abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30125921
Even een nieuwschierige tvp, Low key kan idd mooi zijn.
''Going mental on the Wabbu''
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:43:25 #77
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30126326
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 10:18 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Mee eens.okay, dat is voorspelbaar, ik weet het De kleuren zijn heel fraai subtiel. Door de zwart-wit conversie gooi je die dimensie weg.

Even een vraagje aan Puckzzz: wat voor lichtopstelling (soort +richting) heb je gebruikt in jouw foto's?
Mooi RonaldV!!

V.V. Ik heb een bouwlamp rechts, een tl-lamp links en de lichten van de zonnebank die geven een heel mooi blauw licht. De gekleurde versie is dus ook heel blauw
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30138671
Wow dat zijn érg mooie foto's RonaldV!
Whatever I want.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:02:12 #79
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30146678
Dank jullie wel. Voor een experimentje is het helemaal niet verkeerd uitgepakt! Met nog een keer dank aan het model!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:41:13 #80
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_30148277
Mag ik ff zeuren? Niet dat het geen mooie foto's zijn hoor, maar volgens mij is het niet helemaal lowkey. Daarvoor zie je denk ik teveel...Ik dacht dat lowkey een hele donkere foto was waarin je alleen contouren ziet, of heb ik het mis?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 22:46:48 #81
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30148523
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 22:41 schreef pea4fun het volgende:
Mag ik ff zeuren? Niet dat het geen mooie foto's zijn hoor, maar volgens mij is het niet helemaal lowkey. Daarvoor zie je denk ik teveel...Ik dacht dat lowkey een hele donkere foto was waarin je alleen contouren ziet, of heb ik het mis?
Voor echt low key had het inderdaad veel meer donker moeten zijn, denk ik. Dit was een experimentje, om te kijken wat je nodig hebt. En da's verbazingwekkend weinig. Maar het resultaat was zo goed dat ik er toch wat van wilde laten zien.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 1 september 2005 @ 01:34:33 #82
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30153653
Ik ben vanavond eens gaan rondkijken met Google, en wat blijkt? Mijn foto's zijn gewoon low key. Er bestaat geen eenduidige formule voor, letterlijk is elke foto met een donkere achtergrond low key, en omgekeerd, met een lichte achtergrond is high key. Een beetje het Bokeh-verhaal revisited dus.

Om ook nog even een (resized en cropped, maar verder onbewerkte) high key foto te laten zien:

-chamigua- (a.k.a. Ilona), vanavond rond 8 uur, Nuldernauw
- Privacy Matters
pi_30155972
Nee sorrie dit vind ik geen High Key -al zegt Google anders- en het handoekje en het stukje van haar kruis storen me enorm. Linkerbeen ietsje lager en ditch het handoekje. Maar dan nog is het imo een beetje een vakantiekiekje no offence Ronald
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30157118
Persoonlijk vind ik het ook geen Hi-Key foto, maar ik denk dat een crop en wat spelen met levels er wel een Hi-Key foto van kunnen maken.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  donderdag 1 september 2005 @ 09:33:52 #85
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30157318
Leuk, twee persoonlijke meningen

Kijk, ik geef een onderbouwing mee waarom deze foto (die ik als voorbeeld meestuurde, en niet als "beoordeel mijn plaatje") wel high-key is. Niet volgens mijn definitie, maar volgens het gros van de definities die ik op het web tegenkwam. Er zijn in het kader van dit topic een heleboel redenen aan te voeren waarom het geen high-key zou zijn, maar ik zou toch graag een definitie zien van wat het wel zou moeten zijn (ook voor low-key trouwens). Ik zei al: dit onderwerp is de bokeh-discussie overnieuw. Als we hier nu gelijk afspreken wat er wel onder valt en wat niet, dan hebben we dat gedoe alvast gehad.
- Privacy Matters
pi_30157390
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:33 schreef RonaldV het volgende:
Leuk, twee persoonlijke meningen

Kijk, ik geef een onderbouwing mee waarom deze foto (die ik als voorbeeld meestuurde, en niet als "beoordeel mijn plaatje") wel high-key is. Niet volgens mijn definitie, maar volgens het gros van de definities die ik op het web tegenkwam. Er zijn in het kader van dit topic een heleboel redenen aan te voeren waarom het geen high-key zou zijn, maar ik zou toch graag een definitie zien van wat het wel zou moeten zijn (ook voor low-key trouwens). Ik zei al: dit onderwerp is de bokeh-discussie overnieuw. Als we hier nu gelijk afspreken wat er wel ondervalt en wat niet, dan hebben we dat gedoe alvast gehad.
Dat wordt lastig denk ik omdat er nu al meningen zijn die niet overeenkomen...
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  donderdag 1 september 2005 @ 09:44:11 #87
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30157501
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:38 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Dat wordt lastig denk ik omdat er nu al meningen zijn die niet overeenkomen...
Nee hoor. Jullie meningen staan. mijn mening is dat het web er onduidleijk over is, en dus mijn foto's in dit topic allemaal kwalificeert. Ik weet ook wel dat dat niet de bedoeling was/is van dit topic. Maar wat de bedoeling dan wel is, dat wil ik graag weten. Ik vind bijvoorbeeld serieus dat mijn low key fotos kwalificeren. Maar ik heb ook de indruk dat ik de enige ben, omdat ze niet donker genoeg zouden zijn. Voor dit topic voldoet mijn high key foto niet (dat vind ik overigens zelf ook, hoor), maar ik weet ook niet wanneer hij dat wel zou doen.

Dus: more input! Kòòòmmaar-kommaar-kommaar...
- Privacy Matters
pi_30157574
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:44 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Nee hoor. Jullie meningen staan. mijn mening is dat het web er onduidleijk over is, en dus mijn foto's in dit topic allemaal kwalificeert. Ik weet ook wel dat dat niet de bedoeling was/is van dit topic. Maar wat de bedoeling dan wel is, dat wil ik graag weten. Ik vind bijvoorbeeld serieus dat mijn low key fotos kwalificeren. Maar ik heb ook de indruk dat ik de enige ben, omdat ze niet donker genoeg zouden zijn. Voor dit topic voldoet mijn high key foto niet (dat vind ik overigens zelf ook, hoor), maar ik weet ook niet wanneer hij dat wel zou doen.

Ik vind het moeilijk om het te omschrijven, komt ook omdat ik me er nog niet echt in verdiept heb.
Ik zag de foto's in dit topic en probeerde die sfeer te evenaren (bij de foto's van TA in het water ging dat in eerste instatie niet bewust, maar werdt ik er op gewezen door HGT).

Misschien een start van een definitie:
Hi-Key: Licht overheerst
Low-Key: Donker overheerst.
pi_30157750
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:44 schreef RonaldV het volgende:

wikipedia:
quote:
High-key lighting is a style of lighting for film or television that aims to reduce the contrast ratio present in the scene. This was originally done partly for technological reasons, since early film and television did not deal well with high contrast ratios, but now is used to create a light mood. It is often used in sitcoms and comedies. High-key lighting is harsh and has little contrast

Low-key lighting is a style of lighting for film or television. It attempts to create a chiaroscuro effect. In traditional lighting design for black and white photography, also called three-point lighting, there are a key light, a fill light, and a back light.

The key light shows the contours of an object by throwing areas into light or shadow while the fill light provides partial illumination in the shadow areas to prevent a distracting contrast between bright and dark. For dramatic effects, one may wish the contrast to be high — to emphasize the brightness of the sun in a desert scene, to make a face look rugged, seamed, and old, or to isolate details in a mass of surrounding shadow. A variety of methods can be used to create these effects.

Low-key lighting consists of lowering the height of the key light (which is conventionally 30 to 45 degrees above the subject's eyeline). When a key light is high, shadows are cast downward, often out of the camera's view. A low key light throws shadows on visible walls and so forth. More important, it tends to throw large parts of the face and body into shadow.

It is perfectly possible to use fill light in these large areas of shadow, reducing the contrast. Generally the term 'low key' refers to cases in which no such care is taken.

Low key is also used in cinematography to refer to any scene with a high contrast ratio, especially if there is more dark area than light. Compare with high-key lighting.
Uit een discussie bij een fotowedstrijd op Dutchheaven: "Overwegend zeer lichte tinten met een enkel donker accent."

Die laatste is een persoonlijke mening van een van de users ter plaatse, dus net zo veel waard als iedere andere, maar ik vind hem aardig aansluiten bij de foto's die iha als high key beschouwd worden. Persoonlijk zou ik de foto van Ilona niet in een high-key topic plaatsen, maar ik heb er geen problemen mee als een ander dat wel doet.

De discussie over de precieze definitie vind ik eigenlijk niet zo boeiend. Of een foto nou high key is of gewoon erg licht, de vraag is toch vooral of het een mooie foto is.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 1 september 2005 @ 09:59:00 #90
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30157762
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:48 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om het te omschrijven, komt ook omdat ik me er nog niet echt in verdiept heb.
Ik zag de foto's in dit topic en probeerde die sfeer te evenaren (bij de foto's van TA in het water ging dat in eerste instatie niet bewust, maar werdt ik er op gewezen door HGT).

Misschien een start van een definitie:
Hi-Key: Licht overheerst
Low-Key: Donker overheerst.
Ik zou er aan toe willen voegen:
... zodanig dat de foto alleen nog maar dat toont wat je wilt laten zien.
- Privacy Matters
  donderdag 1 september 2005 @ 10:05:36 #91
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30157900
quote:
Op donderdag 1 september 2005 09:58 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

wikipedia:
[..]

Uit een discussie bij een fotowedstrijd op Dutchheaven: "Overwegend zeer lichte tinten met een enkel donker accent."

Die laatste is een persoonlijke mening van een van de users ter plaatse, dus net zo veel waard als iedere andere, maar ik vind hem aardig aansluiten bij de foto's die iha als high key beschouwd worden. Persoonlijk zou ik de foto van Ilona niet in een high-key topic plaatsen, maar ik heb er geen problemen mee als een ander dat wel doet.
Ik vind het wel een aardige definitie. Waarbij je het omgekeerde ("Overwegend zeer donkere tinten met een enkel licht accent") kunt gebruiken voor low key.
quote:
De discussie over de precieze definitie vind ik eigenlijk niet zo boeiend. Of een foto nou high key is of gewoon erg licht, de vraag is toch vooral of het een mooie foto is.
Da's waar, maar dit topic gaat specifiek over high key en low key. Om te voorkomen dat er van alles in geplaatst wordt wat ook maar vaagjes aan één van beide criteria voldoet zouden we toch wel een soort van standaarddefinitie moeten nemen, imho.
- Privacy Matters
  zondag 4 september 2005 @ 00:08:04 #92
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_30246015
Wij hebben ook even wat experimenten uitgevoerd.

1.

http://www.mvdlubbe.nl/im(...)acklight02-groot.jpg

2.

3.

4. Het bijprodukt: Geen lo- en geen hiki

http://www.mvdlubbe.nl/im(...)3-schouder-groot.jpg
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 4 september 2005 @ 00:31:52 #93
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30246765
Die vind ik nou supermooi!!!
Zoiets wil ik ook gaan proberen
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zondag 4 september 2005 @ 00:35:04 #94
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_30246874
En nog een achterblijvertje.

5. Lo-ki in kleur.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_30247021
.
I bet you are flying inside.
pi_30247156
quote:
Op zondag 4 september 2005 00:35 schreef mvdlubbe het volgende:
En nog een achterblijvertje.

5. Lo-ki in kleur.

[afbeelding]
Moooooi!!!!
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 4 september 2005 @ 00:46:02 #97
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30247170
indeed
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30265270
Dit is toch ook Low en High Key ?

Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  zondag 4 september 2005 @ 18:47:31 #99
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30265346
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:45 schreef Esto het volgende:
Dit is toch ook Low en High Key ?

[afbeelding]

[afbeelding]
Yup. Alhoewel het in dit topic volgens mij niet om stenen beeldjes gaat. Maar beide foto's tellen

Goeie foto's trouwens, waarom zien we niet veel meer van jou op FOT?
- Privacy Matters
pi_30265478
quote:
Op zondag 4 september 2005 18:47 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Yup. Alhoewel het in dit topic volgens mij niet om stenen beeldjes gaat. Maar beide foto's tellen

Goeie foto's trouwens, waarom zien we niet veel meer van jou op FOT?
Ehm... Omdat ik niet zo'n heel goed ben in foto's maken en verlegen ben ofzo Geen idee iig

[ Bericht 2% gewijzigd door Esto op 04-09-2005 19:18:10 ]
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')