abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 december 2004 @ 16:20:20 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_24322233
In zijn woonplaats Den Haag is gisteren plotseling de sportfotograaf Robert Collette overleden. Collette was sinds de jaren zestig actief voor Voetbal International; eerst als freelancer, daarna als fotograaf in vaste dienst.
In zijn bijna veertig jaar durende carričre bezocht hij talloze voetbalwedstrijden in binnen- en buitenland. Dat leverde dikwijls bekroonde fotografie op.
Onder meer de Zilveren Camera.
Voor VI fotografeerde hij tijdens het EK 2004 in Portugal. Dat evenement was voor hem het laatste in een lange reeks van grote toernooien, waarop hij in de loop der jaren alle wereldsterren voor zijn camera kreeg.

Robert Collette is 63 jaar geworden.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 december 2004 @ 16:24:03 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_24322306

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_24322394
Dat is echt onverwacht ja. Erg jammer.
That's all folks!
pi_24322448
Te jong.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 december 2004 @ 16:37:36 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_24322625
De foto die me van hem het meest bijstaat is die van Daniel Passarela die in extase de net gewonnen wereldcup kust tijdens het WK-78 in Argentinië.

Kan hem helaas niet vinden op het web.

pi_24322752
te jong
pi_24323745
Wat ontroerend om hier een topic te vinden over mijn oom. ik ben me er nooit zo van bewust geweest dat hij een soort beroemdheid was. Ik zal volgende week dit topic uitprinten voor zijn familie, die zullen dat vast enorm waarderen.

Inderdaad, veel te jong en onverwacht. Buiten een goede fotograaf was het ook een hele vriendelijke, warme man met als belangrijkste kenmerken dat hij er enorm van hield om urenlang te ouwehoeren, maar vooral dat je zo ontzettend op hem kon bouwen en hij altijd klaar stond om iedereen te helpen. Wij allemaal, maar vooral zijn vrouw en zijn twee dochters zullen hem verschrikkelijk missen.
mooi he, alles
pi_24323871
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 17:26 schreef phileine het volgende:
Wat ontroerend om hier een topic te vinden over mijn oom. ik ben me er nooit zo van bewust geweest dat hij een soort beroemdheid was. Ik zal volgende week dit topic uitprinten voor zijn familie, die zullen dat vast enorm waarderen.

Inderdaad, veel te jong en onverwacht. Buiten een goede fotograaf was het ook een hele vriendelijke, warme man met als belangrijkste kenmerken dat hij er enorm van hield om urenlang te ouwehoeren, maar vooral dat je zo ontzettend op hem kon bouwen en hij altijd klaar stond om iedereen te helpen. Wij allemaal, maar vooral zijn vrouw en zijn twee dochters zullen hem verschrikkelijk missen.
Sterkte voor jou en jouw familie phileine.

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 31-12-2004 17:39:34 (typo) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_24323963
Idd, sterkte Phileine. En misschien komt dit ook nog wel op de FP, want daar heb ik het naar gesubmit ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 vrijdag 31 december 2004 @ 17:38:16 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_24323985
Sterkte Phileine voor jou en je familie.

Jammer dat ik geen foto's kan vinden via google.

Zou een mooi eerbetoon zijn geweest.

pi_24324119
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 17:26 schreef phileine het volgende:

sterkte met dit verlies phileine
  Trouwste user 2022 maandag 3 januari 2005 @ 23:03:58 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_24380811
Mooi eerbetoon door Studio Sport daarnet.

Robert Colette werd geëerd door een mooie speech van Mart Smeets die vermelde dat deze geweldige fotograaf z'n hoogtepunt had in 1982. Toen hij nummer 1, 2 en 3 werd bij de prestigieuze zilveren camera wedstrijd.

De vertoonde foto's lieten zien waarom.

Het was een grootheid, en dat was ie.

Trouwste user 2022 woensdag 5 januari 2005 @ 19:36:05 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_24416667
Een mooie I.M. van Johan Derksen in de Voetbal International van vandaag.

pi_24428243
Voor wie het interesseert heeft de PF hier nog een keer een artikel van vorig jaar online gezet over Rob, daarin staan ook een paar mooie foto's van het EK in Portugal.
mooi he, alles
  Trouwste user 2022 donderdag 6 januari 2005 @ 17:50:09 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_24435753
Zijn idd mooie foto's van zijn laatste grote toernooi.

donderdag 6 januari 2005 @ 17:54:48 #16
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_24435849
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 19:36 schreef tong80 het volgende:
Een mooie I.M. van Johan Derksen in de Voetbal International van vandaag.

Ik had het bericht dus helemaal gemist de afgelopen dagen, totdat ik gisteren de VI opensloeg....

Veels te vroeg heengegaan.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')