watvoor lenzen heb jij dat je zo bij kruidvat kan gaan halen en dat ze zo goedkoop zijn?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:04 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
ik heb nu 3a4 maanden lenzen, heb nog nooit een bril gehad dus kan niet echt goed vergelijken maar ik vind lenzen ideaal, het inzetten en er uithalen ben je zo aan gewend en gaat vanzelf heel snel.
Ik heb niet gehad dat er een lens uitviel, wel dat ik aan mn oog wreef en mn lens naar links of rechts schoof, dus dat ie in de hoek ging zittendat is wel even iritant maar als je een spiegel bij de hand hebt is dit zo verholpen. Alleen had ik laatst in de stad dat ik mn lens dus "kwijt" was, ik zag hem niet meer en dacht dus dat ik hem echt kwijt was(er uitgevallen), ik was al onderweg om nieuwe te kopen (gewoon bij de kruidvat voor 5euro) en toen kwam ie weer in mn oog te voorschijn
![]()
Bij de Hans anders koste de lenzen toen ik ze ging halen 35euro voor 2, dat is dus incl oogtesten, oefenen met indoen enzodit zijn half jaar lenzen
![]()
watvoor lenzen heb jij dat je zo bij kruidvat kan gaan halen en dat ze zo goedkoop zijn?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:04 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
ik heb nu 3a4 maanden lenzen, heb nog nooit een bril gehad dus kan niet echt goed vergelijken maar ik vind lenzen ideaal, het inzetten en er uithalen ben je zo aan gewend en gaat vanzelf heel snel.
Ik heb niet gehad dat er een lens uitviel, wel dat ik aan mn oog wreef en mn lens naar links of rechts schoof, dus dat ie in de hoek ging zittendat is wel even iritant maar als je een spiegel bij de hand hebt is dit zo verholpen. Alleen had ik laatst in de stad dat ik mn lens dus "kwijt" was, ik zag hem niet meer en dacht dus dat ik hem echt kwijt was(er uitgevallen), ik was al onderweg om nieuwe te kopen (gewoon bij de kruidvat voor 5euro) en toen kwam ie weer in mn oog te voorschijn
![]()
Bij de Hans anders koste de lenzen toen ik ze ging halen 35euro voor 2, dat is dus incl oogtesten, oefenen met indoen enzodit zijn half jaar lenzen
![]()
Is dat echt zo? Kijk dat verwacht ik dan weer niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:27 schreef winterapfel het volgende:
ik ben met dezelfde sterkte als jij begonnen (-0.5 en -0.75). het is niet veel maar geloof je, als je t verschil merkst straks wil je bril/lenzen niet meer kwijt. Op de fiets kun je opeens reclame borden lezen, bomen hebben blaadjes, tv kijken wordt zoveel ontspannener... verkijk je niet op "ze zijn voor veraf, alleen voor achter in de klas" het maakt echt 'n verschil!
Ik heb ook harde lenzen voor dagelijks gebruik. Volgens mij zijn die ook beter voor je ogen omdat ze meer zuurstof door kunnen laten. Daarom probeert de opticiën altijd eerst of je harde lenzen fijn vindt. Tenminste dat heeft hij mij wijsgemaakt en ik zou anders geen reden kunnen bedenken waarom hij zijn klanten eerst het goedkopere alternatief aanbiedt (waar hij waarschijnlijk zelf ook minder op verdient). Harde lenzen kosten (de mijne dan) iets van 200 euro en die gaan dan een jaar of vijf mee.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:19 schreef Volano het volgende:
Als je lenzen neemt moet je zoizo zachte lenzen nemen, harde neem je meestal als je ogen niet meer veel veranderen. Aangezien jij blijkbaar nog niet volgroeid bent, kan het zijn dat je ogen nog verder achteruit gaan, dan is het onverstandig harde te nemen. (deze kosten over t algemeen tussen 50-100 euro, en gaan jaren mee)
Ik heb harde en vindt ze ideaal, alleen na een nacht stappen is het klote, want ik vergeet ze steeds
Sommige lenzen ook hoor.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:38 schreef DarthNick het volgende:
Bril is gemakkelijker en bovendien vind ik een sommige brillen bij een meid sexy staan dus![]()
Eindelijk een voorstander van de bril! Haha!quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:38 schreef DarthNick het volgende:
Ik zelf als bril drager wil ff kwijt dat het beslagen brillen gebeuren beetje overdreven wordt, dat valt reuze mee. Bril is gemakkelijker en bovendien vind ik een sommige brillen bij een meid sexy staan dus![]()
ik heb toen gekozen voor 'n bril (is alweer 15 jaar geleden, lenzen toen nog niet zo gewoon als nu). Als ik het me goed herinnen hebben sommige opticiens trouwens zo'n houderte waar ze ter plekke glazen in kunnen klemmen.. daar zou je eens naar kunnen vragen om met z'n ding op je neus 's voor de winkel te gaan staan kijken,.. dan heb je enig gevoel van t verschil.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:35 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Kijk dat verwacht ik dan weer niet.
En waar heb jij toen voor gekozen?
Nee, jullie maken de keuze inderdaad niet veel makkelijker! Hahaquote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:43 schreef winterapfel het volgende:
[..]
Overigens: lenzen verschillen nogal in prijs, maar reken je met 'n bril ook niet rijk: 'n beetje leuke trendy bril moet na 2 jaar of zo ook wel weer vervangen worden door 'n modernere.. ook al zijn de glazen en alles nog goed.. met lenzen ben je qua looks in elk geval flexibeler omdat je kapsel en bril en alles niet bij elkaar hoeft te passen
we maken t niet echt makkelijker he.. de keuze
Ik hoef geen bril en lenzenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 19:51 schreef Renesite het volgende:
moet je geloof ik een + hebben kiwi, voor bruil en lenzen
quote:
Sorry.. ik dacht dat je bedoelde dat je qua sterkte in de + moest zitten om bril EN lenzen te kunnen hebbenquote:Op zaterdag 8 januari 2005 20:01 schreef Renesite het volgende:
[..]
Je moet je plus laten verzekeren voor bril/lenzen (of allebei)
Dit topic gaat toch ovr jou![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |