Yups.quote:Op woensdag 5 januari 2005 23:39 schreef Yosomite het volgende:
De link van de Yad Vashem database.
Klink op enter en de rest wijst zich vanzelf.
"Bijna alles"?! Excuse me? Er staan alleen maar de gegevens van joodse slachtoffers in. Dat is dus niet als 'bijna alles' te omschrijven. Het is maar een fractie van het totale aantal slachtoffers.quote:Je kunt er bijna alles over de holocaust vinden en ze hebben ook een archief met namen van de shoah-slachtoffers.
Definitie holocaust:quote:Op donderdag 20 januari 2005 08:58 schreef N_I_ het volgende:
[..]
"Bijna alles"?! Excuse me? Er staan alleen maar de gegevens van joodse slachtoffers in. Dat is dus niet als 'bijna alles' te omschrijven. Het is maar een fractie van het totale aantal slachtoffers.
Precies wat ik zei ja. "Jewish victims of the Holocaust" en "various ethnic groups". Daarnaast is 6 miljoen het totale aantal vermoorde joden. 4 miljoen waren er vergast en 2 miljoen waren dus buiten de gaskamers vermoord.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:09 schreef Quazzy het volgende:
[..]
Definitie holocaust:
The Holocaust refers to Nazi Germany's systematic genocide of various ethnic, religious, national, and secular groups during World War II starting in 1941 through to 1945.
The Jews of Europe were the main targets of the Holocaust, in what the Nazis called the "Final Solution of the Jewish Question". Other groups deemed "undesirable", especially gay men, were also persecuted and murdered. The death toll is estimated at between 12 and 26 million. The commonly used figure for the number of Jewish victims is six million, so much so that the phrase 'six million' is now almost universally interpreted as referring to the Jewish victims of the Holocaust.
Bron: wikipedia
Ja ik ben er geweest, indrukwekkend he.quote:Op donderdag 6 januari 2005 02:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Yups.
Erg veel namen daar tegengekomen.![]()
wat een manier om daar achter te moeten komen...quote:Op woensdag 5 januari 2005 02:07 schreef golfer het volgende:
Ik weet niet wie er ooit is geweest, maar dit museum in Israël heeft destijds grote indruk op mij gemaakt.
Je kunt er bijna alles over de holocaust vinden en ze hebben ook een archief met namen van de shoah-slachtoffers.
Recentelijk werd bekend dat het hele archief op Internet online zou komen, dus morbide als ik ben ga ik op zoek naar een aantal van mijn vermoorde familieleden.
Ik zoek o.a. op de naam van mijn moeder en krijg te zien:
Transport XXIV/z from The Netherlands to Terezin (Theresiënstadt) and transport from Terhezin to Auschwitz on 23-1-43.
Victims status end WWII: died.
![]()
Enfin: hele mailwisseling later met Yad Vashem en ja hoor: mijn moeder leeft weer als 1 weinige overlevenden van Auschwitz na de oorlog bij hun en is 'gewoon' later, in 1992 aan kanker overleden.
Geschiedsvervalsing dus weer rechtgezet.
En dat twee jaar later.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:32 schreef golfer het volgende:
Update.
Het schijnt toch niet zo eenvoudig te zijn allemaal om mijn moeder als overlevende te laten registreren in hun database.
Na uitgebreid corresponderen met ze, kreeg ik dit weekend opeens dit formulier van ze toegestuurd om in te vullen en om mee te sturen met nog allerlei officiële documenten van na de oorlog om te bewijzen dat ze echt nog geleefd heeft en de shoah heeft overleefd.
Beetje vreemd van het formulier is wel dat ik het nu moet invullen voor iemand die intussen wel in 1992 is overleden.
Ga me binnenkort maar weer eens daartoe zetten om de geschiedenis recht te zetten.
Dat zijn ze ook volgens hun schrijven:quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:00 schreef Dagonet het volgende:
Je zou toch zeggen dat ze juist met blijdschap kennis zouden nemen van nog een overlevende.
Enfin, vandaag dus maar weer allemaal ingevuld.quote:Dear Sir,
Thank you for your letter.
We are always happy to hear of cases where people who are listed at Yad Vashem as having perished in the Holocaust, were able to survive. Please fill it out this
Shoah Survivors form
and send it to us together with a copy of some post war personal document of the survivor (Identity card, passport etc.) via the feedback form on our Internet site, by e-mail or by post to:....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |