Volgens mij is dit een geval van illegale onderhuur, terwijl mijn broer op zoek is naar legale woonruimte. Ik vroeg me af of de mensen achter deze website strafbaar zijn als ze dit soort praktijken stimuleren. Ze voeren op de website ook nog de misleidende kreet 'Erkend door de gemeente'. Is hier iets tegen te doen?quote:Beste x,
Je kunt bellen met naam, adres, tel. 06-xxxxxxxx
Let op! Als je hier gaat wonen kun je jezelf niet op dit adres inschrijven bij de Gemeente.
Als je kamer gaat huren dien je deze direct bij ons af te melden en de bemiddelingskosten van EUR 75,00 te voldoen.
Geen contract is wel wat anders dan niet mogen inschrijven bij de gemeente.quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:46 schreef Frank79 het volgende:
. Al moet ik zeggen dat ik nu ook huur bij iemand zonder contract (en deze man heeft honderden studenten in vele studentenhuizen, prima gast ook). In principe kun je je zonder contract niet inschrijven bij de gemeente, maar bij deze man heeft de gemeente een uitzonderingsregel. Wellicht is het dezelfde man. Wellicht kun je dan beter even een mailtje sturen naar me, weet niet of het gepast is hier met namen te gaan gooien.
Succes!
Misschien vandaar dat ie alles contant op komt halen?? Want dat is dus het geval...quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Geen contract is wel wat anders dan niet mogen inschrijven bij de gemeente.
Trouwens wel vreemd dat die verhuurder geen contracten geeft, als je ergens dan 1 jaar of zo gewoond hebt, en dat kunt aantonen door rekening afschriften, kan de verhuurder jou er ook niet meer uitgooien.
Ja maar hun bemiddelen alleen maar, en met een krappe markt zijn mensen vaak al blij dat ze wat gevonden hebben om tenminste maar woonruimte te hebben. En het probleem is zo zitten er wel meerder van zulke bemiddelingsbureaus, die soms voor de meest slechte onderkomen de meest waanzinnge hoofdprijzen durven aan te bieden. Wanneer jou broetje iets via zo'n organistie mocht huren doet ie er geod aan ook eens even het puntensysteem door te nemen en te kijken of ie niet het 4 dubbele van de maximale huur zou moeten gaan betalen.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:33 schreef Petra76 het volgende:
De gemeente krijgt blijkbaar veel klachten en bij onderzoek in het verleden is gebleken dat er bv. ook kamers worden verhuuurd die niet brandveilig zijn. Ze gaan nu een nieuw onderzoek opstarten om te kijken naar de praktijken van dit bedrijf.
Gemeentes kennende zal er dus wel niet al te veel aan gebeuren.quote:Ongelooflijk dat dit bedrijf onder de ogen van de gemeente nog steeds kan doorgaan met het oplichten van woningzoekenden. Ik raad iedereen aan om niet met deze lui in zee te gaan, het zijn gewoon een stelletje ordinaire oplichters. Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |