abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24352424
Vooraf: Ik weet niet of deze post in dit topic past, dus modjes, graag verplaatsen indien nodig!

Telkens weer de reclame van tele2 mobiel op tv.. goedkoop/gratis bellen + een mooi mobiel erbij.
Heeft iemand ervaring met tele2 mobiel?
Het bereik, is dat goed? Zitten ze op bijvoorbeeld het Vodafone netwerk of hebben ze een eigen?

Op de site is bijvoorbeeld een SE t630 (lijkt mij wel een mooi toestel) voor 10 euro per maand met een contractsduur van 1 jaar. Ik kan bijvoorbeeld niet vinden of het toetsel simlock-vrij is?

Op de site van tele2 mobiel (www.tele2mobiel.nl) staat wel een Vraag en Antwoord, maar wat het kost om in het buitenland te bellen/smsen werkt niet... hmmm!!

Iemand tips?
pi_24352663
Ja, heb ervaring met tele2.. ik had een mobieltje via tele2 besteld.
Ik zou een Siemens A50 krijgen. Maar bij ontvangst bleek het geen A50 te zijn, maar een ouwe stront A40! Ik gebeld.. "ja de A50's waren op toen hebben we die maar verstuurd" als je het mij vraagt is het oplichting.

Bereik is wel goed, ik geloof dat ze een eigen netwerk hebben. smsen is zeer goedkoop en je krijgt zelfs beltegoed erbij als iemand anders je belt.

ik heb geen id hoeveel het kost om in het buitenland te bellen/smsen.
pi_24352796
Tnx voor je info.. Weet je wel of het toestel simlock-vrij is? Want dat vind ik wel een belangrijke eigenschap
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 2 januari 2005 @ 12:35:17 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_24352996
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:17 schreef TheRuud het volgende:
Bereik is wel goed, ik geloof dat ze een eigen netwerk hebben.
Je belt via O2
pi_24353013
uhm ja voorzover ik weet levert Tele2 simlockvrije toestellen, maar of dat nu nog steeds zo is...

Trouwens, je waardeert je beltegoed op via de bankrekening waarop je thuis-aansluiting (die van tele2 moet zijn) is geregistreerd.

dat is nog wel een minpunt vind ik, maar als je dan wel het goede toestel krijgt is het wel een goede deal.
  zondag 2 januari 2005 @ 12:40:28 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24353088
Ik heb het 5 euro abonnement afgesloten (bel heel weinig), gaat binnenkort van start, heb nog geen ervaring ermee.

Wat wel stinkerig is, is dat je via de website ALTIJD op het 10 euro abbo uitkomt, hoe zeer je ook je best doet om een 5 euro abbo te krijgen. En: bij een 5 euro abbo krijg je GEEN gratis toestel. (Heb nog een prima 3310, kan er niet zo mee zitten, maar het is wel wat onduidelijk aangegeven in de voorwaarden).

Als het goed is gaat Tele2 namens mij het Vodafone abbo opzeggen, ben benieuwd of dat goed gaat... En ook of de nummerportering goed gaat (heb daar slechte ervaring mee, maar dat was in de tijd dat het net een week mogelijk zou moeten zijn om je nummer mee te nemen, jaar of 4 geleden ofzo)
pi_24353228
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:36 schreef TheRuud het volgende:
...
Trouwens, je waardeert je beltegoed op via de bankrekening waarop je thuis-aansluiting (die van tele2 moet zijn) is geregistreerd.
...
Euh, wat bedoel je? Ik MOET thuis ook een tele2 aansluiting hebben?
Maar wij hebben KPN.. dus dat zal betekenen dat ik geen tele2 mobiel kan hebben?
pi_24353270
Ja.. je moet een thuisaansluiting van tele2 hebben, anders gaat het niet
  zondag 2 januari 2005 @ 12:49:59 #9
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_24353271
WAT EEN HOEREBEDRIJF!!!! Ik heb deze brief geschreven maar nooit verstuurd.. m'n abo wle zo snel mogelijk opgezegd! De abo's zijn niet 6 maanden maar 7 Je kan namelijk pas NA de 6de maand opzeggen ofzo... bij geen enkel andere provider werkt het zo.. (jaar contract is gewoon 12 maanden daarna klaar... maar niet bij dat hoereTELE2)

IK heb een abo van 10 euro per maand... krijg ik een rekening voor een abo van 20 per maand.. bel ik op naar de klantenservice (die 10 eurocent per minuut kost, lekkere service denk ik dan ) om te zeggen dat het niet klopt.. zegt die kerel.. oki.. volgende maand wordt dat verrekend.. Zeg ik: "Maar gebeurt het volgende maand dan niet weer" (omdat ik denk.. het gebeurt electronisch.. dus als ik deze maand verkeerd sta ingeschreven bij hun kwa abo-kosten zal het volgende maand wel niet vanzelf veranderen.. TOCH? Of ben ik dan een debiel?) Zegt ie: "Nee dat denk ik niet.. anders moet je maar even nog een keer bellen" Ik zeg ja godver da kost me toch geld.. zegt ie op een arrogante bijdehante toon (alsof ik een gier ben) ow die kosten voor krijg je dan wel terug.. dus ik vraag of ik het ook voor dit gesprek terug zou krijgen (aangezien ik kosten maak door fouten die door Tele2 gemaakt worden) zegt ie.. oki het zijn nu 11 minuten dus krijg je 1.10 euro terug. Ik zeg ik ben al 25 minuten aan het bellen.. zegt ie: "nee hoor ik zie hier toch hoelang we in gesprek zijn" Jezus.. wat onbeschoft!!! Alsof ik zou liegen om een paar centen, hij noemt me dus een leugenaar.. (ik wist de tijd toevallig exact omdat ik op m'n wekker had gekeken). Ik zeg ja maar hang toch ook nog in de wacht.. owja.. zegt ie.. dat zullen ongeveer 5 minuutjes zijn.. dus 1.60 euro Terwijl ik dus langer zat te bellen... HIer de brief! kutbedrijf waar ik nooit meer in m'n leven iets van wil, betaal liever ergens anders 10 keer meer!

Brief:

Hallo, in juli 2004 wordt ik op straat aangesproken door een mederwerken van Tele2 die abonnementen verkoopt in combinatie met een mobiele telefoon. Ik besluit een abonnement te nemen aangezien ik m’n huidige abonnement al opgezegd heb en omdat tele2 mij de service aanbied om m’n huidige telefoonnummer te houden.

Ik zou binnen 1 week een brief krijgen van jullie en binnen 3 weken m’n mobiele telefoon met simkaart. Nadat ik 2 weken heb gewacht en nog niks heb ontvangen besluit ik jullie klantenservice te bellen om te vragen hoe het met m’n telefoon en abonnement zit. Ik krijg te horen dat als ik niks heb ontvangen er waarschijnlijk helemaal geen gegevens in de computer zijn gevoerd en na een zoektocht op naam en abbonnementnummer (afdruk van het op straat getekend abonnement) blijkt dit tot m’n verbazing te kloppen. Ik vraag om een nieuw abonnement en na een mondelinge (opgenomen) overeenkomst te hebben gesloten zal m’n telefoon en abonnement uiteindelijk opgestuurd worden. De jongen met wie ik de overeenkomst heb gesloten verteld mij z’n best te doen zodat ik toch nog m’n nummer kan houden aangezien, door het tijdsverlies van enkele weken, m’n op dat moment huidige abonnement afgesloten wordt.

Achteraf kom ik er dus achter dat er nooit een poging is gedaan om m’n nummer te behouden aangezien ik van m’n vorige provider te horen heb gekregen dat het nummer gereserveerd kan worden todat het abonnement afgesloten is, in dit geval heeft de medewerker van tele2 6 dagen de tijd gehad om het nummer aan te vragen. Ik kan me niet voorstellen dat het aanvragen van een nummer zoveel tijd kost dat het in 6 dagen niet gedaan kan worden. Iets wat voor jullie misschien niet zo vervelend is maar voor mij heel erg vervelend is om het netjes uit te drukken, vooral als ik bedenk dat ik het nummer kwijt ben doordat er van jullie kant keer op keer fouten gemaakt worden.

Na 4 maanden geen factuur te hebben ontvangen komt een mevrouw uit m’n straat langs om te vertellen dat ze een factuur heeft ontvangen met mijn achternaam, de mevrouw zelf woont op nummer 236 terwijl ik op 232 woon, iets wat bij jullie bekend zou moeten zijn aangezien jullie ook de telefoon en de simkaart op dat adres hebben kunnen afleveren. Als ik dan de klantenservice bel, die 11 cent per minuut kost, om te vragen waar een standaard abonnements bedrag van 16,81 exclu BTW vandaan komt wordt mij uitgelegd dat er door een “foutje” het dubbele bedrag is gefactureerd (er is dus een abonnement van 10 euro per maand genomen). Dit wordt in de komende maand terug geboekt.

Einde brief.

Er zijn nog meer dingen geweest hoor.. maar aangezien ik daarna besloot hem toch niet te versturen ben ik maar gestopt met schrijven. Zolang je niet meer weet met wie je gesproken hebt enzo heb je eigenlijk geen poot om op te staan..

Mijn mening weet je iig over tele2
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_24353382
Die SE t630 lijkt me ook wel interessant voor die prijs. Weet iemand of de toestellen via tele2 simlock vrij zijn?
  zondag 2 januari 2005 @ 12:56:41 #11
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_24353411
Owja.. dat gratis bellen is ook een mooie zeg.. Ik ben er 4 keer na ongeveer 20/25 minuten afgegooid en kan ik dus opnieuw bellen en 7 cent betalen Het gaat dus echt niet om die 7 cent maar krijg zo het idee dat ze het express doen (niet bij mij alleen) zodat mensen weer overnieuw moeten bellen en ze daarmee dus extra inkomsten genereren

Ik bedoel.. ik ben in 5/6 jaar tijd bij andere providers er nog nooit van afgegooid, heb ook 2 jaar Telfort gehad (waar zij dus gebruik van zouden maken)... vaag..
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_24353443
Hmm dat is erg negatief, maar behalve van TheRuud hoor ik niks over dat je met je thuisaansluiting ook tele2 moet hebben..
Jojomen4, hoe is het dan met die thuisaansluiting van je? Verloopt dat wel allemaal goed?

Bijkomend probleem: ALS ik dus indd over wil stappen naar tele2 (lijkt me telkens onwaarschijnlijker, maar toch).. mijn pa heeft thuis tele2 weet ik toevallig. Dus als ik em nou op dat adres zet, helaas staat mijn rekeningnummer niet op dat adres!
Grrrrrr wat een gedoe ook! Volgens mij kan ik beter langer doorsparen en gewoon een goed mobiel kopen.
  zondag 2 januari 2005 @ 13:05:29 #13
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_24353564
quote:
Op zondag 2 januari 2005 12:58 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hmm dat is erg negatief, maar behalve van TheRuud hoor ik niks over dat je met je thuisaansluiting ook tele2 moet hebben..
Jojomen4, hoe is het dan met die thuisaansluiting van je? Verloopt dat wel allemaal goed?

Bijkomend probleem: ALS ik dus indd over wil stappen naar tele2 (lijkt me telkens onwaarschijnlijker, maar toch).. mijn pa heeft thuis tele2 weet ik toevallig. Dus als ik em nou op dat adres zet, helaas staat mijn rekeningnummer niet op dat adres!
Grrrrrr wat een gedoe ook! Volgens mij kan ik beter langer doorsparen en gewoon een goed mobiel kopen.
IK heb geen thuisaansluiting (die zou ik dan ook hebben opgezegd ) Echt.. een bedrijf kan echt fouten maken maar ik heb in de 1ste 3/4 maanden gewoon ongeveer 10 (in mijn ogen) grote fouten gezien en daar moet ik dan tijd/geld aan besteden en wordt ik (in mijn ogen) beetje onbeschoft behandeld.

Het mobieltje dat ik kreeg (sony ericsson, model weet ik ff nie) vond ik onwijssssssssss gaar.. lag niet eens lekker in m'n hand. Heb hem dan ook gelijk na 1 dag op internet verkocht voor 55 euro.. dacht: "gebruik het abo komende 6 maanden niet waardoor ik 60 euro (10x6maanden) kosten heb en dus geen verlies heb geleden bij het sluiten van dit abonnement en neem nu een goed abo met een gave foon Ben inmiddels ook tevreden met m'n 6230

[ Bericht 1% gewijzigd door jojomen4 op 02-01-2005 13:08:06 (Opzeggen in de eerste zin, stond alleen zeggen..) ]
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_24353595
Nu weet ik nog steeds niet offie sim-vrij is?

Maar: Het abbo van 10 euro in de maand snap ik eigenlijk helemaal niet goed, is het een systeem zoals orange? Dat je gewoon belt en smst van die 10 euro en als je daar overheen komt dat dat geld eroverheen gaat? Of is het zo dat je 10 euro betaald + wat je belt en smst? Of is het zoals bv. Vodafone dat je 10 euro betaald en alleen de smsjes er nog bij?

Als ik dit allemaal weet, weet ik volgens mij wel voldoende , alvast bedankt!
pi_24353609
Ik heb ook een t630 van tele2. Maar dan een abbo van 6 maanden, het werkt best wel relaxt, ik was voor 1,5 maand bellen 23 euro kwijt, en dan belde en smsde ik elke dag best wel veel. Het helpt vooral als je vriendin ook tele2 heeft
Maargoed de levertijd was echt hoerig lang, maar dan ook echt lang, niks 3 weken, neee 2 maanden!
Uiteindelijk wel blij met dit dingetje (fijn toestel), en de kosten vallen nog best wel mee, ik had eerst tmobile en dat is pas echt dikke terror, daar betaalde ik me helemaal de terin :S
Maar nu dus savonds een keer 3 kwartier lang bellen voor 7 cent!
Je zit ermee op het telfort netwerk.
Mn tmobile kaartje kon er wel gewoon in, en daar kon ik mee bellen, kweetniet of ie dan simlockvrij is?
Ik heb er wel goede ervaringen mee tot nu toe, maar dat kan altijd nog veranderen, want ik hoor vaak dat het echt een hoerig klote bedrijf is! (kennis van mij hebben ze 2000 euro in rekening gebracht (vaste telefoon), terwijl niemand naar zuid amerika had lopen te bellen, tele2 had een fout gemaakt en zij moesten dokken, advocaat zei dat je het niet zou winnen van die lui. En die hufterige hoeren maar steeds meer geld in rekening brengen natuurlijk, dus uiteindelijk hadden ze maar gedokt.

Dus kortom is het gewoon een tyfus klote bedrijf, maar je kunt er wel cheap bellen als ze je niet naaien
pi_24353630
Wanneer je een mobiele telefoon van Tele2 koopt, wordt je ook aangesloten op Tele2 op je huistelefoon; of dit Preselect is, weet ik niet.

Vroeger (2 jaar terug) waren de toestellen van Tele2 simlockvrij, ik heb alleen geen idee of dat nog zo is.
pi_24353641
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het abbo van 10 euro in de maand snap ik eigenlijk helemaal niet goed, is het een systeem zoals orange? Dat je gewoon belt en smst van die 10 euro en als je daar overheen komt dat dat geld eroverheen gaat? Of is het zo dat je 10 euro betaald + wat je belt en smst? Of is het zoals bv. Vodafone dat je 10 euro betaald en alleen de smsjes er nog bij?

Als ik dit allemaal weet, weet ik volgens mij wel voldoende , alvast bedankt!
Je betaald de vaste kosten van 10 euro, en daar komen dan nog belkosten over heen. Je betaald eigenlijk om goedkoop te bellen denk ik dan.
  zondag 2 januari 2005 @ 13:12:39 #18
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_24353696
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het abbo van 10 euro in de maand snap ik eigenlijk helemaal niet goed, is het een systeem zoals orange? Dat je gewoon belt en smst van die 10 euro en als je daar overheen komt dat dat geld eroverheen gaat? Of is het zo dat je 10 euro betaald + wat je belt en smst? Of is het zoals bv. Vodafone dat je 10 euro betaald en alleen de smsjes er nog bij?

Als ik dit allemaal weet, weet ik volgens mij wel voldoende , alvast bedankt!
Je betaald 10 euro per maand en daar krijg je NIKS voor

Je betaald dus gewoon per gesprek en sms kosten. Ze vertelden me dat het goedkoop bellen en smsen was (ik was toch ff nie op de hoogte van wat het allemaal kost) terwijl ik nu dus wel weet dat het helemaal niet goedkoop is, zelf iets duurder wat gewoon belachelijk is omdat je dan 10 euro voor niks betaald. Als je 10 euro betaald en je krijgt er geen belminuten of iets voor terug mag je toch op z'n minst verwachten dat de kosten per minuut laag zijn.

Owja nog iets.. ze adverteren al jaren dat het goedkoop bellen is met Tele2.. Ik bel naar een service nummer van Canalplus (0900) wat 25 cent per min kost naast de kosten van de mobiele telefoon. Ik denk dus dat zal niet zo veel zijn bij tele2.. blijk er naast de 25 cent nog eens 90 cent bij te komen 15 min bellen koste me meer dan 16 euro Stond ergens op de website dat 0900-nummers zoveel kosten zegt dat kutje! Jezus.. dan kook ik van binnen.

"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_24353815
Jammer is dat allemaal!! Maar ik heb het al gehoord, ik weet wat ik ga doen:
- EERST goed navraag doen of de boel simlock-vrij is
- dan als dat zo is gewoon bestellen, 10 euro per maand lappen en mijn eigen simkaart erin doen.
- als dat niet zo is, dan niet hehehe!

(ik vond het gewoon een goedkoop toestel, een SE t630 voor 10 euro per maand voor 1 jaar = 120 euro!)
  zondag 2 januari 2005 @ 13:20:22 #20
100287 Benniben19
Go Raven's!!!!!
pi_24353830
ja, k heb dus ook met tele2 gebeld hele administratie doorgenomen, komt die dwaas op het einde van, wat is je telefoonnummer van de vaste aansluiting, ik die dus gegeven komt ie opeens, maar jullie hebben geen vaste aansluiting van tele2, k zeg je dat weet k ook! dus toen ging het hele verhaaltje niet door!!
pi_24353845
quote:
Op zondag 2 januari 2005 13:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Jammer is dat allemaal!! Maar ik heb het al gehoord, ik weet wat ik ga doen:
- EERST goed navraag doen of de boel simlock-vrij is
- dan als dat zo is gewoon bestellen, 10 euro per maand lappen en mijn eigen simkaart erin doen.
- als dat niet zo is, dan niet hehehe!
Grote kans dat je krijgt te horen dat de tel. niet simlockvrij is. Want meestal mogen dat soort dingen niet worden verteld aan de klant. Was destijds ook zo (2 jaar terug).
pi_24354755
Dubbel
pi_24354763
Hmm, tegen beter weten in, toch maar de t630 met 1-jarig abbo gedaan.
Heb van andere fora nog wat informatie geplukt en daaruit blijkt dat de mobieltjes wel simlock-vrij zijn. Moooooooooi!
Nu maar zien of ik ook zulk gedonder krijg, dat is niet te hopen!
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw aanmelding bij Tele2 Mobiel!

U ontvangt tevens een e-mail bevestiging van uw bestelling. Binnen 3 weken worden uw telefoon en Tele2 Mobiel simkaart bij u thuisbezorgd. De telefoon betaalt u aan de postbode. Tele2 neemt binnenkort contact met u op als u heeft aangegeven dat u uw huidige mobiele nummer wilt behouden.

Tele2 zal op basis van de verstrekte gegevens een kredietwaardigheidstest uitvoeren. Bij negatieve uitkomst wordt u door Tele2 geinformeerd, u ontvangt dan geen simkaart en telefoon.

Wij wensen u veel belplezier!
pi_24354817
Ik heb het een jaar geleden ofzo (toen werd het ook al gepromoot) aangevraagd via internet. Nooit iets van gehoord of ontvangen
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_24354950
Wees blij dat je er niet voor hebt betaald
Maar indd dom van die lui. Ik hoor ook niet veel positiefs over ze, maar als je eenmaal het mobiel hebt schijnt het meestal wel goed te komen (uitzonderingen daargelaten).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')