ok, dan wordt het dus CAT5Equote:Op woensdag 5 januari 2005 15:05 schreef QuietGuy het volgende:
Op Cat5e heb ik eens 980mbit gemeten. Het voordeel met Cat5e is dat 10/100mbit-clients ook van dezelfde kabels gebruik kunnen maken.
Zo snel zou ik nu ook weer niet beslissen. Als al je werkstations CAT6 kunnen zou ik dat aanleggen, ook ivm. een toekomstperspectief. Als straks een hogere snelheid komt (10Gbit ofzo) dan heb je aan Cat5e niets meer, maar kan je je Cat6 nog gebruiken.quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:19 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:
[..]
ok, dan wordt het dus CAT5E
We hebben hier 20 Macs en 10 PC's staan en een aantal daarvan hebben 100Mbit netwerk kaarten erin. De rest allemaal gigabit, dus dan zal CAT6 werken. Want je kunt geen 100Mbit met 1000Mbit doorelkaar gebruiken met CAT6 toch? Het is alles CAT6 of niet....quote:Op woensdag 5 januari 2005 15:50 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Zo snel zou ik nu ook weer niet beslissen. Als al je werkstations CAT6 kunnen zou ik dat aanleggen, ook ivm. een toekomstperspectief. Als straks een hogere snelheid komt (10Gbit ofzo) dan heb je aan Cat5e niets meer, maar kan je je Cat6 nog gebruiken.
Je kan het door elkaar gebruiken. Er zijn genoeg switches die zowel cat6 als cat5-poortjes hebben. Maar als je het gaat aanpassen zou ik dat gelijk volledig doorvoeren, zodat het overal gelijk is. Ikzelf werk thuis (ook ivm. budget) met Cat5e op 1000mbit. M'n 100mbit, 1000mbit maar ook 10mbit printer kan hier aan hangen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:28 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:
[..]
We hebben hier 20 Macs en 10 PC's staan en een aantal daarvan hebben 100Mbit netwerk kaarten erin. De rest allemaal gigabit, dus dan zal CAT6 werken. Want je kunt geen 100Mbit met 1000Mbit doorelkaar gebruiken met CAT6 toch? Het is alles CAT6 of niet....
Kijk daar gaan we weer :| wat is nou beter handig? Ikzelf denk CAT6 maar als dat dus niet samen gaat met 100Mbit kaarten/computers, wat dan?
Dat bedoel ik...quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:37 schreef QuietGuy het volgende:
was cat6 is wél downwards compatible?... ff uitzoeken...
Hier is kwantiteit niet belangrijk, maar kwaliteit.quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:44 schreef RemcoDelft het volgende:
Met oog op de toekomst: cat6.
Met oog op de prijs en wat je nu nodig hebt: cat5e...
We hebben hier al CAT5E liggen op Gigabit netwerk, maar kan ik alles omgooien naar CAT6?quote:Op woensdag 5 januari 2005 16:54 schreef Michelinmannetje het volgende:
Cat6 heeft een andere twisting dan Cat5e.
Cat5e heeft een adersplitter tussen 2 paren zitten, om het probleem op te lossen.
Het grote verschil is de bandbreedte die je in de kabel kan halen.
Cat5e = 100 Mhz
Cat6 = 250 Mhz
Gigabit over Cat5e is geen probleem.
FTP? nog nooit van gehoord :| Bedoel je niet STP? CAT5E is gewoon UTP.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:05 schreef De_BreuR het volgende:
ftp kabel is ook errug goed, da's CAT5 foiled twisted pair, die heeft minder last van storing/noise e.d. !!
OK en nu mag jij me uitleggen waarom CAT6 beter is dan CAT5/CAT5E en wat het doet met 100Mbit netwerk computers of dat die uberhaupt wel in een CAT6 netwerk te gebruiken zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:11 schreef De_BreuR het volgende:
5e en 6 dienen voor gigabitnetwerken. Dit staat normaal aangeduid op je kabel.
Bron?quote:Op woensdag 5 januari 2005 17:22 schreef De_BreuR het volgende:
Category 5e, 5e(350MHz), 6 & 7: Suitable for 10/100Base-T & 1000Base-T (Gigabit Ethernet)
kwaliteit en snelheid, de prijs is er dan ook naar per meter !!
dus snelheid/performance is het verschil, soms ook de garantie op de kabel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |