quote:
wij hebben de 1,4 VTS uit 2001 met die LM velgen die daar standaard op zitten (dus geen wieldoppen) en die heeft maar 165 bandjes hoor
![]()
verder alles dr op en dr aan, getint glas, sportstoelen, centrale vergrendeling met a-bediening etc. etc. en maar het is niet vooruit te branden.. in de 1 word je wel een beetje in je stoel gedrukt maar in de 2 is dat al over
![]()
Brede banden is ook niet alles trouwens; betaal 125 euro voor 1 nieuwe lo-profile band bij de lokale bandenboer (Michellin Pilot nog iets). In zn 1 is ie idd best rap, maar daarna is het wel weer over. Wat wil je met 74 pk
![]()
.
-edit-
quote:
verder hebben we de eerste problemen al gehad... 65.000 gereden en hij liep laatst spontaan op 3 cilinders
![]()
en hij loopt KUT als hij koud is, de achteruit versnelling weigert 1 op de 3 keer, het stuur heeft een afwijking die alsmaar erger wordt (het stuur staat gewoon scheef in de auto als je rechtdoor rijdt) en zo nog een aantal dingen die eigenlijk niet mogen kunnen bij zo'n jonge auto... verder is een kwaaltje van de 1.4 dat ie geen koppel heeft (110nm bij 5200 toeren als ik me niet vergis).. met een aanhanger rijden is amper te doen en dat heb ik wat keren gedaan de laatste 2 weken.. ik heb een eigen aanhangertje voor de motor dat dingetje weegt max 100 kilo maar hellingtrekken wou ie niet dr mee
![]()
3x afgeslagen toen maar 4000 toeren gemaakt langzaam de koppeling laten komen en ja toen ging t wel
![]()
Ik heb dat idd ook af en toe dat mn motor controlle lampje begint te branden en dat ie op 3 pitten begint te lopen. Dan stop ik eventjes, zet de motor uit, start hem weer en dan doet ie het weer normaal; franse electronica
![]()
. Achteruit gaat gewoon soepeltjes bij mij (komt uit oktober 2001). Ik heb het een beetje dat ie wegtrekt, maar het valt wel mee (tis "manageable"). Die trekkracht vind ik niet zo heel erg gek hoor, een Saxo is geen auto voor een aanhanger te trekken.
quote:
maar idd bochtengedrag
al heb ik m al eens 180graden gedraaid zonder handrem met semi-nat weer ![]()
Bochtengedrag is gewoon heerlijk van dat ding, ik wil niet weten hoe strak ie stuurt met wat nieuwe schokbrekers en extra struts.
De kwaliteit van het wagentje is niet het beste, dat moet ik je meegeven, maar de auto heeft gewoon een hoge funfactor voor mij; hijs niet snel, maar in de bochten snel genoeg
![]()
.