abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140822
The Blair Witch kreeg het predikaat "scariest movie ever", maar is dat waar?

Wat vind jij nou een echt enge film, bij welke film kneep je de hand van je vriend(in) fijn, durfde je niet meer te kijken of zat je letterlijk op het puntje van je (bioscoop)stoel. Een goede film maakt emoties los, en ik ben benieuwd naar die films die angst en spanning los kunnen maken.

Voorbeeld:

*Salem's Lot - Ik was net 12 en deze was voor 12 jaar en ouder, ik moest en zou hem zien en durfde vervolgens niet meer te slapen, schrok toen het gordijntje in de keuken wapperde etc. Film werkt nu slechts op mijn lachspieren, maar toen vreselijk spannend.
* Alien - Ja, Alien deel 1! In deze film weet je nog helemaal niet dat Miss.Weaver er nog een paar zal maken en alle acteurs worden als sympathieke mensen aan je voor gesteld. Je weet dus niet wie er door Mr. Alien vermoord gaan worden en dat maakt het wel degelijk erg spannend. (Nee, niet hem!!!)

Kom maar op met je echt enge films. Kunnen we hier misschien onze eigen Horror Night van maken met z'n allen.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140823
Toen ik 9 of 10 was kreeg ik Gremlins 1 en 2 van m'n opa, leek me een gave film, met van die lieve pluis beestjes enzo.
Nou, ik heb wel een jaar lang nachtmerries gehad. ik durfde zelfs het licht niet meer uit te doen 's avonds!
Maar ik ben er nu wel over heen hoor, Ik kijk het liefst naat horror....
pi_140824
Salem's lot eng? Vond ik wel meevallen...het boek is een stuk enger eigenlijk.

heb één keer een film gezien waar ik bijna van over mijn nek ging, niet omdat hij eng wa maar omdat het echt heel ziek was.
Werd een keer op zondagavond door de vpro uitgezonden (iets van drie jaar geleden), een Italiaanse titel.
ging over een aantal aanhangers van Mussolini die in de bergen een aantal kinderen gevangen hielden en bevatte flink wat scenes die ik hier maar niet na ga vertellen.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  Redactie Frontpage donderdag 28 juni 2001 @ 12:26:07 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1105276
Salems lot vond idd erg eng (nu nog vanwege david soul)

Echt een enge film vond BW, vooral door de suggestie. En ook The Exorsist. Bah

donderdag 28 juni 2001 @ 12:27:40 #5
11003 baggio
Hidden Genius.....
pi_1105289
Event horizon....
=Deze signature is tijdelijk offline=
  Redactie Frontpage donderdag 28 juni 2001 @ 12:29:01 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1105297
Daar kreeg ik een naar gevoel bij
pi_1105339
De Gremlins hebben bij mij toen ik klein was ook voor nogal wat slapeloze nachten gezorgd!

Een jaar geleden zat ik met een vriend the Shining te kijken (was op TV); die vriend moest de bus halen en toen hij weg was heb ik de TV uitgezet; ik wilde wel weten hoe hij afliep, maar ik durfde gewoon NIET in mijn eentje verder te kijken

donderdag 28 juni 2001 @ 12:39:19 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1105369
Mimic vond ik werkelijk eng

Geen horror, hoor, maar wel griezelen...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1105407
Toen ik klein ventje was heb ik een week wakker gelegen van de trailer van 'de lift'. Dat paarsblauwe licht in die liftschacht en die onthoofde vent..brrr. Films die me nu nog de stuipen op het lijf jagen zijn zeldzaam, maar de oude films van polanski vind ik eng. Don't look now van Nicolas Roeg (heel eng einde). Texas chain saw massacre is ook een verrassend realistische en beklemmende film. Zo ook the shining.
Doordat de productie en het budget tegenwoordig zo hoog staan vind ik eigenlijk films van de laatste 15 jaar nauwelijks echt eng meer. Er moet meer aan de suggestie van de kijker worden overgelaten zoals meester Hitchcock het al eens zei.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 28 juni 2001 @ 12:53:34 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1105479
Toen ik een jaar of 10 was mocht ik van mijn ouder IT kijken.Was toen op tv en ik wou hem perce zien,.maar hij kwam in 2 delen.Na het eerste deel was ik echt kei bang en durfde ik ook niet naar bed.Toen mocht ik dus van mijn ouders deel 2 niet meer zien.Is natuurlijk erg stom,want ik wist niet dat ie daar dood ging.Ik heb dus nog een jaar ofzo elke avond eerst het licht op mijn kamer aan gedaan en daarna pas het licht op de overloop uitgedaan, omdat ik gewoon niet in het donker een meter over de overloop durfde te lopen.
Als je als ouder een kind zoiets laat kijken,laat ze dan ook alles zien.En niet alleen een stukje ,want zo weet het kind natuurlijk niet wat er met het enge monster gebeurt.
To infinity…and beyond!
pi_1105515
Bij mij was het ook it, ik had zelf een zwartwit tv op mijn kamer, en ik ging die film samen kijken met een vriendinnetje van mij, viel ineens halverwege de tv uit!!! toen durfden wij de hele avond niet meer naar beneden.. best lullig
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:00:32 #12
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1105532
Smots heeft toen hij heel klein was een maand of wat wakker gelegen nadat hij 'Blood For Dracula' had gezien.
Wat vond ik die film ENG!!!!

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:06:19 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_1105575
Alle films met Ron Jeremy..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 28 juni 2001 @ 13:17:17 #14
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1105675
Audition!

En toch ook wel heel eng; silence of the lambs.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1105709
Ik vind nu geen films meer eng,maar vroeger vond ik It alijd eng
pi_1105738
Ik scheet 'em vroeger altijd voor de Chucky films
pi_1105835
What Ever Happened to Baby Jane?
Join Us In Creating Excellence
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:26:42 #18
2674 elfje!
Onrust stoker
pi_1106218
Toen ik een jaar of 8 was (20 jaar geleden) waren mijn ouders op vakantie en mijn oma en opa konden niet goed inschatten dat ik een bang meisje was

Ik heb toen een film gezien over een jongen en een meisje die ontdekt hadden dat een stel criminelen in mummies handelden ofzo. En toen werden ze ontdekt en wilden ze dat jongen en meisje een spuitje geven zodat zij als mummy ook afgevoerd konden worden.

Ik heb het niet afgekeken maar in mijn herinnering is dat dus een super enge film (toen ik pasgeleden Q&Q weer zag, wat ik destijds heel spannend vond, moest ik alleen maar lachen).
Misschien dat iemand deze film kent. Ik zou hem alsnog wel eens willen zien......

donderdag 28 juni 2001 @ 14:29:25 #19
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_1106235
The shining en IT vond ik eng... (ik had zoiezo al een teringhekel aan clowns )
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:35:07 #20
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_1106269
Alien maakt inderdaad nogal wat indruk (ik was 12 ofzo), verder Nightmare on Elmstreet (deel 1 dan) en wat recenter: 7 days to live (nu nog in de bios?) was ook redelijk. Alles van King wat verfilmd is, vond ik bagger m.u.v. The Shining, en dat is dan alleen te danken aan Mr. Nicholson. Voor de mensen die "It" eng vonden: lees het boek! Is nog veeeel enger.. Wel 600 pg's ofzo dus je moet ervan houden...
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
  donderdag 28 juni 2001 @ 14:47:18 #21
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_1106362
Heb je misery gezien van king? Da's wel een erg goede film hoor.En The stand is ook heel gaaf.
Trouwens,Storm of the century is echt de beste film van King ever.Heel spannend verhaal en duurt ook 6 (!!) uur.Is echt iets voor op een regenachtige zondagmiddag.Trouwens,op een sneeuwachtige zondagmiddag is beter,waarom merk je wel als je de film hebt gezien :-)
Verder vond ik Childs play 2 ook erg eng toen ik klein was.Gelukkig durf ik nu alle horrorfilms wel te kijken,en daar maak ik dan ook graag gebruik van
To infinity…and beyond!
pi_1106406
Echt éng vind ik geen enkele film... tot nu toe dan, want ik moet zeggen dat ik niet vaak naar "enge films" kijk. Maar "The Shining" vond ik bijvoorbeeld ontzettend creepy. De hele film lang had een ik een akelig gevoel.
pi_1106612
Alles van King vind ik ook bagger, muv the Shining en Misery....op horror gebied dan he. Shawshank Redemption (en ook Green Mile) zijn fantastische films, mooi verteld en een goed verhaal. Maar dat terzijde....

Onder the Shining ('s nachts gekeken) wilde een vriendin van me naar huis, die trok 't niet meer. Maar ik moest wel ff mee naar haar huis om haar daar af te zetten. Zelf vond ik 'm ook wel eng......die decors en die muziek...
Verder geen horror, maar wel ontzettend creepy...FUNNY GAMES. Fantastische zieke humor, heel sterke film!

[Dit bericht is gewijzigd door MW op 28-06-2001 16:55]

donderdag 28 juni 2001 @ 15:20:10 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_1106639
Ik word nooit zo heel erg bang van films, maar creepy waren toch wel Event Horizon, Final Destination en What Lies Beneath.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1110261
Haha, uit welk diep en donker gat is dit topic nou weer ineens opgediept...?
quote:
Op donderdag 28 juni 2001 12:44 schreef kamagurka het volgende:
Toen ik klein ventje was heb ik een week wakker gelegen van de trailer van 'de lift'. Dat paarsblauwe licht in die liftschacht en die onthoofde vent..brrr.
Heel herkenbaar. Ik had op mijn kleinemeisjeskamer een luik in het plafond (naar een soort mini-zolder) wat mijn vader elke avond voor het slapengaan eerst moest checken op naar beneden vallende lijken a la De Lift.

Inmiddels ben ik 30 jaar en nog steeds een watje wat enge films betreft. Jullie zullen me dan ook wel uitlachen als ik vertel dat ik na terugkeer uit de bios na het zien van The Sixth Sense toch echt eerst alle kasten en onder het bed moest nakijken voor eventuele "dead people" (woon alleen dus m'n vader kon dat niet meer voor me doen). Sindsdien geen enge film meer gezien; ik durf niet meer

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')