abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24373067
If you're so pro-life, and you're so pro-child, then adopt one that's already here, and is very unwanted, and very alone, and needs someone to take care of it and get it out of a horrible situation. And people say 'Well, why don't you do that?' and I say 'Cause I hate fucking kids and couldn't care less'.

Een oude, maar voor mij ware, quote van Bill Hicks.
bron:http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Hicks

Wat mij betreft erg toepasselijk in zake de vele weesjes nu in Zuid-oost Azië.

Iedereen die graag kinderen wil dit jaar even alle pogingen stop zetten en een kind adopteren uit Zuid-oost Azië. Storten op giro 555 is dan niet meer nodig.

Een eigen kind op de wereld zetten is vast iets heel moois, maar inmiddels hebben we er genoeg op de wereld gezet waarvan een groot deel geheel zonder ouders moet opgroeien.

Ik wil me in dit topic niet direkt richten op de evt. aankomende ouders, maar meer op de humanistische kant van het verhaal.

Ik zelf heb en wil vooralsnog geen kinderen
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 15:41:06 #2
43556 miss_dynastie
pi_24373248
Ja, maar zo simpel is adopteren niet. Het is een jaren en jaren en jaren durend zwaar en duur traject, over het algemeen. Het is niet zo dat je vandaag kunt besluiten om een kind te adopteren, het volgende week in huis hebt en ze leven nog lang en gelukkig. De procedure zal dan ook teruggebracht moeten worden van enkele jaren naar enkele maanden (weken?) om jouw ideeën haalbaar te maken.
  maandag 3 januari 2005 @ 15:41:15 #3
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24373250
Goed punt. Adoptie is sowieso een goed punt, met of zonder rampen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_24373260
Als adopteren wat gemakkelijker zou gaan, zouden er denk ik al veel meer kindjes hier rond lopen.
Maar adopteren is een langdurige en zware weg , ook financieel moet je over bepaalde middelen beschikken.
Maar ook je hele leven word binnenste buiten gekeerd.
Heb je vroeger in geestelijke nood verkeerd? Heb je een strafblad? En nog veel meer van dit soort zaken.
Als het wat makkelijker was had ik erg graag een kindje willen adopteren , alleen al het feit dat ik vroeger als kind en jong volwassene in therapie heb gezeten maakt het in mijn geval al bijna onmogelijk om een kindje te adopteren.
pi_24373280
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Ja, maar zo simpel is adopteren niet. Het is een jaren en jaren en jaren durend zwaar en duur traject, over het algemeen. Het is niet zo dat je vandaag kunt besluiten om een kind te adopteren, het volgende week in huis hebt en ze leven nog lang en gelukkig. De procedure zal dan ook teruggebracht moeten worden van enkele jaren naar enkele maanden (weken?) om jouw ideeën haalbaar te maken.
als ik vele topics moet geloven gaat zwanger worden ook niet zo maar
  maandag 3 januari 2005 @ 15:42:50 #6
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_24373284
Bizar he, als je wilt adopteren word je eerst psychisch doorgelicht, etc., maar iedereen mag zomaar een kind krijgen, this does not at all make sense.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_24373314
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:42 schreef Hallulama het volgende:
Bizar he, als je wilt adopteren word je eerst psychisch doorgelicht, etc., maar iedereen mag zomaar een kind krijgen, this does not at all make sense.

zelfs bij een huisdier nemen zijn er meer regeltjes. denk er goed aan dat je hem ook moet uitlaten enzo
  Admin maandag 3 januari 2005 @ 15:44:37 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_24373329
Welja, laten we ons laten leiden door emoties en deze kindjes adopteren, kindjes weghalen uit hun leefomgeving alleen omdat het NU zo zielig is,
zelfde zagen we met Roemenië
En de kindjes die al tijden wachten zijn zo de klos,
ja, echt DE oplossing..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 15:45:55 #9
43556 miss_dynastie
pi_24373351
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Nee, dus?
Dat maakt het traject van adoptie toch niet minder tijd- en geldrovend?
pi_24373357
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:44 schreef yvonne het volgende:
Welja, laten we ons laten leiden door emoties en deze kindjes adopteren, kindjes weghalen uit hun leefomgeving alleen omdat het NU zo zielig is,
zelfde zagen we met Roemenië
En de kindjes die al tijden wachten zijn zo de klos,
ja, echt DE oplossing..
welnee, ik ga niet adopteren want ik wil geen kind. maar laten we de toekomstige liefhebbende ouders een andere mogelijkheid bieden en op die manier ook weesjes.

en het gaat me helemaal niet om DE oplossing. maar misschien is het beter om geadopteerd te worden dan straks enkele van de nieuwe weesjes terug te zien in de thaise sex-industrie
  maandag 3 januari 2005 @ 15:47:34 #11
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24373377
Ik ben het met je eens dat er veel kinderen zijn die "ongewenst zijn" of waar niet voor gezorgd kan worden. Uiteraard gun ik al deze kinderen een veilige omgeving en een eigen thuis.
Wellicht dat ik ooit in de toekomst adopteer ... maar ik wil ook graag zelf zwanger zijn, dat lijkt me een heerlijk gevoel. Ook is een eigen kindje een creatie van jezelf (en je partner).. wat niet wil zeggen dat je niet van je adoptiekind houdt ofzo, maar het lijkt mij dat elke keer als je die eigen creatie in de ogen kijkt je echt een stukje van jezelf voelt.... wat mij zo heel bijzonder lijkt!! En wat ik ow zo graag wil voelen .... het hele zwanger zijn, de eerste schop, de eerste hik in je buik ... de hormoonschommelingen, het wezentje wat je mens voelt worden in je ..... Alles wil ik voelen en meemaken!

Bovendien lijtk het mij toch nog het beste als het kind in eigen land/omgeving kan opgroeien..... Als wij nu veel, veel, veel en veeeeel storten op 555 dan kan men snel zelf stappen ondernemen daar en zorgen voor een goeie en liefdevolle omgeving voor die kleintjes daar ...

Ik zelf heb vooralsnog geen kinderen maar zou dolgraag zwanger willen raken
  maandag 3 januari 2005 @ 15:52:45 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_24373468
Los van de thunami...
Ik vind eerder dat de MILJOENEN "ouders" die zomaar meer kinderen maken dan ze kunnen verzorgen, daar ZELF mee op moeten houden! 't Zou een beetje raar zijn dat IK geen kinderen mag maken als ik daar zin in heb, omdat IEMAND ANDERS dat al gedaan heeft maar z'n kind laat doodhongeren..........
En ja, dat is zielig voor die kinderen. Maar als ze nu eten krijgen, maken ze zelf nog meer kinderen over 15 jaar... Het grootste milieuprobleem is de overbevolking, en vooral in straatarme landen stijgt het aantal mensen explosief.
censuur :O
pi_24373485
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, dus?
Dat maakt het traject van adoptie toch niet minder tijd- en geldrovend?
nee, ik zeg alleen dat het beide tijdrovend kan zijn. en misschien moet er dan wat gebeuren aan die tijdrovende procedure. ik zou zeggen start een aktie als de tijdrovendheid je weerhoudt van adoptie ! als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor het leven !
  maandag 3 januari 2005 @ 15:54:25 #14
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_24373506
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:42 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Dat zeggen ze gewoon omdat ze meer willen oefenen.
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 15:58:44 #15
43556 miss_dynastie
pi_24373575
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:53 schreef het_fokschaap het volgende:
ik zou zeggen start een aktie als de tijdrovendheid je weerhoudt van adoptie ! als je het niet voor jezelf doet, doe het dan voor het leven !
Aha.
Nou ja, ten eerste is iets van onderzoeken van de adoptie-ouders wel gerechtvaardigd imho, dus dat kost sowieso een paar maanden. Verder zijn het vaak de overheden van de adoptielanden die tegenwerken, en ik zou niet weten hoe je dat aan moet pakken. Het zou nogal arrogant zijn om als westers land te stellen dat je meer recht hebt op die kinderen, of ze beter kunt verzorgen, alleen maar omdat je rijker bent.
pi_24373661
quote:
Op maandag 3 januari 2005 15:58 schreef miss_dynastie het volgende:
Het zou nogal arrogant zijn om als westers land te stellen dat je meer recht hebt op die kinderen, of ze beter kunt verzorgen, alleen maar omdat je rijker bent.
Naar mijn beste weten heb ik nergens gesteld dat westerse landen meer rechten hebben ?
  † In Memoriam † maandag 3 januari 2005 @ 16:10:06 #17
43556 miss_dynastie
pi_24373763
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:04 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Naar mijn beste weten heb ik nergens gesteld dat westerse landen meer rechten hebben ?
Nee, heb je ook niet.
Maar je hebt wel de mening dat de kinderen hier beter af zijn dan daar, dus ik ben benieuwd met welke argumenten je de overheden wil overhalen. Ik kan niks bedenken.
  maandag 3 januari 2005 @ 16:48:07 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24374378
Ik wou dat iedereen eens ophield met het romantiseren van adopteren. Heb je enig idee wat er allemaal komt kijken bij het adopteren van een kind? Niet alleen aan de kant van de aspirant adoptieouders (waar ik er één van ben) maar ook aan de kant van het adoptieland en het adoptiekind.
De meeste landen staan helemaal niet te springen om hun kinderen te laten adopteren door westerse ouders. In de landen zelf komen niet zomaar alle zielige kindjes in aanmerking voor adoptie. Er wordt eerst gekeken of het niet bij familie terechtkan, daarna gaan ze op zoek naar adoptieouders die uit het land zelf komen. In India bijvoorbeeld zijn pasgeleden de regels weer strenger geworden. De procedure om daarvandaan een kind te willen adopteren ligt praktisch stil. Interlandelijke adoptie is echt de allerlaatste stap die ze zullen nemen en dan nog niet van harte.

De meeste mensen hebben het idee dat het adoptie iets geweldigs, iets romantisch, iets groots en episch is. Nee, adoptie is (in de meeste gevallen) de laatste stap in een heel lang, pijnlijk en verdrietig traject. Voor alle betrokken partijen. Voor de aspirantouders, voor de biologische ouders en voor het kind zelf. Je moet er niet te makkelijk over denken, niet iedereen is geschikt om "zo'n zielig weesje " in huis te nemen en lang niet elk zielepietje is geschikt als adoptiekind. Een behoorlijk naief plan dus.
Op dit moment hebben ze in het getroffen gebied veel meer aan financiele hulp ipv een hele kudde wereldverbeteraars die een compleet verkeerd en veel te romantisch beeld hebben van adoptie.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  Moderator maandag 3 januari 2005 @ 17:15:07 #19
5428 crew  miss_sly
pi_24374850
Goh, heb ik eindelijk tijd om te reageren, zie ik dat Spin het alweer heel goed onder woorden heeft gebracht

Het klinkt erg idealistisch om te stellen dat mensen dan maar niet een eigen kind moeten maken, maar een arm weesje in huis moeten halen, maar het is gewoonweg niet zo simpel, zowel gevoelsmatig als praktisch en zowel voor de adoptieouders als voor het adoptiekind.

Bovendien, wie kan voor een ander bepalen dat hij/zij maar de wens voor een eigen kind opzij moet zetten, omdat er al genoeg kinderen rondlopen en die lang niet allemaal het mooie gelukkige gezin en de goede omstandigheden hebben om in op te groeien waar eigenlijk ieder kind recht op heeft? Niet iedereen wil een kind adopteren, zelfs niet als ze zelf geen kinderen kunnen krijgen. Het is niet eens een vanzelfsprekend sluitstuk aan de weg naar een kind, het is een heel bewuste en moeilijke keus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24383266
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:48 schreef Spindizzy het volgende:
Ik wou dat iedereen eens ophield met het romantiseren van adopteren.
Ik wou dat iedereen eens ophield met anderen woorden in de mond te leggen. Waar heb ik adoptie geromantiseerd ? Volgens mij nog nergens. Ook opgroeien als wees in Thailand wil ik zeker niet romantiseren. Wat we vooral wel moeten romantiseren blijkbaar is het krijgen van een eigen kind. Dat is het mooiste wat er is. Ook altijd zo leuk om te horen voor mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen
quote:
Heb je enig idee wat er allemaal komt kijken bij het adopteren van een kind? Niet alleen aan de kant van de aspirant adoptieouders (waar ik er één van ben) maar ook aan de kant van het adoptieland en het adoptiekind.
Ja, dat vragen we aanstaande ouders ook altijd
quote:
De meeste landen staan helemaal niet te springen om hun kinderen te laten adopteren door westerse ouders.
Misschien dat daar naar zo'n ramp verandering in komt
quote:
In de landen zelf komen niet zomaar alle zielige kindjes in aanmerking voor adoptie. Er wordt eerst gekeken of het niet bij familie terechtkan, daarna gaan ze op zoek naar adoptieouders die uit het land zelf komen. In India bijvoorbeeld zijn pasgeleden de regels weer strenger geworden. De procedure om daarvandaan een kind te willen adopteren ligt praktisch stil. Interlandelijke adoptie is echt de allerlaatste stap die ze zullen nemen en dan nog niet van harte.
Er zullen vast nog wat kinderen overblijven die niet binnen deze regeling vallen.
quote:
De meeste mensen hebben het idee dat het adoptie iets geweldigs, iets romantisch, iets groots en episch is. Nee, adoptie is (in de meeste gevallen) de laatste stap in een heel lang, pijnlijk en verdrietig traject. Voor alle betrokken partijen. Voor de aspirantouders, voor de biologische ouders en voor het kind zelf. Je moet er niet te makkelijk over denken, niet iedereen is geschikt om "zo'n zielig weesje " in huis te nemen en lang niet elk zielepietje is geschikt als adoptiekind. Een behoorlijk naief plan dus.
Ikzelf heb helemaal niet zo'n idee van adoptie als jij in de eerste regels beschrijft. Ik wil vooralsnog geen kind en dus ook geen geadopteerd kind. Het ging mij vooral om de mensen met een vurige kinderwens.
quote:
Op dit moment hebben ze in het getroffen gebied veel meer aan financiele hulp ipv een hele kudde wereldverbeteraars die een compleet verkeerd en veel te romantisch beeld hebben van adoptie.
Klopt, ze hebben vooral wat aan mensen die graag een kind willen en mensen die een kind willen helpen die nergens terecht kan !
pi_24383864
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:15 schreef miss_sly het volgende:
Goh, heb ik eindelijk tijd om te reageren, zie ik dat Spin het alweer heel goed onder woorden heeft gebracht

Het klinkt erg idealistisch om te stellen dat mensen dan maar niet een eigen kind moeten maken, maar een arm weesje in huis moeten halen, maar het is gewoonweg niet zo simpel, zowel gevoelsmatig als praktisch en zowel voor de adoptieouders als voor het adoptiekind.

Bovendien, wie kan voor een ander bepalen dat hij/zij maar de wens voor een eigen kind opzij moet zetten, omdat er al genoeg kinderen rondlopen en die lang niet allemaal het mooie gelukkige gezin en de goede omstandigheden hebben om in op te groeien waar eigenlijk ieder kind recht op heeft? Niet iedereen wil een kind adopteren, zelfs niet als ze zelf geen kinderen kunnen krijgen. Het is niet eens een vanzelfsprekend sluitstuk aan de weg naar een kind, het is een heel bewuste en moeilijke keus.
als je het niet wilt moet je het niet doen
pi_24383874
jamaar als je er een van daar adopteerd dan heb je zo'n lélijk kind :|
=)
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 08:21:10 #23
43556 miss_dynastie
pi_24386501
Ik heb trouwens vanochtend op het nieuws begrepen dat er een levendige handel is in kinderen op het moment in deze gebieden
pi_24387314
Ik snap het romantische beeld van kinderen krijgen die sommige vrouwen hebben ook niet zo. Misschien omdat ik een man ben maar het lijkt me 3x niks 9 maanden lang met een opgezette buik rond te lopen om vervolgens een (pijnlijk in sommige gevallen) bevalling te doen. Dan lijkt het me 3x niks om nog maanden erna luiers te verschonen, een hele leven lang zorgen erbij over veiligheid van je kind, zorgen om voldoende geld enz. Tijd opgeven voor je kind ten koste van jezelf. De kennelijke voldoening van een behoefte (nl. nieuw leven scheppen) weegt voor mij niet.

Als ik over een jaar of 10 op zijn vroegst een kind zou nemen dan liever een adoptie kind. Ik heb totaal geen behoefte om mijn genen terug te zien in een eigen kind, een kind is een kind of het nu van mij is of een ander.

De leuke kanten van een kind kan ik goed begrijpen (maar niet genoeg om een kind te nemen). Tenzij het de wens van mijn partner zou zijn, maar dan kies ik toch liever voor een adoptie (ook al is dat kennelijk een lange weg).

Zoals fokschaap al stelde lijkt het mij ook beter een kind uit zijn/haar (minder goede) omstandigheden te halen tegenover een eigen kind.
quote:
Er zijn zoveel getroffen gebieden en wat is er mis met de wereld willen verbeteren? Naast het generaliseren, je kan ook zeggen dat er een hoop jonge mensen zijn die een compleet verkeerd en te romantisch beeld hebben van kinderen krijgen. Wat is er toch met onze maatschappij dat dezelfde regels en eisen niet gelden voor mensen die kinderen willen als adoptie? Oja.. vrijheid en rechten...

Kan je onderscheid maken in welke gevallen acuter is, welke gebieden het slechter is? Ook al komt dit deel v/d wereld nu zo in de media, het was er al niet fantastisch en zo zijn er meer plaatsen op de wereld waar het beter kan. Als je (los van mogelijkheden) een kind hier zou kunnen opvoeden en scholen en deze op latere leeftijd weer terugkeert naar het geboorteland help je de bevolking daar ook. Een soort globale familie, waar een kind bij familie (door adoptie, niet bloedlijn) logeert en later terug keert naar het geboorteland (mocht deze dat wensen natuurlijk).
  dinsdag 4 januari 2005 @ 10:15:15 #25
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_24387366
Op de belgische TT stond gisteren nog dat allerlei organisaties het adopteren van kinderen nu erg afraden, omdat het uit emotie zou gebeuren,en dat is geen goede basis voor adoptie.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')