abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24451315
Ik wil hier gezien de OP wel stoere 150pk+ verhalen horen!
+10 intelligent
pi_24451367
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:18 schreef Youp het volgende:

[..]

volgensmij moeten ze jou net zo hard neerknuppelen als BHFH


bwehehe
pi_24452063
quote:
wij hebben de 1,4 VTS uit 2001 met die LM velgen die daar standaard op zitten (dus geen wieldoppen) en die heeft maar 165 bandjes hoor verder alles dr op en dr aan, getint glas, sportstoelen, centrale vergrendeling met a-bediening etc. etc. en maar het is niet vooruit te branden.. in de 1 word je wel een beetje in je stoel gedrukt maar in de 2 is dat al over
Brede banden is ook niet alles trouwens; betaal 125 euro voor 1 nieuwe lo-profile band bij de lokale bandenboer (Michellin Pilot nog iets). In zn 1 is ie idd best rap, maar daarna is het wel weer over. Wat wil je met 74 pk .

-edit-
quote:
verder hebben we de eerste problemen al gehad... 65.000 gereden en hij liep laatst spontaan op 3 cilinders en hij loopt KUT als hij koud is, de achteruit versnelling weigert 1 op de 3 keer, het stuur heeft een afwijking die alsmaar erger wordt (het stuur staat gewoon scheef in de auto als je rechtdoor rijdt) en zo nog een aantal dingen die eigenlijk niet mogen kunnen bij zo'n jonge auto... verder is een kwaaltje van de 1.4 dat ie geen koppel heeft (110nm bij 5200 toeren als ik me niet vergis).. met een aanhanger rijden is amper te doen en dat heb ik wat keren gedaan de laatste 2 weken.. ik heb een eigen aanhangertje voor de motor dat dingetje weegt max 100 kilo maar hellingtrekken wou ie niet dr mee 3x afgeslagen toen maar 4000 toeren gemaakt langzaam de koppeling laten komen en ja toen ging t wel
Ik heb dat idd ook af en toe dat mn motor controlle lampje begint te branden en dat ie op 3 pitten begint te lopen. Dan stop ik eventjes, zet de motor uit, start hem weer en dan doet ie het weer normaal; franse electronica . Achteruit gaat gewoon soepeltjes bij mij (komt uit oktober 2001). Ik heb het een beetje dat ie wegtrekt, maar het valt wel mee (tis "manageable"). Die trekkracht vind ik niet zo heel erg gek hoor, een Saxo is geen auto voor een aanhanger te trekken.
quote:
maar idd bochtengedrag
al heb ik m al eens 180graden gedraaid zonder handrem met semi-nat weer
Bochtengedrag is gewoon heerlijk van dat ding, ik wil niet weten hoe strak ie stuurt met wat nieuwe schokbrekers en extra struts.

De kwaliteit van het wagentje is niet het beste, dat moet ik je meegeven, maar de auto heeft gewoon een hoge funfactor voor mij; hijs niet snel, maar in de bochten snel genoeg .
pi_24453298
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:53 schreef pAin het volgende:

[..]

Brede banden is ook niet alles trouwens; betaal 125 euro voor 1 nieuwe lo-profile band bij de lokale bandenboer (Michellin Pilot nog iets). In zn 1 is ie idd best rap, maar daarna is het wel weer over. Wat wil je met 74 pk .

-edit-
[..]

Ik heb dat idd ook af en toe dat mn motor controlle lampje begint te branden en dat ie op 3 pitten begint te lopen. Dan stop ik eventjes, zet de motor uit, start hem weer en dan doet ie het weer normaal; franse electronica . Achteruit gaat gewoon soepeltjes bij mij (komt uit oktober 2001). Ik heb het een beetje dat ie wegtrekt, maar het valt wel mee (tis "manageable"). Die trekkracht vind ik niet zo heel erg gek hoor, een Saxo is geen auto voor een aanhanger te trekken.
[..]

Bochtengedrag is gewoon heerlijk van dat ding, ik wil niet weten hoe strak ie stuurt met wat nieuwe schokbrekers en extra struts.

De kwaliteit van het wagentje is niet het beste, dat moet ik je meegeven, maar de auto heeft gewoon een hoge funfactor voor mij; hijs niet snel, maar in de bochten snel genoeg .
da's goedkoop man

en dat zal idd wel als een baksteen op de weg liggen
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:15:06 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24458709
flikker op met dit kutidee

dan moet je bijv. voor een dikke grote auto heel veel betalen omdattie toevallig 130pk heeft, terwijl een karretje met 90pk veel feller en dus gevaarlijk is, volgens jou theorie

het is heel makkelijk om maar gewoon zulke domme dingen te zeggen zolang je er zelf niet onder lijdt.

krijgen we zo ook een voorstel van je waarin alle auto's van meer dan 12.000 euro 2x zo duur moeten worden omdat ze toch al zo duur zijn?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24458751
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 02:15 schreef Catch22- het volgende:
flikker op met dit kutidee

dan moet je bijv. voor een dikke grote auto heel veel betalen omdattie toevallig 130pk heeft, terwijl een karretje met 90pk veel feller en dus gevaarlijk is, volgens jou theorie

het is heel makkelijk om maar gewoon zulke domme dingen te zeggen zolang je er zelf niet onder lijdt.

krijgen we zo ook een voorstel van je waarin alle auto's van meer dan 12.000 euro 2x zo duur moeten worden omdat ze toch al zo duur zijn?
ik vind dat ze alle ambtenaren zoals BHFH 50% extra inkomensbelasting moeten verrekenen
Hopeloos benzine verslaafd
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:43:01 #157
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24459098
hij is nu een belg dus hij heeft niets meer te vertellen

niet dat hij eerst wel wat te vertellen had ...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 02:52:43 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24459203
Ik ben het gedeeltelijk met BHFH eens, in zoverre dat autos belast zouden moeten worden op uitstoot en/of overlast. Maar ik vind dat de traditionele wegenbelasting juist volledig moet worden afgeschaft en daarvoor in de plaats het verbruik moet worden belast.

Waarom? Mijn eigen ervaring is dat de vaste lasten voor autobezit al zo hoog zijn dat als je vervolgens die auto toch niet meer laat staan. Je hebt er tenslotte al zoveel aan betaald. Verder bespaar je ook niet op de variabele kosten als je met de trein gaat.

Ook is het zo dat mensen sowieso toch een auto willen hebben voor ritjes af en toe. Toen ik zelf nog een auto had (nu dus even niet want een auto is onbruikbaar in centraal Taipei en er is hier een goede metro) gebruikte ik hem naar 1x per 2 weken ofzo voor ritjes in het weekend of voor speciale gevallen. Maar je betaalt wel een kapitaal puur voor het bezit van de auto.
Je moet dus niet het bezit van de auto onbetaalbaar maken maar zo sturen dat mensen -ondanks dat ze een leuke auto voor de deur hebben staan- vaker voor een alternatief kiezen. De saaie dagelijkse rit naar het werk kan dan met de trein of bus en voor de liefhebberij heb je nog steeds je auto in het weekend. Dat kost dan een paar centen maar een hobby mag geld kosten.

Zoals gezegd, een brandstofheffing zou het beste zijn. Maar dat moet dan wel in Europees verband vanwege over de grens tanken. Maar vanwege de grote verschillen in Europa zie ik dat helaas nog niet gebeuren...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 8 januari 2005 @ 04:15:37 #159
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_24459695
Ehm wat probeer je nu te zeggen??? Nog meer accijns op brandstof? Het lijkt mij dat daar al genoeg op zit, aangezien 75% van de literprijs al naar de staat gaat. Heb je dus een wagen die meer verbruikt, dan betaal je dus automatisch al meer belasting. Laat je die wat vaker staan, verbruik je niks en betaal je dus ook niks. Ga anders even het wiel nog een keer uitvinden of zo... De accijnsen zijn hier al buitensporig hoog.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  zaterdag 8 januari 2005 @ 05:02:58 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24459816
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 04:15 schreef Five_Aces het volgende:
Ehm wat probeer je nu te zeggen??? Nog meer accijns op brandstof? Het lijkt mij dat daar al genoeg op zit, aangezien 75% van de literprijs al naar de staat gaat. Heb je dus een wagen die meer verbruikt, dan betaal je dus automatisch al meer belasting. Laat je die wat vaker staan, verbruik je niks en betaal je dus ook niks. Ga anders even het wiel nog een keer uitvinden of zo... De accijnsen zijn hier al buitensporig hoog.
Klopt, de accijnsen zijn erg hoog.
En het zou beter zijn als die nog hoger zouden worden in ruil voor het volledig afschaffen van wegenbelasting. Je geeft zelf de voordelen hiervan al aan.
Maar zoals ik al zei zit er helaas een praktisch probleem aan. Het zou alleen werken als je het in Europees verband zou doen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_24463761
ik heb bijna 300pk, wat moet ik dan betalen, ook nog die 450 of toch nog extra?
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_24464236
Ik vind het op zich wel een goed idee. Alleen moet er naar veel meer dingen gekeken worden. Bijvoorbeeld hoe zuinig hij is. En hoeveel lawaai hij produceert. De vervuiler betaalt. Ook kunnen we naar de veiligheid kijken.

Zo dwingen ze de consument om een verstandiger keus te maken. En die dwingen de autofabrikanten weer op hun beurt om betere auto´s te maken.

Alleen een heffing op brandstof geven is te makkelijk. Een combi zou wel super zijn. Want je hebt ook auto´s die veel minder schadelijk stoffen uit stoten dan andere auto´s. Maar die dan alsnog meer zuipen.
pi_24466043
tuurlijk vind jij het een goed idee, leef jij ook in een pinda?
Liefde is niet blind, het is achterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')