quote:
="zaandwupper"]
Ik moet bekinnen, ik bin ok un punnikfreak.
Dat begon al in de wiege, toen ik mun eagen kruikezak punnikte.Ut was op un gegieven momint un verslaving, ik nam ut overal mie nor toe.In ut worde al arreger, en ik probierde van alles eut.Zo ad ik urs van een ouwe outen W.C brille un grote punnikmasjiene emmaakt.Ik ad er oenderd krammen in esloegen, zo kon ik lekkere grote dingen punniken. En ut materiaol verangerde ok mit de dag, de iene keer wol dan urs staoldraod, of ik knipte riepies van ouwe plestiek zakken. Zo ew ik mun iele eusraod al bai unkanger epunnikt.
Tuugeswoordigs kan ut mun niet gek genoeg wezen, ik punnik zellefs broggen en gebouwen. Ut bekinste daorvan is de Eiffeltoren, daor oef ik gien foto van te lotten zien, die kinnen jullie allemaol wel.
Vertaling:
Ik moet bekennen, ik ben ook een punnikfreak.
Dat begon al in de wieg, toen ik mijn eigen kruikzak punnikte. Het was op een gegeven moment een verslaving, ik nam het overal mee naartoe. Het wordt alleen maar erger, en ik probeerde van alles uit. Zo had ik van een oude houten WC bril een grote pnnikmachine gemaakt. En het matariaal veranderde ook met de dag, de ene keer wol dan weer staaldraad, of ik knipte reepjes van oude platic zakken. Zo heb ik mijn hele huisraad bij elkaar gepunnikt.
Tegenwqoordig kan het me niet gek genoeg wezen, ik punnik zelfs bruggen en gebouwen. Het bekenste daarvan is de Eifeltoren, daar hoef ik geen foto van telaten zien, die kennen jullie allemaal wel.