abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1197550
Het dansen op zich: Leuk. De muziek: Ook leuk. Ik heb dat namelijk één jaartje gedaan, een aantal jaren geleden. Mijn plezier werd echter vergald door de groep: Op de een of andere manier waren er alle popi, te erg opgetutte trutjes bij elkaar gekomen die het helemaal niet om het dansen ging, maar alleen om het 'jongens jagen'. Venijnig concurrentie-sfeertje. Voelde ik me niet echt bij thuis.... Leuke, gezellige types die gewoon lekker wilden dansen zaten er niet bij.
Maar ik denk dat het met een leuke groep heel erg leuk kan zijn. Ik kon er alleen geen hout van, maar goed.
  donderdag 12 juli 2001 @ 21:50:27 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1197560
Ik heb van mn 12e tot mn 15e op stijldansen gezeten en kmoet zeggen dat ik dr een leuke vriendin aan over heb gehouden
  donderdag 12 juli 2001 @ 22:05:26 #28
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_1197655
ik ben van plan vanaf sep[tember te gaan stijldansen hier in Utrecht. Heeft er iemand tips???
pi_1197671
ik heb gehoord dat je op de universiteit ook kan stijldansen en misschien ga ik dat maar doen.
Normaal is het toch ook heel duur?
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_1197797
Stijldansen heb ik een jaartje gedaan, vond ik erg leuk. Dansen op zich is al leuk, en het leuke van stijldansen tov van vrij dansen is dat het wat strakker is, wat meer gericht op de muziek. Het is ook gewoon cool, vond ik, om op bepaalde muziek die passen en draaien precies goed te doen, vaak met allerlei interessante meisjes. Helaas had ik minder geluk met de afdanspartner, wat ook punten gekost heeft, en ben ik er niet mee doorgegaan (anders moest ik waarsch. met haar door, omdat driekwart er na het 1e jaar mee stopte)... wil het nog wel weer gaan doen.
It is much easier to be critical than to be correct.
  vrijdag 13 juli 2001 @ 09:49:40 #31
10053 tsteen
Ed-look-alike
pi_1199605
is nice...

Paar jaar geleden heb ik t/m goud (3e jaar) gedaan.
Daarnaast nog wat latin cursussen (dan leer je pas echt dansen. Eens wat anders dan het stap-links-stap-rechts wat iedereen al kan)
Helaas is het allemaal beetje weggezakt.
Mijn vriendin heeft in een andere plaats andere dans-pasjes geleerd, dat sluit ook niet helemaal aan.
We zijn ook zeker van plan om gewoon te beginnen weer met zilver ofzo.
Verder is dansen gewoon nice, zeker als je eeen diner-danssant (of hoe je dat dan ook schrijft) te doen.

(eten, dansen, eten, dansen etc...) Yummie...

Loop niet zo te jagen. Ik ben aan het werk, niet op de vlucht !
  vrijdag 13 juli 2001 @ 10:02:58 #32
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_1199648
Ik heb zelf maar 1 jaar les gehad, maar vond het toen wel erg leuk. Helaas nooit mee doorgegaan, omdat er een onwijs tekort aan jongens was en er maar weinig jongens doorgingen na dat 1e jaar.

Nu heb ik een vriend die het zelf jaren gedaan heeft, maar nu niet meer (wegens gebrek aan tijd) en misschien gaan we het ooit samen wel weer eens doen. (Als we meer tijd en geld hebben, want het is vrij kostbaar)

pi_7875354
quote:
Op zondag 24 oktober 1999 23:26 schreef Laura 2000 het volgende:
stijldansen=absoluut saai!
Wel als je het niet kan
pi_7875455
Stijldansen vink absoluut hartstikke kewl. Ik dans met 2 meisjes bij zilver ,1 bij brons en met mijn eigen danspartner. Ben er dus wekelijks meer dan 2 uur mee bezig en het verveeld absoluut niet. Wie zit er op een beetje bekende dansschool hier?
  maandag 13 januari 2003 @ 16:29:38 #35
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7875476
dis best een oude

Ik heb het vroeger ook gedaan, vond het wel gezellig, maar het dansen zelf had ik na 2 jaar wel gezien. De bar was leuker....

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_7875577
Lol ik zocht op stijldansen en dit topic stond bovenaan, ik d8 dat ik tijd van laatste reactie had geselecteerd
pi_7875891
<knip> (Ik bleek al eerder een vrijwel identieke reactie te hebben geplaatst)

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 13-01-2003 17:00]

pi_7876850
ben een keer met een paar vrienden meegegaan naar vrijdansen,
ik vond et
pi_7876859
Stijldansen is echt heel leuk
Ik heb t 4 jaar gedaan en altijd lol gehad eigenlijk. Vooral dat er veel leuke meisjes waren

Ik vond de mambo en de samba eigenlijk de leukste dansen.
Had een hekel aan de paso doble (als je t zo schrijft)

Ik kan t iedereen aanraden, ik had er zelf ook helemaal geen zin in maar moest erop van m'n ouders. En eigenlijk ben ik ze nog dankbaar ook

pi_7877191
Ik ben er sinds vorig jaar mee gestopt
Mijn danspartner was er mee gestopt omdat ze op kamers ging wonen en niet echt zin had om elk weekend weer terug naar hier te komen
Ik was tot en met goud ster gekomen, wou dit jaar dus Topklasse 1 gaan doen, maar dat gaat dus helaas niet door.
Ik kon wel met iemand anders gaan dansen maar dan moest ik een stel niveuas terug omdat er geen vrije danspartner was op mijn niveau.

Leukste dansen vond ik chacha en paso doble Ballroom is ook best cool, vooral engelse wals en slowfox

"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  maandag 13 januari 2003 @ 18:19:22 #41
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_7877328
Niet saai denk ik. Mijn vriendin heeft het lang gedaan en ik wil het ook (niet door haar, ervoor al). Wel specifieke dingen hoor. Ben niet zo geïnteresseerd in het Zuid-Amerikaanse gebeuren. Ik wil voornamelijk leren walsen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 13 januari 2003 @ 18:22:14 #42
40423 Gunsmoke
Roll right or dont roll at all
pi_7877377
Je kan niet zeggen:"Is het saai ja of nee" Je kan wel zeggen:"Vind jij het saai ja of nee" gewoon een kwestie van smaak.

Ik vind er persoonlijk niks aan. Ik heb andere dingen die ik leuk vindt.

It's not what you got, it's how you use it.
pi_7877679
ja je VIND het leuk of niet.

Ik zit ook op stijldansen omdat het moet van mijn moeder, voor mijn 'sociale' opvoeding. nou ja, ik wou het dus helemaal niet, en ik vind het nog steeds niet echt boeiend. Als je het ECHT goed wil kunnen zou je langer dan 1 jaar er op moeten zitten (ten minste zilver denk ik)...
Maarja, het is dat ik met een leuk meisje dans dus daarom heb ik er nog wel een BEETJE plezier in

pi_7908563
Stijldansen is cool!

Ik dans nu ongeveer 15 uur per week, het is ook m'n sport, ik dans in een latin formation team, dus op zuid amerikaanse muziek verschrikkelijk gruwelijk tekeer gaan. heerlijk, heel gezellig. lekker bewegen met je lichaam.....

Vroeg (5 jaar geleden) lachte iedereen me uit toen ik stond te dansen in een discotheek, nu is iedereen jaloers dat ik wél kan dansen en heel veel met m'n lichaam kan.

Stijldansen is niet voor mietjes.

Stijldansen hoort bij je opvoeding en als je niet op stijldansen hebt gezeten ben je een mietje........

Je hebt dan ook wel verschil hè..... het Latin (RUmba/Chacha/Samba/Jive/Paso) met z'n latijns amerikaanse rhytmes op top40 muziek en het ballroom (Engelse Wals/Tango/Quickstep/SlowFox/Weense Wals) op de toch iets minder moderne muziek (op quickstep na). Maar zo lekker om in weg te dromen......

GENIETEN

Life = Party
  woensdag 15 januari 2003 @ 14:50:31 #45
12346 hallo
is ie niet liev?
pi_7910665
quote:
Op woensdag 15 januari 2003 13:08 schreef Life-is-party het volgende:
Stijldansen hoort bij je opvoeding en als je niet op stijldansen hebt gezeten ben je een mietje........
idd ik MOEST van pa op stijldansen. dat hoorde bij de opvoeding net als autorijles.... 1 jaar gedaan en daarna ben ik zelfs nog2 jaar door gegaan!

wel leuk hoor om te doen!

h0p h0p
pi_7912211
-edit: reageer normaal-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 16-01-2003 00:19]

pi_9157051
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 22:05 schreef Frenkie het volgende:
ik ben van plan vanaf sep[tember te gaan stijldansen hier in Utrecht. Heeft er iemand tips???
Is daar nog iets van gekomen Frenkieboy?
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:03:12 #48
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_9227932
Ik dans nu een half jaar bij een danscentrum in Hilversum en ben dus 1e jaars... Ik heb veel nieuwe mensen (voornamelijk meiden) leren kennen.

We leren niet alleen standaard dansen maar ook solo-dansjes
zoals Salsa, een dansje van saturday night fever, dans van het jaar en sirtaki.

Ik heb nu de basis van de onderstaande dansen in het eerste jaar geleerd:
-Mambo
-Quickstep
-Chacha
-Engelse wals
-Jive
-Rumba

In de eerste 4 dansen moet ik over 2 maanden, dus in mei ook afdansen, zeker weten met 1 danspartner, hopelijk als het me lukt met 2

keep up the good work!
pi_9228806
Mm.... ben ooit door een meisje gevraagd of ik haar 'stijldanspartner'
ofsoiets wou worden........> Ik zeg 'geen problemen mee' , toen bleek
dat 't tien kilometer fietsen was > daar was't dus net geen leuk genoeg meisje voor>
heb eiglijk nog steeds geen id wat stijldansen is nu
Viva la vita.... Altijd
  woensdag 19 maart 2003 @ 12:38:58 #50
12221 Tijn