Wat vind jij nou een echt enge film, bij welke film kneep je de hand van je vriend(in) fijn, durfde je niet meer te kijken of zat je letterlijk op het puntje van je (bioscoop)stoel. Een goede film maakt emoties los, en ik ben benieuwd naar die films die angst en spanning los kunnen maken.
Voorbeeld:
*Salem's Lot - Ik was net 12 en deze was voor 12 jaar en ouder, ik moest en zou hem zien en durfde vervolgens niet meer te slapen, schrok toen het gordijntje in de keuken wapperde etc. Film werkt nu slechts op mijn lachspieren, maar toen vreselijk spannend.
* Alien - Ja, Alien deel 1! In deze film weet je nog helemaal niet dat Miss.Weaver er nog een paar zal maken en alle acteurs worden als sympathieke mensen aan je voor gesteld. Je weet dus niet wie er door Mr. Alien vermoord gaan worden en dat maakt het wel degelijk erg spannend. (Nee, niet hem!!!)
Kom maar op met je echt enge films. Kunnen we hier misschien onze eigen Horror Night van maken met z'n allen.
heb één keer een film gezien waar ik bijna van over mijn nek ging, niet omdat hij eng wa maar omdat het echt heel ziek was.
Werd een keer op zondagavond door de vpro uitgezonden (iets van drie jaar geleden), een Italiaanse titel.
ging over een aantal aanhangers van Mussolini die in de bergen een aantal kinderen gevangen hielden en bevatte flink wat scenes die ik hier maar niet na ga vertellen.
Echt een enge film vond BW, vooral door de suggestie. En ook The Exorsist. Bah
Een jaar geleden zat ik met een vriend the Shining te kijken (was op TV); die vriend moest de bus halen en toen hij weg was heb ik de TV uitgezet; ik wilde wel weten hoe hij afliep, maar ik durfde gewoon NIET in mijn eentje verder te kijken
Ik heb toen een film gezien over een jongen en een meisje die ontdekt hadden dat een stel criminelen in mummies handelden ofzo. En toen werden ze ontdekt en wilden ze dat jongen en meisje een spuitje geven zodat zij als mummy ook afgevoerd konden worden.
Ik heb het niet afgekeken maar in mijn herinnering is dat dus een super enge film (toen ik pasgeleden Q&Q weer zag, wat ik destijds heel spannend vond, moest ik alleen maar lachen).
Misschien dat iemand deze film kent. Ik zou hem alsnog wel eens willen zien......
Onder the Shining ('s nachts gekeken) wilde een vriendin van me naar huis, die trok 't niet meer. Maar ik moest wel ff mee naar haar huis om haar daar af te zetten. Zelf vond ik 'm ook wel eng......die decors en die muziek...
Verder geen horror, maar wel ontzettend creepy...FUNNY GAMES. Fantastische zieke humor, heel sterke film!
[Dit bericht is gewijzigd door MW op 28-06-2001 16:55]
quote:Heel herkenbaar. Ik had op mijn kleinemeisjeskamer een luik in het plafond (naar een soort mini-zolder) wat mijn vader elke avond voor het slapengaan eerst moest checken op naar beneden vallende lijken a la De Lift.
Op donderdag 28 juni 2001 12:44 schreef kamagurka het volgende:
Toen ik klein ventje was heb ik een week wakker gelegen van de trailer van 'de lift'. Dat paarsblauwe licht in die liftschacht en die onthoofde vent..brrr.
Inmiddels ben ik 30 jaar en nog steeds een watje wat enge films betreft. Jullie zullen me dan ook wel uitlachen als ik vertel dat ik na terugkeer uit de bios na het zien van The Sixth Sense toch echt eerst alle kasten en onder het bed moest nakijken voor eventuele "dead people" (woon alleen dus m'n vader kon dat niet meer voor me doen). Sindsdien geen enge film meer gezien; ik durf niet meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |