Eigenlijk hetzelfde als de Irriducible Complexity theorie van meneer Behe, die gebruikt dan een muizenval om dit te 'bewijzen'. Als ik het goed heb begrepen is er van deze theorie niet veel meer over in de wetenschappelijke kringen. Zie ook http://www.talkorigins.org/faqs/behe.html.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:07 schreef Aegir het volgende:
hij is een wetenschapper en een theoloog!![]()
die heel simpel de evolutietheorie onderuit haalt, door bijv de knieschijf, deze bestaat uit 28 noodzakelijke onderdelen en kan daardoor dus niet zijn ontstaan door ontwikkeling, of bijv. dmv de vogel, de vogel is een geheel haal 1 onderdeel weg en het is geen vogel meer, kan dus niet geevolueerd zijn!![]()
nou atheisten ben zeer benieuwd wat jullie daar van maken![]()
Ff het puntje erachter weghalenquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:15 schreef Aegir het volgende:
sorry, maar die website bestaat niet?
http://www.talkorigins.org/faqs/behe.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:15 schreef Aegir het volgende:
sorry, maar die website bestaat niet?
je moet niet alles geloven wat ze schrijven...quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:27 schreef Aegir het volgende:
ok maar ik lees geen enkel tegenargument
en hoop en smoes vindt ik niet echt sterke tegen argumenten, met alle respect![]()
als je het boek leest, vindt ik de uiteenzetting van de knieschijf echt een yzersterk
argument voor ontwerp
ja dat denk ik, daar kan god toch niks mee te maken hebben??!quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
edit: elin dus aliens hebben mannen op de aarde gezet die sneller klaarkom dan 15 seconden?
Ben heerlijk vrijgezelquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:29 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Heb je een vrouw of een vriend(in) waar je heel veel van houd?
Dat is het probleem van veel mensen. Er te veel over na te denken dan er van te genieten. Accepteren is ook een kunst... En wat, als je zou weten hoe alles in elkaar zou steken? Of het heelal oneindig is, of er ander leven is buiten ons planetenstelsel, of dat er daadwerkeljk een god is.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig maar als je eens nadenkt over waarom alles bestaat. Bijvoorbeeld wat is er buiten het heelal en daarbuiten en daarbuiten en daarbuiten? Stopt het heelal ergens? Het is allemaal zo moeilijk te bevatten.
De stelling waar we op moeten reageren is zelf niet echt ijzersterk. Iets complex kan best evolueren, kijk maar naar de voorbeelden van het menselijk oog. Je begint met iets wat een beetje licht op kan vangen en dat wordt over een lange tijd steeds complexer. Als je dan (na het evolueren) een onderdeel weghaalt werkt het niet meer nee, maar dat is logisch. Op deze pagina staan wat voorbeelden: http://www.talkdesign.org/faqs/icdmyst/ICDmyst.htmlquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:27 schreef Aegir het volgende:
ok maar ik lees geen enkel tegenargument
en hoop en smoes vindt ik niet echt sterke tegen argumenten, met alle respect![]()
als je het boek leest, vindt ik de uiteenzetting van de knieschijf echt een yzersterk
argument voor ontwerp
Ik besta omdat ons pa en ons ma zo graag kinderen wilden hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:30 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik ben zelf niet gelovig maar als je eens nadenkt over waarom alles bestaat. Bijvoorbeeld wat is er buiten het heelal en daarbuiten en daarbuiten en daarbuiten? Stopt het heelal ergens? Het is allemaal zo moeilijk te bevatten.
edit: elin dus aliens hebben mannen op de aarde gezet die sneller klaarkom dan 15 seconden?
Eerst zien dan geloven...quote:
Daar hebben we het Miller-Urey experiment voor: http://en.wikipedia.org/wiki/Miller_experimentquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:45 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
Ik denk überhaupt niet dat dat DE grote vraag is, ik vraag me eerder af HOE die eerste bewegende micro-organismen op aarde kwamen....De evolutie later spreekt voor zich...toch?
Ja dat snap ik....natuurlijk heeft evolutie tig jaren nodig om wat te bereiken....maar meneer stelt dat een knieschijf van een vogel veel simpeler is dan de knieschijf van een mens, daar komt het gemakkelijk gezegd op neer. Maar de micro-organismen hadden ook nog geen knieschijf, dit ontstaat, inderdaad, zoals jij al zegt over zeeën van tijd.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:15 schreef prupke het volgende:
ik ben er og maar niemand reageerd op mijn mening.
sorrie dat ik die van jou ff laat zitten....
evolutie is ontwikkeling dus heeft een tig aantal jaar nodig om een dergelijk iets te bereiken?
Ik wist dus niet dat die bestond....mijn engels is erg slecht helaas, anders had ik het interessant gevonden...quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:17 schreef MrData het volgende:
[..]
Daar hebben we het Miller-Urey experiment voor: http://en.wikipedia.org/wiki/Miller_experiment
mee eens, maar dan heb je in ieder geval de evolutietheorie uit gesloten, zijn we weer een stapje verderquote:Op woensdag 5 januari 2005 23:29 schreef Elin het volgende:
Ook al zou de mens of de vogel of wat dan ook in 1 keer ontstaan moeten zijn.. is dat dan een bewijs dat god bestaat?? Lijkt me dat er dan ook nog andere mogelijkheden moeten zijn.
Kijk maar naar het boeddhisme.
Of we zijn hier neergezet door aliens, vind ik net zo reeel als het bestaan van god eigenlijk.
de evolutie theorie is zowieso iets dat bewezen is....toch?quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:28 schreef Aegir het volgende:
[..]
mee eens, maar dan heb je in ieder geval de evolutietheorie uit gesloten, zijn we weer een stapje verder
nee evolutie bestaat.quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:31 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
Evolutie is toch gewoon ene verandering die beetje bij beetje groter wordt....dat heeft toch ook bijvoorbeeld te maken met de leefomgeving van een wolf (wordt hond)???
sorry dat ik niet reageerde had niet door dat je dit serieus bedoelde, je moet de vogel wel wat technischer bekijken en ik hoop niet dat het je hobby is om vogelpennen uit een vogel te trekken, maar als je dat echt doet zal een vogel toch echt niet meer vliegen!quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:35 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik besta omdat ons pa en ons ma zo graag kinderen wilden hebben.
ps TS een vogel he als je daar een vleugeltje vanaf zo knippen (een paar pennen dan) dan is het nog altijd een vogel.
evolutie : draaiende beweging (doet mijn knieschijf ook en gelukkig maar)
Dus ik ben er niet zo zeker van of god nou wel of niet bestaat.
Groeten doe ik hem wel elke dag
Ik ben echt serieus hoorquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:39 schreef Aegir het volgende:
[..]
sorry dat ik niet reageerde had niet door dat je dit serieus bedoelde, je moet de vogel wel wat technischer bekijken en ik hoop niet dat het je hobby is om vogelpennen uit een vogel te trekken, maar als je dat echt doet zal een vogel toch echt niet meer vliegen!
ik las 'science will prevail' het volgende:quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:30 schreef Krizzeltjuhh het volgende:
[..]
de evolutie theorie is zowieso iets dat bewezen is....toch?
Nou ben ik hier niet helemaal in thuis, maar wat ik me kan herinneren is de herseninhoud toch aanzienlijk toegenomen in die ontwikkeling, om de verder ontwikkelde hersens van de huidige mens beter te kunnen herbergen. Dat noem ik niet "niets". Bewijs? De verschillende soorten "halfmensen" die worden opgegraven waar in die (duizenden jaren van) ontwikkeling in terug te vinden is?quote:Op donderdag 6 januari 2005 00:26 schreef Aegir het volgende:
evolutie is ontwikkeling,
tevens is er nog geen enkel bewijs voor ontwikkeling, van aap naar aapmens naar mens is bijv. geen bewijs, er verandert namenlijk helemaal niets.
dan heb je het over van dolfijn naar koe, of van tijger naar vogel enz. omdat er dan ook echt iets verandert
tja, dat kan dus niet, volgens de evolutietheorie zou je 28 stappen nodig hebben om de knieschijf te vervaardigen, wat doen we al die duizenden jaren dan met een volledig overbodig gewricht wat er maar een beetje bijhangt, dat slaat toch helemaal nergens opquote:Op donderdag 6 januari 2005 00:49 schreef prupke het volgende:
[..]
Maar neem de knieschijf. Dat is een iets wat in de loop der jaren ontwikkeld is (van aap tot mens) en evolutie is een draaiende beweging (mijn knieschijf ook op zijn goede momenten)
ja maar dat is geen onderbouwing van de evolutietheoriequote:Op donderdag 6 januari 2005 00:57 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Nou ben ik hier niet helemaal in thuis, maar wat ik me kan herinneren is de herseninhoud toch aanzienlijk toegenomen in die ontwikkeling, om de verder ontwikkelde hersens van de huidige mens beter te kunnen herbergen. Dat noem ik niet "niets". Bewijs? De verschillende soorten "halfmensen" die worden opgegraven waar in die (duizenden jaren van) ontwikkeling in terug te vinden is?
Dan val ik waarschijnlijk in de categorie ' moeilijk denkende mensen'.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:35 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
Dat is het probleem van veel mensen. Er te veel over na te denken dan er van te genieten. Accepteren is ook een kunst... En wat, als je zou weten hoe alles in elkaar zou steken? Of het heelal oneindig is, of er ander leven is buiten ons planetenstelsel, of dat er daadwerkeljk een god is.
Wat dan? Dan weet je dat, en alle mysterie is opgelost en iedereen raakt er aan gewend en de oorlogen en andere ellende gaat vrolijk door.
Mensen denken af en toe te moelijk
Waarom is evolutie in jouw ogen alleen maar een volledige verandering van een (onderdeel van een) wezen? Juist die kleine wijzigingen zorgen voor de grote verschillen op grote termijn.quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:02 schreef Aegir het volgende:
[..]
ja maar dat is geen onderbouwing van de evolutietheorie
wat bedoel je?
onderbouwing van de evolutietheorie zou zijn een bewezen verandering door de jaren heen van een gewricht bijv. dat is dus wat rigelreuzer als een verbetering van hetzelfde, snap je
nou de evolutietheorie gaat er toch van uit dat alles is ontstaan uit een grote knal en dan is toch alles ontstaan uit microorganismen, vanuit die microorganismen moet toch ook weer een mens, leeuw of noem maar op dan ontstaanquote:Op donderdag 6 januari 2005 01:11 schreef GHans7 het volgende:
[..]
Waarom is evolutie in jouw ogen alleen maar een volledige verandering van een (onderdeel van een) wezen? Juist die kleine wijzigingen zorgen voor de grote verschillen op grote termijn.
Yep, die micro-organismen deden er zelf een paar miljard jaar over om van 1 cel naar 2 cellen te evolueren. De mens zelf deed er "iets minder" lang over om van aap tot mens te evolueren. Neem nou een voorbeeld van nu.quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:17 schreef Aegir het volgende:
[..]
nou de evolutietheorie gaat er toch van uit dat alles is ontstaan uit een grote knal en dan is toch alles ontstaan uit microorganismen, vanuit die microorganismen moet toch ook weer een mens, leeuw of noem maar op dan ontstaan
dus?quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:35 schreef ATuin-hek het volgende:
De knie van een chimp kan je ziet als iets simpeler dan die van een mens en die werkt toch ook gewoon? Dussss wat is het probleem dan?
en verder....
gebruik de search!!
zijn al zoveel topics over evolutie vs. creatie
Volgens mij heeft die gewoon dezelfde soort opbouw als onze knie. Maar daar gaat het niet om, het gaat erom waar onze knie op gebaseerd zou zijn.quote:Op donderdag 6 januari 2005 01:35 schreef ATuin-hek het volgende:
De knie van een chimp kan je ziet als iets simpeler dan die van een mens en die werkt toch ook gewoon? Dussss wat is het probleem dan?
en verder....
gebruik de search!!
zijn al zoveel topics over evolutie vs. creatie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |