abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24418089
Ik heb een vraagje, misschien dat iemand hier er iets van weet .

Ik kan een kamer van een meisje onderhuren die een half jaar naar Spanje gaat. Zij staat gewoon ingeschreven op dit adres en ontvangt geen huursubsidie en heeft geen uitkering.
De huisbaas is het eens met de onderhuur en het meisje zelf ook natuurlijk maar ik wil graag een uitwonende beurs ontvangen van de ib-groep. Kan ik me gewoon bij de gemeente erbij laten schrijven, op die kamer? Of zijn er regels voor dat je per kamer 1 persoon mag inschrijven of iets dergelijks? Ik heb al even gegoogled maar daar wordt ik ook niet echt wijzer van. Misschien dat iemand hier duidelijkheid kan geven .
pi_24418141
Gewoon aan de gemeente door geven dat je daar naar toe verhuisd bent.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_24418200
Dat begrijp ik ook wel. Maar er staat dus al iemand ingeschreven op dat adres en we zijn niet getrouwd of samenwonend, is dat geen probleem dan?
pi_24419531
Nee, waarom?

In studentenhuizen of woongroepen wonen zo vaak meerdere mensen op één adres, die desondanks formeel geen huishouden delen.
pi_24419673
Als de hoofdverhuurder inderdaad toestemming geeft en je een huurovereenkomst hebt gesloten met het meisje die de kamer aan jou verhuurt en die kunt tonen, kun je je inschrijven.
pi_24421366
Oke dan Mooi zo!

Bedankt.
pi_24482193
volgens mij moet dat meisje waarvan je het gaat onderhuren schriftelijk toestemming hebben van de huisbaas, dus dat ie het 'ok' vindt is niet voldoende denk ik, volgens mij moet het op papier staan.
  zondag 9 januari 2005 @ 13:20:25 #8
38684 miereneuker
klein maar fijn
pi_24482814
als je je via internet inschrijft bij de gemeente is het helemaal geen probleem, dan wordt er geen enkele vraag gesteld
daaaaaaaaaaaaaaag
pi_24483499
Je kan naar de gemeente gaan om je in te schrijven.

Bij ons in de gemeente moet je alleen wel een form meenemen waarop de hoofdbewoner en de huisbaas ( in mijn geval de woning stichting ) akkoord gaat met de inwoning. Die ondertekenen het formulier en je neemt het mee samen met een kopie van een geldige legitimatie van de hoofdbewoner mee en dan laat je je inschrijven. Let op, jij hebt ook een geldige id nodig om ingeschreven te worden.
'The world is mine'
  † In Memoriam † maandag 10 januari 2005 @ 11:28:40 #10
43556 miss_dynastie
pi_24499574
Geen probleem, wel een huurcontract meenemen
Het contract was het akkoord met de hoofdbewoner, en naar de huisbaas is niet gevraagd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')