Paar jaar geleden heb ik t/m goud (3e jaar) gedaan.
Daarnaast nog wat latin cursussen (dan leer je pas echt dansen. Eens wat anders dan het stap-links-stap-rechts wat iedereen al kan)
Helaas is het allemaal beetje weggezakt.
Mijn vriendin heeft in een andere plaats andere dans-pasjes geleerd, dat sluit ook niet helemaal aan.
We zijn ook zeker van plan om gewoon te beginnen weer met zilver ofzo.
Verder is dansen gewoon nice, zeker als je eeen diner-danssant (of hoe je dat dan ook schrijft) te doen.
(eten, dansen, eten, dansen etc...) Yummie...
Nu heb ik een vriend die het zelf jaren gedaan heeft, maar nu niet meer (wegens gebrek aan tijd) en misschien gaan we het ooit samen wel weer eens doen. (Als we meer tijd en geld hebben, want het is vrij kostbaar)
quote:Wel als je het niet kan
Op zondag 24 oktober 1999 23:26 schreef Laura 2000 het volgende:
stijldansen=absoluut saai!
Ik heb het vroeger ook gedaan, vond het wel gezellig, maar het dansen zelf had ik na 2 jaar wel gezien. De bar was leuker....
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 13-01-2003 17:00]
Ik vond de mambo en de samba eigenlijk de leukste dansen.
Had een hekel aan de paso doble (als je t zo schrijft) ![]()
Ik kan t iedereen aanraden, ik had er zelf ook helemaal geen zin in maar moest erop van m'n ouders. En eigenlijk ben ik ze nog dankbaar ook
Leukste dansen vond ik chacha en paso doble
Ballroom is ook best cool, vooral engelse wals en slowfox
Ik vind er persoonlijk niks aan. Ik heb andere dingen die ik leuk vindt.
Ik zit ook op stijldansen omdat het moet van mijn moeder, voor mijn 'sociale' opvoeding. nou ja, ik wou het dus helemaal niet, en ik vind het nog steeds niet echt boeiend. Als je het ECHT goed wil kunnen zou je langer dan 1 jaar er op moeten zitten (ten minste zilver denk ik)...
Maarja, het is dat ik met een leuk meisje dans
dus daarom heb ik er nog wel een BEETJE plezier in
Ik dans nu ongeveer 15 uur per week, het is ook m'n sport, ik dans in een latin formation team, dus op zuid amerikaanse muziek verschrikkelijk gruwelijk tekeer gaan. heerlijk, heel gezellig. lekker bewegen met je lichaam.....
Vroeg (5 jaar geleden) lachte iedereen me uit toen ik stond te dansen in een discotheek, nu is iedereen jaloers dat ik wél kan dansen en heel veel met m'n lichaam kan.
Stijldansen is niet voor mietjes.
Stijldansen hoort bij je opvoeding en als je niet op stijldansen hebt gezeten ben je een mietje........
Je hebt dan ook wel verschil hè..... het Latin (RUmba/Chacha/Samba/Jive/Paso) met z'n latijns amerikaanse rhytmes op top40 muziek en het ballroom (Engelse Wals/Tango/Quickstep/SlowFox/Weense Wals) op de toch iets minder moderne muziek (op quickstep na). Maar zo lekker om in weg te dromen......
GENIETEN
quote:idd ik MOEST van pa op stijldansen. dat hoorde bij de opvoeding net als autorijles.... 1 jaar gedaan en daarna ben ik zelfs nog2 jaar door gegaan!
Op woensdag 15 januari 2003 13:08 schreef Life-is-party het volgende:
Stijldansen hoort bij je opvoeding en als je niet op stijldansen hebt gezeten ben je een mietje........
wel leuk hoor om te doen!
quote:Is daar nog iets van gekomen Frenkieboy?
Op donderdag 12 juli 2001 22:05 schreef Frenkie het volgende:
ik ben van plan vanaf sep[tember te gaan stijldansen hier in Utrecht. Heeft er iemand tips???
We leren niet alleen standaard dansen maar ook solo-dansjes
zoals Salsa, een dansje van saturday night fever, dans van het jaar en sirtaki.
Ik heb nu de basis van de onderstaande dansen in het eerste jaar geleerd:
-Mambo
-Quickstep
-Chacha
-Engelse wals
-Jive
-Rumba
In de eerste 4 dansen moet ik over 2 maanden, dus in mei ook afdansen, zeker weten met 1 danspartner, hopelijk als het me lukt met 2
quote:Zo ben ik er ook in gerold. Dansen was op zich niet echt geweldig, maar ach, je komt 'es in beweging en kheb er korte relatie aan overgehouden
Op woensdag 19 maart 2003 12:35 schreef Fiazco het volgende:
Mm.... ben ooit door een meisje gevraagd of ik haar 'stijldanspartner'
ofsoiets wou worden........> Ik zeg 'geen problemen mee' ,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |