WASHINGTON - De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell heeft gezegd dat zijn land binnenkort mogelijk de bewijzen voor de betrokkenheid van Bin Laden bij de aanslagen in de VS naar buiten brengt.
In een televisie-interview liet Powell weten dat de VS hard werken om alle informatie bij elkaar te brengen. "Binnenkort zullen wij waarschijnlijk in staat zijn een document naar buiten te brengen waarin de bewijzen tegen Bin Laden staan opgesomd", aldus Powell.
Veiligheidsadviseur Rice liet eerder weten dat de VS niets zullen doen om het onderzoek in gevaar te brengen, maar de zaak wel zullen "presenteren" aan de bondgenoten en het Amerikaanse volk.
bron:Nu.nl
===========================================================
Erg merkwaardig dit, immers had Afghanistan toch al vanaf de eerste verzoeken om uitlevering aangegeven daar aan te willen voldoen indien men bewijzen kon overleggen?
Onbegonnen werk. Beter is het ons te richten op liberale moslims en samen met hen de fundamentalisten in de wereld, en vooral in de westerse samenleving (zeker 10% van de moslims in Nederland steunt de aanslagen) keihard aan te pakken.
quote:'t Eén sluit 't ander toch niet uit?
Op maandag 24 september 2001 00:32 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Erg merkwaardig dit, immers had Afghanistan toch al vanaf de eerste verzoeken om uitlevering aangegeven daar aan te willen voldoen indien men bewijzen kon overleggen?
quote:Ik vind het merkwaardig, indien gezegd wordt dat wanneer men bewijzen overlegd, men bereid is mee te werken, dan tonen de VS toch gewoon die bewijzen aan degenen die erom verzoeken en dit zelfs als voorwaarde stellen voor de uitlevering van O.b.L.
Op maandag 24 september 2001 00:36 schreef Arcee het volgende:[..]
't Eén sluit 't ander toch niet uit?
Of bedoel je te zeggen dat de bewijzen openbaar worden gemaakt juist met de bedoeling om de uitlevering van O.b.L. te bedingen?
Echter, zojuist las ik dit:
quote:bron: Nu.nl
'Osama bin Laden is zoek'
ISLAMABAD -Osama Bin Laden is zoek. De Taliban zegt de hoofdverdachte van de aanslagen van 11 september niet meer te kunnen vinden. Dat heeft een woordvoerder van Talibanleider mullah Omar zondag bekendgemaakt. De Verenigde Staten, die zijn uitlevering hebben geëist, hechten weinig waarde aan de bekendmaking van de Taliban.Volgens de woordvoerder was een afvaardiging van de Taliban onderweg naar Bin Laden om hem een boodschap van de oelema's, de geestelijke leiders van het streng-islamitische regime, over te brengen. De oelema's vragen hem daarin het land te verlaten. "De boodschap is nog niet overgebracht, omdat we Bin Laden niet kunnen vinden", aldus de woordvoerder. Hij gaf aan niet te weten of Bin Laden zich nog in het land bevindt.
De Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld gelooft niet dat de Taliban echt niet weten waar Bin Laden zich bevindt. In een televisie-interview noemde hij de verklaring daarover van de Taliban eerder zondag "niet geloofwaardig."
Volgens de Afghaanse oppositie heeft Bin Laden Afghanistan nog niet heeft verlaten. Een minister van het Afghaanse kabinet in ballingschap houdt de terrorist zich schuil in het zuiden van het land.
Dus zou het een het ander (gezien bovenstaande) wellicht toch uitsluiten?
quote:Toch wel knap van je om elk topic deze richting (anti- fundamentalistische Islam) uit te duwen, word je er zelf niet net zo moe van als intussen alle overige posters hier?
Op maandag 24 september 2001 00:36 schreef R@b het volgende:
Joh, dat interesseert die fanatieke moslims géén hol. Ze zullen toch wel beweren dat die bewijzen vervalst zijn of dat het een joods/westers complot is tegen de islam.Onbegonnen werk. Beter is het ons te richten op liberale moslims en samen met hen de fundamentalisten in de wereld, en vooral in de westerse samenleving (zeker 10% van de moslims in Nederland steunt de aanslagen) keihard aan te pakken.
Of kan je ook nog eens gewoon inhoudelijk op een topic reageren?
quote:Ja, en dat gaan ze nu dus ook doen.
Op maandag 24 september 2001 00:50 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Ik vind het merkwaardig, indien gezegd wordt dat wanneer men bewijzen overlegd, men bereid is mee te werken, dan tonen de VS toch gewoon die bewijzen aan degenen die erom verzoeken en dit zelfs als voorwaarde stellen voor de uitlevering van O.b.L.
quote:Volgens dat stukje zullen ze "binnenkort waarschijnlijk in staat zijn een document naar buiten te brengen waarin de bewijzen tegen Bin Laden staan opgesomd". Binnenkort dus.
Maar al dagen hoor ik dat hij hoofd-verdachte is, en als je bewijzen hebt, heb je bewijzen toch?
quote:Knap?, deze hele terreur campagne hebben we te danken aan fundamentalistische moslims.
Op maandag 24 september 2001 00:53 schreef golfer het volgende:[..]
Toch wel knap van je om elk topic deze richting (anti- fundamentalistische Islam) uit te duwen,
quote:Goh, ben je spreekbuis geworden van héél ANM ???
word je er zelf niet net zo moe van als intussen alle overige posters hier?
quote:Compleet inhoudelijk mijn post. De fanatieke moslims zullen toch die bewijzen niet geloven.
Of kan je ook nog eens gewoon inhoudelijk op een topic reageren?
Dankuwel alstublieft.
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 24-09-2001 01:02]
quote:Drank maakt.....
Op maandag 24 september 2001 00:59 schreef R@b het volgende:Knap?, deze hele terruer campagne hebben we te danken aan de fundametalistische moslims.
Goh, ben je spreekbuis geworden van héél ANM ???
Compleet inhoudelijk mijn post. De fanatieke moslims zullen toch die bewijzen niet geloven.Dankuwel alstublieft.
quote:Meer goed... dan Moslim fundamentelisten kapot kunnen maken
Op maandag 24 september 2001 01:01 schreef golfer het volgende:[..]
Drank maakt.....
quote:Zoals gebruikelijk vind ik vooral jouw gebruik van het woord 'merkwaardig' nogal merkwaardig. Er is namelijk helemaal niks merkwaardigs aan dit hele bericht. De VS ziet namelijk het Taliban regime als medeschuldig en wil niet alleen maar dat Bin Laden wordt uitgeleverd. Het publiceren van de verdenkingen heeft vooral te maken met het feit dat de VS de wereld iets wil presenteren dat duidelijk maakt dat ze niet zomaar wild in het rond zullen gaan schieten. Waar iedereen bang voor is zoals je kunt opmaken uit het gedrag van de beurzen over de hele wereld en het gedoe over de verzekering van de luchtvaart.
Op maandag 24 september 2001 00:32 schreef Cosma-Shiva het volgende:
quote:Gek, maar ik sluit niet uit dat de VS daar inderdaad toe in staat zijn.
Joh, dat interesseert die fanatieke moslims géén hol. Ze zullen toch wel beweren dat die bewijzen vervalst zijn
V.
quote:Hetgeen ik op mijn beurt weer merkwaardig vind.
Op maandag 24 september 2001 12:21 schreef HiZ het volgende:[..]
Zoals gebruikelijk vind ik vooral jouw gebruik van het woord 'merkwaardig' nogal merkwaardig.
quote:Misschien niet in jouw optiek, ik ben van mening dat wanneer men over bewijzen meent te beschikken er deze zelfs openbaar wil maken, en dat daarnaast voortdurend vanuit Afghanistan om deze bewijzen wordt gevraagd (zoals eerder vermeld: bij bewijzen zou uitlevering van O.b.L.volgen), wat is er dan op tegen deze bewijzen te overleggen, aan degenen die hierop dan mogelijkerwijs hun medewerking zullen verlenen?
Er is namelijk helemaal niks merkwaardigs aan dit hele bericht.
quote:Dat is me bekend, men wil al zijn volgelingen eveneens berechten, maar voor de uitlevering van O.b.L. en zijn volgelingen is het overleggen van bewijzen eveneens van groot belang dunkt me.
De VS ziet namelijk het Taliban regime als medeschuldig en wil niet alleen maar dat Bin Laden wordt uitgeleverd.
quote:Het publiceren van verdenkingen?
Het publiceren van de verdenkingen heeft vooral te maken met het feit dat de VS de wereld iets wil presenteren dat duidelijk maakt dat ze niet zomaar wild in het rond zullen gaan schieten.
De reden waarom wellicht velen bang zijn dat de VS uit wraak/vergeldingsdrang te snel en onbedacht zou gaan "rond schieten" (jouw woorden) , komt eveneens voort uit bepaalde uitspraken van George W.Bush, zijn eerste speaches waren nu niet bepaald van een aard dat "de wereld" het zou kunnen interpreteren als dat men aldaar weloverwogen te werk zou gaan, maar eerder dat er zo snel mogelijk een al dan niet "symbolische" vergelding plaats moest vinden.
quote:En waar komt die angst vandaan?
Waar iedereen bang voor is zoals je kunt opmaken uit het gedrag van de beurzen over de hele wereld en het gedoe over de verzekering van de luchtvaart.
Typical.
quote:Goh... die kenden we nog niet...
Op maandag 24 september 2001 20:40 schreef Smirnoff_ice het volgende:
/off topic/ probeer eens Q33 NY in Wingdings te zetten /off topic/
quote:Ik weet niet op wie je precies doelt met "WEL en NIET geloofd" maar al eerder heb ik aangegeven ervanuit te gaan dat "men" zou beweren dat Osama bin Laden onvindbaar zou zijn (zie ook het topic "Osmama bin Laden (nog) wel in Aghanistan?"), Ik sluit niet uit dat hij inmiddels elders vertoeft en eveneens acht ik het mogelijk dat zelfs wanneer hij zich nog wel in Afghanistan bevindt "men" dit zal ontkennen.
Op maandag 24 september 2001 20:33 schreef Sniper het volgende:
Grappig dat een bericht als "Bin Laden Zoek" (jongens we kunnen hem echt niet vinden! Sorry!) -bron bericht : Taliban- WEL geloofd wordt en een bericht dat de VS met bewijzen komt NIET. Of dan toch tenminste gezegd wordt dat die bewijzen vervalst zijn.Typical.
Ik heb nergens beweerd dat de bewijzen vals zouden zijn, R@b opperde dat de Taliban zou aanvoeren dat het hier valse bewijzen zou betreffen, en dergelijke beweringen van de kant van de Taliban zijn idd niet ondenkbaar.
quote:Wie zegt er dan dat die bewijzen vervalst zijn?
Op maandag 24 september 2001 20:33 schreef Sniper het volgende:
Grappig dat een bericht als "Bin Laden Zoek" (jongens we kunnen hem echt niet vinden! Sorry!) -bron bericht : Taliban- WEL geloofd wordt en een bericht dat de VS met bewijzen komt NIET. Of dan toch tenminste gezegd wordt dat die bewijzen vervalst zijn.Typical.
V.
quote:Vermoedelijk doelt Sniper op deze post:
Op dinsdag 25 september 2001 10:16 schreef Verbal het volgende:[..]
Wie zegt er dan dat die bewijzen vervalst zijn?
V.
quote:
Geplaatst door Verbal - maandag 24 september 2001 12:36============================================================
[Op maandag 24 september 2001 00:36 schreef R@b het volgende:
Joh, dat interesseert die fanatieke moslims géén hol. Ze zullen toch wel beweren dat die bewijzen vervalst zijn
===========================================================Gek, maar ik sluit niet uit dat de VS daar inderdaad toe in staat zijn.
V.
quote:Ach zag vandaag in Netwerk een Pakistaanse geestlijk politiek leider die zei dat de echte daders in Amerika verbleven en dat Bush dat ook wel wist maar door de Joodse lobby gedwongen werd Afghanistan te beschuldigen.
Op woensdag 26 september 2001 23:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Vermoedelijk doelt Sniper op deze post:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Denk je dat welk bewijs dan ook die gasten zal overtuigen??
quote:Nee misschien niet, maar indien men inderdaad over duidelijke bewijzen beschikt (hetgeen de voorwaarde voor de uitlevering van O.b.L.was), dan valt het altijd te proberen.
Op donderdag 27 september 2001 00:00 schreef R@b het volgende:[..]
Ach zag vandaag in Netwerk een Pakistaanse geestlijk politiek leider die zei dat de echte daders in Amerika verbleven en dat Bush dat ook wel wist maar door de Joodse lobby gedwongen werd Afghanistan te beschuldigen.
Overigens hoorde ik vandaag (meen op de NOS) dat de bewijzen nu weer niet gepubliceerd zullen worden (heb even gezocht op het net, maar heb geen artikel kunnen vinden over het waarom)
quote:Ja, dat vermoed ik ook. Jammer dat begrijpend lezen zo'n lage prioriteit heeft voor sommigen. Maakt discussieren er niet makkelijker op.
Op woensdag 26 september 2001 23:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Vermoedelijk doelt Sniper op deze post:
[..]
V.
quote:Ik vrees dat je gelijk hebt. Een paar dagen geleden heb ik ook een documentaire gezien (ik weet niet meer op welke zender) waarin te zien was, dat ieder geval een deel van de Pakistanen er voor 100% van overtuigd is dat de aanslagen een Joods complot zijn. Ik geloof niet dat je deze mensen nog op andere gedachten kunt brengen.
Op donderdag 27 september 2001 00:00 schreef R@b het volgende:[..]
Ach zag vandaag in Netwerk een Pakistaanse geestlijk politiek leider die zei dat de echte daders in Amerika verbleven en dat Bush dat ook wel wist maar door de Joodse lobby gedwongen werd Afghanistan te beschuldigen.
quote:Goh, dat vind ik werkelijk verrassend zeg...
Op donderdag 27 september 2001 00:03 schreef Cosma-Shiva het volgende:Overigens hoorde ik vandaag (meen op de NOS) dat de bewijzen nu weer niet gepubliceerd zullen worden (heb even gezocht op het net, maar heb geen artikel kunnen vinden over het waarom)
V.
quote:het schijnt dat als je een bepaalde vluchtnummer in wingdings....
Op donderdag 27 september 2001 00:05 schreef Halinalle het volgende:[..]
Ik vrees dat je gelijk hebt. Een paar dagen geleden heb ik ook een documentaire gezien (ik weet niet meer op welke zender) waarin te zien was, dat ieder geval een deel van de Pakistanen er voor 100% van overtuigd is dat de aanslagen een Joods complot zijn. Ik geloof niet dat je deze mensen nog op andere gedachten kunt brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |