Een zogenaamd cadeautje ja. Klopt helemaal niets van dat fenomeen.
Begrijp totaal niet waarom zoiets aangeschaft wordt, en het vervolgens te verstoppen in papier. Je kan 't toch ook zo geven? Of mag de rest van Nederland niet zien wat jij iemand schenkt.
En dan die oma's, die voorzichtig de plakbandjes lostrekken. Papier wordt behandeld alsof het zeldzame Da Vinci blauwdrukken zijn. Maar wat wordt er later met dat papier gedaan? Niets natuurlijk. Schijn. Als de visite de deur uit is, gaat 't zo pardoes de kliko in.
Slecht voor het milieu, al dat inpak papier en die plakband.
En presteren mensen 't soms zelfs nog zo, dat er een uberkitscherig, nichterig strikje op zit geplakt. Zo'n strikje is lelijk, punt uit. Dus ook daar mee ophouden.
Zo, dat was het.
Oh en Dazilva (credits) brengt mij net op een idee nog. De nep-reactie. Die vis ik er echt zo tussenuit. De nep-reactie is natuurlijk de schuld van een a-creatief persoon, die het in z'n botte harses haalt een kutcadeau uit te zoeken. Je moet natuurlijk, als krijger, zeer opgetogen reageren als je een cadeau uit z'n verpakking bevrijdt. Maar dan is 't een kutcadeau, wat moet je dan?
Dan volgt de nep-reactie. En dat is verschrikkelijk. Net doen of iets heel mooi is. "Ja, prachtig een fonteintje voor in de vensterbank.. " "Altijd willen hebben!" Maak dat de KAT maar wijs, 80% van de aanwezigen weten 't dondersgoed.
Geld geven, vind ik persoonlijk echt not-done. Cadeautip; envelopje. De volgende keer geef ik een loempia, als ik dat envelopje ergens tegenkom. Niemand gebiedt mij, wat ik de ander cadeau ga doen. Het is eigenlijk ordinair schooien, in een bontjasje. Het is toch veel leuker iets tastbaarders te krijgen, dan een papiertje? Een cadeau zegt iets over iemand, en er is moeite voor gedaan.
[ Bericht 38% gewijzigd door Johnny_Footballhero op 01-01-2005 16:47:20 ]
The gum you like, is coming back in style.