abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58354243
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 23:21 schreef TNA het volgende:
Gaan er nog mensen naar Paradiso de 29ste?
Ja ik!!
Ik heb ook onwijs veel zin in. Zijn er mensen in dit topic die vaker in Paradiso komen?
Ik kon niet echt opmaken of KT Tunstall in de Grote Zaal speelt of niet. Ik ga er wel van uit.
Heeft het balkon zitplekken?
pi_58365244
quote:
Op maandag 28 april 2008 10:13 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja ik!!
Ik heb ook onwijs veel zin in. Zijn er mensen in dit topic die vaker in Paradiso komen?
Ik kon niet echt opmaken of KT Tunstall in de Grote Zaal speelt of niet. Ik ga er wel van uit.
Heeft het balkon zitplekken?
Ja, het balkon in Paradiso heeft zitplaatsen!
pi_58365637
Ik had inmiddels al gebeld en van iemand anders ook al begrepen dat ik kon zitten
Hopelijk is het balkon niet erg geliefd en kan ik gewoon een plaatsje bemachtigen
pi_58373535
Dat moet je wel een beetje vroeg zijn.
pi_58373940
Zaal gaat om 19.00 open dus zorg ik dat ik er gewoon op tijd ben natuurlijk.
Voorprogramma vind ik wel wat minder (wat ik tot nu toe heb gehoord) Maar daar komen we dan ook niet voor)
Ik heb er zin in vanavond
pi_58385899
Waarom zie ik concert informatie altijd zo freakishly laat. Ik had ook wel naar KT Tunstall gewild. Vindt haar vorige album overigens wel beter dan het huidige, maar van de youtube filmpjes die ik heb gezien, is ze live wel heel erg goed. Ook een keer iets gezien met een soort apparaat die je met je voet bedient en zo verschillende 'beats en geluiden' opneemt. Dat zag er echt super tof uit. Dit dus:
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 30 april 2008 @ 00:46:19 #232
139330 TNA
For the stars that shine
pi_58392610
Wat ontzettend tof om KT Tunstall live te zien Enthousiaste artieste, geweldige stem, goede muziek en een mooie afwisseling van akoestische en meer rocknummers. Met het pianonummer als welkome extra. Ik vond de sfeer goed, Paradiso is natuurlijk sowieso een optimale omgeving voor een concert als dit. Ik had het niet willen missen en volgende keer ben ik er zeker weer bij

Nog een paar opmerkingen:

• Op "orange" rijmt niets hoor!
  • Ik mag aannemen dat ze de coffeeshop van tevoren had gevonden, of praat ze altijd op zo'n manier tussen de liedjes door?
  • Iemand de oranje hoed nog gevangen hier?
  •   woensdag 30 april 2008 @ 00:48:20 #233
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58392625
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 19:10 schreef Avani het volgende:
    Waarom zie ik concert informatie altijd zo freakishly laat. Ik had ook wel naar KT Tunstall gewild. Vindt haar vorige album overigens wel beter dan het huidige, maar van de youtube filmpjes die ik heb gezien, is ze live wel heel erg goed. Ook een keer iets gezien met een soort apparaat die je met je voet bedient en zo verschillende 'beats en geluiden' opneemt. Dat zag er echt super tof uit. Dit dus:
    Ze deed het vanavond ook, idd een heel tof effect. Nou, tot volgende keer dan hè
      woensdag 30 april 2008 @ 01:18:19 #234
    133873 Pink_Floyd
    FOK! ReviewER
    pi_58392949
    Lekker concert en een erg leuke vrouw , amusante verhaaltjes en anekdotes tussendoor
    pi_58393010
    Hè tof, had er ook wel heen gewild.
    pi_58393071
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 00:46 schreef TNA het volgende:
    Wat ontzettend tof om KT Tunstall live te zien Enthousiaste artieste, geweldige stem, goede muziek en een mooie afwisseling van akoestische en meer rocknummers. Met het pianonummer als welkome extra. Ik vond de sfeer goed, Paradiso is natuurlijk sowieso een optimale omgeving voor een concert als dit. Ik had het niet willen missen en volgende keer ben ik er zeker weer bij

Nog een paar opmerkingen:

• Op "orange" rijmt niets hoor!
  • Ik mag aannemen dat ze de coffeeshop van tevoren had gevonden, of praat ze altijd op zo'n manier tussen de liedjes door?
  • Iemand de oranje hoed nog gevangen hier?
  • coffeeshop?
    Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
    pi_58393418
    Net terug uit Amsterdam. Het was echt waanzinnig goed! Leuke verhaaltjes tussendoor en ze zong erg goed. Jammer dat het 1,5 uur duurt, want ik had zo 3 uur kunnen genieten.

Waanzinnig tof dat ze ook Ashes van haar akoestische album deed, zeer verrassend!

Heb nog wat video's gemaakt met m'n Canon Ixus 60, link naar Youtube volgt nog
    pi_58394476
    Heb onwijs genoten, ik zat boven op het balkon beetje aan de rechterkant!
    Ze zong goed, de sfeer was super en ik heb me absoluut vermaakt!
      woensdag 30 april 2008 @ 10:22:40 #239
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58395198
    quote:
    Op woensdag 30 april 2008 01:31 schreef EvilMarc het volgende:

[..]

coffeeshop?
    Ik kon me gewoon moeilijk voorstellen iemand zonder drugs zulke verhalen vertelt
      woensdag 30 april 2008 @ 10:22:52 #240
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58395199
    Iemand heeft overigens Funnyman gisteravond van dichtbij opgenomen en geüpload, leuk voor de eerste herinnering
      woensdag 30 april 2008 @ 11:46:19 #241
    9960 Hawkeye
    Very dry...
    pi_58396199
    Wat een geweldig optreden zeg!

Ze is echt ongelofelijk getalenteerd... en... grappig!!
    En Paradiso blijft één van de mooiste locaties... mooi zicht vanaf het balkon, goede sfeer, goed geluid. Top!
      woensdag 30 april 2008 @ 12:20:04 #242
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58398684
    Ik zie dit topic nu pas! Ik was er gisteren ook bij, super vet! En ze is idd erg grappig
    Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
    *spiekt*
    pi_58409661
    nu.nl heeft ook een recensie neergezet. Laat ze even lekker in de stron zakken...
      donderdag 1 mei 2008 @ 13:02:11 #245
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58414193
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 01:33 schreef oppertweaker het volgende:
    nu.nl heeft ook een recensie neergezet. Laat ze even lekker in de stron zakken...
    De recensent kraakt het optreden compleet af omdat hij de anekdotes tussendoor niet grappig vond en omdat de band zo waardeloos zou zijn. Dat haar nummers volgens hem "ijzersterk" zijn en haar stem "werkelijke fantastisch" is, is natuurlijk totaal niet van belang bij een concert. Wat een ongenuanceerde kutrecensie
    quote:
    KT Tunstall slaat plank mis

AMSTERDAM - De populariteit van de twee turven hoge Schotse zangeres KT Tunstall is de afgelopen vier jaar als een raket de hoogte ingevlogen. Het is daarom jammer dat ze haar status dinsdagavond niet kon bevestigen in de Amsterdamse poptempel Paradiso.

Het is niet dat ze slecht zingt, of dat het geluid van een onacceptabel niveau was, maar de manier hoe de zangeres gestalte gaf aan haar optreden mag als een groot minpunt worden beschouwd. Slechte praatjes en een slechte band.

Kattenpis

Wissewasjes over kattenpis dat licht geeft in het donker en het onrijmbare Engels woord 'orange' interesseren me niks. Alhoewel, een nummer lang probeerde ik een woord te vinden dat wel op 'orange' rijmt. Eerlijk is eerlijk, die kon ik niet verzinnen: 1-0 voor KT.

Maar even serieus, je gaat naar een optreden van KT Tunstall om je oren te verwennen met een hemelse stem, voor dergelijke feitjes pak ik wel een encyclopedie.

Cabaret

Maar na vrijwel elk nummer maakt de Schotse schone een 'grappig' praatje. Haar pogingen tot cabaret falen echter jammerlijk. De zaal reageert steevast met een lach, maar dat is dan wel een schamper lachje uit plaatsvervangende schaamte.

Nee, KT moet het bij zingen houden, dat is waar ze goed in is. De vocalen die zij uit haar kleine lijfje weet te persen zijn werkelijk fantastisch. Loepzuiver, krachtig en met een groot bereik.

Muzikanten

De bandleden van KT Tunstall komen er ook niet ongeschonden vanaf. Zij geven de term 'in dienst spelen van' een geheel nieuwe betekenis. Zonder enige creativiteit worden de nummers gespeeld. De eerste muzieklessen lijken net achter de rug. Een goede zangeres als KT verdient het om door betere muzikanten omringd te worden.

Dat ze haar band eigenlijk helemaal niet nodig heeft om te knallen bewijst ze tijdens het nummer 'Black Horse & The Cherry Tree'. Met een oranje cowboyhoed uit het publiek op -het was immers Koninginnenacht- zet ze in haar eentje het nummer in waarmee ze doorbrak tijdens de Britse muzikale televisieshow 'Later with Jools Holland'.

Het nummer wordt grotendeels live gesampled en met een vurig blik in haar ogen claimt ze het podium eindelijk voor zichzelf.

Opleving

Van dit soort momenten moet de zangeres het hebben en die zijn helaas wat schaars. Bij het nummer 'Suddenly I See' volgt wederom een voorspelbare opleving.

Haar repertoire is inmiddels ijzersterk. Funnyman, White Bird, Another Place To Fall, het zijn stuk voor stuk zulke mooie nummers, maar mijn aandacht verslapte te vaak. Zoiets zou niet moeten gebeuren. Hopelijk hervindt KT Tunstall zichzelf op Pinkpop, want het is een dame met een gouden strot.
    pi_58414828
    Ja beeje dubbel allemaal
    Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
    *spiekt*
      donderdag 1 mei 2008 @ 19:01:19 #247
    6536 dwerg
    chagrijn
    pi_58420898
    Het concert was geweldig. Je kon duidelijk merken dat ze er zin in had.

is er nog iemand die de cd van Sam Lewis heeft gekocht?

Het verbaast me trouwens dat er niet meer recensies online te vinden zijn.
    I intend to live forever, or die trying.
      dinsdag 6 mei 2008 @ 15:27:56 #248
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_58513546
    quote:
    Op donderdag 1 mei 2008 19:01 schreef dwerg het volgende:
    Het verbaast me trouwens dat er niet meer recensies online te vinden zijn.
    Hier nog een recensie, naar mijn idee veel realistischer dan die van nu.nl: http://www.kindamuzik.net/live/kt-tunstall/kt-tunstall

Alleen:
    quote:
    Eindigend met haar hitsingle 'Hold On'
    Ben ik soms te vroeg weggegaan?
      zaterdag 7 februari 2009 @ 23:10:45 #249
    139330 TNA
    For the stars that shine
    pi_65837599
    Iemand hier de laatste tijd nog iets van KT Tunstall gehoord? Haar website is al maanden verdacht stil. Maar het topic verdient wel een schop omdat haar muziek tof is.
    pi_85153904
    Voorproefje op haar nieuwe album wat 27 september uit komt
    Dat is ehhh anders :o

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')