abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24505083
De intentie was trouwens hoogstwaarschijnlijk wèl belediging. Maar je bent als 'slachtoffer' erg dom als je dat spelletje meespeelt. Dan geef je de 'dader' toch precies wat hij wil? Ach ja, het is ook zo heerlijk om voor slachtoffer te spelen. Die arme man. Diep gekwetst in zijn religieus gevoel.
pi_24505122
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar een dode big kun je niet mishandelen... En die big zou toch als varkensvlees geëindigd zijn...
Ik neem aan dat die big niet vanzelf is doodgegaan. Het lijkt me zeer aannemelijk dat als je een dode big in je tuin vindt dat degene die hem daar neer heeft gelegd hem ook heeft gedood.
pi_24505173
quote:
Op maandag 10 januari 2005 18:58 schreef thabit het volgende:
Ik neem aan dat die big niet vanzelf is doodgegaan. Het lijkt me zeer aannemelijk dat als je een dode big in je tuin vindt dat degene die hem daar neer heeft gelegd hem ook heeft gedood.
Dan raad ik je aan om vanaf vandaag enkele duizenden malen per dag aangifte te doen van dierenmishandeling tegen het plaatselijke slachthuis.
pi_24505211
Ik vraag me trouwens serieus af of het doden van een dier onder 'dierenmishandeling' kan vallen (ervan uitgaande dat het doden op humane wijze gebeurt). Volgens mij valt dat alleen maar onder illegaal slachten ofzo.
pi_24505465
Ach kom op mensen, is een klein beetje mededogen jullie zo vreemd?????

Die big is daar maar om 1 reden neergelegd en dat is om die eigenaar van dat huis te beledigen op grond van zijn geloof, dat is de intentie van het neerleggen van die big geweest.

Dus ja dit is een belediging en ja het is discriminatie en ja het is verwerpelijk...

Het is gewoon een vieze en lage streek om zoiets te doen en de bedoeling is snerterig duidelijk, snap niet dat er zo lollig over gedaan wordt, echt een moslim die dit leest zal gelijk denken, he met die nderlanders valt het wel mee....NOT...

Die big opzich is geen probleem islamitisch gezien, zolang hij maar niet opgegeen wordt.
De reden dat dat niet mag heeft niets met vies zijn te maken, maar met het feit dat varkens ook vlees eten(en afval, maar dat is makkelijk opgelost, ruim je zooi op en het varken eet geen afval meer), je mag geen vleeseters eten binnen de islam...
En met het feit dat varkens dragers zijn van wat zoonose's die nogal vies uit kunnen vallen(hier in nederland niet zo heel erg van toepassing, in armere landen des te meer).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24505808
en als je als biggetje nog nooit vlees gegeten hebt ? moet je dan over één kam geschoren worden met die andere varkens

discriminatie
pi_24506143
quote:
Op maandag 10 januari 2005 19:21 schreef erodome het volgende:
Ach kom op mensen, is een klein beetje mededogen jullie zo vreemd?????

Die big is daar maar om 1 reden neergelegd en dat is om die eigenaar van dat huis te beledigen op grond van zijn geloof, dat is de intentie van het neerleggen van die big geweest.

Dus ja dit is een belediging en ja het is discriminatie en ja het is verwerpelijk...

Het is gewoon een vieze en lage streek om zoiets te doen en de bedoeling is snerterig duidelijk, snap niet dat er zo lollig over gedaan wordt, echt een moslim die dit leest zal gelijk denken, he met die nderlanders valt het wel mee....NOT...
Het spijt me wel, maar ik vind het gewoon oerdom van die man dat 'ie er aangifte van doet. Ik zei het al, hij geeft de dader zijn zin. Hij kruipt in de geliefde slachtofferrol. Dom, dom, dom. Serieus, als hij aangifte had gedaan wegens dierenmishandeling had hij pas ècht een statement gemaakt, namelijk dat van: "Ik sta hierboven". Gelovigen hebben véél te lange tenen. En een hoop andere mensen tegenwoordig ook. Begin toch niet bij het minste of geringste moord en brand te krijsen, dan wordt deze wereld er een stuk leuker op.
pi_24506177
Mensen kunnen jou alleen maar beledigen als jij je laat beledigen. Je kunt namelijk te allen tijde besluiten om erboven te staan. De belediger is jouw aandacht geenszins waard. Erop ingaan is giving way too much credit. Zeg eens eerlijk, wat is nou de beste manier om een pestkop de mond te snoeren? Gillen hoe oneerlijk het is en hoe vreselijk jij je wel niet voelt of zulk gedrag gewoon negeren? Neus in de wind, omkeren en weglopen.
pi_24506528
Ok dus als iemand 2 weken lang elke keer dat je het eraf haalt vuile nazi hond op de muur van je huis schrijft zit jij daar totaal niet mee?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24506596
Vuile Nazi hond lijkt me een onvergelijkbaar voorbeeld. Een betere vergelijking zou zijn als een christen bij een atheist een tekening van Jezus op de voordeur maakt.
  maandag 10 januari 2005 @ 20:54:30 #136
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24506636
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:45 schreef erodome het volgende:
Ok dus als iemand 2 weken lang elke keer dat je het eraf haalt vuile nazi hond op de muur van je huis schrijft zit jij daar totaal niet mee?
het feit dat je het er elke keer vanaf haalt geeft aan dat je ermee zit. toch? tuurlijk is het een kutactie met die big en heeft de man het volste recht om zich aangevallen te voelen in zijn geloof waar varkens als onrein beschouwd worden, net als honden en ongestelde vrouwen overigens. maar het is een incident dat één keer is voorgekomen. maar wie weet is de man niet gewenst in zijn buurt omdat het een achterlijke klootzak is? dan is dit een manier om te laten zien dat hij misschien beter kan verkassen. of hij laat het lekker erbij zitten.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24506685
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:45 schreef erodome het volgende:
Dat lijkt me wat overdreven en niet geheel te vergelijken met het onderhavige geval.

Met de belediging op zich zou ik niet zo zeer zitten, wèl met het feit dat mijn huis beklad wordt en met het feit dat deze herhaalde daad een zeker effect zal hebben op mijn medebuurtbewoners. Ik zou het onprettig vinden als mijn buren denken dat ik een nazi ben. Overigens ben ik in de tijd dat ik superkort (tondeuse) haar had, wel uitgemaakt voor nazi. Dat vond ik vervelend, maar ik reageerde er niet op omdat dat zinloos is. Ik wist toch wel beter? Waarom zou ik ze zoveel eer geven? Waarom zou ik ze hun zin geven door erop in te gaan? Dat zien ze waarschijnlijk alleen maar als een bevestiging van hun vooroordelen over mij. Als ik net doe of mijn neus bloedt, heeft hun actie geen enkel effect en is het opgelost.
pi_24506728
Het gaat er trouwens ook niet zozeer om wat je vòelt bij zo'n belediging, het gaat erom hoe je erop reageert. Jouw reactie zendt een bepaald signaal uit. Ga je in op de belediging, dan ligt de macht bij de belediger. Ga je niet in op de belediging, dan ligt de macht bij jou. Je staat erboven.
pi_24507918
Ik vind geloof sowieso een relatief iets. Over 100 jaar houd niemand meer rekening met geloven. Is allemaal ouderwets dan. Je ziet tegenwoordig toch ook niemand meer hier heksen verbranden en wegen?

Iedereen heeft een bepaald geloof (lees een bepaalde levenshouding) dan kan je overal wel rekening mee lopen houden.
pi_24513190
Als varkens mensenhanden hadden, dan zouden zij godenbeelden houwen in hun eigen evenbeeld. Volgens sommige oude Grieken dan.
Overigens waren missionarissen in schaaploze contreien als Amazonie en Nieuw-Guinea wel zo wijs om Jezus voor te stellen als "Het Biggetje Gods" en te preken over de gelijkenis van "Het verloren Zwijn".
Verder vind ook ik als carnivoor en antitheist het wel erg triest en misdadig om een biggetje te kelen enkel en alleen om het in de tuin van een willekeurige islamiet te keilen.
Biggetjes en de meeste moslims zijn ook maar gewoon mede-schepselen\wezens.
Be kind!
De Aethiopiërs zeggen dat hun goden zwart zijn en een nobbelneus hebben, de Thraciers dat ze blond en blauw[ogig] zijn.
pi_24514657
quote:
Op maandag 10 januari 2005 16:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Volgens mij staat er nergens in de Koran dat je varkens moet uitroeien. Je mag ze alleen niet opeten. Daar zou jij als 'vegan' eigenlijk blij mee moeten zijn. Varkens worden namelijk zeer intensief en dieronvriendelijk gehouden, in tegenstelling tot geiten en schapen (die door moslims veel gegeten worden).
Indonesische moslims belagen varkensmesters

Indonesische moslims belagen varkensmesters

de centraal-Indonesische provincie Sulawesi hebben met machetes gewapende moslims woensdag verscheidene varkenshouderijen van christenen aangevallen. Dit omdat volgens de plaatselijke moslimleider de lucht die afkomstig is van de varkenshouderijen, beledigend is tijdens de ramadan. Ongeveer twintig varkens werden afgeslacht.

je hoort toch elke keer weer van moslims dat het vieze beesten zijn, en hoevaak ik het wel niet lees dat ze liever willen dat alle varkens worden vermoord.
"Anger is more useful than despair." - T-850
pi_24516196
Nou, hier in Nederland heb ik nog nooit gehoord van moslims die varkens vermoorden en ik heb zelf als vegetariër veel liever dat die 1 miljoen moslims in ons land schapen- en geitenvlees eten aangezien die beesten extensief worden gehouden.
pi_24516299
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nou, hier in Nederland heb ik nog nooit gehoord van moslims die varkens vermoorden en ik heb zelf als vegetariër veel liever dat die 1 miljoen moslims in ons land schapen- en geitenvlees eten aangezien die beesten extensief worden gehouden.
Slachtvee bestemd voor moslimgebruik komt niet uit de bioindustrie?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24516329
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:42 schreef Sater het volgende:
Slachtvee bestemd voor moslimgebruik komt niet uit de bioindustrie?
ALLE schapen en geiten worden extensief gehouden in vergelijking met varkens. Je weet wel, schapen, die beesten die op onze dijken grazen.
pi_24516441
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

ALLE schapen en geiten worden extensief gehouden in vergelijking met varkens. Je weet wel, schapen, die beesten die op onze dijken grazen.
Vreemd mannetje ben je: ipv diegene die de dode big in de tuin heeft neergelegd te veroordelen, veroordeel jij de man die het als een belediging ziet. Nu past het in de huidige tendens om alles als fout van de moslim te zien. Maar dit is wel heel ernstig Dat is net zoiets van een auto rijd iemand aan, maar je vindt dat diegene die aangereden is de automobilist niet moet aanklagen omdat het anders een slachtofferrol zou zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_24516448
Wat ik laatst heb gevonden was helemaal walgelijk!

Ik doe de vriezer open, wat ligt daar? Dood varken! In stukken gesneden, verpakt in plastic met een prijskaartje erop!

Wat een walgelijke streek !
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_24516486
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:53 schreef Mutant01 het volgende:
Vreemd mannetje ben je: ipv diegene die de dode big in de tuin heeft neergelegd te veroordelen, veroordeel jij de man die het als een belediging ziet. Nu past het in de huidige tendens om alles als fout van de moslim te zien. Maar dit is wel heel ernstig Dat is net zoiets van een auto rijd iemand aan, maar je vindt dat diegene die aangereden is de automobilist niet moet aanklagen omdat het anders een slachtofferrol zou zijn.
Om te beginnen ben ik geen mannetje maar een vrouwtje. Daarnaast veroordeel ik die man niet, maar zeg ik alleen dat ik het dom van hem vind om de macht aan de 'beledigers' te geven. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk maar niet de slimste reactie, aangezien hij de daders hun zin geeft door wat hij doet.
pi_24516494
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dank, had het kunnen weten.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24516524
Mutant, mijn mening heeft trouwens in de verste verte niets te maken met het feit dat het 'slachtoffer' moslim is. Ik vind het altijd dom om zo serieus op een belediging in te gaan. Ik zou het ook dom van een atheïst vinden om er op in te gaan als iemand zijn huis beklad met uitspraken van Jezus over de hel. Nogmaals, je geeft de daders te veel eer door ze serieus te nemen in dit soort zaken. Ze zijn je energie niet waard.
pi_24516545
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 12:56 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Om te beginnen ben ik geen mannetje maar een vrouwtje. Daarnaast veroordeel ik die man niet, maar zeg ik alleen dat ik het dom van hem vind om de macht aan de 'beledigers' te geven. Zijn reactie is volkomen begrijpelijk maar niet de slimste reactie, aangezien hij de daders hun zin geeft door wat hij doet.
Ik vind het niet dom, en op wat voor manier zou hij volgens jou dan de macht aan de "beledigers" kunnen geven? Zo zou je dus het hele rechtsysteem naar beneden halen omdat het toch maar "de macht aan de "belediger", of persoon die een onrechtmatige handeling pleegt, geven.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')