abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 januari 2005 @ 19:00:52 #101
93941 slim_blondjuh
If there was....
pi_24505161
goedzow gewoon voor de bril gaan, ik heb allebei dankzij mijn dramatische sterkte, bril is rlxder krijg je minder moeie ogen van
no hate, there would never have been love....
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 19:29:35 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24505608
-1, hmmm, dat is per winkel wel verschillend, heb ik vaker gehoord!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_24505785
Haha, ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden
pi_24505954
ik snap trouwens niet hoe je lenzen wilt kunnen kwijtraken
ma post s n foto met bril als je hem hebt dan kan men( en ik ) oordelen hoe t je staat
Azwethinkweiz
pi_24506543
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:03 schreef El.Wulfo het volgende:

ma post s n foto met bril als je hem hebt dan kan men( en ik ) oordelen hoe t je staat
ik zal mn best doen
pi_24508893
Beide..dat heb ik en t bevalt prima soms is een bril gewoon lekkerder..en soms wil je gewoon lenzen in..maar mijn ogen zijn dan ook wel wat minder goed..dus ik moet altijd iets op of in..
pi_24509320
Gewoon allebei.........achter de pc vind ik een bril toch net iets fijner en op school/sporten juist lenzen.
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  dinsdag 11 januari 2005 @ 00:09:46 #108
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24510117
Heb een bril en lenzen is nog beter voor je ogen ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24513267
Ik denk dat bril en lenzen in mijn geval nog niet echt nodig zijn. Aangezien ik heb niet altijd op moet!
  Moderator dinsdag 11 januari 2005 @ 15:41:39 #110
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_24518600
Nou kiwi, mijn broer heeft een kleine 0.5 ofzo, maar draagt hem nu altijd, hij is er aan gewend, hij vind het
i d e a a l !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_24519894
Heb er ook gelijk een zonnebril op sterkte bij genomen, straks ook handig met het autorijden

Ja Renesite, dat heb ik wel vaker gehoord.. paar mensen bij mij op school doen dat ook, en die hebben tussen de -0.5 en -1 ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mylene op 12-01-2005 10:55:55 (weg) ]
pi_24529615
-edit: 3 reacties verwijderd, houdt het ontopic
pi_24818553
Ik ga misschien lenzen nemen
ik heb volgesn mij iets van +3 en _3.5
pi_24818746
Ik heb mijn bril nu al 2 weken!
Bevalt opzich wel erg goed.. ik zie alles veel scherper enzo

Al had ik de eerste paar dagen wel steeds hoofdpijn.
En ik vergeet hem soms nog op te zetten.

Maar het bevalt over het algemeen gewoon goed
  maandag 30 januari 2006 @ 20:42:37 #115
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_34625730
Ik heb zelf jarenlang een bril gehad, en heb nu sinds een paar maanden lenzen. Lenzen staan gewoon beter, dat is voor mij de enige reden geweest (naast het feit dat het fijner is met sporten). Ik heb zachte maandlenzen.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_34625874
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:23 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik heb mijn bril nu al 2 weken!
Bevalt opzich wel erg goed.. ik zie alles veel scherper enzo

Al had ik de eerste paar dagen wel steeds hoofdpijn.
En ik vergeet hem soms nog op te zetten.

Maar het bevalt over het algemeen gewoon goed
Goed zo!

Als je later lenzen wilt, ga dan voor de vormstabiele (cq harde lenzen), want als die goed aangemeten zijn zitten ze beter dan zachte en zijn ze gezonder voor je ogen (bril is altijd beter)

Let er tevens op dat je ze niet bij zo'n groot concern haalt....het spul is wel goed, maar niet super goed en het gaat toch om je ogen

Over lenzen.....de "harde" vorm stabiele lenzen is er maar in 1 soort dat ongeveer 3 jaar lang te gebruiken is. Deze zijn zeer goed voor het oog omdat ze zoveel zuurstof doorlaten, echter als je als iets aan je oog hebt, irriteren ze al, wat ook weer veilig is.

De zachte lenzen zijn er in 1, 7, 14, 30/31 daags, 6 en 12 maands versie's te krijgen. De 14 dagen zijn qua kwaliteit/prijs over het algemeen het beste. De zachte lenzen zitten er g comfortabel ook als er iets niet goed met je oog is en zijn daarom minder veilig.

Er werd ergens ook nog iets genoemd over de soorten vloeistoffen, dat agerasieve ('k weet niet eens hoe ik dat moet spellen ) vloeistoffen de lenzen beter schoonmaken. Dit is waar, maar niet elk ook kan er goed tegen. Verder is het dan ook weer handig om te kijken naar vloeistoffen die uit twee delen bestaan (schoonmaak en bewaar vloeistof), want die zijn beter dan de all-in-one vloeistoffen

Maar meid, goed dat je gekozen hebt voor een leuke bril , dat is tenminste een leuk mode item

[ Bericht 39% gewijzigd door optifree op 30-01-2006 20:55:26 ]
pi_34628897

of
pi_34648654
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:45 schreef optifree het volgende:

[..]

Goed zo!
Maar meid, goed dat je gekozen hebt voor een leuke bril , dat is tenminste een leuk mode item
En ik ben er nog steeds erg blij mee, en ik heb hem al een jaar
pi_34649901
Ik moet er niet meer aan denken dat ik mn bril elke dag moet dragen. Lenzen vind ik ideaal. Heb ze in 10 seconde in en nooit ergens last van. Bril vond ik toch wel onhandig ivm het beslaan van de glazen, dat ik niets kon zien als het regende en met sporten e.d. En lenzen vind ik natuurlijk mooier staan.
En zonder lenzen knuffelt beter
pi_34668653
quote:
Op maandag 30 januari 2006 20:45 schreef optifree het volgende:

[..]

De zachte lenzen zijn er in 1, 7, 14, 30/31 daags, 6 en 12 maands versie's te krijgen. De 14 dagen zijn qua kwaliteit/prijs over het algemeen het beste.
Ik heb zo'n proefsetje besteld op internet van die 14-daagse. (of 7-daags als je er voor kiest om dag en nacht te dragen). Ze zijn extra zuurstof doorlatend volgens die site. Ik vond ze verschrikkelijk; heb ze maar een halve dag in gehad, heb grootse moeite met focussen op dichtbij en veraf, voelde ze voortdurend en achteraf, nadat ik ze had uitgedaan kreeg ik enorm last van branderige ogen om de volgende ochtend wakker te worden met dichtgeplakte, vol met prut, ogen. Ik flikker ze dus onmiddellijk weg. Wie heeft die ervaring ook? En waar ligt dat nu aan?
pi_34669767
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 01:04 schreef fokje het volgende:

[..]

Ik heb zo'n proefsetje besteld op internet van die 14-daagse. (of 7-daags als je er voor kiest om dag en nacht te dragen). Ze zijn extra zuurstof doorlatend volgens die site. Ik vond ze verschrikkelijk; heb ze maar een halve dag in gehad, heb grootse moeite met focussen op dichtbij en veraf, voelde ze voortdurend en achteraf, nadat ik ze had uitgedaan kreeg ik enorm last van branderige ogen om de volgende ochtend wakker te worden met dichtgeplakte, vol met prut, ogen. Ik flikker ze dus onmiddellijk weg. Wie heeft die ervaring ook? En waar ligt dat nu aan?
Je hebt toch wel je ogen laten testen bij een goede oogarts hoop ik?

En lenzen zijn in het begin even wennen, dan moet je ze een week lang elke dag steeds wat langer dragen. En dat je ogen de volgende dag vol zaten met prut komt waarschijnlijk doordat ze ontstoken waren, klinkt allemaal iig niet al te best.
pi_34670565
Of neem, zoals ik, zowel een bril als lenzen . Dat is ideaal. Als je geen zin hebt om moeite te doen, zet je gewoon, hupsakee, je bril op en anders doe je je lenzen in.

Maar vergeet niet, een bril is een sieraard voor het gezicht. Dat er hier in Nederland nog altijd het idee bestaat dat het nerdy en zielig is, komt voornamelijk door de boerenknollenachterlijkheid van dit land. In Italië ben je daarentegen bijvoorbeeld de man!
pi_34670579
En wat kosten lenzen eigenlijk?
pi_34674128
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 02:22 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Je hebt toch wel je ogen laten testen bij een goede oogarts hoop ik?

En lenzen zijn in het begin even wennen, dan moet je ze een week lang elke dag steeds wat langer dragen. En dat je ogen de volgende dag vol zaten met prut komt waarschijnlijk doordat ze ontstoken waren, klinkt allemaal iig niet al te best.
Ik heb jarenlang harde lenzen gedragen; bij iedere stofige oostenwind liep ik met tranende ogen rond, dus koos ik voor zachte daglenzen, afgewisseld met bril. Want voortdurend zachte lenzen dragen mocht niet, vanwege slechte zuurstoftoevoer in mijn ogen. (het mocht wel, maar dan moest ik om de 2 maanden ter controle komen bij de oogarts) Heb tussendoor ook nog eens een setje maandlenzen van de trekpleister gehad die ik 2 of 3 keer in de week droeg. Allemaal geen probleem dus.

Ik moet dus opletten dat de vaatgroei in mijn ogen niet meer wordt. Die hydrogel lenzen zijn extra zuurstofdoorlatend, dus ik dacht dat ze misschien wel eens heel geschikt konden zijn voor mijn ogen; ik las ook veel positieve reacties op die lenzen. Maar voor mij zijn het echt de slechtste lenzen ooit gedragen. Vind het vreemd, ik lijk de enigste te zijn. Dus vroeg me af of er meerdere waren met deze ervaring...
pi_34676195
Jij gelooft ook dat Dreft alle kleren het schoonst maakt en dat de Fiat Punto de allerbeste auto is?? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')