abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:33:33 #1
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_24388605
Er zijn weinig komische stukjes die tig jaar na dato nog steeds leuk zijn.
Neem André van Duin (was die uberhaupt ooit grappig eigenlijk?), Tommy Cooper, Laurel and Hardy etc.
Nou zag ik oudjaarsavond een stukje op tv, Farce Majeure, nooit van gehoord, maar ik herkende Ted de Braak en bleef toch even kijken.
En nu moet ik zeggen dat ik het echt leuke humor vind, ookal was het gedeeltelijk nogal verouderd, toch nog leuk!

Hier even een foto ter illustratie:


En nu zie ik dat op Nederland 1 op dit moment Farce Majeure Plus bezig is.
Oude stukjes gecombineerd met nieuwe stukken, erg leuk!

Wat vinden jullie?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Trouwste user 2022 woensdag 5 januari 2005 @ 21:09:34 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_24418523
Alexander Pola was een briljante tekstschrijver schreef vrijwel alles voor Farce Majeure, helaas overleden.

Ted de Braak, Hans Fillekers en Fred Bellanvente, die andere ben ik de naam van kwijt. Of was het van der Horst ofzo.

Typisch jaren 70 programma. Wel vaste kost op de Zaterdagavond. Het lied op het einde is legendarisch en vaste prik op bruiloften en partijen.

'Roept u maar.' En dan werd er een kreet geslagen uit het publiek, en op hun eigen wijze en met steeds dezelfde melodie maakten ze daar dan een lied van.

De vergelijking met Koefnoen is lang niet zo gek. Zelfde soort programma maar dan oubolliger.

En wat niet onbelangrijk is, wel leuk om naar te kijken.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')