abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34677751
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 06:41 schreef super-muffin het volgende:
En wat kosten lenzen eigenlijk?
Volgens mij zijn in dit topic wel wat prijzen voorbij gekomen. Ik betaal voor harde lenzen 180 euro en daar kan ik dan ongeveer vier jaar mee doen. Tel daar nog 120 euro aan vloeistoffen bij op en dan kan ik voor 300 euro vier jaar vooruit.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_34696850
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:29 schreef Sport_Life het volgende:
Jij gelooft ook dat Dreft alle kleren het schoonst maakt en dat de Fiat Punto de allerbeste auto is?? .
naja wat is dat nu voor vergelijk alsof jij weet waar je het over hebt. Niet dus.
pi_34698901
zachte lenzen heb ik voor 155 euro 6 paar maandlenzen,
en meestal doe ik er n maand of 7 mee, dus n stuk duurder, maar wel handiger met sporten etc.
maar de ene kan goed tegen harde, de andere tegen zachte...is ma net wat je wil..
Azwethinkweiz
pi_34699040
Ik had 3 jaar geleden ook een bril met -0,5 en -0,75. Net als jij af en toe die bril op, als je eventjes wat in de verte moet lezen. Na een tijd geen bril meer op. En een paar maanden geleden mijn ogen laten testen, had ik -3,75 en -4!

Heb ongeveer 2 maanden met een bril gelopen, was erg lastig als het regende buiten (zie je geen reet) en als je van buiten naar binnen gaat (beslaat). Ook kan je niet echt uit je ooghoeken kijken met deze sterkte aangezien je dan meteen wazig kijkt..

Nu al 2 maanden zachte lenzen, bevalt zeer goed!! Inzetten kost me nog maar zo'n 3 seconden per oog, zonder spiegel. Zoveel beter dan een bril.. Wat ik dus even wou zeggen is, zet je bril wel altijd op want je ogen gaan echt hard achteruit.
The only thing to fear, is running out of beer!
pi_34752402
Voor zowel bril als Lenzen valt wel wat te zeggen.

Met een bril heb je inderdaad iets minder werk, maar met een goede lenzenvloeistof en gewenning dan is het lenzen in- en uitdoen ook geen moeiten.

Een bril beslaat in de winter en bij regen. Lenzen kunnen beslaan onder een warme douche, zijn lastig op het strand als het waait en bij andere vuiltjes in je oog, en kunnen gaan irriteren als je lang tuurt naar een beeldscherm of bij autorijden.

Ik heb ook altijd vloeistof bij me, bij een bril hoef je niks mee te nemen, verder heb ik op mijn werk vaak een plakplaatje op mijn monitor met het woord knipperen erop om me te helpen herinneren dat ik goed moet knipperen met mijn ogen.

Het grote nadeel van een bril vind ik de randen, met lenzen kun je snel naar links en naar rechts kijken, bij een bril kan dit niet. En wat het nadeel van een bril is tijdens volleybal en andere balsporten hoef ik niet uit te leggen . Dit was voor mij ook de hoofdreden om na een paar jaar bril te hebben gedragen te kiezen voor lenzen. En dat bevalt prima.
pi_34871670
Ik heb een drama sterkte -8

Dus ik zie geen ene hol zonder bril of lenzen.

Maar sporten is niet te doen met bril, ik ben altijd bang (tennis) dat ik een bal op mn bril krijg gerost.

Lenzen is zoiezo idealer met uitgaan. Mijn bril besloeg altijd als ik een kroeg binnenkwam.
Maar ja soms heb ik gewoon geen zin om lenzen in te doen en dan is een bril ideaal

Een beetje leuk montuur, staat ook nog eens heel sexy ( zeggen de vrouwen)
  zondag 5 maart 2006 @ 00:26:38 #132
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35727591
mijn ogen worden ook telkens minder, had m'n vader ook op mijn leeftijd
als ik zijn bril opzet kan ik de ondertiteling op TV (5meter afstand?) perfect lezen, (zonder bril heb ik er moeite mee)

van dicht bij zie ik geen fluit door die bril heen (zonder bril zie ik het dan perfect)

Hoezit het dan met lenzen? als ik lenzen zou nemen zou ik dan ook niks zien op kleine afstand? (40cm ofzo)?
  zondag 5 maart 2006 @ 11:49:06 #133
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_35734682
Ik had dat ook met mn bril dat ik m afzette als ik ging schrijven ofzo.
Maar met mn lenzen heb ik daar geen zin in.
Als je iets heeel kleins van heel dichtbij wil bekijken kan ik ook beter mn lenzen uitdoen maar verder heb ik wat dat betreft geen last van mn lenzen
of niet natuurlijk
pi_35734786
Ik heb het allebei. Mijn ogen kunnen niet zo lang tegen de lenzen dus meestal draag ik in de avonden mijn bril.

Oh, er is geloof ik wel eens een onderzoek gedaan naar mensen die lenzen dragen waarbij de ogen steeds verder achteruit gingen. Sneller dan bij een bril ook.

Ik had eerst ook -0,50 aan beide ogen. Toen werd het alweer -1,75. En volgens mij is het alweer slechter want ik kan sommige dingen weer niet lezen, met mijn bril of lenzen in. Als ik mijn lenzen in heb en mijn bril draag zie ik alles weer zo scherp als een tierelier.

Maar goed, ik zou eerst eens vragen of je misschien een maandlens mag testen om te kijken of je ogen er tegen kunnen. Meestal doet een opticien dit sowieso al uit zichzelf.
  zondag 5 maart 2006 @ 12:13:40 #135
62338 Maxster4th
...Are You Kiddin' Me...
pi_35735295
Ik heb vorig jaar een bril genomen omdat ik -1.00 en -0.75 had. Vooral tijdens college en tijdens auto rijden mis je net die scherpte om ver weg te kijken. In januari ben ik terug gekomen bij de opticien voor lenzen en zit nu in mijn testfase. Elke twee weken krijg ik nieuwe lenzen (steeds een ander soort) om te kijken wat mij het beste bevalt en welke de optometrist het beste voor mijn ogen vind. Prima begeleiding van de opticien en daardoor ben ik ervan overtuigd dat het goed gaat komen.

had wel de eerste keer in en uit doen echt moeite. De eerste keer zelf uit doen kostte mij 45minuten. Nu gaat het vrij eenvoudig, vind alleen dat handen wassen vooraf zo irritant. Je moet met schone handen werken anders kan je ontstoken ogen krijgen, je zit er toch in te poeren
Soms zegt stilte meer dan 1000 woorden kunnen
  zondag 5 maart 2006 @ 12:41:20 #136
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_35736179
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:53 schreef Sjoem het volgende:
Ik heb het allebei. Mijn ogen kunnen niet zo lang tegen de lenzen dus meestal draag ik in de avonden mijn bril.

Oh, er is geloof ik wel eens een onderzoek gedaan naar mensen die lenzen dragen waarbij de ogen steeds verder achteruit gingen. Sneller dan bij een bril ook.

Ik had eerst ook -0,50 aan beide ogen. Toen werd het alweer -1,75. En volgens mij is het alweer slechter want ik kan sommige dingen weer niet lezen, met mijn bril of lenzen in. Als ik mijn lenzen in heb en mijn bril draag zie ik alles weer zo scherp als een tierelier.

Maar goed, ik zou eerst eens vragen of je misschien een maandlens mag testen om te kijken of je ogen er tegen kunnen. Meestal doet een opticien dit sowieso al uit zichzelf.
Volgens mij ligt het er ook aan of je harde of zachte lenzen hebt.
Met harde lenzen wordt je oogbol in haar vorm gehouden met zachte niet. Ik ben met m'n bril destijds wel 1 punt achteruit gegaan en sinds ik lenzen heb is het nog gewoon hetzelfde...

edit: Ik merk wel dat mijn ogen stuk luier worden. Toen ik nog een bril had had ik die maar 50% van de tijd op. Als ik nu mn lenzen niet in heb merk ik dat meteen. Mijn ogen corrigeren een stuk minder zelf.
of niet natuurlijk
  zondag 5 maart 2006 @ 16:40:18 #137
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_35744790
mijn linker oog is +3.75 en mijn rechter is +6.5 meen ik en ook nog lui. Ik ben met bril begonnen op mn 5e en ben op mn 15e overgestapt op lenzen. Ik heb de luxe van allebei, en dat komt vaak goed uit.
Is het dan geen idee voor TS om gewoon zo'n goedkoop montuur te nemen bij de Hans Anders. Want je slaapt zonder lenzen, en 's nachts en 's ochtends wli je ook wat zien. Dan zet ik mijn bril eventjes op.
Indoen is fluitje van een cent maar soms blijft hij aan je vingers plakken omdat deze te nat zijn van water of lenzen vloeistof.

Verder raad ik je aan bij de Hans Anders lenzen te halen, dezen zijn het goedkoopst en volgens mij kun je ze ook nog laten vergoeden het eerste jaar. Weet niet of dat nu nog zo is..
niets
pi_35745113
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:40 schreef Ewaldus het volgende:
mijn linker oog is +3.75 en mijn rechter is +6.5 meen ik en ook nog lui. Ik ben met bril begonnen op mn 5e en ben op mn 15e overgestapt op lenzen. Ik heb de luxe van allebei, en dat komt vaak goed uit.
Is het dan geen idee voor TS om gewoon zo'n goedkoop montuur te nemen bij de Hans Anders. Want je slaapt zonder lenzen, en 's nachts en 's ochtends wli je ook wat zien. Dan zet ik mijn bril eventjes op.
Indoen is fluitje van een cent maar soms blijft hij aan je vingers plakken omdat deze te nat zijn van water of lenzen vloeistof.

Verder raad ik je aan bij de Hans Anders lenzen te halen, dezen zijn het goedkoopst en volgens mij kun je ze ook nog laten vergoeden het eerste jaar. Weet niet of dat nu nog zo is..
Een kennis van mij had de lenzen ook bij Hans Anders gehaald en kreeg ze mee zonder te passen of wat dan ook.
En guess what? Ze pasten dus ook voor geen meter en zat absoluut niet fijn.
Dus nee, ik koop liever fatsoenlijke lenzen, want het gaat toch echt om mijn ogen.
  zondag 5 maart 2006 @ 18:23:05 #139
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_35748184
quote:
Op zondag 5 maart 2006 16:49 schreef Sjoem het volgende:

[..]

Een kennis van mij had de lenzen ook bij Hans Anders gehaald en kreeg ze mee zonder te passen of wat dan ook.
En guess what? Ze pasten dus ook voor geen meter en zat absoluut niet fijn.
Dus nee, ik koop liever fatsoenlijke lenzen, want het gaat toch echt om mijn ogen.
Ik had ze wel gepast. Dus dat is Hans Anders' afhankelijk
niets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')