geen enkele functie binnen php bevordert slecht programmeerwerk, de programmeur die is daar verantwoordelijk voorquote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:38 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat is dus het standaard gedrag van extract() zonder extract_type parameter. Het gebruik van extract() bevorderd slecht programmeerwerk, dat was mijn punt.
in een wat?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 19:27 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Hij heeft dat vast in een data access layer staan die netjes een array terug geeft
Een class die alle database acties afhandeld.quote:
1 2 | $db = new LinksDB(); $links = $db->SelectAll(); |
1 | while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { |
die zooi lijkt me handiger te verwerken eigenlijk...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 20:41 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Een class die alle database acties afhandeld.
[ code verwijderd ]
En dan heb je een array met alle links. Simpel.
Geen
[ code verwijderd ]
en dergelijke zooi tussen je html
ik zou voor de cookie optie gaan!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:50 schreef ikke_ook het volgende:
Ik ben er weer met een vraag
Ik wil voor een forum of een gastenboek bijhouden of er berichten bij zijn gekomen sinds je laatste bezoek. (alleen voor bezoekers die met een cookie zijn ingelogd)
Nu heb ik daar 2 ideeen over :
-je schrijft een timestamp in het cookie die je ook weer controleert bij het volgende bezoek en kijkt of er berichten zijn met een timestamp die groter is dan die timestamp.
-je houdt in een tabel bij wanneer het laatste bezoek was en op die manier geef je bij een volgend bezoek aan of er nieuwe berichten zijn.
Wat is gebruikelijk de eerste of de 2e of een andere manier?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | <?php $bedrijfsnaam=$_POST['bedrijfsnaam']; $straat=$_POST['straat']; $postcode=$_POST['postcode']; $plaats=$_POST['plaats']; $telefoonnummer=$_POST['telefoonnummer']; $faxnummer=$_POST['faxnummer']; $email_algemeen=$_POST['email_algemeen']; $contactpersson=$_POST['contactpersoon']; $mobiel=$_POST['mobiel']; $email_cp=$_POST['email_cp']; $dienst=$_POST['dienst']; $opmerkingen=$_POST['opmerkingen']; $hoster=$_POST['hoster']; $email_hoster=$_POST['email_hoster']; $tel_hoster=$_POST['tel_hoster']; $web_hoster=$_POST['web_hoster']; $web_client=$_POST['web_client']; $sidn_client=$_POST['sidn_client']; $hostingpakket=$_POST['hostingpakket']; $ftp_host=$_POST['ftp_host']; $ftp_user=$_POST['ftp_user']; $ftp_pass=$_POST['ftp_pass']; $mysql_host=$_POST['mysql_host']; $mysql_db=$_POST['mysql_db']; $mysql_user=$_POST['mysql_user']; $mysql_pass=$_POST['mysql_pass']; $mysql_phpmya=$_POST['mysql_phpmya']; $cp_software=$_POST['cp_software']; $cp_user=$_POST['cp_user']; $cp_pass=$_POST['cp_pass']; $cp_url=$_POST['cp_url']; $fac_nummer=$_POST['fac_nummer']; $fac_laatste=$_POST['fac_laatste']; $fac_volgende=$_POST['fac_volgende']; $afspr_laatste=$_POST['afspr_laatste']; $afspr_volgende=$_POST['afspr_volgende']; $afspr_kenmerk=$_POST['afspr_kenmerk']; $sql = " INSERT INTO clients (id, bedrijfsnaam, straat, postcode, plaats, telefoonnummer, faxnummer, email_algemeen, contactpersoon, mobiel, email_cp, dienst, opmerkingen, hoster, email_hoster, tel_hoster, web_hoster, web_client, sidn_client, hostingpakket, ftp_host, ftp_user, ftp_pass, mysql_host, mysql_db, mysql_user, myqsl_pass, mysql_phpmya, cp_software, cp_user, cp_pass, cp_url, fac_nummer, fac_laatste, fac_volgende, afspr_laatste, afspr_volgende, afspr_kenmerk) VALUES ('', '$bedrijfsnaam’, '$straat’, '$postcode’, '$plaats’, '$telefoonnummer’, '$faxnummer’, '$email_algemeen’, '$contactpersoon’, '$mobiel', '$email_cp', '$dienst', '$opmerkingen', '$hoster', '$email_hoster', '$web_hoster', '$web_client', '$sidn_client', '$hostingpakket', '$ftp_host', '$ftp_user', '$ftp_pass', '$mysql_host', '$mysql_db', '$mysql_user', '$myqsl_pass', '$mysql_phpmya', '$cp_software', '$cp_user', '$cp_pass', '$cp_url', '$fac_nummer', '$fac_laatste', '$fac_volgende', '$afspr_laatste', '$afspr_volgende', '$afspr_kenmerk')"; mysql_query($sql) or die (mysql_error()); ?> |
1 | Column count doesn't match value count at row 1 |
1 2 3 4 5 6 | $sql = "INSERT INTO `tabel` (`id`, `etc`, `etc1`, `etc2`) VALUES ('', '" . htmlentities($_POST['etc'] . "', '" . htmlentities($_POST['etc1'] . "', '" . htmlentities($_POST['etc2'] . "');"; $query = mysql..... |
1 | ,'" . htmlentities($_POST['antwoord']) . "',' etc |
quote:Op zondag 6 februari 2005 21:31 schreef jeroen-heeft-koffie-nodig het volgende:
Volgens mij moet je ID niet noemen?
Absoluut een zeer goed ideequote:is dit een auto veld? ennuh kan je de regels niet iets kleinermaken, verneukt de layout
Dat moetquote:Op zondag 6 februari 2005 21:33 schreef Chandler het volgende:
En nog even waarom het fout is..
`$antwoord'
zie je de verschillen?
doe het dus volgende keer als volgt!
1 1 ,'" . htmlentities($_POST['antwoord']) . "',' etc
1 | 1 ,'" . addslashes($_POST['antwoord']) . "',' etc |
1 | $query = "SELECT topic_id, topic_title, forum_id FROM phpbb_topics WHERE forum_id ORDER BY -topic_id LIMIT 0, 9"; |
WHERE forum_id != 5quote:Op zondag 6 februari 2005 22:14 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Hoe vertel ik in SQL alles selecteren behalve waar het forum_id 5 is.
Ik kom er even niet uit
[ code verwijderd ]
Dankje!quote:
1 2 3 4 5 6 7 | $query="SELECT inhoud FROM pagina WHERE id = '".$_GET['id']."'"; $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); if(!empty($_POST['submit'])) { $query = "UPDATE pagina SET inhoud = '$inhoud' WHERE id = '".$_GET['id']."'"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); |
Je moet niet GET gebruiken, maar in je formulier de waarde $id meegeven en dan $_POST[id] doenquote:Op maandag 7 februari 2005 20:44 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Ik zit met nog iets te stoeien.
Ik heb een formulier.
Met SQL laat ik eerst de inhoud ophalen en plaats ik in het formulier.
Het ophalen gaat aan de hand van een id die ik op een andere pagina via een tekstlink laat mee geven. Dat lukt allemaal prima.
Alleen nu wil ik de tekst die aan de hand van de meegenomen id in het formulier verschijnt kunnen bewerken en updaten. Als ik nu het hele zaakje wil updaten gebeurt er niks!![]()
Ik gebruik de volgende SQL-code(s)
[ code verwijderd ]
Iemand enige idee waarom het fout gaat en hoe het wel kan werken?
Ach't ging als voorbeeldquote:Op zondag 6 februari 2005 21:42 schreef SuperRembo het volgende:
[ code verwijderd ]
zijn. Je moet quotes escapen, maar het heeft geen zin om html-entities in je database te zetten. Dat is alleen onhandig.
Maak je wel eerst verbinding met de database? Zoja, zoals al eerder gezegd even echo $query; doen, kun je zien wat er aan schort.quote:Op maandag 7 februari 2005 20:44 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Ik heb een formulier.
Het ophalen gaat aan de hand van een id die ik op een andere pagina via een tekstlink laat mee geven. Dat lukt allemaal prima.
Alleen nu wil ik de tekst die aan de hand van de meegenomen id in het formulier verschijnt kunnen bewerken en updaten. Als ik nu het hele zaakje wil updaten gebeurt er niks!![]()
[ code verwijderd ]
En die doe je dus door:quote:Op maandag 7 februari 2005 21:37 schreef Ali Salami het volgende:
[..]
Je moet niet GET gebruiken, maar in je formulier de waarde $id meegeven en dan $_POST[id] doen
1 2 3 | <?php <input name="id" type="hidden" value="php echo $id; " /> ?> |
Ik gebruik ook GET.quote:Op maandag 7 februari 2005 20:44 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Dankje!![]()
Ik heb een formulier.
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <p><span class="highlight2">Naam:</span><br /> <input class="input" type="text" name="naam" size="100" maxlength="100" <?php if(isset($_POST['preview'])){ //indien het een preview betreft, originele naam plaatsen. print("value=\"{$_POST['naam']}\""); } if(!empty($edit_naam)){ //indien het een edit betreft, originele naam plaatsen print("value=\"$edit_naam\""); } ?> /></p> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |