abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24338717
Een zogenaamd cadeautje ja. Klopt helemaal niets van dat fenomeen.

Begrijp totaal niet waarom zoiets aangeschaft wordt, en het vervolgens te verstoppen in papier. Je kan 't toch ook zo geven? Of mag de rest van Nederland niet zien wat jij iemand schenkt.

En dan die oma's, die voorzichtig de plakbandjes lostrekken. Papier wordt behandeld alsof het zeldzame Da Vinci blauwdrukken zijn. Maar wat wordt er later met dat papier gedaan? Niets natuurlijk. Schijn. Als de visite de deur uit is, gaat 't zo pardoes de kliko in.

Slecht voor het milieu, al dat inpak papier en die plakband.

En presteren mensen 't soms zelfs nog zo, dat er een uberkitscherig, nichterig strikje op zit geplakt. Zo'n strikje is lelijk, punt uit. Dus ook daar mee ophouden.

Zo, dat was het.

Oh en Dazilva (credits) brengt mij net op een idee nog. De nep-reactie. Die vis ik er echt zo tussenuit. De nep-reactie is natuurlijk de schuld van een a-creatief persoon, die het in z'n botte harses haalt een kutcadeau uit te zoeken. Je moet natuurlijk, als krijger, zeer opgetogen reageren als je een cadeau uit z'n verpakking bevrijdt. Maar dan is 't een kutcadeau, wat moet je dan?
Dan volgt de nep-reactie. En dat is verschrikkelijk. Net doen of iets heel mooi is. "Ja, prachtig een fonteintje voor in de vensterbank.. " "Altijd willen hebben!" Maak dat de KAT maar wijs, 80% van de aanwezigen weten 't dondersgoed.

Geld geven, vind ik persoonlijk echt not-done. Cadeautip; envelopje. De volgende keer geef ik een loempia, als ik dat envelopje ergens tegenkom. Niemand gebiedt mij, wat ik de ander cadeau ga doen. Het is eigenlijk ordinair schooien, in een bontjasje. Het is toch veel leuker iets tastbaarders te krijgen, dan een papiertje? Een cadeau zegt iets over iemand, en er is moeite voor gedaan.

[ Bericht 38% gewijzigd door Johnny_Footballhero op 01-01-2005 16:47:20 ]
The gum you like, is coming back in style.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:30:54 #2
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_24338741
opzich heb je gelijk
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_24338787
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
opzich heb je gelijk
Ik heb weer eens gezopen gisteren. Dan kan ik de dag daarna dingen heel nuchter bekijken en heerlijk zwartgallig verafschuwen.
pi_24338876
Volgens mij is het vaak om te zorgen dat het cadeau er leuker uit ziet dan het zelf is.
pi_24338934
Ben het eens met TS.
pi_24338944
En als je het niet doet, lijkt het of je je er een beetje makkelijk vanaf wil maken. Maar dat komt omdat het al helemaal ingeburgerd is.
pi_24338975
Ja maar dan zie je als de visite binnekomt meteen wat het is. Dat is niet leuk natuurlijk. Het moet spannend blijven tot het open maken.
Sport doet leven
pi_24339024
Heb tijdens een vakantiebaantje in een winkel gewerkt waar ze huishoudelijke artikelen verkopen. Daar moesten de vreemdste dingen worden ingepakt. Heb zonder gekheid een keer een eierprikker staan inpakken, een wasmand, twee keer een huishoudtrap, een wc-borstel ( ). Dat waren de meest opmerkelijke dingen dus.
pi_24339130
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:42 schreef VikingGold het volgende:
Ja maar dan zie je als de visite binnekomt meteen wat het is. Dat is niet leuk natuurlijk. Het moet spannend blijven tot het open maken.
Doe je er een ouwe krant of een tasje omheen.

Ik zou 't eigenlijk wel cool vinden, een cadeau zonder papier eromheen.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 17:08:27 #10
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_24339417

Hoort dit niet in de klaagbaak???

Maargoed, ik vind iets inpakken wel leuk hoor
Ennuh, "Da Vinci Blauwdrukken"?? Toen bestonden er nog geen blauwdrukken hoor
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_24339606
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 17:08 schreef Automatic_Rock het volgende:

Ennuh, "Da Vinci Blauwdrukken"?? Toen bestonden er nog geen blauwdrukken hoor
Niet letterlijk blauwdrukken uiteraard, lees het als; bouwtekeningen..

En nee geen klaagbak. Het is meer een boodschap, dan een klacht.
pi_24340092
Vind een papiertje om een kadootje altijd wel leuk, zeker als je meerdere kado's krijgt (of iemand er meerdere krijgt), dat ze niet meteen zien wat het is. In een tasje doen ofzo ziet er helemaal armmoedig uit (en daarnaast, als je zo met het milieu zit, zo'n tasje is 10 keer zo slecht als een beetje papier.

Geld (of kadobonnen) geven heb je wel gelijk is, vind ik ook nooit zoveel aan, maar als iemand mij om 12 uur 's middags belt of ik 's avonds op de verjaardag kom, vind ik het weer ideaal
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:27:47 #13
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_24346476
tja, vind geld persoonlijk veel makkelijker dan spullen krijgen, met dat geld kan ik dan weer dingen kopen die ik graag wil hebben en zo.
Verder hebje wel gelijk al vind ik het wel leuk om een huishoudtrap of iets anders groots en ongewoons in te pakken en te geven.
pi_24346539
Ik doe lekker helemaal niet voorzichtig
Gewoon "Roetsj Roetsj".
pi_24346776
ik haat het als mensen geld geven.. wat mij betreft kan iemand dan net zo goed niks geven.. maarja, dat vind weer niet iedereen

en dat inpakken.. tja.. weet niet waar dat vandaan komt, maar je zou het idd net zo goed in een zakje kunnen geven..
zo open en bloot is toch minder, dat haalt een groot deel van de spanning/ verassingselement weg
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:00:38 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24421157
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 23:31 schreef ijsmeis het volgende:
Ik doe lekker helemaal niet voorzichtig
Gewoon "Roetsj Roetsj".
En dat pakpapier kan gewoon bij het oudpapier ook nog goed voor het mileu ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 5 januari 2005 @ 23:02:35 #17
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_24421194
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:30 schreef Erosjuhhh het volgende:
opzich heb je gelijk
pi_24421657
Tuurlijk heb ik gelijk.

Wen er maar aan.
pi_24422644
Ik geef cadeautjes meestal zonder een mooi papiertje eromheen.
Maar dat komt omdat ik dat altijd vergeet .
Ik heb laatst toen ik naar een vriendin ging een cadeautje ingepakt in een spits om het wat minder stom te doen staan (niet dat dat er niet stom uitzag maar ze kon erom lachen )
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_24422696
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 23:59 schreef Mute_Me het volgende:
Ik geef cadeautjes meestal zonder een mooi papiertje eromheen.
Maar dat komt omdat ik dat altijd vergeet .
Ik heb laatst toen ik naar een vriendin ging een cadeautje ingepakt in een spits om het wat minder stom te doen staan (niet dat dat er niet stom uitzag maar ze kon erom lachen )
Dat vind ik cool en nu ben je stoer.
pi_24427005
Ik heb er ook een hekel aan, als je zelf een cadeau krijgt moet je daarna al die rotzooi opruimen. Helemaal erg is het als je het cadeautje zelf moet inpakken... blijkt er alleen maar sinterklaaspapier te zijn Vooral dames vinden het leuk als je het cadeautje inpakt volgens mij... als ik iemand er blij mee kan maken doe ik het maar (of laat het doen)
pi_24428644
Volgens mij heb ik bij Man Bijt Hond een keer van die vrouwtjes gezien die cadeaupapier verzamelen .
pi_24428755
Bij kinderen heeft het cadeaupapier wel wat extra's, maar bij volwassen doe ik het meestal gewoon in zo'n tasje.
pi_24428936
Inpakken geeft wel aan (mits zelf ingepakt, en niet door de eerste de beste lamlul achter de toonbank die er toch weinig van bakt) dat er aandacht aan besteed is. Buiten een origineel cadeau om, geef je dus extra blijk van waardering aan die persoon.
In Japan is het cadeau zelf geheel onbelangrijk, het draait puur om de verpakking! De cadeaus worden dan ook niet geopend in het bijzijn van de gasten. Wederom een blijk van respect. Dan kunnen ze die "oh wat énig" reacties tenminste achterwege laten.
pi_24428973
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 10:45 schreef schatje het volgende:
Volgens mij heb ik bij Man Bijt Hond een keer van die vrouwtjes gezien die cadeaupapier verzamelen .
Ja dat heb ik ook gezien.

"ooooohhhhh wat eeeeeeeeeeennniiiig! Zeg zou ik misschien een stukje mogen?"

Ik heb me echt met de hele familie lopen bescheuren om dat mens.
pi_24429340
Ik besteed aan het uitzoeken van de verpakking even veel zorg als aan het cadeau zelf, mits het cadeau voor een dame is.

Parfum verpak ik bijv. in een goudkleurige wikkel met daarop een goudkleurige strik, en met de juiste plakband opdat je deze niet ziet. Dat is niet nichterig, zo maak je een cadeau gewoon compleet

Vaak pak ik een cadeau zelfs een paar keer opnieuw in, omdat er bijv. een vingerafdruk op de plakband zit, of de verpakking zit gewoon niet strak genoeg: perfectie
Sowieso irriteren vingerafdrukken mij mateloos, dus geef ik cadeaus die daar vatbaar voor zijn weg in een wit plastic tasje.

Cadeaus voor mannen pak ik daarentegen weer heel standaard in... in dat geval zou ik blinkende strikken e.d wel weer zwaar nichterig vinden
pi_24429350
Waar gaat het heen met deze wereld
Kadopapier is toch leuk.. kan je het verrot scheuren en het houd spanning voordat je het kado krijgt
No respect for you!
pi_24429389
Oehh TheDon1985 ik wil wel is een kadotje van jou haha
pi_24429390
Oehh TheDon1985 ik wil wel is een kadotje van jou haha
pi_24429458
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:32 schreef miss-aapiej het volgende:
Waar gaat het heen met deze wereld
Kadopapier is toch leuk.. kan je het verrot scheuren en het houd spanning voordat je het kado krijgt
No respect for you!
Een ouwe krant toch ook? En een tas verbergt 't ook wel hoor. Wat lul je nou eigenlijk. Begrijp je zelf wel hoe krom je nu lult?
pi_24429481
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:32 schreef TheDon1985 het volgende:
Ik besteed aan het uitzoeken van de verpakking even veel zorg als aan het cadeau zelf, mits het cadeau voor een dame is.

Parfum verpak ik bijv. in een goudkleurige wikkel met daarop een goudkleurige strik, en met de juiste plakband opdat je deze niet ziet. Dat is niet nichterig, zo maak je een cadeau gewoon compleet

Vaak pak ik een cadeau zelfs een paar keer opnieuw in, omdat er bijv. een vingerafdruk op de plakband zit, of de verpakking zit gewoon niet strak genoeg: perfectie
Sowieso irriteren vingerafdrukken mij mateloos, dus geef ik cadeaus die daar vatbaar voor zijn weg in een wit plastic tasje.

Cadeaus voor mannen pak ik daarentegen weer heel standaard in... in dat geval zou ik blinkende strikken e.d wel weer zwaar nichterig vinden
Jeetje. Gentleman. Heb je wat te compenseren?
pi_24429565
Ergens is het ook wel onzin, maar toch blijf het leuk om dat papier er af te scheuren
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_24430138
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Jeetje. Gentleman. Heb je wat te compenseren?
haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')