abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:00:44 #101
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24426444
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:01:59 #102
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426452
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 02:55 schreef HeyFreak het volgende:
Idd, kijk naar malaria die dus resistent wordt tegen vaccinaties. Dit is in een paar jaar gebeurd, kun je nagaan wat er gebeurd in miljarden jaren...
Nou maak je dus dezelfde fout als Darwin. Deze nam op basis van kleine veranderingen aan dat dit dan ook wel in het groot zou kunnen, als er maar genoeg tijd was.

Goed, in de tijd van Darwin konden ze daar weinig tegenin brengen. Tegenwoordig is dit al een sterk verouderde en simplistische redenatie. We kunnen nu echter op DNA niveau waarnemen en concluderen dat er geen sprake is van nieuw genetisch materiaal. Het is louter variatie.

Zoals je bij uiterlijke kenmerken een kat kunt hebben met een hele mooie lijnentekening op zijn vacht die eerst nog niet bestond, zo kun je bij malaria ook variaties hebben zodat het bijvoorbeeld beter tegen een bepaalde vaccin kan. Het blijft echter een virus.

Je kan fokken met konijnen tot ze oren van 2 meter lang hebben. Het blijven echter konijnen en het zal nooit een ander beestje, met anders genetisch materiaal worden.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 03:02:11 #103
47213 ArmaniMania
pi_24426455
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 02:56 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ok, maar dan ben je het er dus mee eens dat we niet zomaar uit wat dode stoffen ontstaan zijn door een toevallige samenloop van omstandigheden en daarna ook nog zo ver ontwikkeld zijn op basis van diezelfde toevallige omstandigheden.
Absoluut
pi_24426495
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 02:56 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ok, maar dan ben je het er dus mee eens dat we niet zomaar uit wat dode stoffen ontstaan zijn door een toevallige samenloop van omstandigheden en daarna ook nog zo ver ontwikkeld zijn op basis van diezelfde toevallige omstandigheden.
Toeval bestaat....

Hoe die eerste stap is gezet is dus onbekend. Misschien is het zelfs op een andere planeet ontstaan waar het wel mogelijk was...
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:07:40 #105
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426497
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:02 schreef ArmaniMania het volgende:
Absoluut
Ok, zijn we het daarover eens. En jouw energie waar je over spreekt, levert dat ook nog een doel op voor jou? Weet jij wat het doel van jouw leven is, de zin van jouw leven?
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 03:09:53 #106
47213 ArmaniMania
pi_24426508
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:07 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ok, zijn we het daarover eens. En jouw energie waar je over spreekt, levert dat ook nog een doel op voor jou? Weet jij wat het doel van jouw leven is, de zin van jouw leven?
Ja, die energie zorgt o.a. voor de dingen die moeten gebeuren. Alle dingen die je denkt, doet worden in de cosmos opgevangen en door die energie bewerkt tot een doel.
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:14:06 #107
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426540
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:07 schreef HeyFreak het volgende:
Toeval bestaat....

Hoe die eerste stap is gezet is dus onbekend. Misschien is het zelfs op een andere planeet ontstaan waar het wel mogelijk was...
Dat is dus allemaal wel mogelijk. Maar niet een ontwerper op een andere planeet?

Verder bestaat toeval wel. Maar je kan ook bepalen of iets waarschijnlijk is. De toeval die nodig is voor de evolutie theorie is zo krankzinnig groot dat je het makkelijk af kunt strepen.

Zo leven wij heel ons leven. Je hebt 2 koplampen in je auto en durft daarmee over onverlichte bergwegen te rijden, want zo zeg je; ze branden echt niet tegelijk door. Op basis van de toeval van de evolutie theorie zouden alle voorlampen op de wereld tegelijkertijd door kunnen branden zonder dat er sprake is van iets wat dat ineens zou veroorzaken.

Zie je het al voor je? Rijd je op de A2, ineens knipper! alle lampjes doorgebrand. Dan zeg je niet; goh, wat toevallig. Dan ga je het toch echt ergens anders zoeken.
pi_24426567
En waar moet die ontwerper dan 'van gemaakt zijn'? Is hij/zij/het ook organisch of wat? Dat weet je ook niet en toch vind je dat wel geloofwaardig?
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:22:25 #109
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426581
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:19 schreef HeyFreak het volgende:
En waar moet die ontwerper dan 'van gemaakt zijn'? Is hij/zij/het ook organisch of wat? Dat weet je ook niet en toch vind je dat wel geloofwaardig?
Nee, dat zou ik niet weten. Maar dat is ook niet belangrijk voor mij.. ik weet ook zijn lievelingskleur niet bij wijze van spreken. Dat boeit me ook niet. We hebben het er nu over of er überhaupt sprake is van een ontwerper. Ik geloof dat. Hoe die eruit ziet, tja.. das leuk om over te fantaseren.. of om weer een topic over te openen.
pi_24426608
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:22 schreef Kogando het volgende:

[..]

Nee, dat zou ik niet weten. Maar dat is ook niet belangrijk voor mij.. ik weet ook zijn lievelingskleur niet bij wijze van spreken. Dat boeit me ook niet. We hebben het er nu over of er überhaupt sprake is van een ontwerper. Ik geloof dat. Hoe die eruit ziet, tja.. das leuk om over te fantaseren.. of om weer een topic over te openen.
Dat wil ik dus zeggen. Je hebt eigenlijk geen idee over hoe en wat, maar toch vind je het geloofwaardig. Jouw enige argument is dat wij 'te ingewikkeld in elkaar zitten'.
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:28:46 #111
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24426614
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:14 schreef Kogando het volgende:

[..]

Dat is dus allemaal wel mogelijk. Maar niet een ontwerper op een andere planeet?

Verder bestaat toeval wel. Maar je kan ook bepalen of iets waarschijnlijk is. De toeval die nodig is voor de evolutie theorie is zo krankzinnig groot dat je het makkelijk af kunt strepen.

Zo leven wij heel ons leven. Je hebt 2 koplampen in je auto en durft daarmee over onverlichte bergwegen te rijden, want zo zeg je; ze branden echt niet tegelijk door. Op basis van de toeval van de evolutie theorie zouden alle voorlampen op de wereld tegelijkertijd door kunnen branden zonder dat er sprake is van iets wat dat ineens zou veroorzaken.

Zie je het al voor je? Rijd je op de A2, ineens knipper! alle lampjes doorgebrand. Dan zeg je niet; goh, wat toevallig. Dan ga je het toch echt ergens anders zoeken.
ff een vraagje voor jou. Denk je es in wat je allemaal gedaan hebt vandaag. Echt alles. Hoe groot acht je de kans dat iemand precies zo een dag doorbrengt?
Onikaan ni ov dovah
pi_24426618
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:27 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Dat wil ik dus zeggen. Je hebt eigenlijk geen idee over hoe en wat, maar toch vind je het geloofwaardig. Jouw enige argument is dat wij 'te ingewikkeld in elkaar zitten'.
nee het idee van het topic is dat er voldoende argumenten zijn die ook onderbouwt kunnen worden om de evolutietheorie uit te sluiten en dat deze er niet bestaan omdat zelfde te doen met ontwerp,

voila en dan weer verder inderdaad, want dat laat weer duizenden vragen open
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:30:12 #113
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426619
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:27 schreef HeyFreak het volgende:
Ik claim ook niet te weten hoe en wat. Ik kan alleen een bepaald stukje weten en daaruit bepaalde conclusies trekken.

Als jij die radio ziet heb je geen idee wie 'm gemaakt heeft. Toch is de conclusie dat de radio ontworpen is niet dom of ongeloofwaardig.

Daar hebben we het toch over, zijn we ontworpen of niet.
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:31:53 #114
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_24426627
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:30 schreef Aegir het volgende:

[..]

nee het idee van het topic is dat er voldoende argumenten zijn die ook onderbouwt kunnen worden om de evolutietheorie uit te sluiten en dat deze er niet bestaan omdat zelfde te doen met ontwerp,

voila en dan weer verder inderdaad, want dat laat weer duizenden vragen open
Geef dan es een goed, duidelijk argument tegen evolutie.
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:36:00 #115
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426642
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:31 schreef ATuin-hek het volgende:
Ok, ik zal ook 1 poging doen.

Stelling: Darwin zei dat we steeds ingewikkelder en geavanceerder worden.

Tegenargument: We kunnen tegenwoordig aan het DNA zien dat er alleen sprake is van verarming van de genetisch informatie. Dat er dus NIKS bijkomt, en dat we dus NIET ingewikkelder, beter of geavanceerder worden.

Nou, als dat geen sterk argument is weet ik het niet meer.
pi_24426644
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:30 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ik claim ook niet te weten hoe en wat. Ik kan alleen een bepaald stukje weten en daaruit bepaalde conclusies trekken.

Als jij die radio ziet heb je geen idee wie 'm gemaakt heeft. Toch is de conclusie dat de radio ontworpen is niet dom of ongeloofwaardig.

Daar hebben we het toch over, zijn we ontworpen of niet.
Dat komt omdat ik weet dat de mens in staat is een radio te maken. Dat is bewezen. Dat wij ontworpen zijn daarentegen...
pi_24426652
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

tegen de evolutietheorie

er is geen enkel bewijs van verandering van een gewricht

evolutietheorie gaat uit van ontwikkeling in stappen, dit is bij een gewricht onmogelijk aangezien het gewricht de eerste stappen volledig nutteloos zou zijn en dus de overlevingskans van een dier zou elimineren
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:38:18 #118
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426653
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:36 schreef HeyFreak het volgende:
Dat komt omdat ik weet dat de mens in staat is een radio te maken. Dat is bewezen. Dat wij ontworpen zijn daarentegen...
Ok, neem dan een ander apparaat wat je nog niet kent. Je zal blijven aannemen dat het gemaakt en ontworpen is.
pi_24426662
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:36 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ok, ik zal ook 1 poging doen.

Stelling: Darwin zei dat we steeds ingewikkelder en geavanceerder worden.

Tegenargument: We kunnen tegenwoordig aan het DNA zien dat er alleen sprake is van verarming van de genetisch informatie. Dat er dus NIKS bijkomt, en dat we dus NIET ingewikkelder, beter of geavanceerder worden.

Nou, als dat geen sterk argument is weet ik het niet meer.
Die verarming, is dat niet te wijten aan onze welvaart (er van uit gaande dat je het over menselijk DNA hebt)? In de natuur hebben zwakbegaafden etc geen overlevingskans. Hier dus wel.

Als de mens nog steeds zou leven volgens de wetten van de natuur, dan zou ik denken dat er verbetering in ons DNA zou zitten, immers het blijft natuurlijk survival of the fittest.
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:41:12 #120
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426668
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:39 schreef HeyFreak het volgende:
Die verarming, is dat niet te wijten aan onze welvaart (er van uit gaande dat je het over menselijk
DNA hebt)? In de natuur hebben zwakbegaafden etc geen overlevingskans. Hier dus wel.
Ik heb het over alle genetische informatie van alle plantjes, diertjes en mensjes.
quote:
Als de mens nog steeds zou leven volgens de wetten van de natuur, dan zou ik denken dat er verbetering in ons DNA zou zitten, immers het blijft natuurlijk survival of the fittest.
Nee, want dan zou het bij dieren wel zichtbaar moeten zijn.
pi_24426683
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:38 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ok, neem dan een ander apparaat wat je nog niet kent. Je zal blijven aannemen dat het gemaakt en ontworpen is.
ja, omdat ik weet dat wij mensen daartoe in staat zijn (of buitenaardse wezens ofzo ). Apparaten zijn niet organisch en kunnen niet uit zichzelf ontwikkelen. Levensvormen wel.
pi_24426687
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:41 schreef Kogando het volgende:

[..]

Ik heb het over alle genetische informatie van alle plantjes, diertjes en mensjes.

Nee, want dan zou het bij dieren wel zichtbaar moeten zijn.
Heb je daar ook een bron van? Dit is mij vrij onbekend...

morgen ofzo weer verder want ik ga nu
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:45:48 #123
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426688
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:44 schreef HeyFreak het volgende:
ja, omdat ik weet dat wij mensen daartoe in staat zijn (of buitenaardse wezens ofzo ). Apparaten zijn niet organisch en kunnen niet uit zichzelf ontwikkelen. Levensvormen wel.
Haha, volgens mij geloof jij nog eerder in aliens dan in een ontwerper. Maargoed, je kan het ook zo zien dat aliens ons ontworpen zouden hebben.
  donderdag 6 januari 2005 @ 03:46:52 #124
14827 Kogando
Modelprutser
pi_24426691
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:45 schreef HeyFreak het volgende:
Heb je daar ook een bron van? Dit is mij vrij onbekend...

morgen ofzo weer verder want ik ga nu
Laten we het er op houden dat jij voor mij op zoek gaat naar een geval waarin de genetische informatie meer werd. Waarbij er dus sprake was van positieve mutaties. Je zult er geen vinden.

Mij geloof je toch niet.
pi_24426693
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 03:45 schreef Kogando het volgende:

[..]

Haha, volgens mij geloof jij nog eerder in aliens dan in een ontwerper. Maargoed, je kan het ook zo zien dat aliens ons ontworpen zouden hebben.
en waar komen die aliens dan vandaan? dat zullen we pas weten als we er eentje tegenkomen. Tot dan vind ik de evolutietheorie een heel stuk logischer dan de theorie van een opperwezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')