als ik vele topics moet geloven gaat zwanger worden ook niet zo maarquote:Op maandag 3 januari 2005 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, maar zo simpel is adopteren niet. Het is een jaren en jaren en jaren durend zwaar en duur traject, over het algemeen. Het is niet zo dat je vandaag kunt besluiten om een kind te adopteren, het volgende week in huis hebt en ze leven nog lang en gelukkig. De procedure zal dan ook teruggebracht moeten worden van enkele jaren naar enkele maanden (weken?) om jouw ideeën haalbaar te maken.
quote:Op maandag 3 januari 2005 15:42 schreef Hallulama het volgende:
Bizar he, als je wilt adopteren word je eerst psychisch doorgelicht, etc., maar iedereen mag zomaar een kind krijgen, this does not at all make sense.
Nee, dus?quote:Op maandag 3 januari 2005 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als ik vele topics moet geloven gaat zwanger worden ook niet zo maar
welnee, ik ga niet adopteren want ik wil geen kind. maar laten we de toekomstige liefhebbende ouders een andere mogelijkheid bieden en op die manier ook weesjes.quote:Op maandag 3 januari 2005 15:44 schreef yvonne het volgende:
Welja, laten we ons laten leiden door emoties en deze kindjes adopteren, kindjes weghalen uit hun leefomgeving alleen omdat het NU zo zielig is,
zelfde zagen we met Roemenië
En de kindjes die al tijden wachten zijn zo de klos,
ja, echt DE oplossing..
nee, ik zeg alleen dat het beide tijdrovend kan zijn. en misschien moet er dan wat gebeuren aan die tijdrovende procedure. ik zou zeggen start een aktie als de tijdrovendheid je weerhoudt van adoptie ! als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor het leven !quote:Op maandag 3 januari 2005 15:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dus?
Dat maakt het traject van adoptie toch niet minder tijd- en geldrovend?
Dat zeggen ze gewoon omdat ze meer willen oefenen.quote:Op maandag 3 januari 2005 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
als ik vele topics moet geloven gaat zwanger worden ook niet zo maar
Aha.quote:Op maandag 3 januari 2005 15:53 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zou zeggen start een aktie als de tijdrovendheid je weerhoudt van adoptie ! als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor het leven !
Naar mijn beste weten heb ik nergens gesteld dat westerse landen meer rechten hebben ?quote:Op maandag 3 januari 2005 15:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Het zou nogal arrogant zijn om als westers land te stellen dat je meer recht hebt op die kinderen, of ze beter kunt verzorgen, alleen maar omdat je rijker bent.
Nee, heb je ook niet.quote:Op maandag 3 januari 2005 16:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Naar mijn beste weten heb ik nergens gesteld dat westerse landen meer rechten hebben ?
Ik wou dat iedereen eens ophield met anderen woorden in de mond te leggen. Waar heb ik adoptie geromantiseerd ? Volgens mij nog nergens. Ook opgroeien als wees in Thailand wil ik zeker niet romantiseren.quote:Op maandag 3 januari 2005 16:48 schreef Spindizzy het volgende:
Ik wou dat iedereen eens ophield met het romantiseren van adopteren.
Ja, dat vragen we aanstaande ouders ook altijdquote:Heb je enig idee wat er allemaal komt kijken bij het adopteren van een kind? Niet alleen aan de kant van de aspirant adoptieouders (waar ik er één van ben) maar ook aan de kant van het adoptieland en het adoptiekind.
Misschien dat daar naar zo'n ramp verandering in komtquote:De meeste landen staan helemaal niet te springen om hun kinderen te laten adopteren door westerse ouders.
Er zullen vast nog wat kinderen overblijven die niet binnen deze regeling vallen.quote:In de landen zelf komen niet zomaar alle zielige kindjes in aanmerking voor adoptie. Er wordt eerst gekeken of het niet bij familie terechtkan, daarna gaan ze op zoek naar adoptieouders die uit het land zelf komen. In India bijvoorbeeld zijn pasgeleden de regels weer strenger geworden. De procedure om daarvandaan een kind te willen adopteren ligt praktisch stil. Interlandelijke adoptie is echt de allerlaatste stap die ze zullen nemen en dan nog niet van harte.
Ikzelf heb helemaal niet zo'n idee van adoptie als jij in de eerste regels beschrijft. Ik wil vooralsnog geen kind en dus ook geen geadopteerd kind. Het ging mij vooral om de mensen met een vurige kinderwens.quote:De meeste mensen hebben het idee dat het adoptie iets geweldigs, iets romantisch, iets groots en episch is. Nee, adoptie is (in de meeste gevallen) de laatste stap in een heel lang, pijnlijk en verdrietig traject. Voor alle betrokken partijen. Voor de aspirantouders, voor de biologische ouders en voor het kind zelf. Je moet er niet te makkelijk over denken, niet iedereen is geschikt om "zo'n zielig weesje" in huis te nemen en lang niet elk zielepietje is geschikt als adoptiekind. Een behoorlijk naief plan dus.
Klopt, ze hebben vooral wat aan mensen die graag een kind willen en mensen die een kind willen helpen die nergens terecht kan !quote:Op dit moment hebben ze in het getroffen gebied veel meer aan financiele hulp ipv een hele kudde wereldverbeteraars die een compleet verkeerd en veel te romantisch beeld hebben van adoptie.
als je het niet wilt moet je het niet doenquote:Op maandag 3 januari 2005 17:15 schreef miss_sly het volgende:
Goh, heb ik eindelijk tijd om te reageren, zie ik dat Spin het alweer heel goed onder woorden heeft gebracht![]()
Het klinkt erg idealistisch om te stellen dat mensen dan maar niet een eigen kind moeten maken, maar een arm weesje in huis moeten halen, maar het is gewoonweg niet zo simpel, zowel gevoelsmatig als praktisch en zowel voor de adoptieouders als voor het adoptiekind.
Bovendien, wie kan voor een ander bepalen dat hij/zij maar de wens voor een eigen kind opzij moet zetten, omdat er al genoeg kinderen rondlopen en die lang niet allemaal het mooie gelukkige gezin en de goede omstandigheden hebben om in op te groeien waar eigenlijk ieder kind recht op heeft? Niet iedereen wil een kind adopteren, zelfs niet als ze zelf geen kinderen kunnen krijgen. Het is niet eens een vanzelfsprekend sluitstuk aan de weg naar een kind, het is een heel bewuste en moeilijke keus.
Er zijn zoveel getroffen gebieden en wat is er mis met de wereld willen verbeteren? Naast het generaliseren, je kan ook zeggen dat er een hoop jonge mensen zijn die een compleet verkeerd en te romantisch beeld hebben van kinderen krijgen. Wat is er toch met onze maatschappij dat dezelfde regels en eisen niet gelden voor mensen die kinderen willen als adoptie? Oja.. vrijheid en rechten...quote:Op dit moment hebben ze in het getroffen gebied veel meer aan financiele hulp ipv een hele kudde wereldverbeteraars die een compleet verkeerd en veel te romantisch beeld hebben van adoptie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |