abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2001 @ 09:41:26 #26
2558 misterM
__-not-yet-__
pi_1730180
kan iemand het mij dan uitleggen via msn ?

marcellovesbreezer@hotmail.com

...Let me R o c k you..girl you make me loving the bad things,,
  dinsdag 25 september 2001 @ 09:42:46 #27
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1730187
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 09:29 schreef Aneurism het volgende:
Jeromar ik heb een aantal links voor je, die ik naar je toe zou kunnen mailen...
Graag, m'n adres staat in m'n profile
Je moet niks!
  dinsdag 25 september 2001 @ 09:43:58 #28
16064 xp-nick
Expierence Me *ja dat ben ik*
pi_1730195
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 09:41 schreef misterM het volgende:
kan iemand het mij dan uitleggen via msn ?

marcellovesbreezer@hotmail.com

nee...
[b] http://www.stadmaastricht.com/forum (de experience voor mensen uit limburg) [/b]
  dinsdag 25 september 2001 @ 09:49:58 #29
2558 misterM
__-not-yet-__
pi_1730239
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 09:43 schreef xp-nick het volgende:

[..]

nee...

Omdat
  dinsdag 25 september 2001 @ 09:50:51 #30
2558 misterM
__-not-yet-__
pi_1730246
Jeromar het wel mag ?
pi_1730269
www.cyberarmy.com
daar leeer je hacken!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_1730304
.. hee! die wou ik net toezenden!
pi_1730308
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 09:50 schreef misterM het volgende:
Jeromar het wel mag ?
Lees mijn reactie nog maar eens door...
pi_1730429
Jeromar you got mail..
  dinsdag 25 september 2001 @ 11:44:49 #35
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1731154
Toch een paar tips dan:

Een goed begin is het zelf installeren van bijv. LINUX of Windows NT. Het grootste gedeelte van Internet draait op deze besturingssystemen, dus de werking daarvan is verplichte kennis. Daarmee kun je dan naar harte lust experimenteren. Let ook op security-flaws die worden ontdekt in allerlei programmatuur (te vinden op sites als SecurityFocus en, iets minder gedetailleerd, op Micro$oft Security). Zo leer je al snel wat veelvoorkomende securityfouten zijn.

Daarnaast is het handig om veel te weten over netwerkprotocollen. Boeken als UNIX Network Programming, TCP/IP Illustrated (van Richard Stevens) zijn daarbij zeer handig.

Wat ook zeer handig is, is weten hoe bepaalde standaardconfiguraties van veelvoorkomende programma's eruit zien. Zo zijn er bijv. al heel veel security-fouten in webservers ontdekt, omdat de standaardinstellingen van die webservers zeer onveilig waren.

What's the speed of Dark?
  dinsdag 25 september 2001 @ 12:09:49 #36
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1731363
Als je in een systeem wilt komen:

1. Zorg dat je informatie hebt over het systeem waar je in wilt komen. (fabrikant, os, versie, applicaties, etc.)

2. Bel doelwit op.

3. Zeg: "Goedendag, met <naam fabrikant doelwitsysteem>, Wij willen graag enkele zaken op uw machine testen. Heeft U voor mij het admin/root/qsecofr wachtwoord en account?"

4. Doe dit overtuigend.

5. Veel plezier.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  dinsdag 25 september 2001 @ 12:23:36 #37
3767 Herald
Come get some
pi_1731473
g3w00n 3rg 1337 typ3n, d4t 1s h3t h4lv3 w3rk!
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:04:57 #38
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1732463
deze 2 films (1, 2) even huren en kijken, dan ben je volleerd "hacker"
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 12:23 schreef Herald het volgende:
g3w00n 3rg 1337 typ3n, d4t 1s h3t h4lv3 w3rk!
LOL en daarna linux installeren en iedereen lastig vallen met opmerkingen als "WiNdoze sUx0r"
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 25 september 2001 @ 14:15:31 #39
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1732560
quote:
Op maandag 24 september 2001 22:05 schreef Jeromar het volgende:
Hoe leer je hacken?
btw wat is dat hacken toch, lees er de laatste tijd zoveel over?

maar even serieus, wat wordt er precies mee bedoeld als men et over hacken heeft? veel computer/netwerk/lan/software etc. kennis hebben en dat toepassen om er je voordeel mee te doen? das toch geen hacken? * BdR noemt dat "werken in de ICT"

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 25 september 2001 @ 16:56:34 #40
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1734329
quote:
Op maandag 24 september 2001 22:05 schreef Jeromar het volgende:
Hoe leer je hacken?
Ik ben het eens met Aaaargh, als je die vraag moet stellen wordt je geen hacker.

Aan hacken is niets enorm spannends zoals men vaak in films wil doen geloven. Het is vooral een kwestie van ongelofelijk veel technische kennis hebben (uitermate saai, enorm tijdrovend), en dan een handigheid vinden om een lek/gat te exploiteren. Dat gaat gepaard met dagen enkel achter de computer zitten rotzooien en niemand die je uberhaupt begrijpt.

Het valt ook niet zomaar aan te leren, het vraagt heel veel inzicht in informatie-systemen op diverse niveaus.

Bovendien zijn heel veel activiteiten eraan verbonden 100% illegaal & strafbaar.

Down[br]Under
  dinsdag 25 september 2001 @ 17:04:10 #41
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1734408
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 08:53 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Ps we weten nu wel dat je zo'n ongelovelijke computer god bent en niemand beter is, maar een nuttig antwoord heb ik tot nu toe nog niet gehad. Als je hier alleen maar bent om newbs te flamen, dan denk ik dat jeje roeping mist op GOT en als User van dit forum wens ik normale reacties als mensen vragen om kennis. Hoe dom de vraag ook is, normaal antwoord geven lijkt me vrij normaal vooral in computerzaken.

Aneurism

Rot op.

Hacken is een soort topsport, maar dan geestelijk. Vergelijk het met schaken; hoe graag je ook wil, het grootmeesterschap (waar heb bij hacken begint) is maar voor weinig mensen weggelegd. Als je dan de vraag stelt "hoe wordt ik schaakgrootmeester" laat je toch niet blijken dat je enige kans daarop maakt.

Aaaargh! is nou eenmaal supernerd, pardon, heel handig met computers , en z'n antwoord is dan ook 100% waarheid --> het meest nuttige antwoord. Het meest aardige of motiverende antwoord is het inderdaad niet ('hou maar op, het lukt niet' is nou eenmaal niet constructief), maar wel een waar en eerlijk antwoord.

Dus Jeromar, je kan wel ongein uithalen met leuke tooltjes (scriptkiddie-stijl), maar hacken, forget it.

Down[br]Under
pi_1734755
quote:
Op maandag 24 september 2001 23:46 schreef MoJo een van de domste dingen ever:
Begin eens met r00ten.
ja.... houd je mond maar weer, er is weer genoeg stommigheid uit gekomen
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:48:41 #43
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1735452
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 08:49 schreef Aneurism het volgende:
zelf ben ik ook bezig te leren wat voor tools ik kan gebruiken (telnet, hyperterminal, ftp)
(...)
In het begin zal je meer script kidie zijn, totdat je de programma codes kent en van bugs gebruik weet te maken.
*zucht*

wat jij noemt is gewoon script kiddie spelen.
een echte cracker is iemand die zelf broncode van software doorzoekt, op zoek naar bugs die hij kan exploiten (vaak buffer overflow's). m.a.w. leer eerst maar eens programmeren.

het is moeilijk, het is saai en heeft totaal niet de 'glamour' die jij denkt dat het heeft.

nee, ik doe 't niet, ik heb 't nooit geprobeert en ik wil 't ook niet proberen.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_1735537
www.eraxo.f2s.com

kan je leren C is een must en daarna beetje kloten scan met 56 k anders ben je erbij ... hehehe
zoals ik.....

---Dood maak je mee aan de achterkant maar moet worden beleeft aan de voorkant----
  dinsdag 25 september 2001 @ 18:59:53 #45
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
  dinsdag 25 september 2001 @ 19:32:14 #46
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_1736100
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 18:48 schreef Aaargh! het volgende:
wat jij noemt is gewoon script kiddie spelen.
een echte cracker is iemand die zelf broncode van software doorzoekt, op zoek naar bugs die hij kan exploiten (vaak buffer overflow's). m.a.w. leer eerst maar eens programmeren.
Nee hoor, dat is een hacker. Een cracker is (afgezien van een koekje ) iemand die software aanpast, zodat je het gemakkelijk kunt kopieren/registreren.
What's the speed of Dark?
  dinsdag 25 september 2001 @ 19:44:38 #47
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1736293
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 19:32 schreef lzandman het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is een hacker. Een cracker is (afgezien van een koekje ) iemand die software aanpast, zodat je het gemakkelijk kunt kopieren/registreren.

quote:
hacker n. [originally, someone who makes furniture with an
axe] 1. A person who enjoys exploring the details of programmable
systems and how to stretch their capabilities, as opposed to most
users, who prefer to learn only the minimum necessary. 2. One who
programs enthusiastically (even obsessively) or who enjoys programming
rather than just theorizing about programming. 3. A person capable
of appreciating {hack value}. 4. A person who is good at programming
quickly. 5. An expert at a particular program, or one who frequently does
work using it or on it; as in `a Unix hacker'. (Definitions 1 through
5 are correlated, and people who fit them congregate.) 6. An expert or
enthusiast of any kind. One might be an astronomy hacker, for example.
7. One who enjoys the intellectual challenge of creatively overcoming
or circumventing limitations. 8. [deprecated] A malicious meddler who
tries to discover sensitive information by poking around. Hence `password
hacker', `network hacker'. The correct term for this sense is {cracker}.
quote:
cracker n. One who breaks security on a system. Coined ca.
1985 by hackers in defense against journalistic misuse of {hacker}
(q.v., sense 8). An earlier attempt to establish `worm' in this sense
around 1981-82 on Usenet was largely a failure.

Use of both these neologisms reflects a strong revulsion against
the theft and vandalism perpetrated by cracking rings. While it is
expected that any real hacker will have done some playful cracking
and knows many of the basic techniques, anyone past {larval stage}
is expected to have outgrown the desire to do so except for immediate,
benign, practical reasons (for example, if it's necessary to get around
some security in order to get some work done).

Thus, there is far less overlap between hackerdom and crackerdom
than the {mundane} reader misled by sensationalistic journalism might
expect. Crackers tend to gather in small, tight-knit, very secretive
groups that have little overlap with the huge, open poly-culture this
lexicon describes; though crackers often like to describe _themselves_
as hackers, most true hackers consider them a separate and lower form
of life.

Ethical considerations aside, hackers figure that anyone who can't
imagine a more interesting way to play with their computers than breaking
into someone else's has to be pretty {losing}. Some other reasons
crackers are looked down on are discussed in the entries on {cracking}
and {phreaking}. See also {samurai}, {dark-side hacker}, and {hacker
ethic}. For a portrait of the typical teenage cracker, see {warez d00dz}.

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_1736567
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 08:49 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Iedereen is begonnen op die manier, je kan mij niet vertellen dat er iemand is geweest die uit een ei kwam, telnet pakte en inlogde onder anonymous om vervolgens...

www.root-core.com was een site die daar ondersteuning in gaf, nu zijn ze een security site aan het worden... Dit is dus tegen hacken. of probeer eens rond te kijken op buletin boards zoals op hackers.com

Onthou hacken is illegaal mits je dit doet met toestemming, zelf ben ik ook bezig te leren wat voor tools ik kan gebruiken (telnet, hyperterminal, ftp) en daar gebruik ik servers voor die mensen hebben die ik ken, ik maak geen schade op deze servers en help op deze manier mensen hun beveiliging te verbeteren. voornamelijk leuk om te laten zien dat newbie bij ze binnen kan komen

In het begin zal je meer script kidie zijn, totdat je de programma codes kent en van bugs gebruik weet te maken.

Of zoek gewoon eens hacken in bij google, ik denk dat je het niet meer weet te overzien.

suc6

xXDisclaimerXx:
We do not promote illegal activities
and YOU should NOT involve yourself or this Bulletin Board Service or its readers in any possible crime related activities.
WE do not write Viruses or condone the creation or distribution of such. So stop asking.
WE do not steal passwords for people. So stop asking.
We do not work for the government. So stop asking.

Was jij niet die gast die op de chat verbaasd was dat ie zijn ip adres zonder rebooten kon veranderen?
Leer eerst eens tcp/ip beginselen dan kom je een stuk verder. Ik heb ook een keer een gast gehad met irc dos-atack scriptjes die niet eens wist wat "ping" was... heb toen wel lol gehad met harrie samen in #rds...
pi_1738709
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH

$@&!^!@%!#%@!#!%@!$%@#!$@!#!@%!@#g*dv*r%#&*@&#@¦@#¦@

Hacken, lieve n00b, is het edelste wat er is. Definitie, zoals ook te lezen in de guide to becoming a real hacker, is een persoon die een waardevolle toevoeging heeft geleverd aan een gemeenschap in de zin van opensource programmacode (wat ik 24/7 doe), documentatie schrijven over deze programmacode, beveiligingslekken in programmatuur vinden hoort hier ook bij maar het gaat dan dus om het vinden ervan, niet het exploiteren ervan.

Door naar de cracker, een cracker is iemand die systematisch beveiligingslekken opspoort en deze uitbuit voor eigen profeit. Hierbij kun je denken aan bedrijfsspionage, afpersing, stelen van creditcard-gegevens enzo. Soms zet ie de exploit gewoon op internet zodat 31337 zkr1ptk1dd13s er als havikken mee kunnen spelen om hun mammie's PC te "hekken".

Als laatste hebben wij de hyper-31337 zkr1ptk1dd13, het laagste uitschot wat er is. Een 31337 zkr1ptk1dd13 download tools door anderen (hackers of, meestal, crackers), snappen er geen ene reet van en doen maar wat door op knopjes te drukken en hebben r00t. Achja, en nu? Weten ze niet. WindowsNT kennen ze alleen het DOS commando del en in unix kunnen ze al helemaal niks. NT servers gan vaak dood en unix servers krijgen een entry in hun log dat er een telnet login plaatsvond. Spoor IP op (31337 zkr1ptk1dd13s vergeten vaak te spoofen) en je hebt ze. Sim-pel.

Terug naar de vraag. Hoe wordt ik een hacker? Jij: niet, nooit in je levensdagen. Hoe wordt een gemiddelde mens hacker? Lees de guide to becoming a hacker. Kortgezegd: leer programmeren, schrijf opensource code (GPL/BSD/...) en wees een toevoeging ana de gemeenschap. Als men jou waardevol genoeg vindt zal men jou een hacker noemen. Een hacker is het hoogste wat je kan worden. Hoger kan niet. Een hacker is een eretitel waarmee jouw mede-hacers jou eren. Wees er trots op.

* beelzebubu is trots om een echte hacker te zijn

Nu, jij wil geen hacker worden. Jij wilt cracker worden. Ga je gang. Ga sites lezen, leer over het TCP/IP protcol (zodat jij me de non-random sequence-exploit van TCP/IP kan uitleggen bijvoorbeeld), leer over firewalls (dus niet die kutwindhoos hoeredingen, maar een ECHTE firewall, inclusief source code, op net-niveau, zoals openBSD's ipf, freeBSD's ipfw of linux's iptables/ipchains). Leer dat instellen, begrijp wat het doet. Leer C-programmeren, vooral op netwerkniveau (sockets, stdio.h-functies zoals open(), read(), write(), socket() connect()), leer met unix werken en leer vooral de commandline gebruiken. als je genoeg geleerd hebt kun je vanzelf exploits opsporen.

Kan ik dat? Ja. Doe ik dat? Ja. Ben ik een cracker? Nee, want ik misbruik de exploits niet

31337 zkr1ptk1dd13s:
uitschot van een mismaakte maatschappij. Het zijn per definitie nullen en je hoort op ze te . Flame op ze, verneuk ze, kleineer ze, ze snappen toch niks. De openingstekst van HAL2001 was tekenend voor de positie vn 31337 zkr1ptk1dd13s in de hacker-maatschappij. FUCK YOU dus.

En haal hacker, cracker en 31337 zkr1ptk1dd13s nooit meer door elkaa,r dat is een zonde

[edit]
s/37331/31337/ (een echte hacker weet wat dat betekent)

[Dit bericht is gewijzigd door beelzebubu op 25-09-2001 22:26]

We hear the word, we lost ourselves but we find it all [..] free your life, life is a waterfall (SoaD, Aerials)
pi_1738820
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 22:09 schreef beelzebubu het volgende:
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH

$@&!^!@%!#%@!#!%@!$%@#!$@!#!@%!@#g*dv*r%#&*@&#@¦@#¦@

Hacken, lieve n00b, is het edelste wat er is. Definitie, zoals ook te lezen in de guide to becoming a real hacker, is een persoon die een waardevolle toevoeging heeft geleverd aan een gemeenschap in de zin van opensource programmacode (wat ik 24/7 doe), documentatie schrijven over deze programmacode, beveiligingslekken in programmatuur vinden hoort hier ook bij maar het gaat dan dus om het vinden ervan, niet het exploiteren ervan.

Door naar de cracker, een cracker is iemand die systematisch beveiligingslekken opspoort en deze uitbuit voor eigen profeit. Hierbij kun je denken aan bedrijfsspionage, afpersing, stelen van creditcard-gegevens enzo. Soms zet ie de exploit gewoon op internet zodat 37331 zkr1ptk1dd13s er als havikken mee kunnen spelen om hun mammie's PC te "hekken".

Als laatste hebben wij de hyper-37331 zkr1ptk1dd13, het laagste uitschot wat er is. Een 37331 zkr1ptk1dd13 download tools door anderen (hackers of, meestal, crackers), snappen er geen ene reet van en doen maar wat door op knopjes te drukken en hebben r00t. Achja, en nu? Weten ze niet. WindowsNT kennen ze alleen het DOS commando del en in unix kunnen ze al helemaal niks. NT servers gan vaak dood en unix servers krijgen een entry in hun log dat er een telnet login plaatsvond. Spoor IP op (37331 zkr1ptk1dd13s vergeten vaak te spoofen) en je hebt ze. Sim-pel.

Terug naar de vraag. Hoe wordt ik een hacker? Jij: niet, nooit in je levensdagen. Hoe wordt een gemiddelde mens hacker? Lees de guide to becoming a hacker. Kortgezegd: leer programmeren, schrijf opensource code (GPL/BSD/...) en wees een toevoeging ana de gemeenschap. Als men jou waardevol genoeg vindt zal men jou een hacker noemen. Een hacker is het hoogste wat je kan worden. Hoger kan niet. Een hacker is een eretitel waarmee jouw mede-hacers jou eren. Wees er trots op.

* beelzebubu is trots om een echte hacker te zijn

Nu, jij wil geen hacker worden. Jij wilt cracker worden. Ga je gang. Ga sites lezen, leer over het TCP/IP protcol (zodat jij me de non-random sequence-exploit van TCP/IP kan uitleggen bijvoorbeeld), leer over firewalls (dus niet die kutwindhoos hoeredingen, maar een ECHTE firewall, inclusief source code, op net-niveau, zoals openBSD's ipf, freeBSD's ipfw of linux's iptables/ipchains). Leer dat instellen, begrijp wat het doet. Leer C-programmeren, vooral op netwerkniveau (sockets, stdio.h-functies zoals open(), read(), write(), socket() connect()), leer met unix werken en leer vooral de commandline gebruiken. als je genoeg geleerd hebt kun je vanzelf exploits opsporen.

Kan ik dat? Ja. Doe ik dat? Ja. Ben ik een cracker? Nee, want ik misbruik de exploits niet

37331 zkr1ptk1dd13s:
uitschot van een mismaakte maatschappij. Het zijn per definitie nullen en je hoort op ze te . Flame op ze, verneuk ze, kleineer ze, ze snappen toch niks. De openingstekst van HAL2001 was tekenend voor de positie vn 37331 zkr1ptk1dd13s in de hacker-maatschappij. FUCK YOU dus.

En haal hacker, cracker en 37331 zkr1ptk1dd13s nooit meer door elkaa,r dat is een zonde

uhm... ik wil niet lullig zijn, maar bedoel je niet 31337 ipv 37331? (sorry kon het niet laten)

'tja ik deel grotendeels jou mening. Ik vind, als je al vraagt hoe je het leert, je er al niet aan moet beginnen, omdat het toch nooit wat word, en je de principes toch nooit zult begrijpen. En zkriptkiddiez zijn er al te veel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')