dus!

Verder is het voor blijvend afvalresultaat van groter belang dat je gaat bewegen dan minder eten. Als je minder gaat eten (al is het slimfast), dan gaat je lichaam in de reservestand en de verbranding op een laag pitje. Als je weer meer gaat eten dan wordt alles in eerste instantie opgeslagen als reserves en kom je dus opnieuw aan. Dit valt nog wel mee als je een klein beetje minder eet, maar toch...

Beter is het meer te gaan bewegen. Je stofwisseling wordt sneller, en je maakt meer spieren aan, waardoor ook in rust meer energie verbrand wordt. Dit werkt beter voor blijvend resultaat.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:25:56 #218
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24635965
quote:

Het enige ‘voordeel’ dat ik zie aan die blikjes is dat je exact weet wat je binnenkrijgt. Dat weet je met een boterham met kaas niet zo precies. En het ‘hapt’ lekker weg, maar dat vind ik dus een nadeel, aangezien je beter wat meer tijd aan het eten an sich kan besteden als je wilt afvallen. Verders vind ik dat spul veel te duur.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24636788
Nog een voordeel van blikjes is dat je niet hoeft na te denken wat je moet eten. Dat is voor sommige mensen heel handig. Twee blikjes en een gewone maaltijd. f soms zelfs drie blikjes ter vervanging van alle maaltijden. Je valt er mee af, maar je leert niets over levensstijl veranderen (de oorzaak van het probleem overgewicht in de eerste plaats). Daarbij zijn ze 9 van de 10 keer vreselijk smerig, dus ik begrijp niet wat mensen zichzelf aandoen terwijl het principe van lijnen vrij simpel is. Het probleem ligt hem in de uitvoering, dat blijkt niet zo gemakkelijk te zijn. (getuige de statistiek dat 95% van de mensen die is afgevallen binnen 3 jaar weer op oude gewicht zit of zelfs zwaarder is geworden)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2005 @ 10:26:09 #220
43556 miss_dynastie
pi_24636916
quote:
Slimfast moet je (naar mijn mening ) alleen een paar dagen na de feestdagen gebruiken om die losse pondjes eraf te krijgen.
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:33:41 #221
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_24637041
Hoe krijg je het eraf is de vraag, maar bovenal hoe je het eraf houdt, da's belangrijker. Mijn gemiddeld eetpatroon:

7.00 uur: Half bakje magere kwark (0% vet) en 2 geperste sinaasappels
10.30 uur: 2 stukken bruinbrood met magere kaas en banaan
12.00 uur - 12.30 uur: lunch met glas halfvolle melk, 2 stukken bruinbrood met kipfilet, kopje soep
15.00 uur: 2 stukken bruinbrood met magere kaas
18.00 uur: cup-a-soup
19.00 uur: normale maaltijd, met 200 gram groente en 200 gram aardappelen of pasta en 200 gram vlees

En alleen 2 liter water drinken per dag en dus GEEN tussendoortjes!!

Hiermee ben ik in een half jaar zo'n 10 kilo afgevallen en het blijft eraf!

Als je nog sneller wilt afvallen moet je er natuurlijk ook bij gaan bewegen. Maar alleen al door je voedingspatroon aan te passen kun je al veel winst behalen
No Soup For You!
pi_24637061
Goh, het is nog een leuk topic aan het worden

Zijn er overigens nog mensen die juist het tegenovergestelde hebben? Dus veel moeite moeten doen om er een kiloooootje bij te krijgen?
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_24639072
Je kan beter je aandacht focussen op meer sporten. Je eetpatroon (blijvend) aanpassen is erg moeilijk en veel mensen houden dat niet vol. Gewoon regelmatig een uurtje sporten is veel makkelijk vol te houden, zeker als je het met iemand samen doet.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24639176
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 10:35 schreef BarBaar het volgende:
Goh, het is nog een leuk topic aan het worden

Zijn er overigens nog mensen die juist het tegenovergestelde hebben? Dus veel moeite moeten doen om er een kiloooootje bij te krijgen?
Hierhierhier!!!

Ik hou niet van vet of zoet eten, en heb (ook vanwege hypoglycemie) een heel regelmatig eetpatroon, waardoor mijn lijf precies weet wat er wanneer binnen komt. Stofwisseling werkt als een trein, zeker sinds ik ben gaan sporten en meer beweeg. Ik doe erg mijn best om extra brood te eten en neem inmiddels ook nog weleens pasta als lunch oid, om maar calorien te verzamelen. Ik zal niet snel vrijwillig aan de patat enzo gaan (niet zo lekker en gewoon ongezond, ook als je slank bent), en gebruik geen suiker, dus het is allemaal wat moeilijk...

Vanuit die optiek ben ik me dus ook gaan verdiepen in eten, omdat ik wil weten wat waarin zit en hoe stofwisseling ed. werkt... Ik lees ongeveer alle verpakkingen vanwege dat suikergedoe, dan krijg je al aardig wat mee, maar lees ook artikelen op voedingscentrum ed. om een beetje verantwoord bezig te zijn...
pi_24639540
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:25 schreef innovative het volgende:

[..]

Hierhierhier!!!

Ik hou niet van vet of zoet eten, en heb (ook vanwege hypoglycemie) een heel regelmatig eetpatroon, waardoor mijn lijf precies weet wat er wanneer binnen komt. Stofwisseling werkt als een trein, zeker sinds ik ben gaan sporten en meer beweeg. Ik doe erg mijn best om extra brood te eten en neem inmiddels ook nog weleens pasta als lunch oid, om maar calorien te verzamelen. Ik zal niet snel vrijwillig aan de patat enzo gaan (niet zo lekker en gewoon ongezond, ook als je slank bent), en gebruik geen suiker, dus het is allemaal wat moeilijk...

Vanuit die optiek ben ik me dus ook gaan verdiepen in eten, omdat ik wil weten wat waarin zit en hoe stofwisseling ed. werkt... Ik lees ongeveer alle verpakkingen vanwege dat suikergedoe, dan krijg je al aardig wat mee, maar lees ook artikelen op voedingscentrum ed. om een beetje verantwoord bezig te zijn...
Oh, geweldig! Ik ben sowieso al redelijk licht gebouwt, en daarbij sport ik veel en intensief. En dat aangevult met 11 uur per dag van huis ivm werk is redelijk heftig.M.a.w ik ken eten wat ik wil, er komt er niets aan. Das dus echt een probleem voor me, aangezien hierdoor mij weerstand soms erg laag is. En daardoor ben ik weer door het minste of geringste verkouden.

Ik probeer het nu op te lossen door iedere avond een stevige maaltijd te eten. Vroeger was het altijd pasta/rijst, maar dat is dus blijkbaar niet genoeg. Ik zit nu weer iedere avond braaf aan de oer-hollandse aardappels. En het lijkt te werken! Al eet ik wel voor ongeveer 3 personen per dag

Qua voeding wist ik al redelijk wat, aangezien ik enkele jaren heel fanatiek aan (top)sport gedaan heb en dat is voeding heeeeel belangrijk. Het is alleen wel grappig om precies het tegenovergestelde van de meeste mensen te zoeken.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')