quote:wat voor fruit is het gezondst, sinaasappel lust ik niet, als ik fruit eet (nu idd nog veel te weinig) neem ik meestal 2 mandarijntjes, kiwi, banaan of een appel
Een ei bevat 75 KCal en 5 gram vet.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 23:32 schreef Ehric het volgende:
hoe (on)gezond is een gekookt ei eigenlijk voor "de lijn"?
Het kan allemaal veel beter, zonder al teveel moeite. Alleen ga je dan niet veel kilo's per week kwijtraken.quote:Op maandag 10 januari 2005 01:20 schreef Ehric het volgende:
Ik wist altijd al dat ik te zwaar was, maar afvallen wil maar niet lukken.
Ik heb net op internet mijn BMI score even berekend; ik ben 1,82m en ik weeg nu 93kilo, mijn BMI is 28,07 (een overgewicht dus)
ik wil eigenlijk binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo, maar hoe pak ik dat aan?
Ik heb geen tijd om te gaan fitnessen o.i.d. want als ik thuis kom van m'n werk moet ik nog heel veel dingen uitwerken, ik vind fitness ook saai en zeker niet ontspannend.
Op m'n werk zelf (ik werk op 7 locaties) ben ik wel de hele dag bezig (ben op m'n werk dus wel steeds in beweging)
Mijn dag ziet er als volgt uit:
- 7:30 's ochtends eet ik niets, eenmaal aangekomen op m'n werk neem ik een kopje koffie met koffiemelk en 2 suikelklontjes.
- 10:30 tijdens de koffiepauze neem ik nog 2 (heel soms 3) kopjes koffie met koffiemelk en elk 2 suikerklontjes, en een stuk ontbijtkoek.
- 12:30 tijdens de lunchpauze eet ik 3 bruine broodjes met pindakaas en 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes, soms (1 of 2 keer per week) nog 2 glazen multi-vit yoghurtdrink (0%vet)
- 14:30 tijdens de theepauze 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes.
- 17:00 's middags als ik thuis kom pak ik een fles cola light (deze anderhalve-literfles is aan het eind van de avond op) soms een bruin broodje met pindakaas en ga ik altijd even een uurtje tv kijken (even ontspannen, ik heb het overdag vrij druk altijd)
- 18:00 's avonds eet ik altijd max. 2 aardappelen (gemiddelde grootte) en dezelfde hoeveelheid groente, een beetje jus en meestal geen vlees (ben niet zo'n vleesmens) als we sla eten neem ik er altijd half-volle slasaus bij
- 18:15 's avonds na het eten werk ik nog een paar uur achter mijn laptop.
- 22:00 als ik dit alles heb gedaan neem ik meestal m'n fles cola light mee naar achteren en ga ik tv kijken, soms (max 1keer per week) neem ik nog 2 bruine broodjes met pindakaas, aarbei jam of val blanc (roomkaas)
- 0:30-1:00 ga ik op bed om de volgende dag weer hetzelfde programma te volgen.
Zoals ik eerder al zei, eigenlijk wil ik binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo (13 kilo afvallen)
maar hoe doe ik dit zonder mezelf helemaal uit te hongeren? (ik moet m'n werk nog wel een beetje behoorlijk kunnen doen)
Ik wil me hier even bij aansluiten. Het is onzin en ook ik blijf roepen dat het onzin is. Het lijkt wel of boeken elkaar hierin gewoon overschrijven zonder onderzoek te doen. Ik denk dat de mythe geworteld is in het feit dat als mensen laat gaan eten, dat meestal extra is. Dus handje pinda's, worst, kaas, chips, een extra buffet na een premiere etc. Dan zijn het dus extra kcal. Die kcal doen verder niets anders dan kcal die je overdag eet, maar als je zelf de vuistregel "2 uur voor het slapen gaan niets eten" hanteert dan komen ze er ook niet bij.quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:58 schreef horney_dorney het volgende:
overigens is het verhaal dat je 's avonds laat niets meer moet eten onzin voor zover ik weet. Of je nu om 8 uur 's avonds of om 11 uur nog wat eet, de energie inname in kj's is gelijk, en de output ook. Stofwisseling heeft er niets mee te maken. Er is weinig bewijs voor de theorie dat laat eten 's avonds ervoor zorgt dat je meer aankomt en deze informatie zul je dan ook niet in serieuze publicaties over voeding vinden.
Natuurlijk is het wel zo dat, als je lang wacht en pas laat gaat eten, je veel meer trek hebt en daardoor meer eet. Of slechtere dingen eet.
Kortom, broodje aap verhaal.
zie o.a.:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3263249.stm
Was niet zo lang geleden ook in het nieuws dat dat onzin is...quote:Op woensdag 12 januari 2005 10:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wil me hier even bij aansluiten. Het is onzin en ook ik blijf roepen dat het onzin is. Het lijkt wel of boeken elkaar hierin gewoon overschrijven zonder onderzoek te doen. Ik denk dat de mythe geworteld is in het feit dat als mensen laat gaan eten, dat meestal extra is. Dus handje pinda's, worst, kaas, chips, een extra buffet na een premiere etc. Dan zijn het dus extra kcal. Die kcal doen verder niets anders dan kcal die je overdag eet, maar als je zelf de vuistregel "2 uur voor het slapen gaan niets eten" hanteert dan komen ze er ook niet bij.
Gelukkig komen ook dieetgroeperingen tot die conclusie, want zelfs de weight watchers cd die ik heb zegt dat het onzin is.
En wanneer moet ik anders avondetenIk kan meestal pas rond 8 uur 's avonds warm eten, soms nog later en ik lig voor 10 uur op bed.
Niet mee eens. Of ik nu drie uur niets eet, of een hele dag niet heb gegeten en ontzettende honger heb, ik eet net zo veel.quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:58 schreef horney_dorney o.a. het volgende:
Natuurlijk is het wel zo dat, als je lang wacht en pas laat gaat eten, je veel meer trek hebt en daardoor meer eet. Of slechtere dingen eet.
Hoe komt het toch dat mensen denken dat je per sé moet sporten om af te vallen? Ik ben 38 kilo kwijtgeraakt met op mijn bed t.v. kijken.quote:Op maandag 10 januari 2005 11:07 schreef sannydude het volgende:
Ik zou toch proberen wat meer te sporten.
Zelf fitness ik 2x per week en zwem ik ook 2x per week en dat helpt hoor![]()
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html een lijst met wat je verbrand met sporten
http://www.caloriesperhour.com/index_food.html wat je binnenkrijgt met eten
Erg handig vind ik zelf![]()
Sporten is toch een must hoor
Ben jij zelf wél gekwalificeerd dan? (En dat is een vraag, geen aanval.)quote:Op maandag 10 januari 2005 10:00 schreef Isabeau het volgende:
Heerlijk al die tegengestelde antwoordenmaar ja, wat verwacht je dan als je een grote groep ondeskundigen om raad vraagt (zitten uitstekende tips tussen hoor zoals ontbijten, minder suiker, meer groente en fruit, water drinken, sporten).
Als je op de lange termijn je eetgewoonten aanpast is het prima mogelijk om je gewicht op peil te houden. Het is goed mogelijk om de eerste periode heel drastisch te zijn om zodoende heel veel kwijt te raken. Of dat gezond is? Niet echt, maar het is maar een korte periode. Als je het afweegt tegen het voordeel om veel eerder op gewicht te zijn valt het denk ik al helemaal wel mee. Wel ben ik het ermee eens dat je goed uit moet kijken naderhand niet weer aan te komen, en om dat te voorkomen zul je structureel iets moeten veranderen.quote:Nog een laatste belangrijke tip: crashdieten zijn de allerbeste manier om aan te komen na verloop van tijd.
Mag ik je ook slaan als je denkt dat er foute dingen bestaan?quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:40 schreef Ehric het volgende:
de menu kaart voor vandaag: (als jullie me ooit betrappen op stoute dingen dan mogen jullie me slaan)![]()
Zelf weten danquote:Op woensdag 12 januari 2005 18:40 schreef Ehric het volgende:
die shakes helpen wel degelijk, het is zeker geen "troep" en ik ga daar dus ook zeker niet mee "kappen"
no offence hoor, maar ik heb gewoon de ervaring dat het geen troep is, en ik ken ook mensen die ermee op een gezond gewicht blijven.quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:59 schreef nein het volgende:
[..]
Zelf weten dan![]()
Maar niet komen zeuren als het afvallen stagneert, jij honger krijgt, en je weer normaal gaat eten en weer aankomt.
Oke, maar het is gewoon niet nodig en zonde van je geld en helaas echt niet gezond voor je hoor, gewoon maagvulling, meer niet. Maar t is jouw keuze, ik wil je alleen maar helpen.quote:Op woensdag 12 januari 2005 23:48 schreef Ehric het volgende:
[..]
no offence hoor, maar ik heb gewoon de ervaring dat het geen troep is, en ik ken ook mensen die ermee op een gezond gewicht blijven.
* ehric doet wat ijs op z'n blauwe oog, maar ja eigen schuld dikke bultquote:Op woensdag 12 januari 2005 23:57 schreef heiden6 het volgende:
En het zijn sperziebonen, geen spergiebonen. Daarvoor wil ik je wel slaan.![]()
Ik heb om half 10 (na het karten) nog een snee bruinbrood met caloriearme en vetarme smeerpaté gehad.quote:Ik zou trouwens wel iets meer eten dan je nu doet. Als je een paar dagen zo miniem doet krijg je heel erg honger en waarschijnlijk een vreetbui. Dat heb ik altijd als ik heel lang heel weinig eet.
hoezo ongezond? in die shakes van herbalife zitten de vitamines die je dagelijks nodig hebt, en idd het is een goeie maagvulling, en daardoor kan ik langer zonder eten.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:05 schreef nein het volgende:
[..]
Oke, maar het is gewoon niet nodig en zonde van je geld en helaas echt niet gezond voor je hoor, gewoon maagvulling, meer niet. Maar t is jouw keuze, ik wil je alleen maar helpen.
is caffeïne vrij beter dan?quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:14 schreef Morkje het volgende:
ik zou iig nog ff die cola light schrappen (of je moet al decaf. drinken...) want daar krijg je toch alleen maar honger en gaatjes van, en het lijkt me dat je dit zo lang mogelijk wilt volhouden, en dat lukt niet als je elke avond omvalt van de honger.
Caffeine versnelt de spijsvertering. Dat is 1 van de redenen waardoor je meer energie hebt na een kopje koffie. Beetje naar als je al even niets gegeten hebt, want dan krijg je sneller weer honger. Decaf is dus beter als je wilt afvallen, maar eigenlijk moet je helemaal geen cola drinken, slecht voor je tanden enzo. (heb je eindelijk een uberlichaam, zit je daar met je 20 gaatjes...)quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:27 schreef Ehric het volgende:
[..]
is caffeïne vrij beter dan?
ik val nog niet om van de honger hoor.
He Josti, als je niet wilt of kan lezen houdt het op hoor, maar ik probeer het nog 1x.quote:Op donderdag 13 januari 2005 00:26 schreef Ehric het volgende:
[..]
hoezo ongezond? in die shakes van herbalife zitten de vitamines die je dagelijks nodig hebt, en idd het is een goeie maagvulling, en daardoor kan ik langer zonder eten.
't is ook wel een beetje verwarrend hoor, wat de één heel gezond vind, vind de ander weer juist erg ongezond.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |