abonnement Unibet Coolblue
pi_24495743
Ik wist altijd al dat ik te zwaar was, maar afvallen wil maar niet lukken.
Ik heb net op internet mijn BMI score even berekend; ik ben 1,82m en ik weeg nu 93 kilo, mijn BMI is 28,07 (een overgewicht dus)
ik wil eigenlijk binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo, maar hoe pak ik dat aan?

Ik heb geen tijd om te gaan fitnessen o.i.d. want als ik thuis kom van m'n werk moet ik nog heel veel dingen uitwerken, ik vind fitness ook saai en zeker niet ontspannend.
Op m'n werk zelf (ik werk op 7 locaties) ben ik wel de hele dag bezig (ben op m'n werk dus wel steeds in beweging)

Mijn dag ziet er als volgt uit:
- 7:30 's ochtends eet ik niets, eenmaal aangekomen op m'n werk neem ik een kopje koffie met koffiemelk en 2 suikelklontjes.
- 10:30 tijdens de koffiepauze neem ik nog 2 (heel soms 3) kopjes koffie met koffiemelk en elk 2 suikerklontjes, en een stuk ontbijtkoek.
- 12:30 tijdens de lunchpauze eet ik 3 bruine broodjes met pindakaas en 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes, soms (1 of 2 keer per week) nog 2 glazen multi-vit yoghurtdrink (0%vet)
- 14:30 tijdens de theepauze 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes.
- 17:00 's middags als ik thuis kom pak ik een fles cola light (deze anderhalve-literfles is aan het eind van de avond op) soms een bruin broodje met pindakaas en ga ik altijd even een uurtje tv kijken (even ontspannen, ik heb het overdag vrij druk altijd)
- 18:00 's avonds eet ik altijd max. 2 aardappelen (gemiddelde grootte) en dezelfde hoeveelheid groente, een beetje jus en meestal geen vlees (ben niet zo'n vleesmens) als we sla eten neem ik er altijd half-volle slasaus bij
- 18:15 's avonds na het eten werk ik nog een paar uur achter mijn laptop.
- 22:00 als ik dit alles heb gedaan neem ik meestal m'n fles cola light mee naar achteren en ga ik tv kijken, soms (max 1keer per week) neem ik nog 2 bruine broodjes met pindakaas, aarbei jam of val blanc (roomkaas)
- 0:30-1:00 ga ik op bed om de volgende dag weer hetzelfde programma te volgen.

Zoals ik eerder al zei, eigenlijk wil ik binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo (13 kilo afvallen)
maar hoe doe ik dit zonder mezelf helemaal uit te hongeren? (ik moet m'n werk nog wel een beetje behoorlijk kunnen doen)
pi_24495781
Oke dus je wilt afvallen, maar er niet voor fitnessen/sporten want daar heb je geen tijd voor en je wil ook geen honger lijden?

Als we je dus willen helpen moeten we even weten wat je er wél voor over hebt
En waarom moet het binnen 3 weken gebeuren?
pi_24495788
Niet, dat is te veel in een te korte tijd.

Wat je wel moet gaan doen is ontbijten.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_24495794
Binnen 3 weken zoveel kilo's afvallen is erg slecht, en niet blijvend..... doe eens normaal joh...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_24495810
Ow en ik wil je niet beledigen ofzo, maar je schema ziet er niet er niet voller uit dan de gemiddelde mens... je hoeft toch niet elke dag van 18.00 to 22.00 achter je laptop te zitten?

Het gaat om misschien 1,5 uur op een avond...
pi_24495818
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:24 schreef marcb1974 het volgende:

Wat je wel moet gaan doen is ontbijten.
Inderdaad, de stofwisseling op gang brengen

Of heb ik nu de klepen horen hangen
pi_24495822
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:23 schreef Phuturistixxx het volgende:
Oke dus je wilt afvallen, maar er niet voor fitnessen/sporten want daar heb je geen tijd voor en je wil ook geen honger lijden?

Als we je dus willen helpen moeten we even weten wat je er wél voor over hebt
En waarom moet het binnen 3 weken gebeuren?
Ik wil 's avonds tussen 21:00 en 22:30/23:30 er best wat voor doen hoor.

Ik wil over 3 weken ergens aan meedoen, maar om mee te mogen doen moet ik op een "gezond" gewicht zijn, maar dat doet verder niet ter zaken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ehric op 10-01-2005 12:08:25 ]
  FOK!fossiel maandag 10 januari 2005 @ 01:27:28 #8
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_24495830
Ook al zou je misschien je eetschema iets kunnen aanpassen, daar ga je niet opeens keihard van afvallen. Zou je toch wat meer moeten bewegen...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_24495833
Ik zou beide benen laten amputeren. Wel voor de zekerheid even contact opnemen of het wel gaat lukken op zo'n korte termijn, misschien moet je even uitwijken naar het buitenland i.v.m. de wachtlijsten hier. Maar dit lijkt mij dé manier om zoveel kilo's kwijt te raken in zo'n kort tijdsbestek.
pi_24495837
Weg met het merendeel van de yoghurtdrink, aardappelen, brood en suikerklontjes, en normaal ontbijten. Water drinken i.p.v. cola light. Niet snacken.

Dan moet je binnen twee tot drie maanden vijftien kilo kwijt kunnen raken.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 10 januari 2005 @ 01:30:53 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_24495867
Wat Heiden typt
En vul dat aan met wat fruit.. groente.. magere vis etc..
En een hele zooi bewegingen ala sport ofzo.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_24495871
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:26 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ow en ik wil je niet beledigen ofzo, maar je schema ziet er niet er niet voller uit dan de gemiddelde mens... je hoeft toch niet elke dag van 18.00 to 22.00 achter je laptop te zitten?

Het gaat om misschien 1,5 uur op een avond...
Nee maar ik ben wel de hele dag bezig met het oplossen van problemen, dus ik moet er wel de hele dag met m'n kop bij zijn (geestelijk best vermoeiend hoor)

Ik moet dan 's avonds m'n agenda wat bijwerken, logboek bijwerken, notulen van eventuele vergadering(en) uitwerken, planning bijwerken/aanpassen.
en ook nog een kwartiertje tot een half uurtje gewoon internetten (Fok! bijvoorbeeld )
pi_24495873
- begin met ontbijten
- stoppen met koffie, ga thee drinken zonder suiker!!! en zonder melk
- geen pindakaas, maar kipfilet ofzo op je brood doen! (noten zijn wel gezond, maar neem ze dan gewoon los, niet te veel, en ongezouten
- Niet meer eten na 8 uur! En zeker niet na 10! Neem desnoods een klein handje ongezouten nootjes ofzo... En zeker geen roomkaas natuurlijk!

Zorg dat je veel water drinkt, niet meer dan 1200 kilocalorieen per dag eet. Schrap overmatige vetten zoals die voorkomen in pindakaas en roomkaas. Veel groenten en fruit (vruchtensap mag ook, maar neem niet meer dan 2 glazen, stikt namelijk van de calorieen). Minder in de slasaus, maar gebruik olijf olie of zonnebloemolie-achtige producten (betere vetten).

Ik ben er zelf 15 kilo mee afgevallen, kan nu echt weer alles eten dat ik wil, maar het duurde wel 6 maanden.... succes!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_24495887
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:27 schreef Ehric het volgende:

[..]

Ik wil 's avonds tussen 21:00 en 22:30/23:30 er best wat voor doen hoor.

Ik wil over ergens aan meedoen, maar om mee te mogen doen moet ik op een "gezond" gewicht zijn, maar dat doet verder niet ter zaken.
Oké, lijkt me dat het beste wat je kan doen is flink te gaan cardio-en. Dus de sportschool in en flink fietsen, en hardlopen als dat geen probleem is. Op het roeimachientje, lekker zweten en je zelf echt afmatten.

Als ik soms de sportschool inloop zie ik vrij zware mensen maar een beetje aanmodderen alsof ze verplicht moeten, ipv het zelf heel graag willen. Je moet je (flink) wel inzetten

Veminder je suikergebruik, zoveel suiker in je dranken en cola-light Een heft het ander op he
pi_24495906
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:30 schreef MissHobje het volgende:
Wat Heiden typt
En vul dat aan met wat fruit.. groente.. magere vis etc..
En een hele zooi bewegingen ala sport ofzo.
Inderdaad. Maar niet te veel. Bij afvallen gaat het vooral om de kwantiteit, en wat minder om de kwaliteit van wat je eet. Ik ben 38 kilo afgevallen zonder enige inspanning, met veel slapen, en het eten van veel chips en fast food. De hoeveelheden waren minder dan daarvoor.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24495930
ik weet niet of ik wel zonder m'n cola kan hoor

m'n moeder gebruikte herbalife, ze is daar in een paar weken tijd 12 kilo mee afgevallen (dat kan dus wel)
ik wilde dit eigenlijk ook wel gaan gebruiken.

en dat fietsen hoeft toch niet perse in de sportschool? hoeveel kilometer moet ik op een avond fietsen voordat het effect heeft?
pi_24495942
ik ben nooit gestopt met de cola-light, dus dat kan heel goed hoor! Bedenk wel dat cola-light erg slecht voor je is, maar dik word je er echt niet van. ik ben daarvan echt het levende bewijs....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_24495950
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:37 schreef djenneke het volgende:
ik ben nooit gestopt met de cola-light, dus dat kan heel goed hoor! Bedenk wel dat cola-light erg slecht voor je is, maar dik word je er echt niet van. ik ben daarvan echt het levende bewijs....
slecht voor je maag ja, dat wist ik, maar niet slecht voor de lijn
pi_24495953
Ik heb jarenlang twee à drie liter cola light per dag gedronken, en ik kan nu prima zonder. HEt is een kwestie van gewenning. Hetzelfde geldt voor thee en koffie zonder suiker. Ik dronk het vroeger in dezelfde hoeveelheden als jij, binnen een paar weken steeds een beetje minder en nu ben ik er zo aan gewend dat ik het ranzig vind als er een klontje suiker in m'n thee zit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24495977
offtopic: ik moet nu echt op bed (anders verslaap ik me morgen)
maar heb morgen op m'n werk vast wel ff tijd om te internetten.
'k heb de meeste lopende problemen helemaal opgelost, dus ik heb het voor de verandering eens wat minder druk morgen (hoop ik)
pi_24495993
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:36 schreef Ehric het volgende:
ik weet niet of ik wel zonder m'n cola kan hoor

m'n moeder gebruikte herbalife, ze is daar in een paar weken tijd 12 kilo mee afgevallen (dat kan dus wel)
ik wilde dit eigenlijk ook wel gaan gebruiken.

en dat fietsen hoeft toch niet perse in de sportschool? hoeveel kilometer moet ik op een avond fietsen voordat het effect heeft?
Nee tuurlijk hoeft het niet in de sportschool... het gaat niet zozeer om de kilometers, het gaat meer om de intensiteit denk ik...

Als je 'gewoon' naar je werk fietst dan raakt je lichaam daar aan gewend en doet het niets meer.
Je moet echt flink doorfietsen, als je je t-shirt niet kan uitwringen heb je het niet goed gedaan

Zelfs ik die normaal niet zweet kan vochtige plekken in mijn shirt creeëren daarmee, en dat is cardio-en, flink pushen en doorgaan wanneer je normaal zou zeggen, ik stop...
pi_24496001
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:38 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb jarenlang twee à drie liter cola light per dag gedronken, en ik kan nu prima zonder. HEt is een kwestie van gewenning. Hetzelfde geldt voor thee en koffie zonder suiker. Ik dronk het vroeger in dezelfde hoeveelheden als jij, binnen een paar weken steeds een beetje minder en nu ben ik er zo aan gewend dat ik het ranzig vind als er een klontje suiker in m'n thee zit.
Ja, maar cola light kom je geen gram aan hoor, anders was ik nu dus echt moddervet, en had ik die 15 kilo's noooooit kunnen verliezen!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_24496018
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:44 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, maar cola light kom je geen gram aan hoor, anders was ik nu dus echt moddervet, en had ik die 15 kilo's noooooit kunnen verliezen!
Het is gewoon troep, erg slecht voor je. In die hoeveeheden zeker, voor je spijsvertering enzo. Water met wat chemische bagger. Erg lekker, dat wel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24496024
Begin eens met een fatsoenlijk ontbijt. Skip de suikerklontjes in de koffie en de cola (ook al is het light, het doet je metabolisme geen goed). En sporten natuurlijk! (*)


(*) Hoewel dat laatste wellicht niet helpt, ik loop nu 6 maanden hard en ben 5 kilo aangekomen :-( Het ziet er wel allemaal wel wat goddelijker uit :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_24496039
serieus gast, tel eens je suikerklontjes op dat zijn er minstens 12 p/dag

haal deze bergen suiker weg en je valt gegarandeerd af...natuurlijk niet 10-15 kilo in een paar weken (kilo per dag kan de 1e paar dagen...maar zeker daarna niet)

en dat ontbijten is alleen maar gelul...als ik ontbijt dan schrans ik de hele dag door, als ik het niet doe, hoef ik veel minder te eten
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_24496045
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:46 schreef rekenwonder het volgende:
(*) Hoewel dat laatste wellicht niet helpt, ik loop nu 6 maanden hard en ben 5 kilo aangekomen :-( Het ziet er wel allemaal wel wat goddelijker uit :-)
spieren zijn zwaarder dan vet he, kilo's zeggen niet alles
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_24496053
Droom niet verder man, zoveel kilo's in zo'n korte tijd kan echt niet. En ook al mocht je moeder het gelukt zijn, dat is nog steeds een ander geval (vrouwen hebben hele andere vetpercentages dan mannen).
En als je enigzins in de buurt wilt komen, ga elke dag snellopen. Dat is tussen lopen en hardlopen in, dat is stukken effectiever dan gewoon hardlopen. Dus iets snellere pas dan normaal.
Daarnaast, zoals al eerder is gezegd, veel water drinken en overschakelen naar fruit en salades. Mocht je water een saaie smaak vinden hebben, koop dan Crystal Clear ofzo. Maar echt... die 15kg haal je niet.
  maandag 10 januari 2005 @ 06:50:31 #28
105759 ZedKet
I'm Minster Stewy...
pi_24497243
15 kg wille afvallen is 3-4 zelfs 5 weken is vragen om later in je hele leven opgescheept te zitten met eetstoornissen....
I'm Minster Stewy...
  maandag 10 januari 2005 @ 06:58:54 #29
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24497256
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:48 schreef WeirdMicky het volgende:
serieus gast, tel eens je suikerklontjes op dat zijn er minstens 12 p/dag

haal deze bergen suiker weg en je valt gegarandeerd af...natuurlijk niet 10-15 kilo in een paar weken (kilo per dag kan de 1e paar dagen...maar zeker daarna niet)

en dat ontbijten is alleen maar gelul...als ik ontbijt dan schrans ik de hele dag door, als ik het niet doe, hoef ik veel minder te eten
Ontbijten is geen gelul, als je niet ontbijt blijft je stofwisseling nog in hetzelfde ritme als toen je sliep en wordt er dus minder verbrand in passieve toestand, een klein ontbijt is hier altijd van groot belang!

Over de suikerklontjes heb je gelijk, ALLE suikers moeten uit je dieet... waarom? Dit zijn de zgn. simple carbs, ze worden als eerste verbrand, maar als dit niet gebeurd worden ze bijna meteen opgeslagen als vet! Daarnaast krijgt je lichaam geen kans om zijn vetreserves aan te spreken als je eerst zoveel carbs moet verbruiken.

Ten slotte wil ik graag zeggen: RETARD!!
Je kunt geen 10 kilo in 3 weken afvalllen, in 3 maanden is met een grondige aanpak van je eetgewoontes haalbaar. Daarnaast is fitness van belang om te zorgen dat je lichaam wat strakker wordt als je zoveel vet wil verliezen.

Succes met afvallen, maar probeer het aub niet in 3 weken!
  maandag 10 januari 2005 @ 08:45:20 #30
1087 Merisse
broddeltante
pi_24497665
wel doen: ontbijten, fruit eten, water drinken, rauwkost eten
niet doen: suiker, pindakaas (vet!) of ander zoetbeleg, broodjes (wel sneeen volkorenbrood),

ontbijt: snee volkorenbrood met mager vleesbeleg, glas Vifit (zonder suiker en vet) of magere melk
tussendoor: fruit bijv. appel (geen banaan/druiven)
lunch: 2 sneeen volkorenbrood met mager vleesbeleg, rauwkost, glas Vifit (zonder suiker en vet) of magere melk
tussendoor: fruit bijv. appel (geen banaan/druiven)
diner: veel groenten, rauwkost en stukje mager vlees of vis

dranken: matig thee/koffie zonder melk/suiker en matig lightdranken, veel water

Hier moet je ongeveer 2 kilo per week mee kunnen kwijtraken op een niet al te ongezonde manier.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  maandag 10 januari 2005 @ 09:04:15 #31
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_24497823
7 a 8 kilo in twee weken Maya dieet,opgesteld door het St Elizabeth ziekenhuis in Tilburg.
Daar het metabolisme (stofwisseling) in je lichaam verandert mag je zonder gevaal :brood suiker,meelstoffen,patisserie enz.men verdikt niet meer gedurende 2 a 3 jaar

15 kilo lijkt me een beetje veel/moeilijk of je moet een chemokuur ondergaan.
Klaar?
Ik niet!
pi_24497901
quote:
Op maandag 10 januari 2005 06:58 schreef Miguel het volgende:

[..]

Ontbijten is geen gelul, als je niet ontbijt blijft je stofwisseling nog in hetzelfde ritme als toen je sliep en wordt er dus minder verbrand in passieve toestand, een klein ontbijt is hier altijd van groot belang!
Wat als je dan ipv ontbijten een kauwgomje neemt? komt je maag ook op gang, maar ben je niet aan het eten

Ik ontbijt nooit en ik ben slank
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 10 januari 2005 @ 09:45:11 #33
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24498225
Zoveel afvallen in korte tijd is enorm slecht voor je. Ikzelf heb anorexia gehad en ik kan je vertellen dat je daardoor bijverschijnselen gaat krijgen als duizeligheid, slapenloosheid, deorientatie etc etc omdat je lichaam ervan in de war raakt.

1 a 2 kilo per week is een stuk beter.

En de beste manier om af te vallen is 6 kleine maaltijden per dag, dus 's ochtends een kom muesli met magere yoghurt daarna wat fruit, smiddags 2 boterhammen en als tussendoortje een meusli reep of weer wat fruit savonds avondeten het liefst met vis en veel groente en daarna nog wat fruit of een gezond tussendoortje als een stukje kaas. Na 8 uur niet meer eten, regelmatig eten regelmatig slapen (minstens 6 uur per avond) en 2 liter water (buiten ander drinken als koffie thee of vruchtensap) drinken per dag.

En tja, een half uur per dag zware inspanning, dus niet een stukje lopen, maar een stukje stevig doorwandelen etc etc.

Succes, maar doe het wel verantwoord.

Overigens moeten niet alle suikers uit je dieet, anders val je flauw, maar gebruik verstandige suikers als fruitsuikers, die je uit je fruit je bruine brood etc haalt. Suikerklontjes dus niet.
pi_24498237
Pfff waarom zijn er toch zoveel ongeduldige mensen in de wereld. Waarom kun je niet bedenken dat je ook geen 10-15 kilo aankomt in 3 weken, en dat dat alvallen dus ook niet gaat lukken.
De enige manier om zo snel zoveel kilo's kwijt te raken, is waarschijnlijk ledematen amputeren.

Afvallen, net als aankomen, is een proces dat tijd en energie kost, als jij geen zin hebt daar de tijd en energie in te steken, begin d'r dan maar niet eens aan, je houdt het dan toch niet vol. Natuurlijk zijn er talloze crash-diëten beschikbaar, en zul je op TV de commercials zien over het moeiteloos gewicht verliezen. Maar in de praktijk is dat allemaal lariekoek.
Als jij echt wil afvallen zul je je levensstijl moeten aanpassen, niet voor 3 weken, maar voor de rest van je leven! In het begin betekend dat minder eten en liefst ook meer sporten, Daarna, als je na een paar maanden op jhe goede gewicht bent kun je weer wat meer eten, of minder sporten maar moet je een balans gaan vinden. Maar je bent te dik omdat je teveel eet of te weinig beweegt, als je dat niet veranderd, ga je dus ook nooit een nieuw gewicht vasthouden.

Ikzelf ben dat process dus ook net doorgelopen, woog 4 maanden gelden ongeveer 97 kilo bij 1.85, ondertussen 82 kilo.
Wat zal ik hier nou eens van maken?
pi_24498250
BTW fitness is niet de enige sport in de wereld, wel eens gedacht aan hardlopen? of fietsen? skaten als het weer het toelaat?
Wat zal ik hier nou eens van maken?
  maandag 10 januari 2005 @ 09:54:43 #36
51190 -Shibby-
Dude! Sweet! D...
pi_24498331
Ik snap niet dat jij nu al niet omvalt van de honger,
zit momenteel hele dag op kantoor met me stage en eet meer. (En kom niet aan)

Punt wel is Meer sport! en er wel bij blijven eten, wie weet blijf je boven je BMI maar weet je dat je gezond bezig bent omdat het niet je vet is wat je erboven houd maar je spieren. En ben je al gezonder bezig iig.

En tijd heb je wel als j 2.5 uur op de laptop zit, je moet tijd maken, helemaal als je opeens zo snel wil afvallen.
ja
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 10:00:21 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24498405
Ik heb eens gelezen dat als je een maand lang helemaal NIETS eet dat je dan 10 kilo afvalt.
Dat is kennelijk het keiharde maximum. (niet aan te raden natuurlijk).

Verder:
Fitness is geen goede manier om af te vallen. Je kunt beter gaan duursporten. Hardlopen, skaten en fietsen zijn veel beter.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24498408
Heerlijk al die tegengestelde antwoorden maar ja, wat verwacht je dan als je een grote groep ondeskundigen om raad vraagt (zitten uitstekende tips tussen hoor zoals ontbijten, minder suiker, meer groente en fruit, water drinken, sporten).

Je hebt een vreselijk eetpatroon en je wilt niet bewegen terwijl je er best de tijd voor hebt (ik mag dat zeggen, ik ben elke dag van huis tussen 6 uur 's morgens en 7-8 uur 's avonds, moet dan nog eten en ga nog hardlopen). Hoe had jij in godsnaam gedacht 10-15 kg af te vallen op die manier? Lees eens een goed boek over voeding en lijnen, en dan niet het eerste de beste modedieetboek, maar een serieus boek. Of maak een afspraak met je huisarts, die kan je helpen met zinnig advies of anders doorverwijzen voor een consult bij een diëtiste.

Nog een laatste belangrijke tip: crashdieten zijn de allerbeste manier om aan te komen na verloop van tijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24498448
pff. ik zit met hetzelfde, wil ook 10 kilo kwijt, probleem is alleen dat ik wegens medische problemen niet kan hardlopen,fietsen enz.....

ik neem geen ontbijt, las net dat dit de stofwisseling op gang brengt als je dit wel doet, zou dit al een vooruitgang zijn?
groente eet ik zat hier(vers), en aardappelen eet ik weinig, hou ik niet van.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_24498495
Funksoldier, wat mij vaak opvalt in de fokdieetclub is dat als je stilstaat wbt afvallen het soms helpt om meer te gaan eten. Wel meer kcal-arme dingen dan dus (groente bijv.) en ook ontbijten helpt bij het afvallen. Veel mensen gaan al afvallen als ze 3 fatsoenlijke maaltijden op een dag nemen ipv alleen avondeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 10:08:04 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24498501
Aan TS:
Als je binnen 20-30km van je werk woont, ga dan op de fiets naar het werk!
Dat helpt dus echt want het is een duursport (= vetverbranding). En vooral ook effectief omdat je het ELKE DAG doet! Daar heb je veel meer baat bij dan fitness en dat soort onzin (dat traint vooral spieren maar verbrandt weinig vet, tenzij je weer uren op een loopband of trimfiets gaat maar dat hou je nooit vol om dat elke dag te doen want veel te saai).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24498515
Uitstekende tip, SeLang, maar TS werkt op 7 lokaties...dat lijkt me problematisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 10:12:42 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24498550
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:09 schreef Isabeau het volgende:
Uitstekende tip, SeLang, maar TS werkt op 7 lokaties...dat lijkt me problematisch.
Ik zie het nu

Maar aan de andere kant: misschien dat dan enkele van die locaties fietsbaar zijn.
Kun je misschien toch 2-3x per week fietsen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24498566
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:07 schreef Isabeau het volgende:
Funksoldier, wat mij vaak opvalt in de fokdieetclub is dat als je stilstaat wbt afvallen het soms helpt om meer te gaan eten. Wel meer kcal-arme dingen dan dus (groente bijv.) en ook ontbijten helpt bij het afvallen. Veel mensen gaan al afvallen als ze 3 fatsoenlijke maaltijden op een dag nemen ipv alleen avondeten.
ik denk dat "meer" eten het probleem niet is bij mij, eerder het patroon en verdeling, dus ontbijt, en dan geen 7 tot 8 bammetjes tussen de middag (vleeswaren, geen zoetigheid).

drink geen bier oid, geen cola, af en toe dan 1 glas in 2 dagen, meestal taksi oid, en 7 x koffie per dag, met melk & suiker, 2 stuks fruit per dag.

tnx voor je antwoord btw.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_24498567
Het lukt niet in 3 weken.

Mijn tips:
-Ontbijt
-Vervang de suiker door zoetjes
-Vervang de pindakaas door ander beleg
-Eet meer fruit
-Niet meer om 10 uur eten
-Maak een wandeling na het eten (helpt echt heel erg goed)
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 10 januari 2005 @ 10:16:27 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24498599
Aan TS:
Ik zie trouwens ook dat je om 22:00u nog eet. NIET DOEN !
Laat eten is rampzalig omdat je dat niet meer verbrandt. Ik merk dat ook bij mezelf.
Probeer na 6-7pm niet meer te eten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24498643
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:20 schreef Ehric het volgende:
Ik wist altijd al dat ik te zwaar was, maar afvallen wil maar niet lukken.
Ik heb net op internet mijn BMI score even berekend; ik ben 1,82m en ik weeg nu 93 kilo, mijn BMI is 28,07 (een overgewicht dus)
ik wil eigenlijk binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo, maar hoe pak ik dat aan?

Ik heb geen tijd om te gaan fitnessen o.i.d. want als ik thuis kom van m'n werk moet ik nog heel veel dingen uitwerken, ik vind fitness ook saai en zeker niet ontspannend.
Op m'n werk zelf (ik werk op 7 locaties) ben ik wel de hele dag bezig (ben op m'n werk dus wel steeds in beweging)
Ik ben 1.84 en woog vorig jaar 101,5.
Ik belde de huisarts voor een verwijzing naar een diëtiste en viel in een maand met speciaal dieet
8 kilo af. Nu (een jaar later) weeg ik 90 kg, nog iets te veel, maar wel goed te doen.

De truuk bij het dieet was alles wat vet en zoet is vermijden.
Geen suiker, geen appelmoes op je petetten, geen jus, alleen maar light spullen kopen, etc.
Ik viel dus twee kilo per week af zonder sporten!

Ik ben nu begonnen met boksen, het is leuk en vreselijk zwaar, ik kan het je aanraden.
Anderhalf uur per week kan iedere gek vrij nemen en het is enorm gezond.
Ik hoop van de zomer op mijn ideale gewicht te zitten (85 kilo).
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  maandag 10 januari 2005 @ 10:45:46 #48
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24498942
5kg per week eraf?!


Zou meteen op 100µg/d T3 per dag gaan zitten. Zekerheid voor alles, want we moeten er natuurlijk niets voor doen toch?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 10:54:01 #49
43556 miss_dynastie
pi_24499038
Voor TS is de belangrijkste vraag niet: hoe krijg ik het eraf?, maar: hoe hou ik het eraf?
Niet.
Sim-pel.
Bovendien lost het mindere gewicht het probleem van je 'foute' stijl van leven niet op.
pi_24499159
Het maakt totaal niks uit wat je eet.
Het enige dat belangrijk is is dat er meer kcals verbruikt worden dan dat erin komen.
Het is daarom denk ik goed dat je kcals gaat tellen zodat je een beetje weet wat je inneemt.
Ga vooral ook sporten, wandelen en joggen geeft het snelst resultaat.
Ook belangrijk is, is dat je minimaal 3 eetmomenten per dag hebt.
pi_24499218
Ik zou toch proberen wat meer te sporten.

Zelf fitness ik 2x per week en zwem ik ook 2x per week en dat helpt hoor
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html een lijst met wat je verbrand met sporten
http://www.caloriesperhour.com/index_food.html wat je binnenkrijgt met eten

Erg handig vind ik zelf
Sporten is toch een must hoor
pi_24499300
Hey, handige calculator voor het hardlopen, sannydude! Bedankt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24499376
Geen idee of het er al staat, maar ik ga het allemaal niet lezen, want iedereen zegt toch wat anders.

* Begin met ontbijten. Je spijsvertering moet op gang komen;
* Gebruik geen suiker meer in je koffie en thee.;
* Gebruik magere vleeswaren op brood, of light kaas. Zoetigheid kan wel maar gebruik dan halvajam of vruchtenhagel;
* Niet snacken, als je dan honger hebt neem een cracker of een stuk fruit;
* Eet ook meer fruit, volgens mij eet je dat niet;
* Na 8 uur niet meer eten, als dat niet kan door werk of zo, is het niet anders, maar ga niet nog later eten;

Op www.voedingscentrum.nl staat vast wel wat jij mag hebben qua hoeveelheid brood en aardappels enzo. Ook staan daar de magere varianten voor vlees en vleeswaren vermeld. Probeer wel gevarieerd te eten. Als je even op die site gaat kijken kom je heus veel meer te weten.

En wat hier ook al is gezegd het kwijt raken gaat meestal wel, maar het weghouden is moeilijker, dus je moet je patroon zodanig aanpassen en dit zo houden. Natuurlijk mag je weleens een frietje of zo, maar gewoon als beloning of zo.

Isabeua heeft gelijk zorg voor regelmatig in je eetpatroon. Drie maaltijden en niet gaan schuiven, van ach ik schuif het ontbijt wel door of och de lunch wordt later vandaag.

Sporten ja fietsen en lopen. Niet één keer in de week, maar minstens drie keer, begin met een half uurtje.

En het heeft tijd nodig veel tijd, maar dan heb je er ook eer van.
  maandag 10 januari 2005 @ 12:44:27 #54
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24500800
quote:
Op maandag 10 januari 2005 11:03 schreef cinnamongirl het volgende:
Het maakt totaal niks uit wat je eet.
Het enige dat belangrijk is is dat er meer kcals verbruikt worden dan dat erin komen.
Het is daarom denk ik goed dat je kcals gaat tellen zodat je een beetje weet wat je inneemt.
Ga vooral ook sporten, wandelen en joggen geeft het snelst resultaat.
Ook belangrijk is, is dat je minimaal 3 eetmomenten per dag hebt.
Maak daar maar 7 van voor een optimale verbranding.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 10 januari 2005 @ 13:29:52 #55
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_24501504
Ik heb juist geleerd niet 3 maaltijden te doen omdat je snel de neiging krijgt tussendoor dan wat slechts te eten, daarom 6 kleine maaltijden, dan heb je tussendoor dus geen trek.
pi_24508221
oke vandaag heb ik 't zo gedaan:

7:30___1e maaltijd: herbalife shake (250ml zoals aangegeven op de verpakking) en een glas halfvolle melk
10:30___2 kopjes thee zonder suiker (moet idd wel ff wennen) en een merci
12:30___2 kopjes thee zonder suiker (had eik geen tijd om te eten)
14:30___2e herbalife shake (250ml)
17:45___1 bord macaroni met een glas cola light
18:30___2e glas cola light
20:00___3e glas cola light
21:45___4e glas cola light

Ik hoor hier veel mensen zeggen dat het nooit kan (in 3 weken 10 kilo afvallen) maar ik ken genoeg mensen die dat wel is gelukt (zelfs 18 kilo in 3 weken, maar dit waren dan ook wel allemaal mensen die echt veel te zwaar waren)

Ik doe het niet alleen omdat 't nou perse binnen 3 weken moet, maar ik doe het ook gewoon voor m'n gezondheid
dat 't binnen 3 weken moet is omdat Ik dringend geld nodig heb voor m'n opleiding, ik wil daarom meedoen aan een medicijnonderzoek(en) bij Pharma Bio Research, ik heb hier ook al een topic over geopend: Medicijnstudies... ervaring?

Om mee te mogen doen moet je gezond zijn (ze willen alles zo veel mogelijk onder gestandardiseerde omstandigheden testen) en ik ga er dus vanuit dat je niet mee mag doen als je een overgewicht hebt (ook al is 't misschien niet zo'n groot overgewicht)
ik heb het ook al telefonisch aan hun gevraagd maar dan krijg ik niet echt een antwoord, ze beginnen dan meteen van "we hebben ook onderzoeken speciaal voor mensen met een overgewicht" maar.... deze onderzoeken zijn maar een paar keer per jaar, en leveren maar weinig op, voorlopig is zo'n onderzoek er ook nog niet.

Ze wist niet of mensen met een (licht) overgewicht ook nog in de categorie "gezonde mensen" vallen, maar dit lijkt me niet.
pi_24508548
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:41 schreef Ehric het volgende:
Ik doe het niet alleen omdat 't nou perse binnen 3 weken moet, maar ik doe het ook gewoon voor m'n gezondheid
[...]
dat 't binnen 3 weken moet is omdat Ik dringend geld nodig heb voor m'n opleiding, ik wil daarom meedoen aan een medicijnonderzoek(en) bij Pharma Bio Research, ik heb hier ook al een topic over geopend: Medicijnstudies... ervaring?
Je doet het voor je gezondheid, maar je gaat wel aan een medicijnonderzoek meedoen? En denk je dat het gezond is om abnormaal veel af te vallen? Denk je dat Pharma Bio Research op mensen zit te wachten die net een abnormale hoeveelheid zijn afgevallen?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_24508615
Ehric, ik ga je iets vervelends vertellen. Als je zo snel afvalt veranderen er diverse bloedwaarden en urinewaarden waardoor je hoogstwaarschijnlijk zult worden afgekeurd voor pharmabio aangezien ze alles zo gemiddeld mogelijk willen hebben. Daarbij hebben ze mij wel een keer het maximum BMI voor een studie gemeld, dus ik neem aan dat die info wel bestaat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 10 januari 2005 @ 23:06:10 #59
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_24508724
Ik wil graag in een maand 35 kilo afvallen, kan dat?
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_24508819
quote:
Op maandag 10 januari 2005 23:06 schreef pieter_pontiac het volgende:
Ik wil graag in een maand 35 kilo afvallen, kan dat?
Met doodgaan maak je denk ik wel een kans
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24509309
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:59 schreef Isabeau het volgende:
Ehric, ik ga je iets vervelends vertellen. Als je zo snel afvalt veranderen er diverse bloedwaarden en urinewaarden waardoor je hoogstwaarschijnlijk zult worden afgekeurd voor pharmabio aangezien ze alles zo gemiddeld mogelijk willen hebben. Daarbij hebben ze mij wel een keer het maximum BMI voor een studie gemeld, dus ik neem aan dat die info wel bestaat.
over de gezondheidsrisico's van die medicijnstudies wil ik het hier niet hebben, daar is dat andere topic voor.
maar ze hebben wel eens tegen een kennis van me gezegd dat'ie mee kon doen, mits hij binnen een maand 11 kilo zou afvallen.
pi_24509343
Als ik jou zo hoor is je enigste optie nog : Liposuctie
sorry voor al m'n typfouten
pi_24509380
quote:
Op maandag 10 januari 2005 23:32 schreef Ehric het volgende:
over de gezondheidsrisico's van die medicijnstudies wil ik het hier niet hebben, daar is dat andere topic voor.
En waar precies wijs ik je op gezondheidsrisico's
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24509537
nee jij niet een post voor jou (rekenwonder)
  maandag 10 januari 2005 @ 23:52:49 #65
82868 layd-dd
daisjuhhh :)
pi_24509721
ik wens je veel succes, denk niet dat je zoooooveel af kunt vallen in die korte tijd, maar je moet toch iig wel iets af kunnen vallen! succes! ik ga denk ik ook maar weer eens beginnen, met ontbijten en sporten :$
D.D
pi_24510645
Ik zou zeggen: neem wat minder suiker in je thee en koffie. Eerst smaakt het wat minder, maar het gaat al gauw wennen. Eet 's ochtends in elk geval iets en begin je dag bijvoorbeeld met een glas melk en een boterham. Overweeg in plaats van thee soms eens een glas water. Ga niet inboeten op je avondeten. Pindakaas is erg vet. Overweeg ander broodbeleg. Stop met 's avonds laat boterhammen eten. Je lichaam verbrandt die energie niet. Je kunt ze 's ochtends veel beter gebruiken.

Verder: om echt wat gewicht kwijt te raken, moet je energie verbranden. Dat kan alleen door te bewegen. Als je niet wilt fitnessen, probeer dan een wat te gaan fietsen (hometrainer?) of joggen. Als je dat regelmatig doet, zul je al snel een aantal kilo's afvallen. Daarna wel blijven volhouden!
pi_24510939
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:20 schreef Ehric het volgende:
Mijn dag ziet er als volgt uit:

- 22:00 als ik dit alles heb gedaan neem ik meestal m'n fles cola light mee naar achteren en ga ik tv kijken, soms (max 1keer per week) neem ik nog 2 bruine broodjes met pindakaas, aarbei jam of val blanc (roomkaas)
Ik zou beginnen met na 6 a 7 uur niets meer te eten, alleen wat thee/ water drinken. Niet zoveel pindakaas eten, doe er eens wat anders (minder vet) op je boterham

En stop eens met cola drinken, ook al is het light/dieet. Ga gewoon lekker 2 liter water drinken.
pi_24510963
Neem een goed ontbijt en ga zwemmen!!
FTW!
pi_24511057
Ehm buiten al het eten om enzo: 1,5 liter-cola light op een dag? Overstappen op water zal je goed doen, zal je gebit ook blij mee zijn.

En wat is in beweging zijn op je werk. Is dat zo af en toe heen en weer lopen naar de kopieer machine of naar je auto? Of is dat de hele dag lopen/rennen, trappen op en af zonder eigenlijk echt te kunnen zitten?
pi_24511237
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 00:53 schreef Fixers het volgende:
Ehm buiten al het eten om enzo: 1,5 liter-cola light op een dag? Overstappen op water zal je goed doen, zal je gebit ook blij mee zijn.

En wat is in beweging zijn op je werk. Is dat zo af en toe heen en weer lopen naar de kopieer machine of naar je auto? Of is dat de hele dag lopen/rennen, trappen op en af zonder eigenlijk echt te kunnen zitten?
Ik zit nooit langer dan een kwartier.
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 00:32 schreef dVTB het volgende:
Ik zou zeggen: neem wat minder suiker in je thee en koffie. Eerst smaakt het wat minder, maar het gaat al gauw wennen. Eet 's ochtends in elk geval iets en begin je dag bijvoorbeeld met een glas melk en een boterham. Overweeg in plaats van thee soms eens een glas water. Ga niet inboeten op je avondeten. Pindakaas is erg vet. Overweeg ander broodbeleg. Stop met 's avonds laat boterhammen eten. Je lichaam verbrandt die energie niet. Je kunt ze 's ochtends veel beter gebruiken.
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 00:46 schreef Rino_B het volgende:
Ik zou beginnen met na 6 a 7 uur niets meer te eten, alleen wat thee/ water drinken. Niet zoveel pindakaas eten, doe er eens wat anders (minder vet) op je boterham
Is dit al wat beter dan? :
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:41 schreef Ehric het volgende:
oke vandaag heb ik 't zo gedaan:

7:30___1e maaltijd: herbalife shake (250ml zoals aangegeven op de verpakking) en een glas halfvolle melk
10:30___2 kopjes thee zonder suiker (moet idd wel ff wennen) en een merci
12:30___2 kopjes thee zonder suiker (had eik geen tijd om te eten)
14:30___2e herbalife shake (250ml)
17:45___1 bord macaroni met een glas cola light
18:30___2e glas cola light
20:00___3e glas cola light
21:45___4e glas cola light
op die merci na dan
pi_24511403
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:03 schreef Ehric het volgende:
[..]
Ik zit nooit langer dan een kwartier.
[..]
Dat vat ik op als matig-redelijke beweging. Ik zou je bijna adviseren om een leuk horeca baantje te nemen. Houdt mij en mijn collega's allemaal op gewicht. En die cola helemaal uitbannen of terugbrengen tot 1-2 glaasjes per dag.

En wat gooi je over die macaroni? of eet je die kaal.
pi_24511554
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:11 schreef Fixers het volgende:

[..]

En die cola helemaal uitbannen of terugbrengen tot 1-2 glaasjes per dag.

En wat gooi je over die macaroni? of eet je die kaal.
die cola is een verslaving, daar kan ik niet zomaar mee ophouden

en de macaroni kwam uit de magnetron (ik denk dat er tomatensaus over zat) "vroeger" deed ik er ook altijd mayonaise over, maar dat doe ik al niet meer.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 11 januari 2005 @ 01:25:08 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24511665
Cola (light) uitbannen en overschakelen op caffeine houdende thee.
Ook verslavend maar je valt er van af.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24511717
quote:
Op maandag 10 januari 2005 11:13 schreef Isabeau het volgende:
Hey, handige calculator voor het hardlopen, sannydude! Bedankt
pi_24511986
quote:
Op maandag 10 januari 2005 22:59 schreef Isabeau het volgende:
Daarbij hebben ze mij wel een keer het maximum BMI voor een studie gemeld, dus ik neem aan dat die info wel bestaat.
Zat je dan boven de Uw gewicht is prima waarde? of "u bent een beetje te zwaar, maar niet veel"?
  dinsdag 11 januari 2005 @ 08:40:12 #76
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24513201
quote:
Op maandag 10 januari 2005 23:09 schreef Isabeau het volgende:
Met doodgaan maak je denk ik wel een kans
Daar wordt je toch maar 21 gram lichter van
  dinsdag 11 januari 2005 @ 08:43:42 #77
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24513230
Hahaha, laat deze gast z'n gang maar gaan, ik zie al dat hij aan medische onderzoeken mee wil gaan doen, dus veel geeft hij toch niet om zijn gezondheid ('Jawel jawel, dat doe ik wel, het verdiend alleen zo goed..') tsja, het is jou keus, maar kom ons niet om raad vragen om gezond af te vallen
pi_24513309
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:31 schreef djenneke het volgende:
- begin met ontbijten
- stoppen met koffie, ga thee drinken zonder suiker!!! en zonder melk
- geen pindakaas, maar kipfilet ofzo op je brood doen! (noten zijn wel gezond, maar neem ze dan gewoon los, niet te veel, en ongezouten
- Niet meer eten na 8 uur! En zeker niet na 10! Neem desnoods een klein handje ongezouten nootjes ofzo... En zeker geen roomkaas natuurlijk!

Zorg dat je veel water drinkt, niet meer dan 1200 kilocalorieen per dag eet. Schrap overmatige vetten zoals die voorkomen in pindakaas en roomkaas. Veel groenten en fruit (vruchtensap mag ook, maar neem niet meer dan 2 glazen, stikt namelijk van de calorieen). Minder in de slasaus, maar gebruik olijf olie of zonnebloemolie-achtige producten (betere vetten).

Ik ben er zelf 15 kilo mee afgevallen, kan nu echt weer alles eten dat ik wil, maar het duurde wel 6 maanden.... succes!
Het is bijna mijn scenario:

Dat ging als volgt:

Ikzelf ben van 95 naar 80 kg gegaan in 2 maand zonder dietist, weight watchers of andere tijd- en geldverspillende toestanden. Ik heb de informatie over afvallen e.d. gewoon op internet bij elkaar gegoogled.
De volgende informatie heb ik onthouden:
De menselijke stofwisseling c.q. verbrandingsmotor stamt nog uit de oertijd.
In de oertijd had je 2 periodes. Periodes van jagen en periodes van voedselschaarste, dan viel er niets te jagen. In de 1e periode had de oermens behoefte aan veel gezond voedsel en goede spieren, zodat er gejaagd kon worden.
In de 2e periode moest de oermens zuinig aandoen met het voedsel. Hij hoefde geen spieren te hebben. Het voedsel werd opgeslagen als vetreserve.
Als je wilt afvallen door alleen maar minder te eten, denkt de verbrandingsmotor dat we in een periode van voedselschaarste leven, en wordt al het voedsel opgeslagen als vetreserve. Bovendien hou je dat niet vol en eet je op een gegeven moment de koelkast leeg en krijg je nog veel meer vet.
Goed blijven eten dus!
De belangrijkste maaltijd is eigenlijk het ontbijt.
Welk voedsel:
Vezelrijk voedsel: zo bruin/zwart mogelijk brood, rijstwafels, zilvervliesrijst. Weinig vet, cq weinig boter.
Karnemelk ipv gewone melk.
Vis ipv vlees.
En…. Water, water en nog eens water. Ca 1,5 liter per dag. Vooral als je net hebt “gezondigd” door iets te eten wat niet “mocht”. Bv: een glas bier: Dan: drie glazen water.

En verder: veel bewegen. Probeer je bewegingsactiviteiten in je dagelijkse dagritme te passen. Fiets naar je werk of de winkel ipv met de auto. Etc.
Dit ivm vet verbranden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_24513826
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:47 schreef Ehric het volgende:
Zat je dan boven de Uw gewicht is prima waarde? of "u bent een beetje te zwaar, maar niet veel"?
Voor de meeste onderzoeken moet je gewicht prima zijn: ze willen standaard, ze willen gemiddeld...of geneesmiddelen net zo goed werken bij veel te dikke mensen of vrouwen oid is amper bekend. Het is bijv. nu bekend dat de pil tot wel 70% onbetrouwbaarder is bij te dikke vrouwen! Lekker, dat testen op standaardmensen Maar goed, de geneesmiddelenindustrie moet toch iets.

Ik mocht 5 kg boven bmi van 25 zitten, dus héél strak hanteren ze die regel niet, misschien dat je tot 27,5 mag gaan aangezien pharmabio vanaf 27,5 spreekt van overgewicht. (15-25 = gezond gewicht, 25-30 = matig overgewicht)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24514238
Geeft drinkontbijt (fruitontbijt van hero) nou hetzelfde effect als een boterham eten als ontbijt?
pi_24514304
Mjah, complete onzin natuurlijk om zoveel af te vallen in zo'n korte tijd. Als je ergens aan wilt meedoen heb je pech, want zo snel afvallen is gewoon ongezond. Dan had je je maar eerder moeten bedenken dat je mee wilde doen.

En ik zou zeggen, ga eens gezond eten. Je eet hartstikke weinig en niet bijzonder gezond. Neem gewoon brood met mager beleg, nok met de koffiemelk en de suiker, stop met die yoghurtzooi (0% vet ja, maar hoeveel kcal?), stop met eten na je avondeten (als je een normale hoeveelheid eet, dan krijg je niet om 22 uur nog honger).

En als ik je een tip mag geven: nokken met cola light. Zo'n absurde hoeveelheid zoetstoffen beinvloedt de manier waarop je darmen werken. Ik kan je zelf vertellen dat het functioneren van je darmen essentieel is om je gezond te voelen en je voedingsstoffen op te nemen, en dat je dan ook makkelijker afvalt. Als ik geen producten gebruik waarvan ik last van m'n darmen krijg (zoetstoffen en nog wat dingen waar ik allergisch voor ben) dan val ik bij een normaal eetpatroon langzaam af, als ik dezelfde hoeveelheid kcal binnenkrijg maar wel die producten eet waar ik last van mn darmen van krijg, dan kom ik aan of gaat er iig niets af.

Onder de 1300 kcal moet je nooit komen, dus adviezen van dagelijks 1200 kcal lekker negeren. Nooit langer dan drie dagen achter elkaar streng lijnen. Ik denk dat twee dagen 1800 en de derde dag 2300 voor jou wel ok is, dan zou je wel af moeten vallen. Als je achter elkaar blijft lijnen, past je stofwisseling zich aan aan het feit dat je weinig binnenkrijgt.

Oh en laat die belachelijke shakes achterwege. Wat een onzin.

Maar goed, nu ik ook lees dat je mee wilt doen aan een onderzoek en voor je gezondheid in een gevaarlijk tempo wilt afvallen (om daarna lekker weer hard aan te kunnen komen?), zou ik zeggen, ga je gang. Ik zou zeggen, eet lekker niets meer en zorg dat je uitdroogt, dat scheelt ook kilo's. Als je je gezondheid op het spel wilt zetten voor een beetje poen, veel plezier.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:21:10 #82
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_24514307
Nee, de koolhydraten uit fruit zijn namelijk grotendeels zgn. simple carbs, terwijl de koolhydraten uit brood e.d. complex carbs zijn. Simple carbs zullen sneller worden omgezet in vet indien ze niet verbrand worden
pi_24514422
Ok, thnx. Toch maar eens proberen om gewoon brood te eten dan smorgens.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 10:34:34 #84
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24514485
tsja, veel gezegd hier en veel waarheden, maar ook veel onzin. Zelf wel wat ervaring met afvallen (i.v.m. sport) en hoor ook e.e.a. van vriendinnetje die dietist is in een academisch ziekenhuis. Een crash-dieet zal geen enkele zichzelf serieus nemende specialist je ooit aanraden. Een normaal dieet laat je zo'n 0,5 tot 1kg per week afvallen, meer niet. Normaal eetpatroon, incl. ontbijt, is idd belangrijk. Veel water drinken, suiker skippen, voor de zekerheid de cola-light er ook maar uit donderen, meer fruit en vooral gevarieerd. 1200 calorieen p. dag wat ik eerder heb gelezen is volkomen bullshit en veels te weinig, zeker als je ook wat gaat sporten.

Dat laatste, fitness als in krachttraining ofzo is niet aan te raden, vooral cardio training op niet al te hoge intensiteit is aan te raden: lopen, fietsen, dat soort werk. En dan gewoon lekker lang, 45 min-1 uur achter elkaar (is dus idd vrij lage intensiteit).

En inderdaad, al eerder gehoord, je zult een ander patroon van leven moeten aannemen, iets wat je permanent kan volhouden. Beter een langzaam aangepast patroon wat je ook (de rest van je leven ) kan volhouden, dan een radicaal andere levenswijze waarvan je weet dat je er over een paar maanden van af stapt.

Als ik jouw was, zou ik dat hele onderzoek gewoon niet doen omdat jouw doelstellingen me niet te combineren lijken. Wat is belangrijker, het geld dat je ermee verdient, of een permanent lager gewicht?

Aan jouw de keuze.

edit: zie dat Maeghan een soortgelijke post had

[ Bericht 4% gewijzigd door horney_dorney op 11-01-2005 10:44:55 ]
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:43:47 #85
98634 Lempicka
Back to Life
pi_24515445
*lempicka ook gelijk weer meer haar best gaat doen!*
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_24516519
Ehric hoe bevalt dat Herbalife. Ik heb het ook gedaan. Alleen lag die ochtendshake heel zwaar op de maag. Ik heb toen geïnformeerd en mocht de ochtend met sinaasappelsap doen. Maar als je het zo goed vind is het natuurlijk niet nodig.
pi_24519118
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:19 schreef Ehric het volgende:

[..]

die cola is een verslaving, daar kan ik niet zomaar mee ophouden

en de macaroni kwam uit de magnetron (ik denk dat er tomatensaus over zat) "vroeger" deed ik er ook altijd mayonaise over, maar dat doe ik al niet meer.
maar die dag...wat voor groente en fruit kreeg je binnen? je kan veel beter ff gezond eten dan een magnetronmaaltijd zonder enige voedingswaarde volgens mij

eet dan sochtends iets (moet blijkbaar hier, ik doe het dus niet), eet smiddags een lichte maaltijd, bruine boterhammen met beleg + rauwkost ofzo en eet savonds veel groentes bij je eten en niet te vet koken

als je dan niet afvalt, dan weet ik het niet...minus de suiker en iets minder cola drinken, dan lukt het wel...alleen niet zo snel
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_24519205
http://www.voedingscentrum.nl/mirakel/pageViewer.jsp?id=1370

kijk hier eens, kan je zien wat een beetje normaal is...al neem ik dat voedingscentrum echt met een korreltje zout...400 ml melk p/dag, ze zijn gek
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_24519406
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:19 schreef Ehric het volgende:

[..]

die cola is een verslaving, daar kan ik niet zomaar mee ophouden

en de macaroni kwam uit de magnetron (ik denk dat er tomatensaus over zat) "vroeger" deed ik er ook altijd mayonaise over, maar dat doe ik al niet meer.
Ehm, zou je niet wat serieuzer met voedsel omgaan als je af wilt vallen. Dat je magnetron maaltijden eet moet je zelf weten, maar je moet toch echt letten op wat er allemaal inzit.
pi_24522357
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:48 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ehm, zou je niet wat serieuzer met voedsel omgaan als je af wilt vallen. Dat je magnetron maaltijden eet moet je zelf weten, maar je moet toch echt letten op wat er allemaal inzit.
Die macaroni was over van 't weekend (was dus geen kant-en-klare magnetron maaltijd)
pi_24522436
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:59 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ehric hoe bevalt dat Herbalife. Ik heb het ook gedaan. Alleen lag die ochtendshake heel zwaar op de maag. Ik heb toen geïnformeerd en mocht de ochtend met sinaasappelsap doen. Maar als je het zo goed vind is het natuurlijk niet nodig.
en tegenstelling tot wat anderen hier zeggen, helpen die shakes wel degelijk.
Ik heb het al eens eerder gebruikt, toen nam ik alleen 's ochtends een shake, ik viel toen 2-3 kilo per week af, maar dat spul is best duur dus ik was er na een tijdje mee opgehouden.

Het kan idd een beetje zwaar op de maag liggen, maar dat vind ik juist een pluspunt, dan heb ik ook niet zo snel trek in iets anders.
pi_24522683
of je doet wat ik ook ooit heb gedaan
2 rijstwafels op een dag eten met kaas en een paar liter water drinken...meer niet.

Of het gezond is??? zal wel niet nee.......
Of het er weer aan komt? bij mij kwam het er na 1,5 jaar idd. weer aan.

Ohja..... ik viel 18 kilo af in 3 weken

Inmiddels ben ik 23 kilo aangekomen tijdens een zwangerschap, en deze 23 kilo zijn er na 4 maanden ook weer vanaf gegaan, alleen deze keer heb ik het wel op een gezonde manier gedaan, zónder sporten overigens
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_24522819
ik begrijp dat jullie denken dat ik alleen wil afvallen om aan dat onderzoek mee te kunnen doen maar dat is niet waar, echt niet.
Ik ben wel degelijk van plan om als ik eenmaal de overtollige kilo's kwijt ben, op een gezond gewicht te blijven.
Ik heb al vaker een dieet gevolgd en ik viel dan ook wel af, maar om dan op dat gewicht te blijven is altijd het moeilijkst.
Ik heb nog een collega die ook op dieet is, en we hebben afgesproken mekaar elke dag precies te mailen wat we hebben gehad, elk drankje elk snoepje

vandaag:
8:00___shake (250ml)
10:30___1 kopje thee zonder suiker, 1 mok water
12:30___shake (250ml)
15:30___suikerklontje (had ff wat energie nodig)
16:30___glas water
17:00___glas cola light
17:30___2 aardappelen met wortels, klein stukje carbonade
19:30___glas cola light
20:00___snee bruin brood met 2 plakjes magere kaas
20:30___glas cola light

mag je bij die herbalife shakes ook fruit gebruiken? en zo ja, hoeveel?

en wat voor fruit is het gezondst, sinaasappel lust ik niet, als ik fruit eet (idd veel te weinig) neem ik meestal 2 mandarijntjes, kiwi, banaan of een appel
pi_24523124
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:18 schreef Ehric het volgende:

en tegenstelling tot wat anderen hier zeggen, helpen die shakes wel degelijk.
Ik heb het al eens eerder gebruikt, toen nam ik alleen 's ochtends een shake, ik viel toen 2-3 kilo per week af, maar dat spul is best duur dus ik was er na een tijdje mee opgehouden.
...en daarna kwam je gewoon weer aan of was je eerst nog veel zwaarder dan nu?

Ik ken in ieder geval één persoon die erg veel gewicht is kwijtgeraakt met Herbalife, dus ja, het werkt prima. Je moet alleen beseffen dat je niet in oude gewoontes moet terugvallen als je afbouwt met dat spul. Je moet nu al bedenken hoe je straks als je bent afgevallen je (gezonde) maaltijden gaat doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24523217
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

...en daarna kwam je gewoon weer aan of was je eerst nog veel zwaarder dan nu?

Ik ken in ieder geval één persoon die erg veel gewicht is kwijtgeraakt met Herbalife, dus ja, het werkt prima. Je moet alleen beseffen dat je niet in oude gewoontes moet terugvallen als je afbouwt met dat spul. Je moet nu al bedenken hoe je straks als je bent afgevallen je (gezonde) maaltijden gaat doen.
Ja idd ik heb ook Herbalife geprobeerd. Echt super, je valt er vanaf en je verliest centimeters, maar omdat je twee maaltijden per dag vervangt en later pas één, moet je wel zorgen dat je straks als je weer normaal eet het gezond houd, anders zit het er zo weer aan.
pi_24523357
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

...en daarna kwam je gewoon weer aan of was je eerst nog veel zwaarder dan nu?

Ik ken in ieder geval één persoon die erg veel gewicht is kwijtgeraakt met Herbalife, dus ja, het werkt prima. Je moet alleen beseffen dat je niet in oude gewoontes moet terugvallen
ja dat gebeurde dus wel, 4 verjaardagen in een week, gebakje nemen, een paar hapjes en toen begon ik 's avonds ook regelmatig weer iets te eten, broodjes meestal.
't volhouden is best moeilijk hoor.

Nou is het natuurlijk niet zo, dat je nooit meer een gabakje mag eten op een verjaardag, nooit meer en broodje met pindakaas ofzo mag eten enz. maar je moet er wel voor zorgen dat je alles een beetje in evenwicht houdt, 's avonds een gebakje? dan zeker geen snack in't weekend bijvoorbeeld.
pi_24523586
naast mijn vraagje over fruit:

hoe (on)gezond is een gekookt ei eigenlijk voor "de lijn"?
pi_24523633
Begin s'morgens vroeg meteen met ontbijten zodat je stofwisseling op gang komt.
Minderen met suiker toe te voegen aan koffie/thee, beter geen suiker.
Die fles cola zou je kunnen inruilen voor drinken met vitamine c bijv. jus d'orange.
Na 21.00 uur moet je niks meer eten dan is je stofwisseling minder dan overdag en komen de pondjes extra er snel bij.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 23:36:59 #99
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24523660
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 23:32 schreef Ehric het volgende:
naast mijn vraagje over fruit:

hoe (on)gezond is een gekookt ei eigenlijk voor "de lijn"?
Het is iig niet slecht.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24523811
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 23:35 schreef Phraze het volgende:
Begin s'morgens vroeg meteen met ontbijten zodat je stofwisseling op gang komt.
Minderen met suiker toe te voegen aan koffie/thee, beter geen suiker.
Die fles cola zou je kunnen inruilen voor drinken met vitamine c bijv. jus d'orange.
Na 21.00 uur moet je niks meer eten dan is je stofwisseling minder dan overdag en komen de pondjes extra er snel bij.
Ik begin 's ochtends met een shake en suiker gebruik ik niet meer (ik doe zelf nergens suiker bij iig)
pi_24523839
quote:
wat voor fruit is het gezondst, sinaasappel lust ik niet, als ik fruit eet (nu idd nog veel te weinig) neem ik meestal 2 mandarijntjes, kiwi, banaan of een appel
  † In Memoriam † woensdag 12 januari 2005 @ 00:02:05 #102
43556 miss_dynastie
pi_24524073
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 23:32 schreef Ehric het volgende:
hoe (on)gezond is een gekookt ei eigenlijk voor "de lijn"?
Een ei bevat 75 KCal en 5 gram vet.
pi_24525080
Ik ben 23 kwijt door Atkins. Maar dat ga ik jou niet aanraden, want dat hou je toch niet vol.
Als je wilt afvallen, blijvend, dan moet je het volgende doen:

- 2 liter waterdrinken per dag, PUUR water, dus niet glaasjes koffie en cola bij 2 liter optellen.
- GEEN suiker
- GEEN witbrood (dus ook pasta..alleen volkoren), dat heeft t zelfde effect op je lichaam als tafelsuiker (is wetenschappelijk bewezen)
- eet NIET extra mager, je krijgt dan alleen maar honger, waardoor je vreetbuien krijgt en je je afgevalen gewicht meteen er weer bijeet.
- en KAPPEN met die shakes, dat is de grootste TROEP die er bestaat, inclusief mueslirepen, die krengen zitten vol met suiker!

Eet gewoon gezond (bruine boterham/cracker, beetje (room)boter en kaas/worst), eet meer groenten, en drink nogmaals veeeel water.

En als je snoepen wilt: regel dan suikervrije snoep, er is VEEL keuze bij de Jamin. Maar als je daar ook teveel van eet, val je natuurlijk nog steeds niet af..maar tis lekker voor de smaak en niet zo schadelijk als echte snoep met suiker.
(:
pi_24525497
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:20 schreef Ehric het volgende:
Ik wist altijd al dat ik te zwaar was, maar afvallen wil maar niet lukken.
Ik heb net op internet mijn BMI score even berekend; ik ben 1,82m en ik weeg nu 93 kilo, mijn BMI is 28,07 (een overgewicht dus)
ik wil eigenlijk binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo, maar hoe pak ik dat aan?

Ik heb geen tijd om te gaan fitnessen o.i.d. want als ik thuis kom van m'n werk moet ik nog heel veel dingen uitwerken, ik vind fitness ook saai en zeker niet ontspannend.
Op m'n werk zelf (ik werk op 7 locaties) ben ik wel de hele dag bezig (ben op m'n werk dus wel steeds in beweging)

Mijn dag ziet er als volgt uit:
- 7:30 's ochtends eet ik niets, eenmaal aangekomen op m'n werk neem ik een kopje koffie met koffiemelk en 2 suikelklontjes.
- 10:30 tijdens de koffiepauze neem ik nog 2 (heel soms 3) kopjes koffie met koffiemelk en elk 2 suikerklontjes, en een stuk ontbijtkoek.
- 12:30 tijdens de lunchpauze eet ik 3 bruine broodjes met pindakaas en 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes, soms (1 of 2 keer per week) nog 2 glazen multi-vit yoghurtdrink (0%vet)
- 14:30 tijdens de theepauze 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes.
- 17:00 's middags als ik thuis kom pak ik een fles cola light (deze anderhalve-literfles is aan het eind van de avond op) soms een bruin broodje met pindakaas en ga ik altijd even een uurtje tv kijken (even ontspannen, ik heb het overdag vrij druk altijd)
- 18:00 's avonds eet ik altijd max. 2 aardappelen (gemiddelde grootte) en dezelfde hoeveelheid groente, een beetje jus en meestal geen vlees (ben niet zo'n vleesmens) als we sla eten neem ik er altijd half-volle slasaus bij
- 18:15 's avonds na het eten werk ik nog een paar uur achter mijn laptop.
- 22:00 als ik dit alles heb gedaan neem ik meestal m'n fles cola light mee naar achteren en ga ik tv kijken, soms (max 1keer per week) neem ik nog 2 bruine broodjes met pindakaas, aarbei jam of val blanc (roomkaas)
- 0:30-1:00 ga ik op bed om de volgende dag weer hetzelfde programma te volgen.

Zoals ik eerder al zei, eigenlijk wil ik binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo (13 kilo afvallen)
maar hoe doe ik dit zonder mezelf helemaal uit te hongeren? (ik moet m'n werk nog wel een beetje behoorlijk kunnen doen)
Het kan allemaal veel beter, zonder al teveel moeite. Alleen ga je dan niet veel kilo's per week kwijtraken.
Waarschijnlijk drink je op je werk koffie, omdat je anders niet vooruit komt. Dat je niet vooruit komt, ligt niet aan het feit dat je geen koffie hebt gedronken, maar omdat je niets hebt gegeten. Je kan beter 2 bruine boterhammen eten, dan koffie met 2 klontjes. Je doet er langer mee, en je krijgt geen fake-honger gevoel van de koffie. Je moet eigenlijk gewoon afkicken van die caffeine. Krijg je alleen maar honger van, en ik neem aan dat je toch je koffie niet zwart gaat drinken. (dus ook geen cola light, ga fanta drinken, als je toch je gebit wilt verneuken). Pindakaas = bad (en het stinkt). Vind wat anders voor op brood. Gewoon low-fat vlees is wel goed. Thee zonder suiker drinken. Als je inkakt wat gaan eten (gezond, dus bruine boterham met gezond iets) ipv koffie. Werkt ook, als je niet meer verslaafd bent. 's avonds niet meer eten, gewoon gaan slapen. Als je toch nog altijd honger hebt laat, eerder gaan slapen. Als dat niet lukt: zo hard gaan werken / sporten dat je wel snel in slaap valt.
Als je dit gewoon een tijd volhoudt raak je sowieso kilo's kwijt, en je raakt van je suiker en caffeine verslaving af (voelt ook al een stuk beter).
Geen suiker, caffeine en verzadigd vet zorgt niet alleen voor minder overgewicht, zorgt ook nog voor: wittere tanden, minder gaatjes, minder snel uitdrogen, betere huid, betere stoelgang, minder kans op hart en vaatziekten, minder kans op diabetes, minder kans op een nieraandoening, meer energie als je wel een keer iets gezonds eet en vast nog wel wat meer dingen die ik nu vergeet. Bewegen doet ook nog een zooi (maar moeilijk om mee te beginnen, heb ik zelf ook een beetje last van).
The uproar of one hand clapping.
  woensdag 12 januari 2005 @ 08:58:13 #105
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24528016
overigens is het verhaal dat je 's avonds laat niets meer moet eten onzin voor zover ik weet. Of je nu om 8 uur 's avonds of om 11 uur nog wat eet, de energie inname in kj's is gelijk, en de output ook. Stofwisseling heeft er niets mee te maken. Er is weinig bewijs voor de theorie dat laat eten 's avonds ervoor zorgt dat je meer aankomt en deze informatie zul je dan ook niet in serieuze publicaties over voeding vinden.

Natuurlijk is het wel zo dat, als je lang wacht en pas laat gaat eten, je veel meer trek hebt en daardoor meer eet. Of slechtere dingen eet.

Kortom, broodje aap verhaal.
zie o.a.:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3263249.stm
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_24529013
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 08:58 schreef horney_dorney het volgende:
overigens is het verhaal dat je 's avonds laat niets meer moet eten onzin voor zover ik weet. Of je nu om 8 uur 's avonds of om 11 uur nog wat eet, de energie inname in kj's is gelijk, en de output ook. Stofwisseling heeft er niets mee te maken. Er is weinig bewijs voor de theorie dat laat eten 's avonds ervoor zorgt dat je meer aankomt en deze informatie zul je dan ook niet in serieuze publicaties over voeding vinden.

Natuurlijk is het wel zo dat, als je lang wacht en pas laat gaat eten, je veel meer trek hebt en daardoor meer eet. Of slechtere dingen eet.

Kortom, broodje aap verhaal.
zie o.a.:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3263249.stm
Ik wil me hier even bij aansluiten. Het is onzin en ook ik blijf roepen dat het onzin is. Het lijkt wel of boeken elkaar hierin gewoon overschrijven zonder onderzoek te doen. Ik denk dat de mythe geworteld is in het feit dat als mensen laat gaan eten, dat meestal extra is. Dus handje pinda's, worst, kaas, chips, een extra buffet na een premiere etc. Dan zijn het dus extra kcal. Die kcal doen verder niets anders dan kcal die je overdag eet, maar als je zelf de vuistregel "2 uur voor het slapen gaan niets eten" hanteert dan komen ze er ook niet bij.

Gelukkig komen ook dieetgroeperingen tot die conclusie, want zelfs de weight watchers cd die ik heb zegt dat het onzin is.

En wanneer moet ik anders avondeten Ik kan meestal pas rond 8 uur 's avonds warm eten, soms nog later en ik lig voor 10 uur op bed.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24529135
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wil me hier even bij aansluiten. Het is onzin en ook ik blijf roepen dat het onzin is. Het lijkt wel of boeken elkaar hierin gewoon overschrijven zonder onderzoek te doen. Ik denk dat de mythe geworteld is in het feit dat als mensen laat gaan eten, dat meestal extra is. Dus handje pinda's, worst, kaas, chips, een extra buffet na een premiere etc. Dan zijn het dus extra kcal. Die kcal doen verder niets anders dan kcal die je overdag eet, maar als je zelf de vuistregel "2 uur voor het slapen gaan niets eten" hanteert dan komen ze er ook niet bij.

Gelukkig komen ook dieetgroeperingen tot die conclusie, want zelfs de weight watchers cd die ik heb zegt dat het onzin is.

En wanneer moet ik anders avondeten Ik kan meestal pas rond 8 uur 's avonds warm eten, soms nog later en ik lig voor 10 uur op bed.
Was niet zo lang geleden ook in het nieuws dat dat onzin is...

@TS:
Cut down on sugar, dat was het eerste dat me opviel. Begin met ontbijten en geen tussendoortjes meer.. En maak tijd om te gaan sporten!.. En snel afvallen = snel aankomen. Je kan dus beter in 3 maanden 10 kilo afvallen, want dan komt het er veel moeilijker weer bij.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_24532400
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 08:58 schreef horney_dorney o.a. het volgende:

Natuurlijk is het wel zo dat, als je lang wacht en pas laat gaat eten, je veel meer trek hebt en daardoor meer eet. Of slechtere dingen eet.
Niet mee eens. Of ik nu drie uur niets eet, of een hele dag niet heb gegeten en ontzettende honger heb, ik eet net zo veel.
quote:
Op maandag 10 januari 2005 11:07 schreef sannydude het volgende:
Ik zou toch proberen wat meer te sporten.

Zelf fitness ik 2x per week en zwem ik ook 2x per week en dat helpt hoor
http://www.caloriesperhour.com/index_burn.html een lijst met wat je verbrand met sporten
http://www.caloriesperhour.com/index_food.html wat je binnenkrijgt met eten

Erg handig vind ik zelf
Sporten is toch een must hoor
Hoe komt het toch dat mensen denken dat je per sé moet sporten om af te vallen? Ik ben 38 kilo kwijtgeraakt met op mijn bed t.v. kijken.
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:00 schreef Isabeau het volgende:
Heerlijk al die tegengestelde antwoorden maar ja, wat verwacht je dan als je een grote groep ondeskundigen om raad vraagt (zitten uitstekende tips tussen hoor zoals ontbijten, minder suiker, meer groente en fruit, water drinken, sporten).
Ben jij zelf wél gekwalificeerd dan? (En dat is een vraag, geen aanval.)
quote:
Nog een laatste belangrijke tip: crashdieten zijn de allerbeste manier om aan te komen na verloop van tijd.
Als je op de lange termijn je eetgewoonten aanpast is het prima mogelijk om je gewicht op peil te houden. Het is goed mogelijk om de eerste periode heel drastisch te zijn om zodoende heel veel kwijt te raken. Of dat gezond is? Niet echt, maar het is maar een korte periode. Als je het afweegt tegen het voordeel om veel eerder op gewicht te zijn valt het denk ik al helemaal wel mee. Wel ben ik het ermee eens dat je goed uit moet kijken naderhand niet weer aan te komen, en om dat te voorkomen zul je structureel iets moeten veranderen.

Dan nog het volgende: wat hebben mensen hier toch tegen pindakaas?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24532586
Pindakaas is best gezond, maar met mate (zoals alles)

En ik weet niet of ik gekwalificeerd ben, heiden6. Ik heb er nu 6 jaar geneeskunde studie opzitten, heb biologie gestudeerd met keuzevakken als humane voeding en ik heb een propedeuse van voeding & marketing. Daarbij heb ik me heel erg verdiept in wetenschappelijke publicaties over voeding en diëten aangezien mij dat houvast gaf bij het afvallen.

En je hoeft ook niet te bewegen om af te vallen. Ik ben ook 15 kilo (blijvend) afgevallen zonder meer te bewegen dan ik al deed. Het gaat misschien iets langzamer, maar in theorie is het het belangrijkste dat je minder energie binnenkrijgt. Ingewikkelder is het eigenlijk niet. Helaas komt meer dan 95% van de mensen die afgevallen zijn binnen 3 jaar weer aan tot, of boven het uitgaansgewicht. Onderzoek bij de mensen die niet ten prooi vielen aan het jojo-effect toont aan dat één van de factoren die die groep kenmerkt is dat ze aan sport doen. Vandaar de nadruk op beweging.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:48:29 #110
57041 KabaYoshi
There is no Keyser Soze...
pi_24532868
je vindt dat je druk bezig bent en dus veel beweegt. Vet (wat al in je lichaam zit) verbranden is echter een kunst appart. Hiervoor moet je gemiddeld minstens 40 minuten voor in beweging zijn (niet sprinten, maar rustig joggen bijvoorbeeld). En dan begin je pas met verbranden. Oftewel als jij effectief wilt afvallen, zal jij gewoon een uur tot 1.5 uur moeten gaan fietsen/joggen/roeien etc. NIet op een hoog temo, als je maar bezig bent. En rennen van de ene werkplek naar de ander telt niet.

Een goede tip om snel af te vallen is naast het gezondere eten, waar iedereen hier veel meer over weet, is hardlopen voor je ontbijt. Zorg dat je een bruine boterham eet ofzo, of desnoods een evergreen ofzo, en ga dan een half uur hartlopen voor je ontbijt. Op deze manier kan je vrij snel vrij veel vet kwijtraken..
Keaton always said, I don't believe in God, but I'm afraid of Him. Well I believe in God and the only thing that scares me is Keyser Soze.
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:58:54 #111
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24533014
@ heiden6: prima dat jij niet meer gaat eten, da's inderdaad een grote valkuil. Maar er zijn complete volksstammen die dat dus wel doen.

En pindakaas, dat gaat zo aan plakken overal...

[ Bericht 17% gewijzigd door horney_dorney op 12-01-2005 16:17:57 ]
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_24535285
even voor de duidelijkheid: ik ben al gestopt met koffie, en met suiker in m'n thee. pindakaas is lekker (maar wel met mate)
die shakes helpen wel degelijk, het is zeker geen "troep" en ik ga daar dus ook zeker niet mee "kappen"

de menu kaart voor vandaag: (als jullie me ooit betrappen op stoute dingen dan mogen jullie me slaan)
8:00___shake (250 ml)
10:30___kopje thee z.s. en een plakje ontbijt koek
13:00___shake
15:00___mok thee z.s.
16:30___glas cola light
17:45___3 aardappelen met spergiebonen, paprika en gehakt. (zo'n mixje wat m'n moeder klaarmaakt) 2 glazen cola light
18:30___2 glazen water

wie weet trouwens het antwoord op deze vraag?:
wat voor fruit is het gezondst? sinaasappel lust ik niet, als ik fruit eet (nu idd nog veel te weinig) neem ik meestal 2 mandarijntjes, kiwi, banaan of een appel.

wat mag je nou precies wel, en wat precies niet eten als je de shakes van herbalife gebruikt?
pi_24535361
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 18:40 schreef Ehric het volgende:
de menu kaart voor vandaag: (als jullie me ooit betrappen op stoute dingen dan mogen jullie me slaan)
Mag ik je ook slaan als je denkt dat er foute dingen bestaan? (zie mijn stukje in de fokdieetclub )

En er is geen gezond-gezonder-gezondst fruit, gewoon afwisselen. Neem wat je lekker vindt. Beter geen tros bananen en zo, gewoon een beetje gezond verstand gebruiken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24535535
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 18:40 schreef Ehric het volgende:
die shakes helpen wel degelijk, het is zeker geen "troep" en ik ga daar dus ook zeker niet mee "kappen"
Zelf weten dan
Maar niet komen zeuren als het afvallen stagneert, jij honger krijgt, en je weer normaal gaat eten en weer aankomt.
(:
pi_24538211
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 18:59 schreef nein het volgende:

[..]

Zelf weten dan
Maar niet komen zeuren als het afvallen stagneert, jij honger krijgt, en je weer normaal gaat eten en weer aankomt.
no offence hoor, maar ik heb gewoon de ervaring dat het geen troep is, en ik ken ook mensen die ermee op een gezond gewicht blijven.
pi_24538384
Over het fruit: afwisselen. Een kiwi heeft bijvoorbeeld meer vitamine c dan een sinaasappel, maar ander fruit heeft andere kwaliteiten.

En het zijn sperziebonen, geen spergiebonen. Daarvoor wil ik je wel slaan.

Ik zou trouwens wel iets meer eten dan je nu doet. Als je een paar dagen zo miniem doet krijg je heel erg honger en waarschijnlijk een vreetbui. Dat heb ik altijd als ik heel lang heel weinig eet.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24538544
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 23:48 schreef Ehric het volgende:

[..]

no offence hoor, maar ik heb gewoon de ervaring dat het geen troep is, en ik ken ook mensen die ermee op een gezond gewicht blijven.
Oke, maar het is gewoon niet nodig en zonde van je geld en helaas echt niet gezond voor je hoor, gewoon maagvulling, meer niet. Maar t is jouw keuze, ik wil je alleen maar helpen.
(:
pi_24538717
Die shakes doen idd vrij weinig, behalve geen vet bevatten en wel heel hard vullen. Maar ik zou iig nog ff die cola light schrappen (of je moet al decaf. drinken...) want daar krijg je toch alleen maar honger en gaatjes van, en het lijkt me dat je dit zo lang mogelijk wilt volhouden, en dat lukt niet als je elke avond omvalt van de honger.
The uproar of one hand clapping.
pi_24538830
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 23:57 schreef heiden6 het volgende:
En het zijn sperziebonen, geen spergiebonen. Daarvoor wil ik je wel slaan.
* ehric doet wat ijs op z'n blauwe oog, maar ja eigen schuld dikke bult
quote:
Ik zou trouwens wel iets meer eten dan je nu doet. Als je een paar dagen zo miniem doet krijg je heel erg honger en waarschijnlijk een vreetbui. Dat heb ik altijd als ik heel lang heel weinig eet.
Ik heb om half 10 (na het karten) nog een snee bruinbrood met caloriearme en vetarme smeerpaté gehad.
maar eh, zo weinig eet ik nou toch ook weer niet? oke ik voel wel dat ik minder energie heb, maar voel me verder nog goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ehric op 13-01-2005 23:17:54 ]
pi_24538920
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:05 schreef nein het volgende:

[..]

Oke, maar het is gewoon niet nodig en zonde van je geld en helaas echt niet gezond voor je hoor, gewoon maagvulling, meer niet. Maar t is jouw keuze, ik wil je alleen maar helpen.
hoezo ongezond? in die shakes van herbalife zitten de vitamines die je dagelijks nodig hebt, en idd het is een goeie maagvulling, en daardoor kan ik langer zonder eten.
't is ook wel een beetje verwarrend hoor, wat de één heel gezond vind, vind de ander weer juist erg ongezond.
pi_24538955
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:14 schreef Morkje het volgende:
ik zou iig nog ff die cola light schrappen (of je moet al decaf. drinken...) want daar krijg je toch alleen maar honger en gaatjes van, en het lijkt me dat je dit zo lang mogelijk wilt volhouden, en dat lukt niet als je elke avond omvalt van de honger.
is caffeïne vrij beter dan?
ik val nog niet om van de honger hoor.
pi_24539073
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:27 schreef Ehric het volgende:

[..]

is caffeïne vrij beter dan?
ik val nog niet om van de honger hoor.
Caffeine versnelt de spijsvertering. Dat is 1 van de redenen waardoor je meer energie hebt na een kopje koffie. Beetje naar als je al even niets gegeten hebt, want dan krijg je sneller weer honger. Decaf is dus beter als je wilt afvallen, maar eigenlijk moet je helemaal geen cola drinken, slecht voor je tanden enzo. (heb je eindelijk een uberlichaam, zit je daar met je 20 gaatjes...)
The uproar of one hand clapping.
pi_24539407
Heiden6: Ik vind het iig een must om te sporten, je verbrandt een hoop en als je het wilt volhouden en toch af en toe lekker wil eten is het een mooie manier om het er snel er vanaf te branden. Vind het overigens knap dat je zo bijna 40 kilo kwijt bent geraakt. Wou dat ik het zo kon En sporten is gewoon lekker
  donderdag 13 januari 2005 @ 09:08:34 #124
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24542049
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 00:26 schreef Ehric het volgende:

[..]

hoezo ongezond? in die shakes van herbalife zitten de vitamines die je dagelijks nodig hebt, en idd het is een goeie maagvulling, en daardoor kan ik langer zonder eten.
't is ook wel een beetje verwarrend hoor, wat de één heel gezond vind, vind de ander weer juist erg ongezond.
He Josti, als je niet wilt of kan lezen houdt het op hoor, maar ik probeer het nog 1x.

Wil je afvallen zal je verbranding omhoog moeten en dat doe je door meer te eten, niet door ermee te minderen. Continue aanvoer van voedingsstoffen is dus nodig.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24542765
Paar puntjes van mij:

- Eten na 20.00, onzin dat je daar dikker van wordt. Dat komt gewoon, zoals Isabeau zegt, dat je dan extra gaat eten. Als ik gewerkt heb dan eet ik ook nog wat voor ik ga slapen, ik kom dan meestal tussen 0.00 en 02.00 in de ochtend thuis. Wordt daar niet dikker van, maar gewoon aanvulling van energie na lange dag werk.

- Vitmanines.. Daar hoef je geen shak's voor te drinken, eet gezond en gevarieerd met veel fruit dan krijg je alles wel binnen. Het is niet zo dat je iedere dag alle vitmanine in de aanbevolen hoeveelheid naar binnen moet werken, als je dat gemiddeld over langere perioden maar doet. Mocht je er echt mee zitten neem dan gewoon vitamnie suplementen zoals centrum. Dan kan je de dure herbalife en andere shakes achterwege laten.

- Wonderdieeten helpen niet! Je valt er van af, dat klopt. Maar als je dat gewicht er blijvend af wilt hebben dan moet je blijvend anders gaan eten en bewegen. Echter gaat iedereen op streef gewicht zich belonen met wat lekkers...... dan zitten die extra kilo's er binnen de kortste keren weer aan.

- Nog een komische noot, waar toch wel een kern van waarheid in zit. Voor de Atkins adepten, je zou hem ook kunnen maken met een willekeurig ander wonderdieet, ga je dus niet persoonlijk aangevallen voelen. I Want a waffle sundae
pi_24542840
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 09:08 schreef Mr.J het volgende:

[..]

He Josti, als je niet wilt of kan lezen houdt het op hoor, maar ik probeer het nog 1x.

Wil je afvallen zal je verbranding omhoog moeten en dat doe je door meer te eten, niet door ermee te minderen. Continue aanvoer van voedingsstoffen is dus nodig.
Moet je je eens proberen voor te stellen, wat er in de wc ligt als je 3 weken lang aan de shakes zit
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 10:24:04 #127
43556 miss_dynastie
pi_24542980
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil me hier even bij aansluiten. Het is onzin en ook ik blijf roepen dat het onzin is. Het lijkt wel of boeken elkaar hierin gewoon overschrijven zonder onderzoek te doen.
Mijn moeder verkocht die onzin ook altijd, volgens mij is het net zo'n onzin als dat lezen in het donker slecht voor je ogen is Ik merk juist dat als ik wat later eet, ik minder zin in snaaien heb
  donderdag 13 januari 2005 @ 10:55:17 #128
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24543478
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:15 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Moet je je eens proberen voor te stellen, wat er in de wc ligt als je 3 weken lang aan de shakes zit
wie heeft het over shakes?

Gewoon een cracker, stukje fruit, een boterham etc.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24543650
Als je echt vastberaden bent om in drie weken 15 kilo af te vallen, dan moet je denk ik toch aan een HCG-kuur.. maar dat kost dan wel wat knaken.
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
  donderdag 13 januari 2005 @ 11:52:31 #130
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24544421
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:05 schreef Lempicka het volgende:
Als je echt vastberaden bent om in drie weken 15 kilo af te vallen, dan moet je denk ik toch aan een HCG-kuur.. maar dat kost dan wel wat knaken.
O please.

Beetje je test. productie omhoog gooien als je op een crash dieet (500kcal /d dacht ik) zit.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24552566
de meningen zijn wel erg verschillend he

de menukaart van vandaag:
* ehric voelt de klappen al komen
8:00___shake
10:00___kopje thee en klein plakje blanke reepkoek
12:00___shake en grote mok vifit optimel
14:30___appeltje
18:00___stukje rundvlees, 2 aardappelen, met prij en komkommer en een glas cola ligt
20:00___glas cola light
21:00___snee bruinbrood met kip

[ Bericht 4% gewijzigd door Ehric op 13-01-2005 23:21:22 ]
pi_24552705
Hey, ik ken iemand die zo'n HCG-kuur heeft gedaan

8 kg afgevallen!!

Nu 10 kg zwaarder dan voor de kuur

Goed plan

En gewoon zo doorgaan, Ehric. Als jij je er prettig bij voelt (en dat is toch ook heel erg belangrijk). En het is prei (je hebt wel iets met foutschrijven van groente).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24553550
LAMA

[ Bericht 74% gewijzigd door Ehric op 13-01-2005 23:20:52 ]
pi_24553651
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:33 schreef Isabeau het volgende:
Hey, ik ken iemand die zo'n HCG-kuur heeft gedaan
mezelf injecties geven om af te vallen? nou nee dank je, daar begin ik niet zo snel aan.
quote:
En gewoon zo doorgaan, Ehric. Als jij je er prettig bij voelt (en dat is toch ook heel erg belangrijk). En het is prei (je hebt wel iets met foutschrijven van groente).
tja... maar zit ik dan volgens jou wel op de goeie weg om af te vallen
pi_24553851
* je ontbijt tegenwoordig! Ik vind dat een uitstekende stap in de goede richting.
* je bent opgehouden met die bergen suikerklontjes in je koffie! Super!
* je luncht!
* je eet een stukje fruit tussendoor, perfecto!
* avondeten: stukje vlees, groente, aardappeltjes. Ik vind het prima
* je kreeg zo te zien trek en ipv koeken, chips etc nam je een bruine boterham

Je bent absoluut heel erg op de goede weg (nu nog een extra stukje fruit morgen en nog wat meer vocht binnenkrijgen )

Zolang jij beseft dat herbalife tijdelijk is omdat je nu graag snel resultaat wilt zien is het niet erg. Hiermee moet je kunnen afvallen. Verval niet in je oude slechte patroon (okay, zo nu en dan een dagje tussendoor is geen ramp).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24553991
Er zijn vast genoeg mogelijkheden om zoveel kilo's kwijt te raken in 3 weken, je hebt tenslotte voorbeelden. Maar het is natuurlijk nooit goed, zoveel gewicht kwijtraken in zo'n korte tijd. Ik heb niet alles gelezen, maar volgens mij heeft al iemand hier iets over gezegd. 1 a 2 kilo de week verliezen is beter voor je.
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_24555304
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 23:32 schreef MyImmortal het volgende:
1 a 2 kilo de week verliezen is beter voor je.
ja dat weet ik
pi_24555534
grappig om te lezen wat voor stomme dingen mensen uit halen om af te vallen!
ik heb zelf 2 jaar geleden 96 kilo gewogen ( ben 1.90 )
Op dit moment weeg ik rond de 80 kilo

En het is me gelukt door heel mijn eetpatroon om te gooien.
Ik kon toen gerust op een avond een doos musli repen naar binnen werken , nu doe ik dat gelukkig niet meer

- s'ochtends goed ontbijten ( 4 sneden brood )
- tot aan de middag had ik dan geen honger ( tot 12.00 )
- rond 12.00 luchen, altijd een kop soep , wel heldere soep met 4 sneden brood
let wel op wat je erop doet, vermijdt pasta, hagelslag enz en als je toch zin hebt in iets
zoets pak dan jam
eet geen vet rijke vleessoorten, pak bijvoorbeeld kip/kalkoen/rookvlees, iets in die richting
ik drink altijd magere melk, ( sommige vinden het niet lekker, maar ik heb er geen moeite mee )
heb wel altijd boter gebruikt, maar pak niet te veel
- dan smiddags rond 15.00 een aantal stuks fruit
- savonds eet ik altijd gewoon mee, maar wel veel groenten en minder vlees en aardappelen, en ik ben helemaal gek op salade.
- savonds drink ik meestal fruitsappen, en pak wel dingen als een koekje, maar ben al tevreden met een meergranen koekje of iets van theekoekje.
vermijdt drinken MET prik.

En tussen door , over de gehele dag heel veel water drinken, liter of 3 kwam ik makkelijk aan.
En ze zeggen dat het helpt

Maar schaf zeker niet alles af, net als in het weekend een biertje en chips erbij moet kunnen vind ik
maar hou het dan ook bij 1 of 2 pilsjes, en een klein beetje chips, en ga geen hele zak leeg zitten eten.
Baby make your move !!!
pi_24555540
mijn moeder zei al dat onze digitale weegschaal kapot was, en ik hoop echt dat ze gelijk heeft, zo niet dan weeg ik nu 97,2

maar goed m'n oudste zus had in 1 dag een verschil van 6 kilo (dus hij zal idd wel niet deugen)
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:07:35 #140
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24562237
Damn, en ik maar moeite om zwaarder te worden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24562894
Laat al die suikerklontjes wat je per dag in je thee/koffie doet eens zitten, of maak er bij elk kopje 1 van!
pi_24563052
* Na 8 uur niet meer eten, als dat niet kan door werk of zo, is het niet anders, maar ga niet nog later eten"

Hier ben ik het dus niet mee eens.
Ik heb veel verhalen daar over gehoord, de ene zegt 20.00 de andere zegt na 23.00
Maar je spijsvertering gaat snachts gewoon door.
Baby make your move !!!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:01:23 #143
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_24565868
tijdens de lunchpauze lekker buiten wandelen. gezond. en lekker.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_24567456
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 13:42 schreef XemmyX het volgende:
Laat al die suikerklontjes wat je per dag in je thee/koffie doet eens zitten, of maak er bij elk kopje 1 van!
sinds ik hiermee ben begonnen gebruik ik al (bijna) helemaal geen suiker meer

[ Bericht 1% gewijzigd door Ehric op 14-01-2005 18:55:17 ]
pi_24567574
m'n ouders gaan vanavond weer naar de winkel, 'k zal ze dan opdracht geven veel fruit mee te nemen.

menu van vandaag:
8:15___shake
11:00___mok thee z.s.
13:00___shake
15:00___klein suikerklontje (had ff wat energie nodig, en dan helpt 1 zo'n suikerklontje wél)
16:00___krentebroodje met 4 vruchtenjam, een banaan en een glas cola light
17:30___gehaktbal (met smulsaus ) 2 aardappelen, jus en spruitjes
18:30___glas cola light

* ehric pakt de ijsblokjes vast uit de vrieskist
pi_24568030
Je eet en drinkt nog steeds minimaal. Een beetje jus en wat jam kan echt geen kwaad.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24568628
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 19:23 schreef heiden6 het volgende:
Je eet en drinkt nog steeds minimaal. Een beetje jus en wat jam kan echt geen kwaad.
*mee eens*

luister nou toch es naar de ervaringsdeskundigen hier
(:
pi_24571123
Ik zou idd. wat meer "tussendoortjes" gaan eten. En dan doel ik niet op een mars of een snickers, maar op iets om een uur of 10:00 's morgens, iets om een uur of 16:00 en dan 's avonds nog iets. Stukje fruit, beschuitje met kaas (30+ als je dat lust), kopje soep etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:53:33 #149
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24571564
hmm, ik eet 's ohctends 2 broodjes als ik aankom op mijn werk (7:00) en meestal 0,3-0.5 L warme melk. dan om 9:30-10:00 een fles 0,5L warme melk met 2 broodjes en 's middags weer hetzelfde tenzij de melk niet lekker lijkt. dan gaat de cola open en die 1.5L is voor het einde van de avond op.
pi_24574086
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:20 schreef Ehric het volgende:
Ik wist altijd al dat ik te zwaar was, maar afvallen wil maar niet lukken.
Ik heb net op internet mijn BMI score even berekend; ik ben 1,82m en ik weeg nu 93 kilo, mijn BMI is 28,07 (een overgewicht dus)
ik wil eigenlijk binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo, maar hoe pak ik dat aan?

Ik heb geen tijd om te gaan fitnessen o.i.d. want als ik thuis kom van m'n werk moet ik nog heel veel dingen uitwerken, ik vind fitness ook saai en zeker niet ontspannend.
Op m'n werk zelf (ik werk op 7 locaties) ben ik wel de hele dag bezig (ben op m'n werk dus wel steeds in beweging)

Mijn dag ziet er als volgt uit:
- 7:30 's ochtends eet ik niets, eenmaal aangekomen op m'n werk neem ik een kopje koffie met koffiemelk en 2 suikelklontjes.
- 10:30 tijdens de koffiepauze neem ik nog 2 (heel soms 3) kopjes koffie met koffiemelk en elk 2 suikerklontjes, en een stuk ontbijtkoek.
- 12:30 tijdens de lunchpauze eet ik 3 bruine broodjes met pindakaas en 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes, soms (1 of 2 keer per week) nog 2 glazen multi-vit yoghurtdrink (0%vet)
- 14:30 tijdens de theepauze 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes.
- 17:00 's middags als ik thuis kom pak ik een fles cola light (deze anderhalve-literfles is aan het eind van de avond op) soms een bruin broodje met pindakaas en ga ik altijd even een uurtje tv kijken (even ontspannen, ik heb het overdag vrij druk altijd)
- 18:00 's avonds eet ik altijd max. 2 aardappelen (gemiddelde grootte) en dezelfde hoeveelheid groente, een beetje jus en meestal geen vlees (ben niet zo'n vleesmens) als we sla eten neem ik er altijd half-volle slasaus bij
- 18:15 's avonds na het eten werk ik nog een paar uur achter mijn laptop.
- 22:00 als ik dit alles heb gedaan neem ik meestal m'n fles cola light mee naar achteren en ga ik tv kijken, soms (max 1keer per week) neem ik nog 2 bruine broodjes met pindakaas, aarbei jam of val blanc (roomkaas)
- 0:30-1:00 ga ik op bed om de volgende dag weer hetzelfde programma te volgen.

Zoals ik eerder al zei, eigenlijk wil ik binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo (13 kilo afvallen)
maar hoe doe ik dit zonder mezelf helemaal uit te hongeren? (ik moet m'n werk nog wel een beetje behoorlijk kunnen doen)
Afvallen zonder erbij te sporten -> simpel rekensommetje laat zien wat je in 3 weken maximaal kwijt kan raken:
2400 kcal verbruik per dag (gem. voor een man), in een kilo vet zit ca. 8000 kcal. Wanneer je *niets* eet (enkel water en cola light tot je neemt), zul je per 3,33 dagen 1 kilo vet kwijtraken. In 3 weken zit je dus op maximaal 6,3 kilo verlies bij gelijkblijvend energieverbruik. Wil je er wel een beetje bij eten (zeer streng dieet, 1000 kcal per dag), dan zul je per dag 1400/8000 kilo vet verliezen, na 3 weken is dat dus 3,7 kilo.

Jouw streven impliceert 0,6 kilo per dag. Dat houdt in dat je elke dag ruim 3,5 uur (!!) achter elkaar extreem zou moeten fietsen/lopen/zwemmen (kcalorieverbruik: 700 per uur) EN daarnaast *niets* mag eten. Drie weken lang.

Het is mogelijk...

(cijfers bij benadering, voor iedereen (beetje) verschillend, maar geeft wel goed de richting aan)
None...
pi_24575378
en hoe zit het nou eigenlijk met cafeïne?

de één zegt dat ik cafeïnevrije cola moet gaan drinken en de ander zegt dat ik cafeïnehoudende thee moet drinken.

* ehric neemt nu een mandarijntje
pi_24575512
Persoonlijk merk ik er niets van als ik dat drink, qua energie of iets anders. Hetzelfde geldt voor red bull e.d..

Maar caffeïne lijkt me verder een vrij nutteloze stof, dus zonder zal wel beter zijn.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24575542
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 02:30 schreef heiden6 het volgende:
Persoonlijk merk ik er niets van als ik dat drink, qua energie of iets anders. Hetzelfde geldt voor red bull e.d..

Maar caffeïne lijkt me verder een vrij nutteloze stof, dus zonder zal wel beter zijn.
oke, thnx!!!

trusten dan maar weer
pi_24575626
stress!!!!
"In its function, the power to punish is not essentially different from that of curing or educating."Michel Foucault
  zaterdag 15 januari 2005 @ 09:43:15 #155
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24576948
Jullie mogen 1x raden waarom caffeine in fatburners verwerkt wordt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24579339
mag ik ook meeraden ?
was het niet zo dat caffeine vocht opzuigt?
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
pi_24580769
10-15 kilo afvallen in 3 weken dat gaat dus no fucking way lukken zonder beweging... ook met veel beweging geef ik je overigens weinig kans!
pursan!
pi_24586608
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 09:43 schreef Mr.J het volgende:
Jullie mogen 1x raden waarom caffeine in fatburners verwerkt wordt.
nou sorry maar om eerlijk te zijn weet ik het niet, caffeïne geeft energie, dat is wel bekend, maar waarom zegt de één dan dat ik het niet moet nemen en de ander juist van wel?
pi_24586660
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 14:33 schreef svda het volgende:
10-15 kilo afvallen in 3 weken dat gaat dus no fucking way lukken zonder beweging... ook met veel beweging geef ik je overigens weinig kans!
oke dat is misschien wel een beetje veel, maar tussen de 84-88 moet toch lukken.
pi_24586809
menu voor vandaag:

10:30 pas opgestaan
10:45___groot glas halfvolle melk
11:00___2 mandarijnen
12:30___macaroni (tja we hadden nog heeeeel veel in de vrieskist liggen) + schaaltje vanille vla
13:00___glas cola light
15:00___glas h.v. melk
19:00___shake
20:30___2 glazen cola light
0:30___bruin broodje met 4 vruchten(extra) jam

ik weet het, veel te weinig vocht, nog steeds te veel cola (wil daar eigenlijk niet mee stoppen) etc.
kan ik die 2e shake morgen wel opeten? of moet ik perse 2 van die dingen op een dag? nee toch?

[offtopic]ik moet nu ff weg, dus reageer vanavond pas laat[/offtopic]

[ Bericht 5% gewijzigd door Ehric op 16-01-2005 01:07:12 ]
pi_24586930
hahah gaat je echt never lukken, als je t al te moeilijk vindt om te stoppen met een paar glazen cola light
pi_24587086
yep, je eet nog steeds te weinig. En als jij zoveel cola light wilt drinken omdat dat je helpt bij het afvallen: gewoon doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24587782
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:04 schreef lightjah het volgende:
hahah gaat je echt never lukken, als je t al te moeilijk vindt om te stoppen met een paar glazen cola light
ik kan er wel mee stoppen, ik kan met alles wel stoppen, maar ik zie er niet het nut van in, ik vind het lekker en je wordt er niet dik van, en zo slecht is het nou ook weer niet (nouja voor je gebit misschien)
pi_24587805
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 21:14 schreef Isabeau het volgende:
yep, je eet nog steeds te weinig.
maja ik voel me niet slecht ofzo (slapjes etc.) dus wat dat betreft...
pi_24588091
Ik zat naar je lijst te kijken en had echt van..dit liegt hij! Ik geloof dat je er een heleboel bij snoept aan tussendoortjes, want wat jij aan eten binnenkrijg daar zou ik niet op kunnen teren. En ik ben 1,86m en 75 kg.

Dus je gewicht kan 3 oorzaken hebben; of je snoept dus teveel tussendoor en hebt dat niet door (wil het niet toegeven) of je hebt zoweinig beweging en spieren om je eten te verbranden. Of een combinatie hiervan.
En ik denk dat het het laatste is. Naast je slechte eetpatroon train je gewoon te weinig.
Wil je afvallen? Moet je er iets voor doen..en geen tijd is geen excuus. Ik fitness soms van 22:30 tot 23:30. En de openingstijden zijn van 7:30 - 23:30.
Je hebt dus voor je werk en na je werk ruim de tijd. En wat is een uurtje per dag, 3-4 keer per week nou?

Het leuke van fitness is dat je meer spieren opbouwt en daardoor meer energie verbruikt en zo dus eigenlijk mag eten wat je normaal niet mag eten omdat je meer gaat verbranden.
pi_24588327
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 22:09 schreef xman het volgende:
Ik zat naar je lijst te kijken en had echt van..dit liegt hij! Ik geloof dat je er een heleboel bij snoept aan tussendoortjes, want wat jij aan eten binnenkrijg daar zou ik niet op kunnen teren. En ik ben 1,86m en 75 kg.

Dus je gewicht kan 3 oorzaken hebben; of je snoept dus teveel tussendoor en hebt dat niet door (wil het niet toegeven) of je hebt zoweinig beweging en spieren om je eten te verbranden. Of een combinatie hiervan.
En ik denk dat het het laatste is. Naast je slechte eetpatroon train je gewoon te weinig.
Wil je afvallen? Moet je er iets voor doen..en geen tijd is geen excuus. Ik fitness soms van 22:30 tot 23:30. En de openingstijden zijn van 7:30 - 23:30.
Je hebt dus voor je werk en na je werk ruim de tijd. En wat is een uurtje per dag, 3-4 keer per week nou?

Het leuke van fitness is dat je meer spieren opbouwt en daardoor meer energie verbruikt en zo dus eigenlijk mag eten wat je normaal niet mag eten omdat je meer gaat verbranden.
nou dat is toch echt wat ik eet, meer niet, zelfs als ik stiekem een suikerklontje snoep staat't in de lijst.
neem nu nog 2 mandarijntjes
  zondag 16 januari 2005 @ 09:17:22 #167
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_24593446
Het is echt te weinig eten inderdaad. Je valt zo af op een korte termijn, maar je lange termijn?.
Ook je vochtpeil is heel zielig. Van water wordt je niet dik, en het geeft ook nog een vullend effect. Afvalstoffen gaan sneller weg etc.
Je bent stom bezig om je lichaam zo abrupt anders te laten functioneren.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
pi_24593476
en ben je al wat afgevallen?
pi_24594346
Als je lichaam .een tekort aan water heeft, gaat het dacht ik koolhydraten omzetten in vetten waarbij water vrijkomt. Hierdoor wordt het waterpeil wel weer opgevuld, maar er komt ook vet bij. Te weinig water is bij heel veel mensen dus een dikmaker. Bovendien voert het veel afvalstoffen weg wat ook lekker is meegenomen

Denk niet dat die cola light heel erg is, maar cafeïne is gewoon troep. Het zorgt er ook voor dat je sneller urine aan gaat maken, dus daar verlies je weer wat vocht. Ik dacht dat je door een bak beetje sterke koffie zelfs meer vocht verliest dan dat je binnenkrijgt, het zal niet veel schelen. Je moet dus echt veel meer water drinken en niets anders.
pi_24594362
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:56 schreef Ehric het volgende:
menu voor vandaag:

10:30 pas opgestaan
10:45___groot glas halfvolle melk
11:00___2 mandarijnen
12:30___macaroni (tja we hadden nog heeeeel veel in de vrieskist liggen) + schaaltje vanille vla
13:00___glas cola light
15:00___glas h.v. melk
19:00___shake
20:30___2 glazen cola light
0:30___bruin broodje met 4 vruchten(extra) jam

ik weet het, veel te weinig vocht, nog steeds te veel cola (wil daar eigenlijk niet mee stoppen) etc.
kan ik die 2e shake morgen wel opeten? of moet ik perse 2 van die dingen op een dag? nee toch?

[offtopic]ik moet nu ff weg, dus reageer vanavond pas laat[/offtopic]
Dit is ongezond, slecht en je lichaam gaat nu in de "armoestand". Je verbranding komt op een laag pitje te staan en zodra je meer gaat eten gaat je lichaam hamsteren, en zul je zwaarder worden dan je voor je lijnpoging was. Gefeliciteerd, u bent toegetreden tot de slachtoffers van het jojo-effect...

Overigens, cola light is in theorie zo slecht nog niet. Je wordt er niet dik van, aangezien er minder dan 1 kilocalorie per 100ml in zit. Ook is het niet slecht voor je tanden door het gebrek aan suiker. Wat wél het geval is, is dat er aspartaam in zit, een zoetstof die niet onverdeeld goed voor je is. Je mag hier maximaal 2,5 gram per dag van gebruiken (vergelijkbaar met 250 gram suiker). Voor een volwassene is dit ongeveer 1,5 liter cola light op een dag...

Wat me wel opvalt is dat je bijvoorbeeld vrij veel melk drinkt. Hoe kom je op dat idee, juist als je af wilt vallen kun je de melk beter een tijdje minderen. Melk blijkt uit recente onderzoeken ook niet zo heel belangrijk voor het lichaam (calcium blijkt niet te worden opgenomen, ook al is dat lang beweerd), laat dat staan, want hier blijven toch de nodige extra calorietjes in zitten.

Ga groente en fruit eten, dit is zo ongezond! Wat jij doet, is jezelf trakteren op een vele malen groter risico op kanker en dergelijken door het vitaminegebrek wat je kent. 200 gram groente en 200 gram fruit op een dag is echt het minimum wat een mens nodig heeft.

En stop met de macaroni, eet gewoon volkorenbrood ed. Macaroni is een dikmaker door de saus en de vele calorien. Wil je wel macaroni eten, neem dan volkoren, dat vult beter én het is goed voor je darmen. Brood heb je sowieso nodig, onder andere vanwege het Jood dat er in zit, en dat zorgt voor goed functioneren van je schildklier. Te weinig jood kan vervelende gevolgen hebben, onder andere overgewicht! Brood eten dus, is ook nog eens goed voor je darmen...

En die vanille vla.. Jij hebt je duidelijk niet echt ingelezen in de materie... Vanillevla bevat zo ontzettend veel suiker en zooi, het is niet bepaald zo dat je daar van af gaat vallen...

Jouw lijf snapt je eetgedrag niet meer, en dat is de reden dat je zo dik bent. Van weinig eten worden mensen soms nog dikker dan wanneer ze gewoon hun aanbevolen dagelijkse hoeveelheid zouden eten en een beetje zouden bewegen.

Maar goed, maak jezelf maar kapot, maar kom niet huilen als je over een paar maanden boven je oude gewicht zit en over enkele jaren een verrotte schildklier en kanker hebt...
  zondag 16 januari 2005 @ 12:40:33 #171
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24595431
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 20:46 schreef Ehric het volgende:

[..]

nou sorry maar om eerlijk te zijn weet ik het niet, caffeïne geeft energie, dat is wel bekend, maar waarom zegt de één dan dat ik het niet moet nemen en de ander juist van wel?
Anders ga je je eerst eeens inlezen in de materie?

O wacht, je moet er natuurlijk geen moeite voor doen he?
quote:
Caffeine is de alombekende partner van ephedrine. Dit is omdat caffeine inspeelt op enkele van de controle mechanismen van ephedrine. Ten eerste is het een methylxanthine, en verhindert het de afbraak van cAMP in de cel. Dat wil zeggen meer cAMP in de cel en meer vetafbraak. Ten tweede is het zo dat wanneer cAMP afgebroken wordt het product adenosine gevormd wordt. Dit wordt uit de cel getransporteerd en bind zich op een adenosinereceptor. Deze receptoren zullen vetverlies verhinderen. Nu is het wel heel toevallig dat caffeine ook deze receptor bezet en dus verhindert dat de adenosine die toch gevormd zou worden een negatief effect uit te oefenen. Verder is het een bonus dat caffeine ook diuretisch werkt. Het doet je water afscheiden waardoor je er droger uitziet dan je eigenlijk bent. vandaar dat ik ook vaak met hoge dosissen cola light werk in de week voor een wedstrijd.
Bron: Big Cat
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 16 januari 2005 @ 13:10:27 #172
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_24595869
quote:
Op zondag 16 januari 2005 11:17 schreef innovative het volgende:

[..]


[..]
Maar goed, maak jezelf maar kapot, maar kom niet huilen als je over een paar maanden boven je oude gewicht zit en over enkele jaren een verrotte schildklier en kanker hebt...
I N D E R D A A D !!
"t zou fijn zijn als je wat aankwam in hersens
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
pi_24596958
tvp
idioot
pi_24597683
oke meer vocht dus, 'k zal vandeweek crystal clear halen ipv cola.

10:00___shake
10:30___halve gevulde koek
11:00___halve liter crystal clear
12:00___plakje magere kaas en een glas cola light
14:30___pistolet broodje met jam, stukje stokbrood met magi (we eten altijd laat zondag 's)
15:30___halve liter crystal clear
17:00___kopje koffie met melk en suiker (tja hij had 't al ingeschonken voordat ik er erg in had, en vond het een beetje lullig om te zeggen "gooi 't maar weer weg" maar dat komt ook door de situatie, kan ik hier ff niet uitleggen)
19:30___shake
20:30___2 glazen water


vul 't vanavond wel weer aan.

[ Bericht 23% gewijzigd door Ehric op 16-01-2005 23:30:08 ]
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2005 @ 15:45:24 #175
43556 miss_dynastie
pi_24597823
Ik snap niet waarom je die shakes gebruikt, en dan wel vanillevla en koek en zo naar binnen werkt. Wat is dan het voordeel van zo'n shake?
pi_24598525
er klopt helemaal niks van wat je doet Ehric , luister naar die tips die de mensen geven
ben benieuwd hoeveel je al bent afgevallen
pi_24598743
Waarom drink je crystal clear en cola? Volgens mij zit in beide van die zoetstof... Waarom niet gewoon water?
En meer bewegen, ja het is al vaker gezegd. Maar het helpt echt.
Bezuinigen op wat je eet volgens mij niet...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_24598904
quote:
Op zondag 16 januari 2005 16:46 schreef Nijna het volgende:
Waarom drink je crystal clear en cola? Volgens mij zit in beide van die zoetstof... Waarom niet gewoon water?
En meer bewegen, ja het is al vaker gezegd. Maar het helpt echt.
Bezuinigen op wat je eet volgens mij niet...
Inderdaad, meer eten, meer drinken en meer bewegen. Op de manier zoals je nu bezig bent kom je dus geen stap verder.

Crystal clear is gewoon een van de vele frisrdanken uit de heineken/vrumona stal. De citroen is in feite 7-up maar dan met zoetstof ipv gewone suiker. En dat hele bronwater gedoe is een beetje onzinnig, ze gebruiken het zelfde water als voor sourcy en pepsi daar in bunnik.

[ Bericht 19% gewijzigd door Fixers op 16-01-2005 17:18:39 ]
pi_24599219
Meer drinken!! Gewoon een halve liter flesje spa naast je en zorgen dat je die op een dag vier hebt leeggedronken.. In het begin lijkt het veel, maar het went...

Van zoetstoffen (dus ook colalight) zakt mijn suikerspiegel, waardoor ik me flauw voel en dus iets zoets wil eten... Nu gebruik ik gewoon geen suiker meer. Thuis drink ik alleen water en thee (zonder suiker) desnoods met wat magere melk omdat het dan meer vult...

Waarom eet je een boterham met jam..? Dit is echt puur suiker... Neem dan gewoon wat gezonds... En je hoeft echt niet zo honger te lijden hoor!! Eet lekker wat groenten en fruit....
pi_24599464
*tvp
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_24599885
quote:
Op zondag 16 januari 2005 17:31 schreef Rhoona het volgende:


Waarom eet je een boterham met jam..? Dit is echt puur suiker... Neem dan gewoon wat gezonds... En je hoeft echt niet zo honger te lijden hoor!! Eet lekker wat groenten en fruit....
Er bestaat ook Lightjam.

300 calorieen voor een volle pot. Dat vind ik heel erg meevallen,zeker als je niet zo'n dikke laag op je boterham doet.
  zondag 16 januari 2005 @ 18:33:18 #182
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_24600177
Jam, Gevulde koek, suiker is vijand nummer 1. En je neemt eerst een shake en half uur later een halve gevulde koek? Erg logisch. En leer es water drinken!
Zet es wortels, paprika's, tomaten, bleekselderij etc op je boodschappenlijstje.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
pi_24600371
Stop als eerste gewoon met de kleine dingetjes:
Geen 3 suikerklontjes maar doe er nou es 1 in. Als je eenmaal zonder suiker leert te drinken is het veel lekkerder (Spreek uit ervaring)
Drink ipv Cola Light nou eens gewoon water. Water neemt de trek weg, reinigt je lichaam erg goed en het is sowieso heel goed voor je.
ovide - Ovide - viOde - videO - video
pi_24601432
quote:
Op zondag 16 januari 2005 18:12 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Er bestaat ook Lightjam.

300 calorieen voor een volle pot. Dat vind ik heel erg meevallen,zeker als je niet zo'n dikke laag op je boterham doet.
Ja dat weet ik, maar ik heb niet het idee dat de TS lightjam zat te eten...
pi_24603172
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:04 schreef Rhoona het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar ik heb niet het idee dat de TS lightjam zat te eten...
true
pi_24604636
ik gebruik wel lightjam (of hoe zoiets ook maar heet)
water vind ik echt absoluut niet lekker, daarom drink ik het niet.
In crystal clear zit toch helemaal geen zoetstof/suiker?
maar goed... ik zal de tussendoortjes vervangen door fruit, en zal proberen 's avonds minimaal een half uur te gaan wandelen. (ze zeggen dat dat helpt)
pi_24604700
het lijkt misschien dat ik nu veel te weinig eet, maar ik voel me nog kiplekker hoor.
quote:
Anders ga je je eerst eeens inlezen in de materie
dat doe ik ook wel, maar iedereen zegt wat anders, wat de één een must vindt, vindt de ander not-done. werkt nogal verwarrend.
pi_24604909
Hoeveel ben je al afgevallen sinds het begin van dit topic? :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_24604979
Hihihi, nee, dat crystal clear smaakt zomaar zoet, zonder zoetstof? Het enige wat zoet smaakt zonder suiker of zoetstof is gewoon water, nadat je een artisjok hebt gegeten!
Of je leest de etiketten eens........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24605124
quote:
Op zondag 16 januari 2005 23:32 schreef Ehric het volgende:

In crystal clear zit toch helemaal geen zoetstof/suiker?
Heb jij weleens een etiket bekeken?

In crystal clear zit aspartaam. Kun je gerust van me aannemen, mijn darmen zijn nl. langzaam verziekt van de aspartaam, en ik kan nu dus helemaal niets meer gebruiken met aspartaam erin. Toen ik ervoor gewaarschuwd werd geloofde ik het niet, en na vijf jaar aspartaam gebruiken had ik zware darmklachten en chronische keelontsteking.

Het staat trouwens ook wel eens op verpakkingen als fenylallanine of E951.

Als je per sé suikervrije frisdrank wilt hebben, neem dan die spa & fruit flessen, daar zit nl. wel zoetstof in, maar in ieder geval geen aspartaam. En drink het met mate. Er wordt wel een grens gegeven, maar het is nooit goed om dag na dag aan een bovengrens te gaan zitten.

Als je een toetje wilt, neem dan magere yoghurt ipv vanillevla. Zure melkproducten zijn ook heel belangrijk voor het herstel van je huid. Het houdt je huid dus strakker bij het afvallen. Dat is geen fabeltje, mijn moeder moest het verplicht van de dermatoloog (biogarde roer moest ze hebben).

Veel vruchtensap is ook geen goed idee, omdat hier vaak evenveel kcal in zitten als in cola. Bovendien krijg je met sap geen vezels binnen en die zijn heel erg belangrijk voor het functioneren van je darmen.

IJsthee zou ik niet doen, omdat bijna alle merken er aspartaam in doen, alleen Lipton niet en de huismerken van Lidl en Aldi (maar die laatste twee zijn erg zoet, dus er zal veel suiker in zitten).

Lightjam is een goed idee, maar neem dan wel die van Hero, daar zit gewoon meer fruit in en minder suiker, dus geen chemische troep.

Koffie en thee kan geen kwaad. Er wordt wel gezegd dat je hier meer vocht mee verliest dan binnenkrijgt, maar onlangs stond er weer bericht in de krant van een onderzoek dat dit tegenspreekt. Ik zou zeggen drink koffie en thee met mate, en probeer anders eens groene thee.

Iedere avond een half uur wandelen is een heel goed idee. Dat wordt sowieso minimaal aangeraden door de hartstichting. Maak er als het kan een uurtje van (ga samen met iemand, dan is het zo over) of probeer het te integreren in je dagelijkse patroon (loop naar de supermarkt of zo). Het helpt ook echt heel veel met afvallen. Heb het zelf ook een tijdje zo gedaan.
Sanity is (not) statistical
pi_24605730
quote:
Op maandag 10 januari 2005 10:07 schreef Isabeau het volgende:
Funksoldier, wat mij vaak opvalt in de fokdieetclub is dat als je stilstaat wbt afvallen het soms helpt om meer te gaan eten. Wel meer kcal-arme dingen dan dus (groente bijv.) en ook ontbijten helpt bij het afvallen. Veel mensen gaan al afvallen als ze 3 fatsoenlijke maaltijden op een dag nemen ipv alleen avondeten.
als ik vrij ben kom ik vaak pas rond het middaguur m'n bed uit en mis dus eigenlijk het ontbijt en ga gelijk naar de lunch (=gewoon brood). Ik heb dan dus geen 3 maaltijden; is dit al te erg? Kan dom overkomen; mijn excuses
Tap tap tap
pi_24606203
ik had de verpakkingen en dus de etiketten al weggegooid.
heel erg stom, maar ik weet niet hoeveel ik ben afgevallen, want onze weegschaal is stuk (de laatste keer dat ik erop stond was bij de bloedbank)
pi_24606256
Kick eens af van suiker en zoete smaken. Ja, het is afkicken, maar je hebt geen suiker nodig. En vergeet de weegschaal, als je het goed doet gaan je kleren vanzelf ruimer zitten.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24606290
Ehric, als je je liever met positieve mensen omringd ben je uiteraard hier ook welkom: Fok!Dieetclub deel 58

CherryLips: ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, want ik sta in het weekend ook altijd zo laat op dat ik eigenlijk wel direct aan de lunch kan beginnen. Ik heb er nog nooit iets over gelezen en het kan lijkt me totaal geen kwaad als het niet dagelijks is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24606503
Nou ja, het is vrij vaak want ik ben een avondmens en ga dan laat naar bed en kom er laat uit, vooral ook omdat ik relatief weinig college heb nu en pas laat in de ochtend. Zoals vanavond dus.

Maar bij mij weet ik donders goed waar m'n probleem zit qua afvallen. Ik ben de afgelopen 4 jaar zo'n 3 kilo aangekomen; valt op zich best mee, maar het is (vind ik) goed aan te zien en veel kleren passen me gewoon niet meer. Ik beweeg weinig en ik vreet veels teveel chocola. Punt. Verder snoep ik niet; geen chips (ja als het voor m'n neus staat of in m'n schoot gemikt wordt maar dat is zelden), geen drop (bah), alleen CHOCOLA. Dat is mijn verslaving - volgens mij kun je beter verslaafd zijn aan cola light. Oh en ik eet wit brood ipv bruin. Ik moet wel aan t bruin vanwege stoelgang enzo die niet meewerkt sinds ik buikgriepje heb gehad, maar ik vind het gewoon niet lekker.
En als het ook maar een klein beetje vriest fiets ik niet omdat ik als de dood ben op m'n bek te gaan. Vanwege gezondheidsproblemen kan ik niet zoveel sporten beoefenen (daarom hou ik niet van vallen met de fiets), ik kan niet eens rennen. Ik heb pilates gedaan, ook voor de botten, gewrichten en spieren maar dat werd zo duur en druk dat ik t zat was. Zwemmen blijft over maar ik ben gewoon te beroerd om erheen te fietsen (20 minuten, is wel weer goed eigenlijk), te zwemmen, en me dan weer te douchen en moeilijk om te kleden en weer terug te fietsen. Ja, ik weet 't, ik moet daar even doorheen prikken. Best lame.

Mijn BMI is 21.25, dus wel goed. Ik heb alleen dunne botten dus die BMI zal even anders berekend worden bij mij denk ik. Ik kan in principe ook wel kilos kwijtraken; na de zomervakantie was ik 3 kilo aangekomen, sodeknetter! Maar door een 'dieet' waarin ik doordeweeks gewoon at, 2 tot 3 keer per dag, en tussendoor toastjes met kruidenkaas bijv.. In kaas zit dan ook wel weer caloriën maar minder dan in een doos chocoladetruffels lijkt me, want geloof me, die schuif ik zo naar binnen En in het weekend mocht ik dan wel chocola enzo. En toen was ik die 3 kilo weer kwijt, die ik aangekomen was, maar verder dan dat kwam ik niet. Cola drink ik al jaren niet meer. Cola light dus, en veeeeeeeel melk (vanwege calcium), wat Ice Tea (Pickwick), thee en nu heb ik een tic met dubbeldrank enzo. Staan bol van de suikers natuurlijk...
Tap tap tap
pi_24606712
Lichte of zware botten scheelt maximaal 3 pond. CherryLips, volgens mij weet je zelf uitstekend de vinger op de zere plek te leggen. En chocolade (pure dan) is supersuper gezond! 50 gram per dag is (eh, maar het wordt al snel meer natuurlijk).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24606879
50 gram maar?


Tap tap tap
pi_24608766
quote:
Op maandag 17 januari 2005 00:57 schreef Isabeau het volgende:
Ehric, als je je liever met positieve mensen omringd ben je uiteraard hier ook welkom: Fok!Dieetclub deel 58
Isabeau, ik zou graag positief willen zijn als iemand zijn best doet om af te vallen. Overgewicht is ongezond, dus ik moedig het van harte aan. Ware het niet dat de manier waarop de TS bezig is minstens zo ongezond is als overgewicht, en daarbij ook nog eens niet blijvend. Dan kun je hem natuurlijk de hemel in prijzen, maar hem met zijn neus op de feiten drukken is denk ik ook enigzins zinvol, want hij geeft zelf aan dat hij gezond moet zijn binnen korte tijd.

Het probleem is echter dat hij de meeste basiskennis niet wil aannemen. Zeggen dat water gezond is wordt afgedaan met "dat lust ik niet", ik heb inmiddels zo'n tig keer voorbij zien komen dat hij groente en fruit moet eten, wat hij niet doet, en ook het principe van de shakes en dan wél een gevulde koek of vla is niet helemaal logisch. Dat zeggen levert echter het antwoord "gewoonte" of "geen zin om iets anders te pakken" op. Ik denk dat nagenoeg iedereen in dit topic het vooral goed voor heeft met de TS. Er staat namelijk bar weinig onzin in over afvallen, voornamelijk opbouwende tips. Ik vraag me af wat het verschil is met de dieetclub, ik gok namelijk dat ook dáár menig persoon verbaasd zal staan van dit zelf bij elkaar verzonnen "dieet", en dit ook zal tonen.
  Moderator maandag 17 januari 2005 @ 09:48:15 #199
5428 crew  miss_sly
pi_24608945
quote:
Op maandag 17 januari 2005 00:57 schreef Isabeau het volgende:
Ehric, als je je liever met positieve mensen omringd ben je uiteraard hier ook welkom: Fok!Dieetclub deel 58

CherryLips: ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, want ik sta in het weekend ook altijd zo laat op dat ik eigenlijk wel direct aan de lunch kan beginnen. Ik heb er nog nooit iets over gelezen en het kan lijkt me totaal geen kwaad als het niet dagelijks is.
Volgens mij maakt het niet uit als je luncht ipv ontbijt, als dat binnen een redelijke tijd nahet opstaan gebeurt. Ik heb gelezen dat het het beste is, als je binnen een uur na het opstaan je eerste maaltijd nuttigt. Ik denk dat het dan niet uitmaakt of je dat lunch of ontbijt noemt, tenzij je direct overgaat tot een enorme lunch ipv een lichte
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24610818
Drink gewoon eens een paar glazen water per dag! Is dat nou zo moeilijk! In je lijstje staat nu halve liter crystel clear! Is niet erg, maar daar buiten om! of in plaats van drink gewoon een paar glazen water tussen door! of zet een fles water naast je neer!
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 12:06:56 #201
43556 miss_dynastie
pi_24610883
Ik ben nog steeds benieuwd waarom je shakes gebruikt in plaats van normaal te eten, om vervolgens te gaan snoepen?

En misschien kun je slimpie door je water gooien. Geeft een lekker smaakje, en is ook nog es veel goedkoper dan crystal clear (mits je natuurlijk niet tien keer zoveel gebruikt als nodig is).
pi_24610918
TS, overigens, als je geen water lust ga dan over op thee of aanmaaklimonade. Thee bevat wel theeïne (familie van caffeïne), maar niet zo heel veel waardoor je er niet van uitdroogt. Het bevat echter geen caloriën. Aanmaaklimonade bevat wel een kleine hoeveelheid suiker, maar je hoeft dat nou ook weer niet volledig van je menu te schrappen, het gaat vooral om verhoudingen. Als dit het makkelijker maakt om veel te drinken win je daarmee namelijk ook een hoop, het is beter voor je nieren en afvalstoffen worden sneller afgevoerd.

Een laatste optie is water met een paar druppels citroensap. Voor mij werkt dat ook vaak goed...
  maandag 17 januari 2005 @ 12:21:50 #203
89230 Bubsel
3-5-2006!!
pi_24611093
Je hebt ook thee zonder theeïne en looizuur en die is ook best goed te drinken vind ik.
pi_24611528
TS lust je geen water?
  maandag 17 januari 2005 @ 13:35:44 #205
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24612052
Of neem kruidenthee, en dan niet die smaakjesthee van pickwick want da's gewoon zwarte thee. Dus bv. rooibos, fruit & kruid, oplosthee van zonnatura e.d. Dat mag je nl. wel bij die 2 liter optellen. Herbalife heeft trouwens ook prima theepoeder, is alleen knetterduur.
Ik drink zelf overdag minstens 2 liter kruidenthee. Water drink ik alleen als ik sport (bij intensief sporten doe ik er Isostar poeder bij).

Enne, je MOET geen 2 shakes per dag, het wordt aanbevolen. Je kunt de shake nemen als ontbijt, als lunch of als avondeten. Wil je een keertje gewoon lunchen, dan vervang je je avondmaaltijd. Wil je een keertje maar 1 shake op een dag, dan kan dat. Als je aan de Herbalife zit, dan zou je ook een begeleider (degene die je het spul verkoopt) moeten hebben. Die kan je er alles over vertellen en je nog motiveren ook. Heb zelf ook aan het spul gezeten, ben er prima van afgevallen maar je moet inderdaad geen wonderen verwachten als je ermee stopt.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24614466
Water is een kwestie van wennen...
Als je steeds van dat zoete spul drinkt dan is water maar saai, maar daar wen je echt aan. En anders wat iemand anders al zei wat citroensap erbij doen ofzo. Maak je eigen crystal clear voor veel minder geld. Van de zomer was ik ergens en daar stonden kannen water met schijfjes sinaasappel of citroen en dat was erg lekker.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_24615299
10-15 kg afvallen in 3 weken tijd lijkt met niet erg reel. Na mijn inzicht moet je ook niet je eetpatroon in een aantal dagen helemaal gaan veranderen. Gewoon rustig beginnen. Probeer eerst tussendoortjes te laten staan, dit scheelt echt veel. Water is in het begint ook niet erg lekker zeker als je gewend bent om cola en andere frisdranken te drinken. Met water moet je rustig beginnen en na een tijdje vind je het steeds lekkerder worden en drink je liters per dag. Als je je eet/drink patroon langzaam verandert dan heb je ook de meeste kans dat je na die "3 weken afvallen" niet weer aankomt. Tussendoor wat meer sporten is ook niet verkeerd
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_24617627
Zet anders een fles water naast je bed, doe ik 's zomers altijd. Ik ben zelf altijd geneigd gewoon weinig te drinken (ik plas normaal gesproken ook maar 2 keer per dag ofzo) maar gewoon een fles naar m'n bed doet wonderen Ik ben nu in winterslaap ofzo, ik drink echt weinig...
Tap tap tap
pi_24620420
Ik heb een vraagje. Sinds een paar dagen probeer ik mij weer aan een normaal eetpatroon te houden, weg snoeperijen, veel water, meer fruit, ik ben echt geen groenteliefhebber, en ik probeer daarnaast meer te bewegen maar dat moet ik nog opbouwen, 15 minuten op de stepper en ik hang al zowat met mijn tong op mijn schoenen.
Ik wil ongeveer 5 kilo verliezen, met mijn 1.63 en ongeveer 65 kilo moet dat kunnen.
Tot op een paar dagen at ik overdag op mijn werk niet veel, rond elf uur 3 plakken ontbijtkoek, tussen de mddag yoghurt, rond vier uur fruit, soms een bakkie cup-a-soup en soms boterham van de boterham express erbij.
Dat is niet veel maar nu ik dus weer geregelder wil eten, inclusief ontbijt merk ik dat het hongergevoel zich aandient, wat ik hiervoor dus echt niet kende. Ik ben dus geneigd om weer meer naar binnen te werken. Is dit normaal of moet ik er anders mee omgaan.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_24622045
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:20 schreef Ehric het volgende:
Ik wist altijd al dat ik te zwaar was, maar afvallen wil maar niet lukken.
Ik heb net op internet mijn BMI score even berekend; ik ben 1,82m en ik weeg nu 93 kilo, mijn BMI is 28,07 (een overgewicht dus)
ik wil eigenlijk binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo, maar hoe pak ik dat aan?

Ik heb geen tijd om te gaan fitnessen o.i.d. want als ik thuis kom van m'n werk moet ik nog heel veel dingen uitwerken, ik vind fitness ook saai en zeker niet ontspannend.
Op m'n werk zelf (ik werk op 7 locaties) ben ik wel de hele dag bezig (ben op m'n werk dus wel steeds in beweging)

Mijn dag ziet er als volgt uit:
- 7:30 's ochtends eet ik niets, eenmaal aangekomen op m'n werk neem ik een kopje koffie met koffiemelk en 2 suikelklontjes.
- 10:30 tijdens de koffiepauze neem ik nog 2 (heel soms 3) kopjes koffie met koffiemelk en elk 2 suikerklontjes, en een stuk ontbijtkoek.
- 12:30 tijdens de lunchpauze eet ik 3 bruine broodjes met pindakaas en 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes, soms (1 of 2 keer per week) nog 2 glazen multi-vit yoghurtdrink (0%vet)
- 14:30 tijdens de theepauze 2 mokken thee met elk 3 suikerklontjes.
- 17:00 's middags als ik thuis kom pak ik een fles cola light (deze anderhalve-literfles is aan het eind van de avond op) soms een bruin broodje met pindakaas en ga ik altijd even een uurtje tv kijken (even ontspannen, ik heb het overdag vrij druk altijd)
- 18:00 's avonds eet ik altijd max. 2 aardappelen (gemiddelde grootte) en dezelfde hoeveelheid groente, een beetje jus en meestal geen vlees (ben niet zo'n vleesmens) als we sla eten neem ik er altijd half-volle slasaus bij
- 18:15 's avonds na het eten werk ik nog een paar uur achter mijn laptop.
- 22:00 als ik dit alles heb gedaan neem ik meestal m'n fles cola light mee naar achteren en ga ik tv kijken, soms (max 1keer per week) neem ik nog 2 bruine broodjes met pindakaas, aarbei jam of val blanc (roomkaas)
- 0:30-1:00 ga ik op bed om de volgende dag weer hetzelfde programma te volgen.

Zoals ik eerder al zei, eigenlijk wil ik binnen 3 weken naar ongeveer 80 kilo (13 kilo afvallen)
maar hoe doe ik dit zonder mezelf helemaal uit te hongeren? (ik moet m'n werk nog wel een beetje behoorlijk kunnen doen)
Als ik dit zo lees heb ik om te beginnen 4 tips:

- Eet s'morgens WEL (is het belangrijkste eetmoment van de dag).
- Eet s'avonds na 20 uur zo weinig mogelijk.
- Drink de hele dag door water, probeer de 2 liter te halen per dag.
- Ga hardlopen/fietsen, 3x per week. Gewoon beginnen en langzaam opbouwen.

Anders krijg je die 13kg nooit op een GEZONDE manier eraf.
...
  dinsdag 18 januari 2005 @ 10:47:49 #211
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24622141
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 08:30 schreef Quembel het volgende:
Ik heb een vraagje. Sinds een paar dagen probeer ik mij weer aan een normaal eetpatroon te houden, weg snoeperijen, veel water, meer fruit, ik ben echt geen groenteliefhebber, en ik probeer daarnaast meer te bewegen maar dat moet ik nog opbouwen, 15 minuten op de stepper en ik hang al zowat met mijn tong op mijn schoenen.
Ik wil ongeveer 5 kilo verliezen, met mijn 1.63 en ongeveer 65 kilo moet dat kunnen.
Tot op een paar dagen at ik overdag op mijn werk niet veel, rond elf uur 3 plakken ontbijtkoek, tussen de mddag yoghurt, rond vier uur fruit, soms een bakkie cup-a-soup en soms boterham van de boterham express erbij.
Dat is niet veel maar nu ik dus weer geregelder wil eten, inclusief ontbijt merk ik dat het hongergevoel zich aandient, wat ik hiervoor dus echt niet kende. Ik ben dus geneigd om weer meer naar binnen te werken. Is dit normaal of moet ik er anders mee omgaan.
Als je gewoon gezonde dingen eet is het juist verstandig om wat meer te eten. Zo hou je je verbranding hoog en zal je sneller resultaat zien.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24622603
Quembel, probeer meer maaltijden te eten. Dus:
- ontbijt
- om een uur of 10 iets bij de thee/koffie
- lunch
- om een uur of half 4 iets bij de thee/koffie
- avondeten
- om een uur of 8 iets bij de thee/koffie

Op die manier spreid je het aantal maaltijden over de dag en heb je minder hongergevoelens. Met "iets"bedoel ik natuurlijk geen m&m's, gevulde koeken en gebakjes Stukje fruit, boterham met ham, paar worteltjes etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_24625462
Dat klinkt niet echt als een straf, ik kijk er een beetje raar van op dat je zoveel mag hebben terwijl je gewicht wenst te verliezen. Maar de adviezen van jullie ervaringsdeskundigen neem ik graag ter hand.
Please don't sit on my imaginary friend
  dinsdag 18 januari 2005 @ 22:41:50 #214
107420 suikermeisje
niet zo zoet...
pi_24630236
Hi, ik post normaal nooit op fok, maar heb nu een vraagje over afvallen...

Ik heb laatst blikjes Slimfast gekocht, maar snap toch niet echt de functie hiervan?
Ik ontbijt normaal altijd wel goed, 1 of 2 volkoren boterhammen met kaas, en nu ik op dieet ben heb ik magere kaas in huis. Volgens mij kan ik dan net zo goed brood ontbijten. Klopt dit?
Wat is dan het voordeel van die blikjes, is het handig voor mensen die normaal niet ontbijten?
Zitten er zoveel meer calorieën in een boterham met magere kaas?

O, nog even voor de statistieken, ik ben 1.63, nu 63kg en wil graag 58/59 wegen. Hoeft niet in twee weken hoor, want ik heb geen zin om echt honger te lijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door suikermeisje op 19-01-2005 00:38:15 ]
pi_24631335
@Quembel: het is wel zo dat als je minder gaat eten, je steeds minder honger krijgt. Houd er rekening mee dat je naar verloop van tijd vol zit van dingen die je vroeger in je holle kies kwijt kon. Ik heb zonet anderhalf bord pasta op en de rest weggegooid, terwijl ik vroeger drie of vier borden opat zonder enige moeite.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_24634020
quote:
Op maandag 10 januari 2005 01:32 schreef Phuturistixxx het volgende:

[Oké, lijkt me dat het beste wat je kan doen is flink te gaan cardio-en. Dus de sportschool in en flink fietsen, en hardlopen als dat geen probleem is. Op het roeimachientje, lekker zweten en je zelf echt afmatten.
Als ik soms de sportschool inloop zie ik vrij zware mensen maar een beetje aanmodderen alsof ze verplicht moeten, ipv het zelf heel graag willen. Je moet je (flink) wel inzetten
Juist als je af wilt vallen moet je geen cardio gaan doen. Als je cardio-vasculair gaat trainen zit je boven een bepaalde hartslagfrequentie. Je traint dan vooral je hart (cardio) en je bloedvaten (vasculair). Daar heb je dus niks aan.
Je moet gaan bewegen zonder aan die bepaalde hartslagfrequentie te komen (125 - 135 ongeveer). Dan ben je juist stoffen aan het verbranden => afvallen. Jezelf dus helemaal af gaan matten werkt niet. Daarom moeten mensen die af willen vallen ook nooit gaan squashen of boksen of iets dergelijks, veelste intensief.

On-topic:

Binnen 3 weken gaat je dat never nooit lukken, in elk geval niet op een gezonde verantwoorde manier. Schuif het dus op de lange termijn zou ik zeggen.
Drie keer per dag goed eten en verder niks. Twee keer in de week (minimaal) sporten bij een sportschool of sportvereniging.
Als je dat een maandje of 4 a 5 volhoudt gaat het lukken.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24635945
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:41 schreef suikermeisje het volgende:
Hi, ik post normaal nooit op fok, maar heb nu een vraagje over afvallen...

Ik heb laatst blikjes Slimfast gekocht, maar snap toch niet echt de functie hiervan?
Ik ontbijt normaal altijd wel goed, 1 of 2 volkoren boterhammen met kaas, en nu ik op dieet ben heb ik magere kaas in huis. Volgens mij kan ik dan net zo goed brood ontbijten. Klopt dit?
Wat is dan het voordeel van die blikjes, is het handig voor mensen die normaal niet ontbijten?
Zitten er zoveel meer calorieën in een boterham met magere kaas?

O, nog even voor de statistieken, ik ben 1.63, nu 63kg en wil graag 58/59 wegen. Hoeft niet in twee weken hoor, want ik heb geen zin om echt honger te lijden.
1 volkoren boterham met 20+ kaas (redelijk mager dus) bevat 140 kcal (bron: www.voedingscentrum.nl). Ik heb geen idee hoeveel slimfast bevat, maar ik heb sterk het gevoel dat 140 kcal op zichzelf staand al erg weinig is om een paar uur mee door te komen. Ter vergelijking, een jonge vrouw heeft ongeveer 2100 kcal op een dag nodig, en in een normaal diner zitten er zo'n 650 a 700. Blijven er nog 1400 over... 10 boterhammen dus!

Verder is het voor blijvend afvalresultaat van groter belang dat je gaat bewegen dan minder eten. Als je minder gaat eten (al is het slimfast), dan gaat je lichaam in de reservestand en de verbranding op een laag pitje. Als je weer meer gaat eten dan wordt alles in eerste instantie opgeslagen als reserves en kom je dus opnieuw aan. Dit valt nog wel mee als je een klein beetje minder eet, maar toch...

Beter is het meer te gaan bewegen. Je stofwisseling wordt sneller, en je maakt meer spieren aan, waardoor ook in rust meer energie verbrand wordt. Dit werkt beter voor blijvend resultaat.
  woensdag 19 januari 2005 @ 09:25:56 #218
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24635965
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:41 schreef suikermeisje het volgende:
Hi, ik post normaal nooit op fok, maar heb nu een vraagje over afvallen...

Ik heb laatst blikjes Slimfast gekocht, maar snap toch niet echt de functie hiervan?
Ik ontbijt normaal altijd wel goed, 1 of 2 volkoren boterhammen met kaas, en nu ik op dieet ben heb ik magere kaas in huis. Volgens mij kan ik dan net zo goed brood ontbijten. Klopt dit?
Wat is dan het voordeel van die blikjes, is het handig voor mensen die normaal niet ontbijten?
Zitten er zoveel meer calorieën in een boterham met magere kaas?

O, nog even voor de statistieken, ik ben 1.63, nu 63kg en wil graag 58/59 wegen. Hoeft niet in twee weken hoor, want ik heb geen zin om echt honger te lijden.
Het enige ‘voordeel’ dat ik zie aan die blikjes is dat je exact weet wat je binnenkrijgt. Dat weet je met een boterham met kaas niet zo precies. En het ‘hapt’ lekker weg, maar dat vind ik dus een nadeel, aangezien je beter wat meer tijd aan het eten an sich kan besteden als je wilt afvallen. Verders vind ik dat spul veel te duur.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24636788
Nog een voordeel van blikjes is dat je niet hoeft na te denken wat je moet eten. Dat is voor sommige mensen heel handig. Twee blikjes en een gewone maaltijd. f soms zelfs drie blikjes ter vervanging van alle maaltijden. Je valt er mee af, maar je leert niets over levensstijl veranderen (de oorzaak van het probleem overgewicht in de eerste plaats). Daarbij zijn ze 9 van de 10 keer vreselijk smerig, dus ik begrijp niet wat mensen zichzelf aandoen terwijl het principe van lijnen vrij simpel is. Het probleem ligt hem in de uitvoering, dat blijkt niet zo gemakkelijk te zijn. (getuige de statistiek dat 95% van de mensen die is afgevallen binnen 3 jaar weer op oude gewicht zit of zelfs zwaarder is geworden)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 19 januari 2005 @ 10:26:09 #220
43556 miss_dynastie
pi_24636916
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 22:41 schreef suikermeisje het volgende:
Ik heb laatst blikjes Slimfast gekocht, maar snap toch niet echt de functie hiervan?
Slimfast moet je (naar mijn mening ) alleen een paar dagen na de feestdagen gebruiken om die losse pondjes eraf te krijgen.
  woensdag 19 januari 2005 @ 10:33:41 #221
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_24637041
Hoe krijg je het eraf is de vraag, maar bovenal hoe je het eraf houdt, da's belangrijker. Mijn gemiddeld eetpatroon:

7.00 uur: Half bakje magere kwark (0% vet) en 2 geperste sinaasappels
10.30 uur: 2 stukken bruinbrood met magere kaas en banaan
12.00 uur - 12.30 uur: lunch met glas halfvolle melk, 2 stukken bruinbrood met kipfilet, kopje soep
15.00 uur: 2 stukken bruinbrood met magere kaas
18.00 uur: cup-a-soup
19.00 uur: normale maaltijd, met 200 gram groente en 200 gram aardappelen of pasta en 200 gram vlees

En alleen 2 liter water drinken per dag en dus GEEN tussendoortjes!!

Hiermee ben ik in een half jaar zo'n 10 kilo afgevallen en het blijft eraf!

Als je nog sneller wilt afvallen moet je er natuurlijk ook bij gaan bewegen. Maar alleen al door je voedingspatroon aan te passen kun je al veel winst behalen
No Soup For You!
pi_24637061
Goh, het is nog een leuk topic aan het worden

Zijn er overigens nog mensen die juist het tegenovergestelde hebben? Dus veel moeite moeten doen om er een kiloooootje bij te krijgen?
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_24639072
Je kan beter je aandacht focussen op meer sporten. Je eetpatroon (blijvend) aanpassen is erg moeilijk en veel mensen houden dat niet vol. Gewoon regelmatig een uurtje sporten is veel makkelijk vol te houden, zeker als je het met iemand samen doet.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_24639176
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 10:35 schreef BarBaar het volgende:
Goh, het is nog een leuk topic aan het worden

Zijn er overigens nog mensen die juist het tegenovergestelde hebben? Dus veel moeite moeten doen om er een kiloooootje bij te krijgen?
Hierhierhier!!!

Ik hou niet van vet of zoet eten, en heb (ook vanwege hypoglycemie) een heel regelmatig eetpatroon, waardoor mijn lijf precies weet wat er wanneer binnen komt. Stofwisseling werkt als een trein, zeker sinds ik ben gaan sporten en meer beweeg. Ik doe erg mijn best om extra brood te eten en neem inmiddels ook nog weleens pasta als lunch oid, om maar calorien te verzamelen. Ik zal niet snel vrijwillig aan de patat enzo gaan (niet zo lekker en gewoon ongezond, ook als je slank bent), en gebruik geen suiker, dus het is allemaal wat moeilijk...

Vanuit die optiek ben ik me dus ook gaan verdiepen in eten, omdat ik wil weten wat waarin zit en hoe stofwisseling ed. werkt... Ik lees ongeveer alle verpakkingen vanwege dat suikergedoe, dan krijg je al aardig wat mee, maar lees ook artikelen op voedingscentrum ed. om een beetje verantwoord bezig te zijn...
pi_24639540
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:25 schreef innovative het volgende:

[..]

Hierhierhier!!!

Ik hou niet van vet of zoet eten, en heb (ook vanwege hypoglycemie) een heel regelmatig eetpatroon, waardoor mijn lijf precies weet wat er wanneer binnen komt. Stofwisseling werkt als een trein, zeker sinds ik ben gaan sporten en meer beweeg. Ik doe erg mijn best om extra brood te eten en neem inmiddels ook nog weleens pasta als lunch oid, om maar calorien te verzamelen. Ik zal niet snel vrijwillig aan de patat enzo gaan (niet zo lekker en gewoon ongezond, ook als je slank bent), en gebruik geen suiker, dus het is allemaal wat moeilijk...

Vanuit die optiek ben ik me dus ook gaan verdiepen in eten, omdat ik wil weten wat waarin zit en hoe stofwisseling ed. werkt... Ik lees ongeveer alle verpakkingen vanwege dat suikergedoe, dan krijg je al aardig wat mee, maar lees ook artikelen op voedingscentrum ed. om een beetje verantwoord bezig te zijn...
Oh, geweldig! Ik ben sowieso al redelijk licht gebouwt, en daarbij sport ik veel en intensief. En dat aangevult met 11 uur per dag van huis ivm werk is redelijk heftig.M.a.w ik ken eten wat ik wil, er komt er niets aan. Das dus echt een probleem voor me, aangezien hierdoor mij weerstand soms erg laag is. En daardoor ben ik weer door het minste of geringste verkouden.

Ik probeer het nu op te lossen door iedere avond een stevige maaltijd te eten. Vroeger was het altijd pasta/rijst, maar dat is dus blijkbaar niet genoeg. Ik zit nu weer iedere avond braaf aan de oer-hollandse aardappels. En het lijkt te werken! Al eet ik wel voor ongeveer 3 personen per dag

Qua voeding wist ik al redelijk wat, aangezien ik enkele jaren heel fanatiek aan (top)sport gedaan heb en dat is voeding heeeeel belangrijk. Het is alleen wel grappig om precies het tegenovergestelde van de meeste mensen te zoeken.
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  woensdag 19 januari 2005 @ 12:51:36 #226
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24639562
Beste manier om wat aan te komen is vlak voor het slapen wat eten. Op die manier krijg je voedingsstoffen binnen, vlak voordat je lichaam de stofwisseling op een lager niveau zet. Was voor mij ook de oplossing om wat aan te komen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 19 januari 2005 @ 12:52:19 #227
107420 suikermeisje
niet zo zoet...
pi_24639572
Hee bedankt allemaal,
Het onderschrijft eigenlijk alleen maar wat ik al dacht, dus ik ga voortaan maar gewoon verder met gezond eten en meer bewegen!
Een gezond ontbijt en een gezonde lunch kan ik zelf ook wel voor zorgen. Is minder duur en een stuk lekkerder.
pi_24639586
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:51 schreef MikeyMan het volgende:
Beste manier om wat aan te komen is vlak voor het slapen wat eten. Op die manier krijg je voedingsstoffen binnen, vlak voordat je lichaam de stofwisseling op een lager niveau zet. Was voor mij ook de oplossing om wat aan te komen...
Das bewezen onzin
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  woensdag 19 januari 2005 @ 12:57:36 #229
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24639663
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:53 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Das bewezen onzin
Tuurlijk... Ik kom zomaar spontaan 20 kilo aan in een jaar, terwijl er daarvoor niks mee te beginnen was...
Eerst sporten (energiebehoefte vergroten), dan veel eten en daarna veel slapen, daar kom je echt wel van aan... En als dat bewezen onzin is, wil ik wel wat bewijzen daarvan zien...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_24639862
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 12:51 schreef MikeyMan het volgende:
Beste manier om wat aan te komen is vlak voor het slapen wat eten. Op die manier krijg je voedingsstoffen binnen, vlak voordat je lichaam de stofwisseling op een lager niveau zet. Was voor mij ook de oplossing om wat aan te komen...
"Wat" aan te komen, zegtie dan... 25 kilo ofzo was het toch? al was 1.98 en net in de 70 kg misschien ook wat te veel van het goede...

Is overigens niet bewezen onzin, er zit wel degelijk een behoorlijke kern van waarheid hierin. 's Nachts gaat het lichaam naar een ander verbrandingsniveau. Dit is onder andere ook te merken aan de lager wordende hartslag, de verdiepte ademhaling waarbij minder zuurstof wordt ingenomen en -het belangrijkste- de lagere lichaamstemperatuur.

Waar energie verbrand wordt komt arbeid en warmte vrij. Uit die lagere temperatuur zou je twee dingen kunnen opmaken: óf er wordt evenveel energie verbrand als overdag, dit wordt echter meer in arbeid omgezet dan in warmte, óf er wordt minder energie verbrand, waardoor er minder warmte vrij komt (wet van behoud van energie, basisbeginsel in de natuurkunde). Mensen die slapen verrichten minder arbeid (dwz, minder krachtsinspanningen) dan overdag. De eerste theorie is dus al onmogelijk. De tweede optie blijft dan over, namelijk dat er wel degelijk minder energie verbrand wordt als men in slaap is.

Wat betreft die zuurstofopname en lagere hartslag: bij verbranding is zowel zuurstof als brandstof nodig (basisbeginsel scheikunde, lang leve de tweede fase!). Zuurstof in het lichaam wordt voor een groot deel voor deze functie gebruikt, de rest gaat naar de vitale organen. Die organen hebben altijd zuurstof nodig, dus daar zullen bovengenoemde factoren niet door veranderen. Wat overblijft is dan wederom de verbranding: er wordt minder verbrand, waarbij dus ook minder zuurstof nodig is, waardoor het hart minder hoeft te werken en er minder zuurstof wordt opgenomen.

Dus ja, 's nachts is de verbranding anders. Het is niet zo dat je in een week 10 kilo aan komt als je voor het slapen gaan iets eet, maar het is wél zo dat er makkelijker een energieoverschot ontstaat, wat kan worden omgezet in reserves; vet dus.
  woensdag 19 januari 2005 @ 13:32:15 #231
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24640122
mmm komen we weer op een oude discussie. Het is wel degelijk bewezen onzin, simpelweg vanwege het feit dat het nergens omonstotelijk is bewezen dat het wel zo is. In geen enkel serieus boek over voeding zul je dit aantreffen. Het is en blijft gewoon een simpel rekensommetje.
Mensen die 'normaal' eten en nu extra's eten voor het slapen gaan komen uiteraard simpelweg aan doordat zij meer eten.
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  woensdag 19 januari 2005 @ 13:45:42 #232
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_24640301
Voor de een werkt het wel en voor de ander niet, oké? Je kunt 't op z'n minst proberen. Bovendien had MikeyMan al aangegeven dat niks anders bij hem werkte en hij zal echt wel geprobeerd hebben om z'n normale porties te vergroten om aan te komen.

Ik kom al minstens 2 kilo aan als ik een week lang 2 simpele koekjes op een dag extra eet. Is ook niet te bewijzen. Maar het gebeurt me wel.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_24640422
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 13:32 schreef horney_dorney het volgende:
mmm komen we weer op een oude discussie. Het is wel degelijk bewezen onzin, simpelweg vanwege het feit dat het nergens omonstotelijk is bewezen dat het wel zo is. In geen enkel serieus boek over voeding zul je dit aantreffen. Het is en blijft gewoon een simpel rekensommetje.
Mensen die 'normaal' eten en nu extra's eten voor het slapen gaan komen uiteraard simpelweg aan doordat zij meer eten.
Als iets niet onomstotelijk bewezen waar is, mag ik jou dan vragen wat het dan ineens "bewezen onzin" maakt? Bewezen houdt in dat er onderzoeken zijn waaruit dit feitelijk onwaar is gebleken. Die lees ik echter nergens in jouw stukje terug. Het is een theorie met aanhangers en tegenhangers, die echter wél gestaafd wordt vanuit de natuur- en scheikunde, de kern van waarheid die ik noem.
pi_24640720
Ik ben benieuwd hoe het met de TS gaat. Heb hem al een paar dagen niet zien reageren in deze topic, of kijk ik daar nou overheen...?
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:18:05 #235
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24640884
Afvallen kan zo makkelijk zijn, het vergt alleen een beetje moeite er voor te doen hoe het afvallen nou precies in zijn werk gaat, en wat doorzettingsvermogen hebben.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:33:52 #236
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24641186
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Varr op 19-01-2005 14:35:14 ]
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:35:23 #237
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24641221
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 13:53 schreef innovative het volgende:

Als iets niet onomstotelijk bewezen waar is, mag ik jou dan vragen wat het dan ineens "bewezen onzin" maakt? Bewezen houdt in dat er onderzoeken zijn waaruit dit feitelijk onwaar is gebleken. Die lees ik echter nergens in jouw stukje terug. Het is een theorie met aanhangers en tegenhangers, die echter wél gestaafd wordt vanuit de natuur- en scheikunde, de kern van waarheid die ik noem.
Nee, bewezen houdt in dat een bepaalde theorie in de praktijk gestaafd kan worden. En dat is niet het geval. De natuur- en scheikunde is een leuke bron om te beginnen, maar het gaat hier toch echt om een medisch iets: natuurlijk verbruikt een mens 's nachts minder energie, maar simpel gezegd gaat het om het netto sommetje: inname energie minus afname. Als jij i.p.v. 8 uur 's avonds vlak voordat je slaapt eet, is die inname nog precies hetzelfde. Dat heeft geen invloed op je stofwisseling.

[ Bericht 12% gewijzigd door horney_dorney op 19-01-2005 14:41:17 ]
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_24641834
En als je slaapt verbrand je minder dan wanneer je niet slaapt, dus is je afname minder.

Het is vrij simpel: alsje actief bent verbruik je meer energie, in principe haal je die uit suikers en niet uit opgeslagen vet. Als je meer suikers binnenkrijgt dan je verbruikt, dan wordt de rest opgeslagen als vet, en vet raak je lastiger kwijt dan suikers. Daarom is het voor sporters zinnig om een bord pasta te eten, en voor iemand met een kantoorbaan niet. Zelfde principe.

Bovendien, zoals wij niet 100% kunnen aantonen dat het klopt, zo kun jij niet 100% aantonen dat het niet klopt. Beetje onzin dus om te roepen dat het "bewezen onzin" is.
Sanity is (not) statistical
pi_24642141
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:11 schreef Maeghan het volgende:
En als je slaapt verbrand je minder dan wanneer je niet slaapt, dus is je afname minder.

Het is vrij simpel: alsje actief bent verbruik je meer energie, in principe haal je die uit suikers en niet uit opgeslagen vet. Als je meer suikers binnenkrijgt dan je verbruikt, dan wordt de rest opgeslagen als vet, en vet raak je lastiger kwijt dan suikers. Daarom is het voor sporters zinnig om een bord pasta te eten, en voor iemand met een kantoorbaan niet. Zelfde principe.

Bovendien, zoals wij niet 100% kunnen aantonen dat het klopt, zo kun jij niet 100% aantonen dat het niet klopt. Beetje onzin dus om te roepen dat het "bewezen onzin" is.
hmm, je mist een paar grondbeginsellen... maar we houden het op een meningsverschil..
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:01:16 #240
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_24642565
Ik vraag me af waar onze ''grote'' vriend TS is
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:26:29 #241
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24642907
Overleden aan een slechte levensstijl
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:57:05 #242
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_24643343
LOL

wat het eten 's avonds betreft, Ok prima, dan laten we het in het midden. Het feit dat mensen die er echt verstand van hebben (d.w.z. dietisten, medici) zeggen dat het onzin is, is kennelijk niet voldoende om mensen toch hun eigen mening te laten doordraven en aan te komen met natuurkundige weten en weet ik wat al niet meer. Terug on-topic, voor de TS lijkt het me niet verstandig 's avond nog te snacken And if you'll excuse me, ik ga een Twix halen...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  donderdag 20 januari 2005 @ 09:53:56 #243
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24647117
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 10:35 schreef BarBaar het volgende:
Goh, het is nog een leuk topic aan het worden

Zijn er overigens nog mensen die juist het tegenovergestelde hebben? Dus veel moeite moeten doen om er een kiloooootje bij te krijgen?
Ach, wat is veel moeite?

5x per week sporten, >4500kcal per dag wegeten aan schone voeding, rust pakken en nog geen resultaat.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24647304
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 09:53 schreef Mr.J het volgende:
Ach, wat is veel moeite?

5x per week sporten, >4500kcal per dag wegeten aan schone voeding, rust pakken en nog geen resultaat.
Ik ken iemand met hetzelfde probleem. En om ook maar even over het avondeten te beginnen: hij doet niet anders dan 's avonds laat eten en daarnaast op dat tijdstip de nodige sprite, chips, koeken etc. naar binnen te werken. Nog steeds ultra-slank.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 20 januari 2005 @ 10:51:37 #245
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24648167
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken iemand met hetzelfde probleem. En om ook maar even over het avondeten te beginnen: hij doet niet anders dan 's avonds laat eten en daarnaast op dat tijdstip de nodige sprite, chips, koeken etc. naar binnen te werken. Nog steeds ultra-slank.
Tsja, voor sommigen is het een uitvinding, voor anderen die ooit richting 115kg willen en probleempje.

Maar goed, nog minder dan 30kg te gaan, moet lukken voor m'n 30ste.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24649697
Ik eet voor 1 uur smiddags alles wat ik wil..superveel chocola en zo ook en erna eet ik gewoon niks meer behalve 2 mandarijntjes. En daar val je 1 kilo per dag mee af.
  donderdag 20 januari 2005 @ 13:00:59 #247
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_24649876
Totdat je ineens, bijvoorbeeld door plotselinge suikerziekte door overmatige chocoladeconsumptie, normaal moet gaan eten...
Dan komt er 2 kilo per dag bij
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_24650999
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef miss_cee het volgende:
En daar val je 1 kilo per dag mee af.


Wat een onzin. Als je trouwens zo'n eetpatroon blijft houden wordt je niet veel ouder dan 30, succes ermee.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  donderdag 20 januari 2005 @ 17:57:27 #249
94337 DusDat
Livin' A Gay Life
pi_24653817
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef miss_cee het volgende:
Ik eet voor 1 uur smiddags alles wat ik wil..superveel chocola en zo ook en erna eet ik gewoon niks meer behalve 2 mandarijntjes. En daar val je 1 kilo per dag mee af.
Ik denk dat het voor jou raadzaam is om een paar tips uit dit topic te halen die betrekking hebben op gezond eten.
Someday you're gonna know
There's more to get than what you've got
You gotta learn to let go
Stop living it up, ready or not
pi_24653846
crisis om 1 uur ben ik net wakker, dan verdraagt mijn maag nog geen chocola... (dat komt na 2en )
Tap tap tap
pi_24654242
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef miss_cee het volgende:
Ik eet voor 1 uur smiddags alles wat ik wil..superveel chocola en zo ook en erna eet ik gewoon niks meer behalve 2 mandarijntjes. En daar val je 1 kilo per dag mee af.
Dat soort rare rituelen komt volgens mij wel vaker voor bij mensen die anorexia hebben. Zo'n meisje op tv vertelde dat ze alles mocht eten (vette dingen zoals ijs, chocola, chips etc), zolang ze het maar binnen 10 minuten op kreeg. Dus 10 minuten per dag schranzen, en de rest van de dag leefde ze op water geloof ik.
...
pi_24657624
Dubbel

[ Bericht 94% gewijzigd door Rhoona op 21-01-2005 19:22:10 ]
pi_24657713
Dan heb je best een ziekte ja...
  donderdag 20 januari 2005 @ 22:48:51 #254
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24658472
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 12:50 schreef miss_cee het volgende:
Ik eet voor 1 uur smiddags alles wat ik wil..superveel chocola en zo ook en erna eet ik gewoon niks meer behalve 2 mandarijntjes. En daar val je 1 kilo per dag mee af.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:12:02 #255
37887 Dauthi
Progressive
pi_24664592
3 dingen kap met de cola en de suiker en ga ontbijten. En kap eigenlijk ook met de koffie, de caffeine in de koffie en cola heeft een zeer negatief effect op je stofwisseling die wordt er alleen maar trager door waardoor je dus bijna niets verbrandt. In plaats daarvan kan je beter gewoon 2 liter water op een dag drinken, dat spoelt namelijk goed door en helpt je positief met je stofwisseling.

Nog een tip Ochtendgymnastiek dus voor het ontbijt ff goed bewegen een 15 tot 20 min dat geeft een jumpstart aan je stofwisseling. Eet na het avond eten niet meer en ga vroeger naar bed want 6 uur slaap per nacht is te weinig voor het lichaam om te herstellen.

En ipv van broodjes kan je beter gewoon bruin brood eten want die broodjes zijn alleen maar klontendeeg met veel suiker.

My 2 cents.
Ohja de beste manier om af te vallen is natuurlijk alleen nog maar water, wortelen selderij muesli en yoghurt
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_24668946
Tjah, dat bruin brood beter is is ondertussen al zo vaak bestreden dat ik er niet eens over ga beginnen ;-P

Maar in een boterham zit 80 kcal en in een gemiddeld broodje 130, dus op zich is gewoon een boterham wel beter.

Pff ochtendgymnastiek. Misschien is het heel gezond, maar ik moet er niet aan denken. Mijn lijf protesteert 's ochtends echt tegen bewegen, alles gaat dan zwaar en langzaam en zo. Ik ben toch meer van de avondgymnastiek dan =)
Sanity is (not) statistical
pi_24669091
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 10:12 schreef Dauthi het volgende:


Nog een tip Ochtendgymnastiek dus voor het ontbijt ff goed bewegen een 15 tot 20 min dat geeft een jumpstart aan je stofwisseling. Eet na het avond eten niet meer en ga vroeger naar bed want 6 uur slaap per nacht is te weinig voor het lichaam om te herstellen.

My 2 cents.
Ohja de beste manier om af te vallen is natuurlijk alleen nog maar water, wortelen selderij muesli en yoghurt
En eerst een half uur naar werk fietsen en daar ontbijten, mag dat ook?

Zit nu op gemiddeld 2.5 liter water tijdens mijn werk tijd. Dat is goed te doen. Moet er alleen opletten dat ik de vloerbedekking opweg naar de wc niet uitslijt.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_24669217
Hihihihihi, ja het is hier ook maar goed dat ik stevig zeil heb, met al die thee die ik drink.
Sanity is (not) statistical
pi_24675820
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:31 schreef Maeghan het volgende:
Hihihihihi, ja het is hier ook maar goed dat ik stevig zeil heb, met al die thee die ik drink.
Voor thee geldt toch hetzelfde als voor koffie? Bevat beide caffeïne...
pi_24676174
Ik ben al blij met 6 kilo minder in 2,5 week.. 3 a 4 keer per week sporten , 2 uur per keer..

[ Bericht 39% gewijzigd door dp81 op 21-01-2005 21:57:53 ]
pi_24676333
dat is ook weer zo'n dom vooroordeel
pi_24684060
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:53 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Voor thee geldt toch hetzelfde als voor koffie? Bevat beide caffeïne...
Je hebt ook the zonder theïne en looizuur die mag je wel als water drinken.
pi_24684421
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 20:53 schreef Fastcruiser het volgende:

[..]

Voor thee geldt toch hetzelfde als voor koffie? Bevat beide caffeïne...
Zit sowieso minder caffeïne in dan in koffie, véél minder. En er is inderdaad thee zonder caffeïne te krijgen... Maar zo erg is dat kleine beetje nou ook weer niet, je moet alleen bepaalde stoffen niet in overmaat binnen krijgen.

Dat geldt overigens ook voor de andere adviezen die ik hier lees, sommige mensen trekken het lijnen in extreme mate door. "Stop met suiker" gaat wat ver, gebruik gewoon mínder suiker. "Stop met cola-light", hetzelfde verhaal, maar daar komt nog bij dat er hier mensen zijn die denken dat je van cola-light dik wordt. Dat is níét het geval, er zit ongeveer 1 kcal per 100 ml in, daar zal je echt niet dik van worden. Suiker zit er zéker niet in, en ook caffeïne maar in beperkte mate. Wel zit er aspartaam in, wat je ook zeker niet in grote hoeveelheden moet gebruiken, maar dat is een volgende.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:22:10 #264
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_24695179
Ik denk dat hier al voldoende tips zijn voor een perfect dieet, nog een kleine bijdrage,

duursport, je moet echt moe worden, het liefst natuurlijk een sport die je leuk vindt
je wilt niet alleen afvallen, je wilt ook afgevallen blijven, je moet dus je levenstijl aanpassen, onthoudt dat
Je moet je natuurlijk wel goed blijven voelen
pi_24712139
ben ik weer!

m'n computer was kapot, vandaar dat ik een paar dagen niet reageerde.
mijn menu zag er de laatste paar dagen het zelfde uit als de hier al eerder gepostte dagmenu's
ik ben nu 90 kilo, maar een paar kilo afgevallen dus

die herbalife is eigenlijk van m'n moeder, maar die gebruikt het niet meer, IK heb dus geen "persoonlijke coach".
de shakes zijn nu op (fucking duur eigenlijk, maar het helpt wel om je hongergevoel in bedwang te houden, daarvoor neem ik ze, en het is makkelijker dan een stuk brood.
Ik heb ook positieve ervaringen met het puntendieet, maar zoals ik al eerder zei, meestal houdt ik een dieet maar een paar weken vol, en dan gaat het langzaamaan weer de verkeerde kant op.
30 punten per dag vind ik meer dan genoeg.

en inderdaad ik vind water echt smerig, ik heb het wel een maand geprobeerd maar ik vind het gewoon niet lekker, maar ik zal dat slimpie wel es proberen.
  maandag 24 januari 2005 @ 08:09:53 #266
37887 Dauthi
Progressive
pi_24718437
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 10:12 schreef innovative het volgende:

[..]

Zit sowieso minder caffeïne in dan in koffie, véél minder. En er is inderdaad thee zonder caffeïne te krijgen... Maar zo erg is dat kleine beetje nou ook weer niet, je moet alleen bepaalde stoffen niet in overmaat binnen krijgen.

Dat geldt overigens ook voor de andere adviezen die ik hier lees, sommige mensen trekken het lijnen in extreme mate door. "Stop met suiker" gaat wat ver, gebruik gewoon mínder suiker. "Stop met cola-light", hetzelfde verhaal, maar daar komt nog bij dat er hier mensen zijn die denken dat je van cola-light dik wordt. Dat is níét het geval, er zit ongeveer 1 kcal per 100 ml in, daar zal je echt niet dik van worden. Suiker zit er zéker niet in, en ook caffeïne maar in beperkte mate. Wel zit er aspartaam in, wat je ook zeker niet in grote hoeveelheden moet gebruiken, maar dat is een volgende.
Erm de caffeïne in de koffie en in de cola kan een behoorlijke killer zijn, zeker in de mate waarin de ts het drinkt kopje koffie met 2 klontjes suiker dan weer met 3, dat zijn allemaal koolhydraten die je nog eens extra moet verbranden en de 3 liter cola die hij weg drinkt op een avond zit bomvol caffeïne, wat je metabolisme aantast waardoor je minder en minder snel verbrandt. Het beste is gewoon om geen koffie of cola meer te drinken en gewoon water dat spoelt lekker door. Het op het moment dat je gaat sporten en 's ochtends gymnastiek doet heb je de koffie niet meer nodig om wakker te worden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_24719079
quote:
Op zondag 23 januari 2005 21:13 schreef Ehric het volgende:

m'n computer was kapot, vandaar dat ik een paar dagen niet reageerde.
mijn menu zag er de laatste paar dagen het zelfde uit als de hier al eerder gepostte dagmenu's
ik ben nu 90 kilo, maar een paar kilo afgevallen dus
En nu? 12 kilo in 1 week afvallen? Getuige het feit dat je alweer 2 weken verder bent...
quote:
Op maandag 24 januari 2005 08:09 schreef Dauthi het volgende:
Erm de caffeïne in de koffie en in de cola kan een behoorlijke killer zijn, zeker in de mate waarin de ts het drinkt kopje koffie met 2 klontjes suiker dan weer met 3, dat zijn allemaal koolhydraten die je nog eens extra moet verbranden en de 3 liter cola die hij weg drinkt op een avond zit bomvol caffeïne, wat je metabolisme aantast waardoor je minder en minder snel verbrandt. Het beste is gewoon om geen koffie of cola meer te drinken en gewoon water dat spoelt lekker door. Het op het moment dat je gaat sporten en 's ochtends gymnastiek doet heb je de koffie niet meer nodig om wakker te worden.
Waar het mij om gaat is dat mensen die hier adviezen geven doorslaan. De arme jongen mag niet meer eten dan fruit en groente, en alleen nog maar water drinken. Ten eerste is dat niet goed voor je lichaam, je hebt wel meer stoffen nodig, óók suiker. Ten tweede is dat nooit vol te houden en krijg je het effect dat iemand na verloop van tijd doorslaat, zich helemaal vol gaat proppen en meer gaat wegen dan diegene in eerste instantie woog.

Ik ben het met je eens dat 2 à 3 klontjes suiker te veel is, doe er dan één in, dat scheelt al aanzienlijk. (Overigens mag een jonge man zo'n 2400 kcal per dag binnen krijgen, en in 1 klontje suiker zitten er zo'n 20, een kop koffie op zichzelf staand bevat ook 20 kcal.) Ook drie liter cola is veel te veel van het goede, niet alleen vanwege de caffeïne, ook vanwege de aspartaam die er in zit. Een volwassen mens mag maximaal 1,5 liter lightdranken op een dag om hier niet te veel van binnen te krijgen. Ook voor deze stoffen geldt dat overdaad schaadt, maar dat een klein beetje écht niet zoveel kwaad kan en zelfs positieve bij-effecten kent. Aspartaam is ongezond, maar aan de andere kant bevat het weinig caloriën en wordt zo overgewicht voorkomen, wat eveneens niet goed is voor de gezondheid. Caffeïne vermindert de stofwisseling en maakt mensen nerveuzer, aan de andere kant is het goed voor de concentratie, vermoeidheidsgevoel en het reactievermogen (verboden doping in de sportwereld), wat prestaties kan verbeteren en mensen actiever maakt tijdens het sporten, waardoor de stofwisseling weer sneller gaat.

Veel stoffen zijn slecht voor een mens, maar kunnen wel goede bijwerkingen hebben. Andere stoffen heb je gewoon nodig om gezond te blijven, maar in overdaad zijn ze behoorlijk schadelijk. Het is zaak hier een goede balans tussen te vinden. Het volledig uitbannen van álle schadelijke/dikmakende stoffen vind ik sterk overdreven en werkt simpelweg niet omdat het niet vol te houden is. Dus, alles mag gegeten en gedronken worden, mits met mate, en graag met véél afwisseling.
  maandag 24 januari 2005 @ 09:40:26 #268
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_24719165
Je mag ook alles drinken en eten wat je wil, zolang je maar onder je kcal behoefte zit.
pi_24720154
quote:
Op maandag 24 januari 2005 09:40 schreef Varr het volgende:
Je mag ook alles drinken en eten wat je wil, zolang je maar onder je kcal behoefte zit.
en let op schadelijke stoffen, inname van vitamines en mineralen...

Je kunt ook op patat leven en onder je kcal blijven, maar dan krijg je lang niet alles binnen wat je nodig heb. Gevarieerd eten doet wonderen...
  maandag 24 januari 2005 @ 12:07:18 #270
46511 Linz
held der helden
pi_24721467
waarom doe je niet 10 kilo in drie maanden? moet lukken toch?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_24735153
van die 13 kilo in 3 weken ben ik allang afgestapt. dat had ik zelf ook al een beetje door, dat dat me niet zou lukken.
ik wil wel zo snel mogelijk naar de 86-88 kilo.

keep on trying.
pi_24740129
M'n record qua afvallen is trouwens 5 kilo in ruim 2 weken.
Is niet aan te raden.
Toen was ik nog jong, laten we maar zeggen.
Tap tap tap
pi_24742211
Oh, da's wel veel ja. Zo snel krijg ik het er niet eens aan, en dat wil wat zeggen =D
Sanity is (not) statistical
pi_24745242
lijkt me simpel:

- geen suiker meer in je koffie/thee (gewoon rustig afbouwen, niet in 1 keer mee kappen)
- 3 maaltijden per dag (ontbijt, lunch, diner) je eet nu 5 keer!!
- sporten (koop desnoods een hond!)
pi_24751347
Heel erg ziek worden helpt, ben in twee dagen 5 kilo afgevallen..
Delivered without an information leaflet
pi_24753884
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 23:42 schreef gekke_sandra het volgende:
Heel erg ziek worden helpt, ben in twee dagen 5 kilo afgevallen..
Dat is idd een goeie,ware het niet dat het er als je beter bent zo weer aan zit.

@ TS: Slimfast,Herbalife en al die andere troep maakt je idd lichter..............financieel tenminste.

En volgens mij vragen ze bij Pharma ook weleens mensen met overgewicht,maar dat kan ik mijn zusje wel eens vragen.(die werkt er)
  woensdag 26 januari 2005 @ 07:40:33 #277
37887 Dauthi
Progressive
pi_24754167
quote:
Op maandag 24 januari 2005 09:31 schreef innovative het volgende:

[..]

En nu? 12 kilo in 1 week afvallen? Getuige het feit dat je alweer 2 weken verder bent...
[..]

Waar het mij om gaat is dat mensen die hier adviezen geven doorslaan. De arme jongen mag niet meer eten dan fruit en groente, en alleen nog maar water drinken. Ten eerste is dat niet goed voor je lichaam, je hebt wel meer stoffen nodig, óók suiker. Ten tweede is dat nooit vol te houden en krijg je het effect dat iemand na verloop van tijd doorslaat, zich helemaal vol gaat proppen en meer gaat wegen dan diegene in eerste instantie woog.

Ik ben het met je eens dat 2 à 3 klontjes suiker te veel is, doe er dan één in, dat scheelt al aanzienlijk. (Overigens mag een jonge man zo'n 2400 kcal per dag binnen krijgen, en in 1 klontje suiker zitten er zo'n 20, een kop koffie op zichzelf staand bevat ook 20 kcal.) Ook drie liter cola is veel te veel van het goede, niet alleen vanwege de caffeïne, ook vanwege de aspartaam die er in zit. Een volwassen mens mag maximaal 1,5 liter lightdranken op een dag om hier niet te veel van binnen te krijgen. Ook voor deze stoffen geldt dat overdaad schaadt, maar dat een klein beetje écht niet zoveel kwaad kan en zelfs positieve bij-effecten kent. Aspartaam is ongezond, maar aan de andere kant bevat het weinig caloriën en wordt zo overgewicht voorkomen, wat eveneens niet goed is voor de gezondheid. Caffeïne vermindert de stofwisseling en maakt mensen nerveuzer, aan de andere kant is het goed voor de concentratie, vermoeidheidsgevoel en het reactievermogen (verboden doping in de sportwereld), wat prestaties kan verbeteren en mensen actiever maakt tijdens het sporten, waardoor de stofwisseling weer sneller gaat.

Veel stoffen zijn slecht voor een mens, maar kunnen wel goede bijwerkingen hebben. Andere stoffen heb je gewoon nodig om gezond te blijven, maar in overdaad zijn ze behoorlijk schadelijk. Het is zaak hier een goede balans tussen te vinden. Het volledig uitbannen van álle schadelijke/dikmakende stoffen vind ik sterk overdreven en werkt simpelweg niet omdat het niet vol te houden is. Dus, alles mag gegeten en gedronken worden, mits met mate, en graag met véél afwisseling.
Zoiets heet gewoon zelfdiscipline. Die niet meer bestaat maar daar gaat het niet om. Een ander punt is dat als je een bruine boterham eet je genoeg suikers binnenkrijgt. De mate waarop de TS suikerklontjes naar binnenzat te gooien was op dezelfde snelheid als een paard. Dat kan nooit goed zijn voor een mens. Plus het dat de TS 2 flessen 1.5 liter Coke Light en nog eens 1 liter koffie wegtankt. Ik weet dat caffeïne je kan helpen als een steroide en dat het ook verslavend kan zijn, maar als je wil afvallen is dat ook teveel.
Wat is er trouwens mis met mineraal water, zitten genoeg zouten e.d. om je te voorzien van al je mineralen, het is een lichaamseigenstof er kunnen geen gekke dingen mee gebeuren en allerbelangrijkste het neemt de vrije radicalen en afvalstoffen makkelijker mee, oftewel spoelen.
Tuurlijk afwisseling is belangrijk, maar ja vanuit mijn punt, naar italiaans slowfood model , kan je beter 3 keer per dag een heerlijk maaltijd eten, dan dat je allemaal chemische slimfast rotzooi gaat zitten wegwerken.
Zelfde met die dokter atkins meel, meel zo'n koolhydraten dat kan niet goed zijn. GM prut, no thanks

Ik ben van mening dat je eerst radicaal een goede basis moet leggen en dan rustig opbouwen. Het is netals stoppen met roken de eerste drie dagen zijn het zwaarst en daarna gaat het stukken beter, zelfdiscipline is belangrijk en daarbij ook meteen zelfrespect!
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_24767183
ik heb wel eens 15 dagen in het ziekenhuis gelegen, m'n operatie werd steeds op het laatste moment uitgesteld, ik heb toen 4 dagen helemaal niets gegeten, alleen vocht via een infuus.
ik ben in die 2 weken 18 kilo lichter geworden, want na de operatie had ik eigenlijk ook niet zoveel zin in eten. maar die 18 kilo zat er na anderhalf jaar weer aan
pi_24767453
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 03:29 schreef RealZeus het volgende:

[..]
volgens mij vragen ze bij Pharma ook weleens mensen met overgewicht,maar dat kan ik mijn zusje wel eens vragen.(die werkt er)
dat is wel waar, maar die onderzoeken zijn er niet zo vaak, en als ze er zijn dan zijn het meestal onderzoeken van maar 3 of 4 dagen, meer dan 350/400 euro verdien je daar dus niet mee, en je mag maar 1 keer in de 3 maanden meedoen.

ik moet het geld gebruiken voor m'n studie, en voor die studie moet ik ook op mezelf gaan wonen, fucking duur, en met een "gewoon" baantje verdien je nooit zoveel geld in zo'n korte tijd.

een kennis van mij heeft ze al 2 keer gemaild, met de vraag wat de maximum BMI waarde mag zijn om mee te kunnen doen aan een onderzoek (dus niet de onderzoeken voor mensen met een overgewicht) maar daar is nog steeds niet op gereageerd.
ikzelf heb me ook via de site aangemeld voor een paar onderzoeken (maakt me niet uit welke ze me voor gebruiken) en daar heb ik ook nog steeds geen reactie op.
Beide zijn al meer dan 2 weken geleden.
pi_24771898
Ik heb het ook niet erg rijk hier, maar ik vind mijn gezondheid toch wel iets belangrijker dan mijn studie en mijn huis Zo'n onderzoek met pillen kan je echt een enorme hoop ellende opleveren.
pi_24774695
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 03:29 schreef RealZeus het volgende:
Dat is idd een goeie,ware het niet dat het er als je beter bent zo weer aan zit.
Niet als je het goed aanpakt. Als je vervolgens geen suiker meer neemt, ook niet in drinken. Alleen water en thee e.d. En meteen je normale eetschema omgooien, want dan is je maag toch al kleiner geworden. Des te makkelijker is het om weinig te blijven eten.
Delivered without an information leaflet
pi_24778103
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:31 schreef Ehric het volgende:

[..]

dat is wel waar, maar die onderzoeken zijn er niet zo vaak, en als ze er zijn dan zijn het meestal onderzoeken van maar 3 of 4 dagen, meer dan 350/400 euro verdien je daar dus niet mee, en je mag maar 1 keer in de 3 maanden meedoen.

ik moet het geld gebruiken voor m'n studie, en voor die studie moet ik ook op mezelf gaan wonen, fucking duur, en met een "gewoon" baantje verdien je nooit zoveel geld in zo'n korte tijd.

een kennis van mij heeft ze al 2 keer gemaild, met de vraag wat de maximum BMI waarde mag zijn om mee te kunnen doen aan een onderzoek (dus niet de onderzoeken voor mensen met een overgewicht) maar daar is nog steeds niet op gereageerd.
ikzelf heb me ook via de site aangemeld voor een paar onderzoeken (maakt me niet uit welke ze me voor gebruiken) en daar heb ik ook nog steeds geen reactie op.
Beide zijn al meer dan 2 weken geleden.
Dat geloof ik best. Je bent namelijk niet de enige die op die manier aan geld wil komen.
Bij een sollicitatiebrief krijg je ook niet gelijk een reactie.
pi_24778156
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:48 schreef gekke_sandra het volgende:

[..]

Niet als je het goed aanpakt. Als je vervolgens geen suiker meer neemt, ook niet in drinken. Alleen water en thee e.d. En meteen je normale eetschema omgooien, want dan is je maag toch al kleiner geworden. Des te makkelijker is het om weinig te blijven eten.
Maar volgens mij gaat je lichaam dan toch weer om alle bouwstoffen vragen die het eerder ook kreeg.
Ik heb het ook geprobeerd van de week en bij mij werkt het niet. Toen ik volledig beter was zat ik hongerig in de bus en dat werkt niet lekker.
Maar goed,ik mag over drie weken naar een dietiste,kijken wat die zegt.
(een vriendin van mij moest zelfs meer gaan eten van een dietiste,terwijl ze af wou vallen,dus wie weet wat ze mij gaat vertellen.)
pi_24798411
Wat is nu eigenlijk beter :

ontbijt (7u) : 2 bruine boterhammen
lunch (12u): 4 bruine boterhammen
diner (18u): diner

of

ontbijt (7u): 2 bruine boterhammen
10(u) : 1 bruine boterham
12(u) : 2 bruine boterhammen
15(u) : 1 bruine boterham + fruit
18(u) : diner

?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:17:13 #285
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24799071
Laatste.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24801444
ok thnx
pi_24802776
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 17:37 schreef r0b1n het volgende:
ok thnx
Fijn dat je dat zo direct aanneemt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_24804392
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:57 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Fijn dat je dat zo direct aanneemt.
Jij denkt er anders over?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:26:50 #289
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_24805893
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:57 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Fijn dat je dat zo direct aanneemt.
Heb al eerder in dit topic onderbouwd waarom je eten verspreiden beter is.

Kom nu niet de wise ass uithangen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_24805965
Er zijn inmiddels 18 dagen voorbij... and counting.
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 20:28 schreef r0b1n het volgende:
Jij denkt er anders over?
Nope.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')