WAT EEN HOEREBEDRIJF!!!! Ik heb deze brief geschreven maar nooit verstuurd.. m'n abo wle zo snel mogelijk opgezegd! De abo's zijn niet 6 maanden maar 7
![]()
Je kan namelijk pas NA de 6de maand opzeggen ofzo... bij geen enkel andere provider werkt het zo.. (jaar contract is gewoon 12 maanden daarna klaar... maar niet bij dat hoereTELE2)
IK heb een abo van 10 euro per maand... krijg ik een rekening voor een abo van 20 per maand.. bel ik op naar de klantenservice (die 10 eurocent per minuut kost, lekkere service denk ik dan
![]()
) om te zeggen dat het niet klopt.. zegt die kerel.. oki.. volgende maand wordt dat verrekend..
![]()
Zeg ik: "Maar gebeurt het volgende maand dan niet weer" (omdat ik denk.. het gebeurt electronisch.. dus als ik deze maand verkeerd sta ingeschreven bij hun kwa abo-kosten zal het volgende maand wel niet vanzelf veranderen.. TOCH? Of ben ik dan een debiel?) Zegt ie: "Nee dat denk ik niet.. anders moet je maar even nog een keer bellen" Ik zeg ja godver da kost me toch geld.. zegt ie op een arrogante bijdehante toon (alsof ik een gier ben) ow die kosten voor krijg je dan wel terug.. dus ik vraag of ik het ook voor dit gesprek terug zou krijgen (aangezien ik kosten maak door fouten die door Tele2 gemaakt worden) zegt ie.. oki het zijn nu 11 minuten dus krijg je 1.10 euro terug. Ik zeg ik ben al 25 minuten aan het bellen.. zegt ie: "nee hoor ik zie hier toch hoelang we in gesprek zijn" Jezus.. wat onbeschoft!!! Alsof ik zou liegen om een paar centen, hij noemt me dus een leugenaar.. (ik wist de tijd toevallig exact omdat ik op m'n wekker had gekeken). Ik zeg ja maar hang toch ook nog in de wacht.. owja.. zegt ie.. dat zullen ongeveer 5 minuutjes zijn.. dus 1.60 euro
![]()
Terwijl ik dus langer zat te bellen... HIer de brief! kutbedrijf waar ik nooit meer in m'n leven iets van wil, betaal liever ergens anders 10 keer meer!
Brief:
Hallo, in juli 2004 wordt ik op straat aangesproken door een mederwerken van Tele2 die abonnementen verkoopt in combinatie met een mobiele telefoon. Ik besluit een abonnement te nemen aangezien ik m’n huidige abonnement al opgezegd heb en omdat tele2 mij de service aanbied om m’n huidige telefoonnummer te houden.
Ik zou binnen 1 week een brief krijgen van jullie en binnen 3 weken m’n mobiele telefoon met simkaart. Nadat ik 2 weken heb gewacht en nog niks heb ontvangen besluit ik jullie klantenservice te bellen om te vragen hoe het met m’n telefoon en abonnement zit. Ik krijg te horen dat als ik niks heb ontvangen er waarschijnlijk helemaal geen gegevens in de computer zijn gevoerd en na een zoektocht op naam en abbonnementnummer (afdruk van het op straat getekend abonnement) blijkt dit tot m’n verbazing te kloppen. Ik vraag om een nieuw abonnement en na een mondelinge (opgenomen) overeenkomst te hebben gesloten zal m’n telefoon en abonnement uiteindelijk opgestuurd worden. De jongen met wie ik de overeenkomst heb gesloten verteld mij z’n best te doen zodat ik toch nog m’n nummer kan houden aangezien, door het tijdsverlies van enkele weken, m’n op dat moment huidige abonnement afgesloten wordt.
Achteraf kom ik er dus achter dat er nooit een poging is gedaan om m’n nummer te behouden aangezien ik van m’n vorige provider te horen heb gekregen dat het nummer gereserveerd kan worden todat het abonnement afgesloten is, in dit geval heeft de medewerker van tele2 6 dagen de tijd gehad om het nummer aan te vragen. Ik kan me niet voorstellen dat het aanvragen van een nummer zoveel tijd kost dat het in 6 dagen niet gedaan kan worden. Iets wat voor jullie misschien niet zo vervelend is maar voor mij heel erg vervelend is om het netjes uit te drukken, vooral als ik bedenk dat ik het nummer kwijt ben doordat er van jullie kant keer op keer fouten gemaakt worden.
Na 4 maanden geen factuur te hebben ontvangen komt een mevrouw uit m’n straat langs om te vertellen dat ze een factuur heeft ontvangen met mijn achternaam, de mevrouw zelf woont op nummer 236 terwijl ik op 232 woon, iets wat bij jullie bekend zou moeten zijn aangezien jullie ook de telefoon en de simkaart op dat adres hebben kunnen afleveren. Als ik dan de klantenservice bel, die 11 cent per minuut kost, om te vragen waar een standaard abonnements bedrag van 16,81 exclu BTW vandaan komt wordt mij uitgelegd dat er door een “foutje” het dubbele bedrag is gefactureerd (er is dus een abonnement van 10 euro per maand genomen). Dit wordt in de komende maand terug geboekt.
Einde brief.
Er zijn nog meer dingen geweest hoor.. maar aangezien ik daarna besloot hem toch niet te versturen ben ik maar gestopt met schrijven. Zolang je niet meer weet met wie je gesproken hebt enzo heb je eigenlijk geen poot om op te staan..
Mijn mening weet je iig over tele2
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano