abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 januari 2005 @ 01:18:12 #126
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24771727
Wat ene felicitaties allemaal. . Nou, merci. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24773628
Wel een beetje hyprocriet publiek zeg....

De hele wedstrijd het bananenlied zingen, van plan zijn bananen op het veld te gooien en (de vorige keer) oerwoudgeluiden maken en racistische leuzen roepen en dan met zijn allen slachtoffertje spelen als een speler zijn middelvinger uitsteekt Maar goed, het zal allemaal wel....

[ Bericht 5% gewijzigd door Moody op 27-01-2005 09:38:48 ]
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  donderdag 27 januari 2005 @ 11:11:35 #128
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:09:02 #129
79531 Vince_ven
Spitter Spetter Spater
pi_24778833
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:29 schreef Moody het volgende:
Wel een beetje hyprocriet publiek zeg....

De hele wedstrijd het bananenlied zingen, van plan zijn bananen op het veld te gooien en (de vorige keer) oerwoudgeluiden maken en racistische leuzen roepen en dan met zijn allen slachtoffertje spelen als een speler zijn middelvinger uitsteekt Maar goed, het zal allemaal wel....
Daar was ik het (als ADO-supporter) ook niet mee eens nee, oorzaak-gevolg lijkt me dus niet verder over zeiken. Het was denk ik meer de periode waarin het gebeurde, met net ADO-Ajax geweest en de hele media die het puntverlies van Ajax verdoezelde door ADO uit te maken voor alles wat vies en lelijk is. Ik blijf het zeggen, ik was erbij, heb niet meegezongen, maar als dit dan "de wedstrijd van de spreekkoren" was, en dus blijkbaar het ergste wat ooit is gebeurd, dan maken we ons zorgen over nix. Laten we niet vergeten dat er bij Ajax en Feyenoord spelers in elkaar geslagen zijn en supporters doodgeschopt.
pi_24781361
Ja, dat hele Silviehoerenmeisgedoe vond ik ook overtrokken, maar als een tribune vol stoere Hagenezen al gaat janken als een speler naar hun lacht terwijl ze hem net voor kankeraap e.d. hebben uitgescholden, dan vind ik dat wel heel erg onsportief.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_24787837
Joden thuis
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_24787853
AJAX
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 00:22:02 #133
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_24789958
Ik kan niet wachten tot maart. .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_24795860
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:54 schreef Thetallguy het volgende:
Joden thuis
Ik lag ook te juichen in m'n nest om 22.45 uur, precies de loting die ik, nog voordat Den Haag tegen Twente geloot had, al had voorspelt dat ie dit seizoen zou komen, al was het maar om die kut knvb en jankmuilen van een neusjes een hak te zetten ivm de gedwongen afwezigheid van de Haagse aanhang in de ufo.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_24796092
LoL Jojax thuis... had het eigenlijk wel verwachten ! Kunnen we wraak nemen op de KNVB !
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:29:42 #136
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24812155
Platvoet heeft getekend bij VVV, maandag zal Den Haag z'n nieuwe (engelse) spits presenteren. Wie dat is, weet nog niemand


mooi stukkie:
quote:
Vier tribunes, vier werelden. Harde kern op Noord, gasten op Oost en van alles wat op Zuid en West.
Wie héél goed luistert, kan ze soms zachtjes horen zingen. De uitsupporters op Oost.


TRIBUNE WEST
door Pieter van den Broeke


Met die rij vlaggen op het dak en de elf wankele steunpilaartjes staat hij er ietwat klunzig bij. Meer de tribune van een hoofdklasser ergens in de provincie, dan de thuishaven van fanatieke fans vol Haagse hartstocht.
Het bouwwerkje is ogenschijnlijk lukraak neergezet, op veilige afstand van het prikkeldraad en de testosteron van Midden Noord en de bontkraagjes van Zuid. Maar wel getooid met wellicht de langste naam ooit bedacht voor een tribune: de Hyundai Autobedrijf Vathauer & dochters gezinstribune.
Een merkwaardig allegaartje komt daar samen rond de wedstrijden. Deels verscholen achter reclame’s voor een Zuid-Koreaanse auto vallen rennende kinderen gaten in hun knieën, spieden vaders rond op zoek naar vrienden van toen, staren oudere fans naar het veld en doen stuurse eenlingen er het zwijgen toe. En nooit zijn alle 896 plaatsen bezet, op de gezinstribune.
Het is een product uit de tijd, begin jaren negentig, toen de termen ‘publieksvriendelijk’ en ‘voetbaltheater’ werden ingezet als bezweringsformule tegen de bittere smaak van jarenlange supportersellende in het Zuiderpark. De hekken moesten worden neergehaald, de grimmigheid uitgebannen. Een plek voor vaders, moeders en kinderen en al die anderen die wel warm worden van groengeel, maar geen bier en speeksel in de nek willen.
Zo kwam de Jan Knijnenburg Gezinstribune tot stand, voorzien van een op- en afrit voor rolstoelen. Op 5 februari 1995 stelde de toenmalige wethouder Rob van de Laar vóór de wedstrijd FC Den Haag-Telstar de tribune officieel in gebruik.
Sinds 7 september 2001 wapperen de Hyundaivlaggen boven de vrijhaven voor de zachte kern.


TRIBUNE NOORD
door Victor Schildkamp


...’De lange zìj, een warme wogst, suppogtes om je hein...’ (uit ‘O, o, Den Haag’, Harrie Jekkers). De lange zij, dat is Noord. En in het midden: Midden Noord. De harde kern. De enige van Nederland die niet áchter een goal ontstond. Berucht. Maar ook zóóóóó keihard humoristisch.
De ME is Playmobiel. Een rooie grensrechter die de hele wedstrijd ‘Bassie en Adriaan’ hoort. ‘Josti Band, Josti Band’, als de supporters van de tegenpartij zingen. ‘Alleen homo’s lopen hand in hand’ - over het Feyenoord-clublied. Ad rem, dá’s Haags. Net als Natasja, begin jaren negentig. Ging dat shirt weer omhoog. ‘Háááágse Tie-te’, zong Noord. En juichen naar Luinge, de scheids die speelt met Noord. Tribune Noord heeft ook de beste akoestiek. Lawaai van Noord bláást je weg. Komt door dat dak, schijnt, dat er in 1967 opkwam.
Goeie spandoeken ook. Zelfs uit de nok van het dak. Langs touwen die met stenen door de beugels aan het dak worden gegooid. De ooievaar die de KNVB-leeuw aan z’n machtige snavel rijgt. Of een Ajacied met keppeltje vermaalt. Van de graffitispuiters op Noord. Op een reuzendoek van een gordijnenwinkel. Vroeger waren er vuurwerk, rookbommen en groengele kippen. Mag niet meer. Maar groengeel blijft het. Voor het tweede seizoen rolt nu dat enorme ADO-shirt van Noord.
In 1949 werd Noord opgeleverd, in ‘57 opgehoogd en eind jaren zeventig ontstond die supportersgroep op Midden Noord. Toen ADO nog FC was. Op Noord is dat nóg zo trouwens. Noord (5630 plaatsen) lijkt nooit uitverkocht, want de supporters kruipen naar elkaar. En stáán, ondanks dat de staanplaatsen eind jaren tachtig verdwenen. ‘We willen schuim op die bekken’. Da’s Noord.


TRIBUNE OOST
door Robbert Salome


Wie héél goed luistert, kan ze soms zachtjes horen zingen. De uitsupporters. Overdonderd door het kabaal van de Haagse aanhang. Volledig overstemd. Uitgejoeld, belachelijk gemaakt en weggewuifd. ‘Joehoe!’
Ze komen er in het Zuiderpark bekaaid vanaf, de voetbalfans uit Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en de veertien andere eredivisie-steden. Vooral de Amsterdammers hebben het zwaar. Met maximaal zeshonderd mogen ze komen, die ándere voetballiefhebbers. Met bussen, bewaakt als wagens van het Koninklijk Huis. Om vervolgens te worden weggestopt in een donker hoekje op ‘oost’. Daar waar de zon nooit schijnt.
Naast de Mobiele Eenheid die een buffer vormt tussen de uitfans en de Haagse supporters op Midden Noord, steevast aangeduid als ‘Playmobiel’. De Oosttribune werd op 1 augustus 1996 geopend, op de dag dat Barcelona in het Zuiderpark met 1-0 werd verslagen. De Statenprojecttribune, naar een BV van de Haagse onroerendgoedmagnaat Ed Maas die de tribune sponsorde.
Voor een klein deel maar, overigens. “Ik zou ADO een lening verstrekken, maar ineens kwam de gemeente met een heel stuk subsidie”, vertelt Maas. “Toen heb ik Gavin Price maar betaald. Als geste is de tribune toen toch nog naar Statenproject BV genoemd.”
De oude oosttribune werd in 1994 gesloopt, er was ruimte nodig voor de wereldruiterspelen die in dat jaar in het Zuiderpark werden gehouden. Twee jaar lang hadden de konijnen vrij spel tot Maas besloot de nieuwe oosttribune te sponsoren. Hij wist dat het vak voor de uitsupporters was bedoeld, maar dat deerde de Hagenaar niet:
“Het zag er gewoon niet uit. Er moest wat gebeuren.”


TRIBUNE ZUID
Door Robbert Salome
Het is de echo van Midden Noord. Pas als aan de overkant écht gezongen wordt, gaat Zuid zich roeren. Ze zijn wat ingetogener: de bobo’s, de spelersvrouwen, de oude Midden Noord-supporters. Het zijn de ADO-fans die, in elk geval in hun uitlatingen, net iets minder fanatiek zijn dan zíj van de overkant.
Het komt de fans van Zuid nog wel eens op kritiek van Noord te staan. Maar áls ADO dan met 2-0 voorstaat tegen Feyenoord, klinkt ook vanaf Zuid luidkeels het ‘Feyenoord Rotterdam, olé olé’. Cynisme in het Zuiderpark.
In april 1982 gaat een deel van de Zuidtribune in vlammen op. Boze fans steken de houten eretribune in brand uit woede over een 0-4 nederlaag tegen Haarlem.
Vier jaar later opent de Haagse sportwethouder Piet Vink de nieuwe Zuidtribune.
Zuid is een Haagse vergaarbak. Politici, zakenlieden, middenstanders. Jong, oud, middelbaar. Échte Hagenaars, net als zíj op Midden Noord, maar toch net weer even anders.
De uitbaters van een Spaans restaurant zijn er altijd. Speciaal voor Alberto Saavreda die vurig in het Spaans wordt aangespoord. De spelersvrouwen zien met lede ogen toe hoe hun echtgenotes onder het gras worden geschoffeld. De camera van de NOS volgt het spel van links naar rechts. Dennis den Turk - jarenlang AZ, twee seizoenen ADO - zit er. Algemeen directeur Robert Langenbach volgt vanaf Zuid de verrichtingen van zijn club. Haagse Harry Jeffrey Huf is vaste gast.
Zuid lacht om Noord. Om de spreekkoren. Om de tekeningen op de vlaggen, waarop de tegenstander belachelijk wordt gemaakt. En soms zingt Zuid zelfs mee. Als het ADO voor de wind gaat. Zó is Zuid.
pi_24812286
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:29 schreef err het volgende:
Platvoet heeft getekend bij VVV, maandag zal Den Haag z'n nieuwe (engelse) spits presenteren. Wie dat is, weet nog niemand


mooi stukkie:
[..]
Dan zijn we nu gelukkig van Platvoet af... maar wie zal die nieuwe spits zijn?
pi_24812575
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:41 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Dan zijn we nu gelukkig van Platvoet af... maar wie zal die nieuwe spits zijn?
het kan nooit lomper zijn dan rikkie fletfeet
Refuse/Resist/Innerself
pi_24823102
Edson Silva van de spurs word genoemd als de nieuwe spits van Ado . Voor mij zou dat fantastisch zijn aangezien ik fan ben van beide clubs

http://www.4thegame.com/c(...)5290/edsonsilva.html

http://forum.vi.nl/showthread.php?t=23662
pi_24823188
Is er btw hier iemand die goed is met paint shop ofzo en beide logo's van ( de spurs en Ado ) in 1 avatar kan zetten ? Moet er natuurlijk wel goed uitzien he
pi_24824127
Zit wel wat in, Jol als Hagenees die een spelertje aanbeveelt omdat hij hem zelf niet nodig heeft

ben benieuwd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_24824207
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 22:51 schreef Thetallguy het volgende:
Zit wel wat in, Jol als Hagenees die een spelertje aanbeveelt omdat hij hem zelf niet nodig heeft

ben benieuwd
Ja klopt hij heeft net Mido gecontracteerd... dus staat Edson verlopig buitenspel. Dus waarom zou je Edson geen ervaring laten opdoen bij Ado Den Haag om hem na 1.5 jaar ofzo terug te halen ! Misschien wel onze nieuwe Castelen ( als het echt Edson is die komt ).
  zaterdag 29 januari 2005 @ 23:37:40 #143
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_24825033
klinkt veelbelovend die Edson!
Toch nog een tropische verassing
pi_24825834
ik heb gvd een half uur lopen bellen naar mensen om te kijken of mensen canal + hadden.
Heb uiteindelijk dan iets gevonden. Een collega van me pa
[14.gif]
pi_24829517
Edson is de jongen die door PSV is verkocht aan Tottenham vorig jaar. Spits met Kaapverdische roots.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24829529
Speelt hij vandaag al?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_24830064
Het is dus zeker Edson komt voor het rest van het jaar naar Ado !
quote:
ADO Den Haag heeft zich vlak voor het sluiten van de transfermarkt versterkt met Tottenham Hotspur-aanvaller Edson Rolando Silva Sousa, meldt De Telegraaf. De Kaapverdiaan wordt voor de rest van het seizoen gehuurd van de club van Martin Jol. De versterking betekent voor Rik Platvoet dat zijn verhuur aan VVV-Venlo eindelijk door kan gaan.

Edson kreeg afgelopen zomer geen nieuw contract bij PSV. In Eindhoven speelde hij één wedstrijd in het eerste, al duurde dat niet langer dan een minuut. Technisch manager Frank Arnesen nam de spits mee naar Tottenham, waar hij voor het tweede elftal tot elf doelpunten kwam.


Bron: www.aadmansveld.nl
Eindelijk een nieuwe spits!

http://www.4thegame.com/c(...)5290/edsonsilva.html
pi_24830091
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_24833127
Kom op ADO !

ADO is best stoere club
pi_24834700
en dat is weer een gelijk spel tegen ajax..
al 5 punten tegen ajax/feyenoord/psv..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')