Heeeeeeeeeeeerlijke foto!! Niet alleen het LK spreekt me aan,maar ook de emotie die je hieruit haalt. Waarom ga je niet verder met fotograferen Ties?? Ik vind je kijk op fotografie echt heel lekkerquote:Op zondag 4 september 2005 19:37 schreef Auticia het volgende:
Ohh verhip!
Ik vond een heel oude foto van mezelf (zelfgemaakt ooit) en dat is volgens mij ook low key!!
[afbeelding]
Heel fraai, echt een mooi beeld.quote:Op zondag 4 september 2005 19:37 schreef Auticia het volgende:
Ohh verhip!
Ik vond een heel oude foto van mezelf (zelfgemaakt ooit) en dat is volgens mij ook low key!!
[afbeelding]
En zo leer je nog es watquote:Op zondag 4 september 2005 20:34 schreef -Marjo- het volgende:
Zo heb ik ook nog een oude foto:
[afbeelding]
Nooit geweten dat het high-key was...
Jij bent gewoon de beste!quote:Op maandag 5 september 2005 12:15 schreef Icicle het volgende:
Auticia en Marjo, geweldige foto's!
Dan wil ik deze even met jullie delen:
[afbeelding]
quote:Op maandag 5 september 2005 12:17 schreef Auticia het volgende:
[..]
Jij bent gewoon de beste!.
Maak je nog vaak dit soort foto's?
Eigenlijk zouden er voor alle camera's een G3-multiverschuifbare schermpjes moeten zijn!quote:Op maandag 5 september 2005 12:22 schreef Icicle het volgende:
[..]
Haha! nouja.. ik uhm.. ben niet de beste hoor, gewoon anders
Helaas maak ik dit soort foto's niet meer. Niet omdat ik niet zou willen, maar omdat ik nu een andere camera heb waarmee het maken van zelfportretten ietwat moeilijker is en doordat er nauwelijks naaktmodellen te vinden zijn. En áls ik ze al vind, wonen ze heeeeel ver weg
Moooi hoor!!!quote:Op maandag 5 september 2005 12:15 schreef Icicle het volgende:
Auticia en Marjo, geweldige foto's!
Dan wil ik deze even met jullie delen:
[afbeelding]
Wil je een lift?quote:Op maandag 5 september 2005 12:22 schreef Icicle het volgende:
[..]
Haha! nouja.. ik uhm.. ben niet de beste hoor, gewoon anders
Helaas maak ik dit soort foto's niet meer. Niet omdat ik niet zou willen, maar omdat ik nu een andere camera heb waarmee het maken van zelfportretten ietwat moeilijker is en doordat er nauwelijks naaktmodellen te vinden zijn. En áls ik ze al vind, wonen ze heeeeel ver weg
Ik denk eerlijk gezegt van niet, ik denk dat er teweinig contast verschillen zijn...quote:Op woensdag 7 september 2005 01:58 schreef purplerose het volgende:
Valt dit eigenlijk onder high key?
[afbeelding]
Het is een foto. En hij is heel erg liicht, maar imho houdt daar het wel zo'n beetje op. Ik verwacht toch iets meer van een high-key foto dan alleen een mond. En dan liefst ook nog wat scherper, want nu lijkt het erop dat er een heel klein korrelig stukje is gehaald uit een veel grotere foto.quote:Op woensdag 7 september 2005 01:58 schreef purplerose het volgende:
Valt dit eigenlijk onder high key?
[afbeelding]
Het lijkt idd een beetje op een 'standaard'-webcampic. Iets 'ruimer' genomen, en iets contrastrijker doet al een hoop, denk ik.quote:Op woensdag 7 september 2005 08:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het is een foto. En hij is heel erg liicht, maar imho houdt daar het wel zo'n beetje op. Ik verwacht toch iets meer van een high-key foto dan alleen een mond. En dan liefst ook nog wat scherper, want nu lijkt het erop dat er een heel klein korrelig stukje is gehaald uit een veel grotere foto.
Ik zag er even iets heel anders in....quote:Op woensdag 7 september 2005 08:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het is een foto. En hij is heel erg liicht, maar imho houdt daar het wel zo'n beetje op. Ik verwacht toch iets meer van een high-key foto dan alleen een mond. En dan liefst ook nog wat scherper, want nu lijkt het erop dat er een heel klein korrelig stukje is gehaald uit een veel grotere foto.
High key is het tegenovergestelde van low key. Dat betekent dat je de camera instellingen ook omgekeerd moet manipuleren. In plaats van je camera te laten denken dat het heel erg zonnig is (wat ik deed bij mijn foto's) moet je hem juist instellen op zwaar overbewolkt. Mik daarna voor de juiste belichting op een donker deel van je model, en je camera zou de goede insteling voor high key moeten vinden. Het is een kwestie van een beetje experimenteren, maar als je het eenmaal gevonden hebt kun je je niet voorstellen dat het eigenlijk zo simpel is.quote:Op woensdag 7 september 2005 10:40 schreef Broodbeleg het volgende:
okay, ik heb nog nooit echt foto's geschoten, maar wel altijd geinteresseerd in fotografie. Ik lees hier altijd wel wat mee en bezoek ook voorstellingen.
Nu heb ik zelf een vrij goedkope Sony Cybershot, 1 met 4mp, en vind high key foto's en mooie stijl van fotografie. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik zo'n foto het beste kan maken, om te beginnen uiteraard, of waar ik een goede uitleg kan vinden? Ik begrijp dat het volkomen aan je lichtinval licht, maar goed... dat zegt niet zo veel. Moet je juist 1 sterke lichtbron hebben? Bijvoorbeeld, een open raam met vol zonlicht en de rest van de kamer wat donker? Of volstaat een flits bijvoorbeeld ook? Moet je uberhaupt wel met flits schieten etc etc?
Kijk. Hier kunnen we wat mee!quote:Op woensdag 7 september 2005 10:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
High key is het tegenovergestelde van low key. Dat betekent dat je de camera instellingen ook omgekeerd moet manipuleren. In plaats van je camera te laten denken dat het heel erg zonnig is (wat ik deed bij mijn foto's) moet je hem juist instellen op zwaar overbewolkt. Mik daarna voor de juiste belichting op een donker deel van je model, en je camera zou de goede insteling voor high key moeten vinden. Het is een kwestie van een beetje experimenteren, maar als je het eenmaal gevonden hebt kun je je niet voorstellen dat het eigenlijk zo simpel is.
okay, ik zal het eens gaan proberen. Uiteraard post ik het resultaat hier (verwacht het echter wel pas volgende week).quote:Op woensdag 7 september 2005 10:54 schreef RonaldV het volgende:
[..]
High key is het tegenovergestelde van low key. Dat betekent dat je de camera instellingen ook omgekeerd moet manipuleren. In plaats van je camera te laten denken dat het heel erg zonnig is (wat ik deed bij mijn foto's) moet je hem juist instellen op zwaar overbewolkt. Mik daarna voor de juiste belichting op een donker deel van je model, en je camera zou de goede insteling voor high key moeten vinden. Het is een kwestie van een beetje experimenteren, maar als je het eenmaal gevonden hebt kun je je niet voorstellen dat het eigenlijk zo simpel is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |